Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Régen voltak 30, sőt 15-12perces kazettáim is. Ha már ismert a hosszuk, akkor viszont elég pontos módszer lehet az eljárás. (Még a nyávogást és a szalagfeszítés hibáit is integrálja) üdv! proli007
Na annyira szerintem nem olajos, hogy csússzon...
Előbb megpucolok mindent, oszt állítgatok, ha kell! Köszönöm nektek az értékes és gyors segítséget, holnap beszámolok mindenről!
Volt nekem is valami gagyi, kb 10 perces kazim.
Valami reklámszöveg, vagy mifene volt rajta, azt használtam, a már korábban írt módszerrel. (rámondás) Annakidején, a szalagos korszakban sokat segített...jónéhány deck-et állítottam vele. Üdv!
A kis motor fenekén emlékszem,van egy kis lyuk, amit kis gumi lamellák takarnak.Nem látok csavart. Abba csak dugjak be egy kis csavarhúzót, és ott lesz?
Á kösz,hogy mondod, hogy ne, mert áram alatt gondoltam az állítást. Úgy hallani rögtön. akkor ki-be kapcsolgatás. Értem!
A motor hátulja felől nézve jobbra, vagy ahogy a deck velem szemben van, úgy jobbra?
...én mindíg áram alatt csináltam...
...csak a trafó előtti rész kerülendő... Lejátszás közben rögtön ki is derül, hogy jó-e az irány.
Erre (is) való a hangolópálca, az műanyagból van...
Én így még nem jártam, max. egy pillanatra hirtelen gyorsabb, vagy lassabb lett.
De ez kiküszöbölhető szigetelt csavarhúzóval (amelyiknek csak épphogy kilóg a vége), vagy hangolópálcával, amint Sebi is írta.
Halihó! Nincs, se csont, se műanyag hangolópálcám!
Viszont belőttem a hangmagasságot! Eleinte kissé kivert az ideg, mert sehogyse találtam a csavart. A lukba akárhogy próbáltam nem láttam be,túl mélyen volt. Na gondoltam kicsit túl széles a csavihúzó lapja, ezért tűreszelővel kiéleztem+keskenyebbre is reszeltem, és láss csodát rögtön éreztem, hogy mélyre hatoltam a lukba! Úgyhogy egy bitfejből barkácsoltam egy hangoló célszerszámot.... Ki-be kapcsolgattam a gépet, nehogy kisüssem a motort, de azé egy kicsit természetesen belenyúltam a 220ba. nemgond 380-ig hitelesítve vagyok!
Köszi, jól esik profitól a dicséret!
Minden jól műx,viszont felfedeztem még valami hibát, hogy ne legyen minden gömbölyű.
Mechanikai történet lehet szvsz. Van úgy,hogy ha gyorstekercselésből rögtön lejátszásra kapcsolok, a felvétel indul el. Ha stoppokat nyomok funkcióváltás közben, nincs ez a jelenség,meg ha ugye ki van törve a kazin a pöcök,akkor se. Mi a macska lehet ez? Üdv
Hát, bizony.... Épp a motor hátuljára esett a tekintetem, és a kis cédulán a gyártási idő: 1982!
Ezek szerint ez nem hibajelenség? Üdv.
Jaja, ezt a kis "kényelmetlenséget" leszámítva. Most épp a házból kilógó rca kábelek helyett, megcsinálom beépített csatikra. A fúrás-faragáson túl vagyok,most jönnek a forrasztások. :awink:
Na megvan,most má ollan mint egy profi magnó. Lógó tyúkbelek helyett 4 db. rca virít a hátuljában! Bajlódtam a forrasztással,és egy kicsit elolvasztottam az egyik rca aljzatban a szigetelést, mert elég sz*r öreg a pákám, de megmértem,nem zárlatos. Lejátszás,felvétel, műxik minden rendesen!
Köszönöm Zoli! Egyelőre nincs más kütyüm javítani, de azért benézek ide többször,mert jó a társaság!
Idézet: „de azért benézek ide többször,mert jó a társaság!” ...aztán majd függő leszel mint mi... ...de nincs ellenszer...
Az olvadás sokunknak okoz gondot csatlakozók forrasztásánál.
Én pl mindig beledugok egy ellendarabot, hogy legalább ne deformálódjon.
Köszönöm mindenkinek a baráti fogadtatást, és a jó ötleteket! Ma nemsokára indulnom kell,megyek szerepelni, zenekarral, de ezeket a fellépéseket nem naon csipázom, (esküvő, céges parti..), mert igazán a szinpadi előadás az igazi!De már elindultam ebbe az irányba! :awink: Már nem esik jól egybe 6-8 órát játszani...
Na csak összejött még egy kérdés......Említettem, hogy megolajoztam a tengelyt, de csak hátul a kis műanyag "csapágynál",ahová beilleszkedik a lendkerék. A hosszabb, szalag felé benyúló részt nem,ami a szalagot továbbítja (pedig szerelésnél elég jól kicsúszik). Szerintetek érdemes ezért megint szétszednem?
Hello!
Hát, ez a foszforbronz "szinter" csapágy, a kis műanyagnak csak támasztó szerepe szokott lenni. Viszont az olajozással óvatosan kell bánni, mert itt a szalag és a görgő is olajos tud lenni! (Ha csak kihúztad, vagy hátra csúszott akkor is) A szalag felőli oldalon, egy olajlehúzó műanyag gyűrű is szokott lenni, hogy az olaj ne kússzon fel a tengelyen, valamint tisztításnál, ne mossuk ki a csapágyból az olajat. Na ettől okosabb nem lettél, legfeljebb tájékozottabb. üdv! proli007 Idézet: „Mert egésznap itt vagyok??” Akárcsak én, és még sokan mások... (sokszor meg kell harcolnom azért, hogy itt ülhessek a gép előtt...aztán meg persze azon veszem észre magam, hogy alig alszok... ) pepe62! Szerintem ezért mégegyszer ne szedd szét, mert amint proli007 is írta, a szalag felőli oldalnak nem használ. Annyira meg gondolom nem szorul, hogy nyikorogjon, mint a talicska... Amit még esetleg egy nagyobb karbantartásnál megszokás nézni az az, hogy nem nagyon kottyan-e a tengely. (bár az általában már egyéb jelekből is észrevehető) Szóval ha sikerült beállítani, és jól szól, akkor használd egészséggel, ne szedd újra szét.
Ha már szóba jött a "kottyan a tengely"...
Ilyen esetben általában szalagvándorlás lép fel, mert a tengely nem párhuzamos a nyomógörgővel. (a szalag lassan felfelé "mászik" a tengelyen). Eleinte csak kissé fodrozza a szalagot, később hallható hibát is okoz. Egy jó laposfogóval általában elfordítható a persely legalább 100...120fokkal, ekkor már nem a kopott rész tart ellen a görgőnek és ollyan lesz mint az új. Persze görgőnyomás nélül ugyanúgy lötyög, de nem ez számít.
Aha...nemsemmi, hogy honnét tudtok ennyit. Véleményem szerint tankönyvet is írhatnátok, akár ebből a tárgyból is!
Amúgy akkor értem Proli007, hogy miért nem sikerült a szalag felöli részről megolajoznom. Sehogy sem szivárgott be az olaj, úgyhogy takarítottam is ki veszettül a kis alkoholos fülpiszkával. Nem nyikorog,nincsen hangja, úgyhogy kösz Titi, marad így "nyugodjon békében", most már kijöhet az intenzív osztályról. A tengely szerintem tökéletes, nem kotyog,nem fodroz, nem is tudom, hogy bírta ki ez a gép a strapát, mert a régi ismerősöm a 80-as években sokat diszkózott vele,és még a házibulikba is ezzel járt. Lehet fejet már cserélt benne, igaz ütött-kopott is egy kicsit,de nagyobb javítás nem látszik rajta,meg ahogy ismerem, sztem nem is vitte szervízbe sose. A kis motorján a gyártási év:1982. Próbálnánk meg ezt az "életvitelt" a most gyártott készülékekkel végigcsinálni! Valószínű ezeket már 6szor újra kellett volna éleszteni,nem csak egy hajtószíjcsere, ugyebár...
Na, elkiabáltam!
Bedöglött szegény... egyszercsak lejátszás közben hirtelen elkezdett lassulni a motor (szépen az énekesnek egyre jobban basszus hangja lett, és jó muzsikusok lévén vele mélyült a zenekar is! ), kicsit pihentettem, újra bekapcs, kicsit még agonizált a motor, oszt már csak kézzel tudom belendíteni a forgást, de akkor is csak a basszushangú zenei produkció hallatszik! A motor kampec-dolóresz?! Csákány mindenkinek!
Köszi! Hát nem tudom, érdemes-e erre már költeni... de ha netán rászánom magam, hogyan szedem le,és rakom vissza a rossz motor tengelyéről a szíjhajtó tárcsát?
Sajnos az a motor szétkopott !
Kommutátor beégett , nem érdemes javítgatni , csere .
Érdekes kísérlet lenne részemről Simpi! Hogyan szedjem szét? le lehet feszegetni a házat,vagy csavaros megoldású?
Hello!
Régebben bagóért utána vágták az embernek. De vigyázz, bal és jobb forgásirányúak is vannak. A típusszámban meg szokott jelenni. Óra járással megegyező: CW ellentétes CCW. (A motor hajtó ékszíj felől nézve értendő.) De előferdül, hogy a kefe elkopott, a kefe lengéscsillapító ragacsa átmászott kefére.... üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |