Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es helyzetjelzők CANBUS-os rendszerű autókba
Lapozás: OK   1 / 2
(#) zandriis5 hozzászólása Nov 21, 2008 /
 
Üdv!
Minap gondoltam veszek két extra erős fehér fényerejű 10 mm-es ledet, és azt rakom be helyzetjelzőnek az autómba. Adtak hozzá 1kohmos ellenállást is , csináltam neki kis bedugós foglalatot, beraktam a lámpába, próba, világít. Fényereje bár nem akkora mint a normál 5W-os izzónak, de helyzetjelzőnek megfelel. Meg már tőbb autóban is láttam ilyent és jó.
Csak a gond az, hogy a kocsim can-bus-os rendszerű, (kijelzi, ha vmelyik lámpa nem világít, vagy kiégett egy vagy több izzó) Ez a rendszer azt érzékeli, hogy az áthaladó áramerősség eléri-e az 5W-ot, ez normál 5W-os izzónál mükszik is, de sajna a led áramfelvétele kb 0.1W körüli. Így a computer visszajelzi hogy nem jó izzó van az első fényszórómba.
Korábban is volt ilyen, mikor a normál H7-es izzót Xenonra cseréltem ki 35W-osra, ezt is jelezte, de kicseréltem 55W-os Xenonra és azóta tökéletes, jobb sokkal a fénye is.
A kérdésem az lenne, hogy a led elé valami kis áramfelvevőt szeretnék rakni ami 5W-ot vesz fel 12V-nál. Ebből értelemszerűen 2-t kell berekni, mndkét fényszóróba 1-1-et. A hely a led és a foglalat között kb 1-2cm-ez elég kicsi, de bizok benne,hogy vkinek lesz vmi ötlete, hogy mit kell elérakni, és az ne melegedjen tulságosan, ki ne gyulladjon, mert az tüzveszéjes. Sajna hűtőborda már nem fér oda.
Ha vkinek van ötlete azt várom, esetleg kapcsolási rajzokat is.
Előre is köszönöm.
Üdv
(#) Medve válasza zandriis5 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Hello, tégy a LED-del párhuzamosan egy 29 (27) Ohmos 5W-os ellenállást. Növelheted az ellenállás értékét addig, hogy még ne érezze a rendszer azt hibának.
(#) (Felhasználó 1947) válasza zandriis5 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Szia !

Az izzó helyére egy megfelelő teljesitményű terhelőellenállást kötve(párhuzamosan a leddel) át lehet verni a diagnosztikát.
Számold ki kb. hány ohm, elvileg a foglalat mögé a csatikra is szerelheted.
Lehet venni már fémtokos kivitelű huzalellenállást, amit bárhova fel tudsz csavarozni,a huzalozás meg nem lehet probléma.(fotó)
Jó munkát!

Üdv! Luki

RH SERIES.jpg
    
(#) (Felhasználó 1947) válasza Medve hozzászólására (») Nov 21, 2008 / 4
 
Szia !

Szerintem is olyan 30 ohm körüli érték lesz a jó.
Te voltál a gyorsabb.

Üdv! Luki
(#) Sebi válasza zandriis5 hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Pedig csodák nincsenek: ha 5W-ot kell elfűteni, az MINDIG ugyanakkora hőtermeléssel jár és a kis fogyasztású LED előnyét is elveszted.
Oda kell belenyúlni az áramkörbe, ahol az áramérzékelés történik.
Tehát az ésszerű beavatkozáshoz elengedhetetlen egy kapcsolási rajz beszerzése.
(#) (Felhasználó 1947) válasza Sebi hozzászólására (») Nov 21, 2008 / 1
 
Szia !

Igazad van a dologban, de azért ne szereltesd szét vele az ECU-t.

Üdv! Luki
(#) lzh6k4 válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Nem tudom milyen autód van, de a legtöbben ki lehet kapcsolni ezt a csodafunkciót, persze ahhoz be kell menni servicébe, vagy keríteni valakit, akinek van progija+kábele hozzá
(#) zandriis5 válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Hello!
Gondoltam hogy a leddel párhuzamossan a + - ra egy 30 ohm körüli fémtokos ellenállást teszek, de a kérdésem továbbra is hogy nem fog tulságosan felforrósodni, esetleg tüzet okozni. Hosszabb úton akár a fényszóró 10-12 órán át is világíthat, és a melegedés során nem megy tönkre a párhuzamosan kötött ellenállás? A 30 ohm körüli értékű ellenállás az 12-15V os intervallumban kereken 5W os a fogyasztás?
Válaszokat köszönöm továbbra is.
(#) Moderátor hozzászólása zandriis5 hozzászólására (») Nov 24, 2008
 
Légy szíves, jegyezd meg, hogy a helyzet és az ilyen/milyen/olyan szavak ly-nal írandóak, még a téma címében is!
Köszönöm.
(#) dB_Thunder válasza zandriis5 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Az én 16 éves autóm is tud ilyen lámpakiégés visszajelzést. Egyébként az ECU-nak semmi köze nincs hozzá..
Szerintem nem kell hogy mind az 5wattot felvegye. Tesztként elsőnek egy 120-150ohmos 2Wattos ellenállással próbálkoznék, ez kb 1wattot fog enni..
Ha még mindig nem oké csökkenteni kell az ellenállást...
(#) zandriis5 válasza (») Nov 25, 2008 /
 
oké bocs
(#) zandriis5 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 25, 2008 /
 
Az én autóm csak 5 éves Fiat típusú, és már próbáltam azt a megoldást, hogy a normál 5W-os helyzetjelző izzó helyére beraktam egy ugyanolyan formályú 3W-os izzót, és akkor is kijelezte a fedélzeti computer az izzóhibát, (meg ha nagyobbat raktam bele 10W-osat akkor meg villogott a hivajelző)
Szerintem egy pont akkora áramfelvételű ellenállást kell párhuzamosan a leddel kötni ami pont 5W-ot vesz fel, se többet, se kevessebbet, mert a computer érzékeny. Amugy nem azért cseréltem ki az izzót ledre, hogy kevesebb energyt fogyasszon, hanem azért, mert a fénye kékesfehér, nem olyan sárgás mint a normál izzóé.
Még senki sem válaszolt arra a kérdésre, hogy az ellenállás ha több órán keresztül müködtetem a lámpát akkor nem megy tönkre, vagy nem okoz tüzet a több 100 fokra felforrósodik????
(#) Kengszi válasza Medve hozzászólására (») Nov 25, 2008 /
 
Helló!
Érdeklőnék,hogy 35W-os Xenon égőt amit 55W-os égőre cseréltél a traffot is cserélned kellett nagyobbra?
(#) zandriis5 válasza Kengszi hozzászólására (») Nov 26, 2008 /
 
Természetesen kellett a trafót is cserélni, mondjuk én kompletten raktam bele az 55W-osat, a 35W-osat meg eladtam.
(#) zandriis5 hozzászólása Dec 8, 2008 /
 
Még mindig nem kaptam választ azzal kapcsolatban, hogy az ellenállás mennyre melegszik fel a többórás használat során. Valóban megfelelő megoldás ez, vagy nem lenne célszerünn azt a kis helyzetjelző 5W-os izzót valahogy rákötni oda a kábelekre, és végülis ez annyira nem fog felmelegedni, és szerintem kevésbé tüzveszélyes, vagy ha valaki megcáfol ebben akkor várom válaszát. A kis helyzetjelző izzóm betenni fémtokba, hogy nem lehessen látni a sárgás fényét :heureka:
(#) zolika59 válasza zandriis5 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Nem egyszerűbb egy olyan izzó aminek kékes a fénye?
(#) zandriis5 válasza zolika59 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Már volt olyan izzóm, de azért a rendőrök majdnem megbüntettek többször is, és kivetették a lámpából. A fehér led meg nem ütközik törvénybe.
(#) zolika59 válasza zandriis5 hozzászólására (») Dec 8, 2008 /
 
Szerintem ha az égő törvénytelen, akkor a led is ha ugyanolyan színű.
(#) zandriis5 válasza zolika59 hozzászólására (») Dec 9, 2008 / 1
 
Nem ugyanolyan színű a fehér fényű led, és törvénybe nem ütközik, rengeteg olyan fényszóró van amiben ledes helyzetjelző van, és az uj audi a8-asban már a fényszóró is ledes
(#) zolika59 válasza zandriis5 hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Nem csak a LED de még a Xennon átalakítás is illegális.
Minden autón a gyári megoldás szabályos. Bár ezzel nem törődik mindenki.
(#) Orion80 hozzászólása Feb 12, 2009 /
 
Hali!

Van már valakinek tapasztalata a canbuszos autók átverésére, hogy milyen értéket kell beépíteni, vagyis hány ohm hány wattot? Mert ez engem is nagyon érdekelne, de nem akarok egy vödör ellenállást venni hozzá, hogy pórbálgassam!
Ha valaki rájjött a jó értékre kérem írja le a tapasztalatait!

üdv
(#) zandriis5 válasza Orion80 hozzászólására (») Feb 12, 2009 /
 
Én próbálgattam ellenállásokat, fémtokos 40 ohm os ellenállás az jónak mondható, de viszont tűz forróra melegedett, és ez már veszélyes, valami módon meg kellene oldani a hűtését ventillátorral hűtőbordára. A legjobb megoldás, hogy a leddel párhuzamosan kötni az 5W-os helyzetjelzőizzót szerintem, és azt leszigetelni, hogy ne legyen látható az izzó fénye csak a ledé. Mérete kisenn az izzónak mint a fémtokos ellenállásnak.
(#) Orion80 válasza zandriis5 hozzászólására (») Feb 12, 2009 /
 
Hali!

Hát akkor nemtudom mi a megoldás, mert pl sz izzóval is mit lehetne csinállni, hogy ne legyen forró? Vagy netán tenni rá zsugorcsövet? Nemtudm az a megoldás menyire melegedne?
De jobbat én se tudok! Majd lehet lezsugorcsövezek egy 5 wattos izzót és kipróbálom mi lesz belőle! hagyom világítani néhány órát!
üdv
(#) zolika60 válasza Orion80 hozzászólására (») Feb 12, 2009 /
 
Szerintem szét reped rajta a zsugorcső. Bár próba szerencse.
(#) bbalazs_ válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 12, 2009 /
 
Valahova el kell disszipalni azt a felesleges teljesitmenyt, ami mindenkeppen hove fog alakulni.
Ha a kasznira csavarozod az ellenallast, akkor elegge nagy holeado feluletet nyersz.

Miert nem a computerben allitjatok at a figyelo ellenallast?
(#) Kohen válasza zandriis5 hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
(#) zandriis5 válasza Kohen hozzászólására (») Nov 9, 2009 /
 
hát nem néz ki rosszul és biztos h müködhet. Azt nem tudni hogy hogyan vesz fel 5W-ot mert nincs a képen semmi olyan ellenállás, de biztos jó és árba se rosz. Lehet majd megpróbálom. Kösz a linket.
(#) neszim hozzászólása Aug 2, 2010 /
 
Sziasztok,

Vettem az autóba ledes helyzetjelzőt. Az mitől lehet hogy ha nincs bekapcsolva a vílágítás, akkor is ad némi fényt...
Haverom régebbi autójában nem csinálja ezt... valami gáz lenne az autóval?

Ilyen az led:
(#) Redy0207 hozzászólása Szept 17, 2010 /
 
sziasztok! van egy 2003 as évjáratú VW Bora 2.0 -ám
raktam bele xenon szettet és ledes helyzetjelzőt.
viszont a helyzetjelzőket elég gyakran kell cserélgetnem mert mindig kiégnek. mi lehet a gond?
(#) zolika60 válasza Redy0207 hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Valószínűleg túl nagy áramot kapnak. Növeld meg az előtétellenállást.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem