Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Idézet: - Ez biztos? Nem csak kettőre? A harmadik nem a magnó által adott (kapcsolt) +12V, amit pl. elektromos antennához, vagy külső erősítő REM bemenetéhez szokás kötni? „3 külömböző vezetékre kell neki plusz”
Van egy vezeték ami mindig plusz kap a kocsiban, van egy, amelyik akkor kap 12V-ot amikor a kulcsot elfordítják, és van egy amelyiket egy kis lámpa figurával jeleztek, annélkül nem indul el, vagyis elindul, de csak gombnyomásra. De mindjárt lefotózom, a rádión lévő matricát, hátha valaki jobban megmagyarázza mi az a lámpával jelzett vezeték
Gondolom az előlap világítás.
Igen, én is arra gondoltam ( de az égők mind kiégetek, úgyhogy nem tudni az-e)
itt vannak a képek
Ja, így már érthető a 3...
Igen, az valóban az előlapvilágítás. Most akkor végül is ki voltak cserélve az égők? Ha igen, akkor megfelelő típusra? Azt írtad, melegedik egy tranyó. Nincs köze az izzók meghajtásához? Találkoztam már olyan esettel, hogy nem megfelelő izzók miatt kiment az azt meghajtó tranyó, és emiatt a "rádió sem indult be".
Érdekes dolgok történtek. Már mindent kimértem meg minden lábat átforrasztottam a teljseítmény részen, és semmi nem történt. Ekkor úgy gondoltam összerakom mert elegem van belőle. Visszacsavaroztam a helyére a nyákot meg a Végfokok lefogó lemezét stb.. adtam neki utolsó esélyt és bekapcsoltam. ÉS SZÓLT! Pedig az ég világon semmit nem csináltam vele. De minden egyszerre. A kijelző is egyből jól olvashatóan ment, sőt még két lámpa is világított az előlapon (ez a kettő nem égett ki ) Nagyon érdekes dolog, de mindenesetre örülök neki. A jó égőkön 6V-ot mértem, de volt olyan is amelyiken 12-t, valószínűleg párosan sorba vannak kötve.
A képen a forrasztás tudom, nagyon ronda, de már türelmetlen voltam mikor 5. -ször forrasztottam át őket. Köszönöm a sok segítő választ ! Elmegyek veszek égőt bele, és megpróbálom ÓVATOSAN összerakni üdv
Van olyan talán panasonicnál találkoztam vele,hogy a panel rögzítő csavarok ,fülek egyben testvezetékek is.
Volt olyan hogy ebből még majdnem "végzetes" baleset is lett.Azóta, ha a csavar környékén, alatt fém átvezetőt látok ill a hátsó hűtőbordát kiszerelem a test folyamatosságát mindig ellenörzöm.
Igen szerintem is ez lehetett, mert tényleg nem csináltam mást, mint visszacsavaroztam a nyákot. Remélhetőleg nem jelentkezik ez a hiba rajta többet. Kicsit félek megmozgatni, de valahogy össze kell rakni
üdv
Sziasztok!
A legutóbbi szervizelésnél (autó) a magnó (Blaupunkt) kijelzője megbolondult. Szemből semmi nem látszik, oldalról viszont minden szegmens "világit". Lenne valakinek valami 5lete, hogy mit, merre, hogyan nézzek meg? Köszi előre is.
Minden szegmens ,vagy csak aminek kell ?
A rádió egyébbként jól működik? (tudom vakon elég nehéz kezelni ,de a rádió szól ,vagy kódos és a kódot sem tudod beütni?) Ha csak aminek kell,akkor a kijelző világítás,esetleg megszünt hátul a kijelzővilágítás feszültség. Ha nem akkor vedd ki a rádiót pihentesd egy napot utána vissza ,hátha megjavul. Esetleg az előlap mozgatása segíthet?
Kiszedni macerás, de lekötöm az aksit, ma úgy sem dolgozom. Aztán hátha.
Egyébként tökéletesen működik, csak látni nem lehet rajta semmit. Még szerencse, hogy a programok nem szálltak el, mert akkor nem tudnám újra beállítani. Legfeljebb "vakon"! Köbzoli: Ha az előző verzió nem segít, akkor szétszedem az előlapot. Egy kis smirgli fel tudja dobni a kijelzőt! Köszönöm mindkettőtöknek. Majd jelentkezem, hogy mi történt. Idézet: - ha lekötöd az aksiról, elszállnak...„Még szerencse, hogy a programok nem szálltak el,” Szerintem attól nem fog helyrejönni, hogy lekötöd. Nem érte nagy meleg?
Hát, itt pesten előfordulhatott 50-60 fok a kocsiban, napon. De szerintem ettől nem kell hogy tönkre menjen.
Ha elszállnak a beállítások, és nem lesz jó a kijelzés, akkor majd elszórakozom vele két fuvar közt. Végülis úgy is be lehet állítani. Csak engem zavar, hogy nem látom, hogy melyik csatorna szól.
Szerintem a megoldás az lesz, amit Köbzoli is írt.
Esetleg az előlap mögött nincs reset gomb? az is segíthet, bár akkor ugyancsak elszállnak a beállítások. De inkább az előbbi lesz a megoldás...
Szia!
Kitakarítottam az előlap panelját. Most tökéletesen kijelez! Ahhoz képest, hogy Blaupunkt, ilyen gané munkát még nem láttam. Kár, hogy nincs itthon a fényképező, érdemes lett volna közzé tenni róla egy képet. Pont, montha lefosták volna a panelt.... Na mindegy, lényeg, hogy műxik! Köszönöm a segítségeteket!
Nemrég vettem egy M.N.C autórádiót a kocsimba /Wagon r / . Van rajta ISO csatlakozó. Van rajta antenna csatlakozó is, de a kocsiban hiába kerestem, ilyen vezetéket nem találtam. Viszont az ISO csatlakozón fel van tüntetve, hogy elektromos antenna vezeték ..... Szal úgy gondoltam, hogy akkor ez lesz az antennáé is. Összedugtam a csatit, beszereltem a rádiót. Cd-t, mp3- at stb szépen lejáttsza, viszont rádióadókat hiába próbálok keresni vele. Nem talál semmit. Mi lehet a hiba?
Antennát nem dugtál rá? Van egyáltalán antenna beszerelve?
Az az elektromos antenna-vezeték nem a mozgatómotorhoz tartozik véletlenül (ha "Auto aerial" a jelölése)? Ha van rajta antennabemenet, oda kellene a jel, gondolom én; ha viszont ezt nem találod (mármint a csatlakozót), akkor vagy eldugták, vagy kihagyták.
Antenna van a kocsiban, de a hagyományos dugóval elllátott vezetéket nem találtam benne. Hanem az ISO csatiba van bekötve. /legalábbis én úgy gondolom/
Szerintem azt nem kötik be az ISO-ba. Külön van egy olyasmi mint egy nagy RCA, kiálló csöccsel... (izé, csúccsal)
Bővebben: Link
tudom, hogy hogyan néz ki. Először én is azt kerestem ....
Hello
Az autórádió kapcsolt vagy az állandó táp kivezetésével kell sorbakötni biztosítékot? És akkor is muszáj sorbakötni, ha a rádió hátuljában van gyárilag beépített autóbiztosíték? Üdv.
hali!
Szét "roncsoltam" egy - nem tudom milyen típusú - autórádiót, azzal a céllal, hogy beletegyem a belét egy kb. 4ohm -os, 15W -os hangfalba. Maga az autórádió sztem viszont csak 5W-oslehet, de nem tudom. Egy több márka által is rengeteget gyárthatott cucc lehet, a legtöbbet ilyen autórádiót láttam. Két részre van bontva a rezgőkörpanel és a végfokpanel. A végfok a hátulján helyezkedik el a magnórész mögött, míg a rezgőkör/előfok pedig oldalt, végfokra merőlegesen.(Azért írom le mert nem tok képet fölrakni.) Tápot még szereznem kell, mert 0.8A-es adapter nem bírta.(Szaggatott volt, és hallatszott a kondik töltése.) Viszont a végfok IC-vel sütni lehetett volna. Tegyek a hangfalba két v. három autórádiót?
Miért nem építesz egy normális végfokot? Előrébb lennél.
Nincs túl sok időm. No meg van 20-30 darab autórádióm a méh-telepről. Úgyhogy gondoltam csak fogyjon.
sorry, most hétvégén nem mentem haza, úgyhogy most nam tudok semmit mutatni. :no:
Egyébként tudom hogy kicsit gányolás (vagy nemkicsit ). Mondjuk a hangfalra 8 ohm vagyon írva, ehelyet a multi 4 -körülit mutat... szóval a hangváltójában is lehet hiba. Na majd hazamegyek oszt átnézem.
Nem három részes véletlen az az iso csati?
Hali!
Van másfajta csatlakozó is...Bővebben: Link...vagy...Bővebben: Link Ilyesmit se találtál? (a 90°-os csatira gondolok)
Sziasztok!
Van egy VW Beta 4 rádióm. Most vettem a kocsit, és elvileg a kódja is megvan, de bekapcsolásnál azt írja ki, hogy Error 1. Mit tudok tenni? Előre is köszi a választ!
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy beindítom a kocsiban menet közben a rádiót és egy idő mólva kikapcsol magától! Ha újra bekapcsolom akkor működik a rádió! Mi lehet vele a gond? Tud valaki tanácsot adni? Olyan a jelenség, mintha nem érzékelné, hogy megy az autó és biztonsági okokból (hogy ne merüljön az akksi) kikapcsol! Köszi előre is! G. |
Bejelentkezés
Hirdetés |