Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gyújtásjel, gyújtásproblémák
 
Témaindító: source2, idő: Szept 11, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 3
(#) ekecs válasza mex hozzászólására (») Jún 26, 2006 /
 
Értem, köszzs meg mindenki másnak is ..akkor majd megcsinálom így .. amúgy a kikapcsolást, hogy oldják meg ..csak aha rövid akkor írd ám le ne kinlódj csak az én kedvemért...
(#) mex válasza ekecs hozzászólására (») Jún 26, 2006 /
 
Akondi feszültségét figyeli egy komparátor a beállitott értéknél átbillen, az 555-nél rákötöd a resetre. A gyújtás pillanatában pedig a hall által vezérelt tranzisztorral reseteld. a reset bemenetet a komparátortól és a tranyótól egy egy diódával kell leválasztani.
(#) tp válasza mex hozzászólására (») Júl 5, 2006 /
 
hi! engem is érdekelne az elektronikus gyújtás, de én olyan áramkört szeretnék ami száműzi a megszakítót! nem tudom meg lehetne-e oldani optikai jeladóval? van olyan fotodiódám ami sötétben 50kohm feletti ellenállású erős fényre (leddel próbáltam) pedig le megy az ellenállása pár ohmra. mechanikailag kivitelezhető lenne a főtengelyre felszerelt valami ami a két dióda között haladna el megszakítva a fény nyalábot.nem tudom esetleg valamien nagyobb teljesítményű tranyókkal meg lehetne-e oldani amit a trafó bemenetébe kapcsolnánk és az szakítaná meg az áramot. én személy szerint még kezdő vagyok és csak tippem van hogy kéne. ha valakit érdekel és kicsit gondolkona rajta esetleg lerajzolná az elképzelését nyagyon megköszönném:dumcsi:
(#) damatic válasza tp hozzászólására (») Júl 5, 2006 /
 
Nem tudom, hogy mire kellene, de az autókban HALL jeladóval csinálják. A vezérműtengelyen van mágnes, elsuhan az érzékelő előtt, az meg kapcsolja a tirisztort, az pedig a trafónak a feszkóját. Pontosan nem tudom hogy, de pl. Simsonra szoktak rakni Babetta gyújtást (az tirisztoros), és akkora szikrát vet, mint 6 ház.
(#) tp válasza damatic hozzászólására (») Júl 5, 2006 /
 
eltaláltad simóra kéne, és egyébként van gyári tiristoros gyújtás simóhoz is csak drága (ne nézz smucignak de voltam egy boltba ahol azt mondta a fószer hogy másik állórészkell mert a régin nincsa meg a +1 tekercs meg trafó + stb szóval lenne vagy 20e huf annyit meg szerintem nem ér) meg azt is hallottam hogy ha felmelegszik nagyon akkor dadog a motor ebből mondjuk nem tudom mi igaz? ezért gondoltam valami mást kéne kitalálni. egyébként már láttam olyat a neten hogy tranzisztorral volt megoldva és a megszakító kapcsolta a bázist így azon csak miliamperok folytak megvédve azt a beégés veszélyétől.de nagyobb fordulaton iszonyatosan kihagy.sajna ezt a kapcsolást már nem lelem
(#) tp válasza tp hozzászólására (») Júl 5, 2006 /
 
mármint a megszakító hagyhat ki és nem tud olyan nagy szikrát sem adni
(#) gulyi88 válasza tp hozzászólására (») Júl 5, 2006 /
 
te valszeg a TRÉK 92 es évkönyv kapcsolását láttad!!:ezt

én megcsináltam csak a másikat a hall jeladósat
a nyák is ahoz van
és a kész cuccok
van benne egy kis kiegészítés (egyenirányító meg egy feszstab a elektronikának)

nah a tapasztalat hogy ha akkuról megy(5Ah) 30 perc zúzóós motorozás alatt ugy leszopta hogy tolni kellet haza a határból

a másik hogy alapjáraton hagytam kicsit pöfögni és 10perc után a trafóból kifacsarta az olajat lol

úgyhogy CDI-t kezdtem tervezni immár a V5.2.1verzió készül
kapcsitáppal és egy monostabil multivibrivel...
ez volt az alap
és ez lett belőle szinte semi közük egymáshoz

eznnek a megoldásnak egyik nagy előnye hogy a gyújtótraó induktivitása nem csokkenti le a kondi töltőáramát ami gyorsabb töltést tesz lehetővé

másik hogy ott a monostabil ami mindíg ugyanakkora idejű gyújtóimpulzust ad a tirisztornak függetlenül a "zárásszögtől"

itt is meg lehet oldani hogy a gyujtás pillanatában az inverter ne invertálon
azaz a 4. lábara egy 5 voltos jelet kell adni aminek következtében a kitöltés szinte a 0 ra ugrik ösze de nem áll le a cucc csak nem ad ki feszt

nah ennyi most ez a verzió van teszten benne van az ez elöttiek tapasztalata is!!!!!!!!!!
(vagyis kúrvára vanank benne zavarok amiket ki kell szűrni)
(#) MaSTeRFoXX válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
Sziasztok!
Elkezdtem a über tuningos, gyorsulási, 1.7LE-es Rometomba elektronikus gyújtást készíteni. A lendkeréken találtam egy sávot ahová fel lehet ragasztani úgy egy CD-ROM fejmozgató mágnest, ahol a lendkerékmágnesek nem zavarják a HALL érzékelőt. Gyújtótrafónak egy 12V-os trabi gyújtótrafót használok. Miután ellőttem egy MOSFET-et rájöttem hogy a trafó úgy rug vissza az áramkörbe, ami ellen nem védtem.... Később egy FET, és teljesítménytranyó párossal oldottam meg, (a tranyó egy TV sorvégfok tranyó amit nem tud kinyírni a visszarugás) A FET hajtja meg a tranyót. Eddig minden OK. Amikor forgattam kézzel a lendkereket akkor fél centis szikrákat adott. Miután visszaraktam a gyergyát, berugtam épphogy csak alapjáraton pöfögött, hiába húztam a gázt nem pörött jobban. Kiszedtem a gyergyát, megrugtam, amikor nagy a fordulata akkor egyáltalán nem ad szikrát, ahogy esik a fordulat egyre nagyobbat ad... Rájöttem arra hogy nem ad elég időt a trafónak az áramkör hogy normálisan felmágneseződjön. tehát bel kell rakni egy monostabilt. Ezt 555ös IC vel oldanám meg.
És azt szeretném megkérdezni (főleg gulyi88-tól, mert az Ő CDI-ében van monostabil) hogy mekkora hosszúságú impulzust kéne neki adni hogy normálisan menjen? (valami közelítő értéket, kiindulási alapnak)
Nem tirisztorosat akarok csinálni, hanem FET-eset
(#) gulyi88 válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
nagyon fasza gép a romet első mocim volt (kicsit meg kellet tuningoolni) most apám munkagépe

kérdezem én hogy mért akarsz fetes gyuszit???vagy tranyósat....sokat eszik
egyébként itt
megtalálsz mindent a monostabilos cucchoz a zárásszögnövelt tranyós gyuszinál..
RTÉK92 ből való (képe a simson mappába az a nagy hűtővel ellátott rák az üllésen)
meg is csináltam, műxik öpecül
DE én egy sima 12V mocitrafót kötöttem rá :yes: ÉS kb 15perc alapjárati pöfögés után valami oknál fogva a trafóból eltávozoott a trafóolaj
lol...

CDI ben nekem is ugyan az volt a bajom... mégpedig hogy nem akart pörögni....
jó sokat cumiztam vele mire rájöttem hogy a hall ic miatt van... (pedig a tranyós gyuszban simán ment a hall..)
kicseréltem a hallt egy tekercsre (+diódás vágó ák) és egybőől pörgött a gép...
ha még esetleg valami kell szójjj
(#) gulyi88 válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
jah és őőóő igen a kérdésedre a válasz
az a jó ha trafót minnél tovább mágnesezed (valszeg ezéé folyt ki a trafóm bele) a lehető leghosszabb ideig... tehát itt nem a bekapcsolt időt kell nézni hanem hogy mennyi kell a szikreképződéshez...azaz a kikapcsolt időhöz
asszem 1,5--2msec az az idő ami alatt lefut a szikra
vagyis 2msec ig van "áramtalamítva" a trafó a maradék időben vévig folyik az áram...
2A minimum... ha pont ott ál me g alendkerék és akkuról megy a cucc akkor negyongyorsan leszopja az akkut...
CDI meg eszik kb 500 mA, néhány amperes csúcsokkal szikraidőben....és ha a kondi fel van töltve és áll a moci akkor kb 200 250mA az áramfelvétele....és sztem negyobb is a szikra
(#) MaSTeRFoXX válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
1: mit lehet rometon tuningolni ? Mert az engem nagyon érdekel
2: Azért akarok feteset, mert nincs kedvem 12V->300V-os invertert belerakni, mert nincs hely a motoron. Mert ez már nem eredeti hanem átalakított vázas
Szerintem nem eszik ez sem többet, ha működik. Gyakorlatilag a megszakító helyére rakom a FET-et. csak megfelelő ideig kéne neki impulzust adni.. elvileg....Mert most annyi ideig kap csak amig a hall ic előtt elhalad a mégnes, és ez kevés....
Itt egy kép a gépről, még a gyújtásátalakítás átalakítás előtt:
Ja, nem röhögni

agep.JPG
    
(#) MaSTeRFoXX válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
Ha meg majd működik a gyújtás, akkor majd az egész elektromos hálózatot átakítom egyenáramúra. Graetz híddal meg mindennnel, mert ráadásul akku sincs benne Ez is bonyolítja a dolgot jelenleg. Aztán jöhet rá a digitális sebességmérő, meg a LED-es féklámpa. (Amit ráraktam az nem ment normálisan a váltóáram miatt...)
(#) gulyi88 válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
defaxxxa poniromet nekem is olyan kellett volna mindíg, csak nemtudtam szerezni vázat
így maradt nagyromet... el is törtem a vázát nem bírta a terepet
kisebb barbákodásaim:
mivel alapjárat az sose volt jó így fölúrtan a karbi alapjárati levegőcsatornáját utána olyan lett mint egy traktor nem állt le de tök alacsony fordultaon ment

aztán egy kis tuning ami minden mocinak egészségére válik a henger és a blokkfelek között a felömlőcsatorna illesztési hibáját ki kell javítani!!!
örvényeket okoz...bla bla (csak blokkszétzedéssel lehet jelen esetben nem nagy cucc van benne 2 fogaskerék hehe lol)

aztán a karbinál is van azt kicsit nehezebb kijavítani de legalább a tömítés ne lógjon be...

a kipuffból is kiszedtem minden folytást talán ez annyira nem volt jó ötlet
bocs az offért

nah annyira nagyon nem kell átalakítani nem fontos inverter.. helyette a gyári gyújtótek is jó lesz ... azon is van 300V AC kb asszem (a gyári az nem trafós hanem a tekercsen van föltekerve a sec meg a pri is...)
utána már csak EI tiri jel és kész..

visszatérve a cuccra sztem jobb ha kidobod a hallt a 3,14csába.. nekem egyátalán nem vált be
helyette egy jeladótekercs (+diódás vágóák) és ha sima trafós akkor 2msec monostabil..
ennyi
(#) MaSTeRFoXX válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
Az eredeti gyújtótrafót, meg tekercset szerintem nem tudom használni már, mert azért vágtam bele ebbe a projectbe, mert ha megmelegedett, vagyis hosszabbat motoroztam vele akkor elment egyszercsak a gyújtás. (Kondi, megszakító már volt cserélve) Durrogott néhányat aztán kész leállt. Vártam vele 10 percet és aztán pöccre indult. Hidegen is pöccre indul
Még kísérletezek ezzel a HALL jeladóval meg a 2ms-es monostabillal, majd lesz valami belőle. A jeladótekercset nem biztos hogy el tudnám helyezni, mert nagyon zsúfolt a romet oldaldeknije. A lendkeék egyik felénél bezavarna a lendkerékmágnes, a másik feléhez meg nem tudok hozzáférni. A HALL érzékelő is egy kicsi NYÁK darabbal van odanyújtva
(#) gulyi88 válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
még egyét jótanács mint rometes a rometesnek
1
az a léxkűrő ugy nem lex jó, még egy kicsit le kellene folytani (de csak kicsit), vagy mint a gyri megoldás hogy gumival bele van kötve a vázba, ez elég perfekt..
2
a kipuban gondolom semmilyen gázforgató kamra nincs vagyis csak egy darab csőő
na ez nemhogycsak rossz de még enmis egészséges.. hangja mellett eltörpül egy 125MTX .. nem lesz jó a keresztöblítés ..a fele üzemanyag kijön a hengerből.. (arra jó hogy jáccá vele, meggyújtani persze járó motornál nem jön össze .. )
tehát valami folytás kéne bele (elég ha 2*megfordítja a gáz utját 180° al .. simsonba a sörösdoboz a nyerő )
tehát valami folytást kéne belerakni..

de sztem nem offoljuk szét a topikot..ha van msn ed akkor vegyél fel.. gulyi88@freemail.hu
(#) gulyi88 válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Nov 1, 2006 /
 
gyújtásproblémaáidat valszeg az okozta hogy valamelyik tekercs súrlódott a lendkerékkel...hö keletkezik..
és utána azt nemtom hogy a mágnes vesztette e el a mégnesességet (mikor kihül akkor meg visszaáll???) vagy a tekercs vasmaga lett mágneesezhetetlen ...
de a baj a súrlódás miatt volt..
(#) djgabi_8 hozzászólása Aug 29, 2008 /
 
Sziasztok!
1 kérdésem lenne: van 1 simsonom, kicseréltem benne a gyújtáskapcsolót, mert az előző betört, ezután megpróbáltam a sarukat visszadugni a helyére, ez sikerült, megy a motor, de a lámpa nem világít, amikor gyújtáskapcsoló a 2-esbe vált.
Ha valaki megdobna 1 bekötési rajzzal, azt megköszönném.
(#) Krisz03 válasza djgabi_8 hozzászólására (») Aug 29, 2008 /
 
Tessék, válaszd ki a Neked megfelelőt: Bővebben: Link
(#) djgabi_8 hozzászólása Aug 30, 2008 /
 
Hogyan és hova kell bekötni a gyújtáskapcsolóra a világítást? Ehhez kérek rajzot.
(#) Krisz03 válasza djgabi_8 hozzászólására (») Aug 30, 2008 /
 
Hali!

Egyrészt tudja fene milyen motorod van, másrészt pedig nagy valószínűséggel az 59-es pontra jön a világítótekercs, és az 56-osra a fényváltókapcsoló, ahonnan megy tovább két szál, egyik a tompítottra, másik az országútira.
A hátsó világítás meg ezer helyre mehet, sok változat létezik.

Ezért kellene a belinkelt oldalon kiválasztanod a motorod típusát, és megnézni a szép színes rajzon azt a nagy szürke téglalapot (ez a gyújtáskapcsoló).
(#) szamóca válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 30, 2008 /
 
Köszi, jó ez a link!
(#) gabika93 hozzászólása Feb 7, 2009 /
 
Sziasztok
Adott egy Jawa mustang gyujtás ami ugye mexakítós.
Át szeretném alakítani HALL-osra vagy valami megbízható teknikára Ehez szeretnék tőletek segítséget kérni.
(#) zsemo válasza gabika93 hozzászólására (») Feb 8, 2009 /
 
Halika!
A babetta gyujtását szokták használni simsonál,
müködik a mustángonnál is szerintem.
(#) gabika93 válasza zsemo hozzászólására (») Feb 8, 2009 /
 
tudom hogy babigyulát szoktak használni!De a mustang gyujtása az mexakítós és a mexakítót szeretném lecserélni valami biztosabb teknikára
(#) zsemo válasza gabika93 hozzászólására (») Feb 8, 2009 /
 
Ezért montam, mert a babettáé hall-os.
cserélned kell a lendkereket, alaplapot tekercsekkel együtt!
(#) gabika93 válasza zsemo hozzászólására (») Feb 8, 2009 /
 
De én a jawa mustang gyujtását szeretném átalakítani !
Egyepként még milyen jeladók vannak?
(#) gabika93 válasza zsemo hozzászólására (») Feb 8, 2009 /
 
Bocsi de ha jól tudom akkor a babettának nem HALL-os a gyujtása
(#) mate_x hozzászólása Feb 16, 2009 /
 
Üdv! Ezzel a trafóval előlehet elektromos szikrát állítani? Bővebben: LinkA választ előre is kösz!

Üdv.: mate_x
(#) justi hozzászólása Ápr 17, 2009 /
 
Sziasztok.Van egy Derbi sendra motorom.A problémám hogy nem ad szikrát.Kicseréltem a gyújtáselektronikát cdi-t az ujjal volt kb 3-4 próbálkozásig aztán az is behalt buktam.Kérem ha bárki tud segítsen mit csináljak.Előre is kösz!
(#) aranyszamar hozzászólása Máj 10, 2009 /
 
Sziasztok! Van egy 96-os Suzuki swiftem. Menet közben egyenletes gázadással időnként megtorpan, ránt egyet az autó. Szerintem gyújtásprobléma, de ha valaki tudja pontosabban megköszönném a segítséget!
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem