Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
mivel már régóta fújunk és nagy tételben így építettünk fazekat amibe egy jó pár liter anyag belefér és ott kell teljesítmény.arról kap az anyag is nyomást hogy eljusson a pisztolyig tömlön keresztül.ez kb 4 bár plusz ugye a pisztolynak a levegő. így tehát kell levegő dögivel meg a legfontosabb hogy folyamatosan. szóval itthon is ilyet csinálok mint vateré.ez az egyik ami talán a legfontosabb illetve másodsorban hamár neki fogok kompresszort építeni akkor az jó is legyen. amúgy köszönöm szépen az eddigi segítséget!
Ok!
Te látod, hogy mire van szükséged. Bár, ha normális kersztmetszetű a gerinc, akkor működik, amit írtam. Mondom, nem mindenáron okoskodni akartam. Nálam, úgy működik, hogy a "kabinan" van a finomszűrő.Addig, colos csövön megy a levegő. Annyi tizes tömlő van, hogy körbe tudjam fujkálni a vázat. KB. négy öt méter.
van egy 5.5 kw os haromfazisu motorom csillagba siman megy de mikor haromszogbe atvalt kivagja a 32 amperos biztositekot mi lehet a gond?
Az is lehet, hogy nem alkalmas deltába való üzemeltetésre. Erre csak azok a motorok alkalmasak, a mire a háromszögjel után 380V van írva. A 220/380V-os delta/csillag feliratú motorok erre nem alkalmasak.
Mindazonáltal 32A leoldását ez nem indokolja, 5,5kW-ot direktbe is elindít. Mi végzi az átkapcsolást? Mindig ugyanazt a fázist veri le? Régebben is üzemelt már ezen a módon? Csillagba kéne járatni, és fázisáramokat mérni. Jelentős asszimmetria a tekercselés meghibásodását jelzi.
ezen a motoron egy delta jel van .Kezi csillag delta kapcsoloval uzemel.az elozo motor ugyanigy mukodott mig le nem egett 10 evig es ez pedig nem akar deltaba a tekercsek ellenallasa egyforma 3,2 ohm
Ohm mérővel nem tudod kimérni, csak a nagyon durva hibákat, és a szakadást.
Az előző motornál lehetett tudni, mitől égett le? Járasd csillagba 15-20 percig, ha van gondja, ez alatt kijön, terhelés nélkül is. Ha nem tapasztalsz rendelleneset, akkor a motor nem indokolja az automata kioldást. Átkapcsoló nem lehet problémás, átégés, érintkező beragadás, stb? Inkább azt próbáld le Ohm mérővel, hogy csillagba, és deltába is megvan-e a szimmetria. Tehát, hogy betáp oldalról is ezt "látod-e". Én a kapcsolót is górcső alá venném.
a kapcsolot lecsereltem ugyanazt csinalja mint a regi.Az elozo tulterheles miatt egett le ez egy szallag fureszt hajt meg.
3x32A-ról elmegy ez a motor direktbe is. Próbáld ki, hogy a motort bekötöd deltába, és csak egy sima kapcsolót teszel rá. Ha ez gond a szalagfűrésznek, akkor ne hajtsa most (vedd le a szíjat, vagy ilyesmi). Csak próbaképp, ha már csillagba járattad 20 percig, és semmi.
ez ugyanezt csinalja direktbe deltaba kotve mint mikor csillagrol atkapcsolom.
Nem volt a motor tekercselve esetleg? A tekercselő meg simán 220/380V-ra tekerte? Más már nemigen jut eszembe...
Csillagba járattad valamennyit? Esetleg próbáld ki, mit "tud" csillagba. A régihez képest tudod, hogy annyi, vagy sokkal kevesebb. Ha csillagba tudja a régi tudományát, akkor lehet, hogy újra lett tekerve....
Üdv! Segítséget szeretnék kérni 1 motor bekötéséhez!
A motornak 4 kivezetése van! (itt a rajz) hogy kössem ha 1 fázisról szeretném üzemeltetni!?!?
Ez a motor 1 fázisú. 2-2 kivezetése a tekercseinek a végei. A kisebb ellenállású a főfázis. Erre kötöd a 230V-ot, a másikra az üzemi és/vagy indítókondin keresztül. Az eredeti megoldás szerint a tekercsvégeket lemezkékkel kötötték össze, melyek helyzetét minkét forgásirányra megadták. Gondolom, sem a lemezkék, sem a bekötési séma nincs meg.
Hello! Eltaláltad! nincs meg... Le tudnád rajzolni? köszi!!!
Hahó fontos lenne a rajz! hideg van és enékül nem megy a favágás!
Üdv!
Nem lehet, hogy rosszul van bekötve? Csillagban elindul és mikor deltába kapcsolja fel van cserélve két fázis és azért veri le a kismegszakítót? Le kellene venni a 6 vezetéket a motorról, jelölve, hogy melyik hol volt és párosával mérni közöttük feszültséget. Deltába kapcsolva 0V-nak kell lenni köztük!! Bár valóban el kellene indulni neki szerintem is deltában a 32A-ról, de ki tudja...nem biztos. Üdv! Tomi
Üdv!
Még a motor tekercseit is ki kellene mérni, jól vannak e kiosztva. Csillagban mindegy, de deltában nem!! Itt a rajz: (bocsi a ronda rajzért)
Valahol elakadt a komunikáció.
Deltában is el kell indulnia, tekintettel arra, hogy 16A-nak a 4kW határeset. Ez a motor csak " 1 számmal" nagyobb ettől. Nem tudtuk meg, hogy javított motorról van-e szó, csak annyit, hogy deltában bizony gondja van.
Hát igen. Eltűnt a kérdező.
El kéne indulni neki 32A-ról szerintem is direktben. Ha csillagban jó, deltában meg nem, akkor elkötés gond lehet vagy a motorban, vagy bedelaci cserélt fel két vezetéket...szerintem. Esetleg tényleg 220/380-as motor, de ekkorát már nem nagyon szoktak úgy tekerni, nem? Talán még olvassa majd az írásainkat. Üdv! Tomi
Nekem most a körfűrészen 4kW csillag/deltás motor van, átkapcsolóval. Bár semmi szükség nem lenne rá, mert azért csillagban elég harmatos, másrészt, meg "direktben" is indulna.( 3X25A C ) A "párja" vidéken teljesít szolgálatot 3X10A B-ről simán indul csillagban, és átkapcsoláskor sem történik semmi.
Az általad felvetett probléma is elképzelhető.
Üdv!
Szüleimnél is 4kW-os motor van a körfűrészen. Direktben indítva használják. 3x20A van. Indul azzal is. Meg egy 7,5kW-os terménydaráló. Na az csillag-deltában indul, de néha így is lemegy a 20A. Igaz arról megy a lakás is, lehet ottbenn ment valami más is éppen.Van benne ampermérő, 27A-ig megy ki közvetlen indításkor(csillagban). Deltában 15A-ral használjuk.(suberszabályzós )
Üdv! Elindul a motor csak az a baj hogy rossz irányba! Hogy lehet forgásirány cserélni???
Keresd meg, melyik két vég tartozik ugyanahhoz a tekercshez, és a két véget cseréld meg. De csak az egyik tekercsnél, mert ha mindkettőt megcseréled, akkor nem fordult meg az irány.
Sziasztok .Valaki fel tud teni egy konkrét képet ,ahol 380/220-as motor be van 220-ra kötvel deltába???
lapoz vissza bazso minap laposztam vissza s kaptam kepeket
Valakinek biztos átt van kötve. Vegye le a fedelet és csak egy kép kéne. köszi
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, hogy jogosan kérek-e 16A-os kismegszakító cserét az áramszolgáltatótól, ha egy 4KW-os csillagba kötött motort még terheletlenül sem lehet elindítani anélkül, hogy az egyik kismegszakító le ne oldjon. Segítségeteket elöre is köszönöm!
Ha a motor felirata 220/380V delta/csillag, akkor igen, ezt a motort legalább 16A-ról kell indítani (még az is határeset, pl. egy 2800 fordulatú 400mm-es karos darabolónak). Abban az esetben, ha a motor felirata Delta 380V, akkor a 10A is elég lehet, ha alkalmazod a csillag-delta indítást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |