Fórum témák
» Több friss téma |
gabylala!
Megvan! Egy pdf, ezért nem találtam egyből. Csatoltam.
Maradjunk abban, hogy majd én is átgondolom.
Én vizszintes tengelyűeket épitettem eddig.
Sziasztok Szelesek!
Elég régóta olvasom a topicot,és minden tiszteletem a tiétek. Nekem is szándékomban áll építeni egy vízszintes tengelyű szélgenerátort,a Hugh Piggot féle mellett döntöttem.24 voltot szeretnék termelni,de nem tudom a tekercsek huzalvastagságát,menetszámát és a bekötését meghatározni.Tudnátok nekem ebben segíteni? 20 db 130x50x 15-ös mágnesem van,3lapátos rotort szeretnék készíteni.A technikai kivitelezéstől nem tartok (szerkezet)de az elektromos részében segítségre szorulok.
Még valami ami eddig nem volt tiszta.
A tekercsek és a mágnespárok száma eltérő kell legyen? Egyébként nem neodimek a mágneseim,talán majd a "második"az lesz ha eredményes lesz amit csinálok.
Rendben. Azoknál sokat számít a lapát hossza, azaz a sugár...
Idézet: „Egyébként nem neodimek a mágneseim” Én nem építenék sima mágnessel, nem sokat érnek. A meló ugyanannyi, és nem lehet csak úgy neora cserélni, mert azok sokkal kissebbek, és a tekercs belső "furatának" akkorának kell lennie, mint a mágnes külső átmérőjének. 130c50x15-ös neodimium mágnest ha kapnál is, nagyon drága lenne és feleslegesen hatalmas ereje lenne(gyakorlatilag "életveszélyes") A tekercsek menetszáma és huzalvastagsága függ attól, hogy milyen feszt akarsz kelteni. Nagyobb fesz több menet, vékonyabb huzallal, bár akkor a tekercsek belső ellenállása nem biztos, hogy elég kicsi lesz, és nem biztos, hogy nagyobb szélnél kellően le tudja fékezni a lapátokat. Így a belinkelt pdf-ben olvasható 2,5ohm értéket érdemes tartani, 0,6mm-es CuZ-ből. A vezeték fajlagos ellenállásából ki lehet számolni, hogy mennyi vezeték kell ehhez. Még nem építettem ilyen generátort, én is csak próbák után döntenék a végleges tekercs paraméterekről. így ha minden igaz erre neked nem fog tudni válaszolni, csak az, aki már épített, és nekem van egy gyanúm, hogy ilyen valakit nem minden bokorban fogsz találni. Tehát nincs más hátra, mint a próbák. Viszont a horizontális kerekek esetében a fordulatszám jóval magasabb, mint a vertikálisoknál. Ezek a mágneses generátorok azért ilyen sok pólusúak és relatív nagy kerületűek, hogy kis fordulaton kellően nagy kerületi sebesség és pólusváltás történjen, mivel a vertikális kerekek fordulatszáma kicsi. Ezért propelleres kerék esetén én kevesebb pólussal operálnék, de ott meg előjöhet az a gond, hogy nem fér elég menet a tekercsbe(több, kevés menetű tekercset sorba kötögetve megnő a feszültség.) Nem tudom, hogy segítettem-e, szerintem csak a bajokat soroltam... Idézet: „A tekercsek és a mágnespárok száma eltérő kell legyen?” A tekercsek száma oszhatónak kell lenni 3-al, mivel ezek 3 fázisú generátorok. A mágnesek száma pedig páros szokott lenni, és egyel több, mint a tekercsszám.
Találtam alakitényezőkre vonatkozó adatokat.
Itt a félcső alak nem is 1,3 hanem 1,7! Most akkor melyik az igaz? (csatoltam a képet)
Az utóbbi napokban felszínre került tapasztalatok alapján és azok számításai alapján fejben megalkottam a jövő közlekedési eszközét.
Egy három-négy méter átmérőjű, függőleges tengelyű szélkereket rászerelek egy négykerekű járműre. Ez a herkentyű fogja hajtani a tákolmányomat. Minél gyorsabban megyek, annál gyorsabban forog az erőmű. Következésképpen, annál gyorsabb haladásra készteti a tákolmányomat. Csoda egy valami lesz, mert csak állandóan fékeznem kell. A számítások, ugyan nem azt mutatják, de sebaj! Újraszámoljuk. Aki nem hisz a csodagépemben, azt leugatom. Na, nehogymá … Ötleteket várnék a fékszerkezetre. Vagy, építsek rá egy másik szélkereket, amelyik fékezi?
Nem kívánok ebbe belemenni veled, és ha lehet ne kóstólgass, mert ez tisztán off, aminek itt nincs helye!
Ha érdemben nem tudsz valamit felhozni az ellen amit valaki itt leírt, akkor ne szólj semmit! Amit leítrál, annak semmi köze ahhoz, ami eddig itt elhangzott! És ez már a második eset, hogy ilyen rosszindulatú módon szólalsz meg, ugyanazzal a tartalommal! Elsőre is értettem min vergődsz, csak nem akartam reagálni, mert nagyon fárasztó egy olyan emberrel beszélni, aki az alap gondolatot sem érti meg! Egyébként ha a szél a jármű haladási irányára merőlegesen fúj, és tegyük fel nem borul fel a torló nyomástól, akkor még haladni is fog. De gondolom ezt sem érted! Ha netán meg akarod érteni amit kezdettől fogva félreértelemezel, akkor javaslom olvasd el újra amiket írtam, és ha megtalálod azt, ahol leírom mindazt amire te itt rosszindulatú irományaiddal célozgatsz, akkor idézd be! Egyébként meg nincs kedven vitatkozni, hagyjál minket békén!
Hello watt!
Köszönöm a válaszod,a mágnesekkel kapcsolatban annyit,hogy ezekből a mágnesekből volt itthon nekem,és csak pótlólag vettem párat. Biztos hogy a neodimek sokkal jobbak lennének,de sajnos az még mindíg túl drága.olvastam a mágnesek "erejéről" és azt írták hogy a neo kb 3x erősebb mint a ferrit--dehát akkor a 3x nagyobb ferrit mágnes nem közelíti meg a neodim erejét?(lehet hogy értelmetlen amit írok)A több pólusú mindenképpen hatékonyabb nem?Legfeljebb nagyobb átmérőjű rotor kell rá,hogy lassabban forogjon.Ja és egyébként segítettél,mert ha a hibákat sorolod az is segítség.
Szia!
Idézet: „olvastam a mágnesek "erejéről" és azt írták hogy a neo kb 3x erősebb” Erről hol olvastál? Én érzésre többet gondolnék, de ferritmágnesek között is van eltérés. Nem leszólni akartam a mágneseidet, vagy téged, egyszerűen csak tényekről beszéltem. Nem az erejével lenne a baj, ha az egyforma, hanem a méretével! Később újra tekerhetnéd az egészet, mert azonos méretű neodímiumot nem nagyon kapsz, és ha igen, akkor rá megy a gatyád! Mondjuk akkor egy igazi bivaj generátorod lenne, amit nem is tudom mekkora kerékkel lehetne kihaszálni és lehet, hogy a tekercsek nem is bírnák el, mert nem arra az erőre készültek... Nem akarok nagyon méretezési kérdésekben elmerülni, de nagyon sok összetevője van a dolognak. Vezeték átmérő, menetszám, tekercs geometria, tekercsszám, mágnesszám(kétoldali, egyoldai+vasmag), légrés, tekercs távolság, forgórész sugár és az ezzel összefüggő kerületi sebesség a kerék ideális tartományában stb. Idézet: „A több pólusú mindenképpen hatékonyabb nem?” Azonos minőségű kivitel esetén igen. Idézet: „Legfeljebb nagyobb átmérőjű rotor kell rá,hogy lassabban forogjon.” Nem hiszem, hogy lassabban kéne forogjon. Még a sok pólusúak is igénylik a fordulatot, ha terhelni akarjuk. Amit belinkeltem generátort, még az is kevés pólusú, mert elég nagy fordulat kell neki. Egy kisfordulatú generátor legalább 30 pólusú, de inkább 36. Az áttétel nélküli nagy kerekeknél a pólusszám még ennél is nagyobb(nem akarok saccolni, mert nem emlékszem pontosan, de a kulcsi erőműnek van egy oldala, ott meg lehet nézni).
Nos,tudom van hasonló téma.Viszont a félrevezető elméleti számítgatásoktól elszakadva konkrér megoldások születésének elősegítésére és a mérnöki gondolkodást hozzáadva szélturbina projectek építését szeretném ha együtt támogatnánk ebben a topicban.
Kezdetnek egy film,ami érdekes alap kísérletnek jó. Bővebben: Link Bővebben: Link A másik pedig egy link,ahol lehetséges hogy be lehet szerezni különféle mágneseket a projecthez. Bővebben: Link és végül egy tipp a vertikális lapátokra: Bővebben: Link El kell fogadni,hogy ezeknek a turbináknak lassú sebességnél is kellően nagy enerigát kell termelniük 650-es sebességnél is, 40-60km/h szeleknél. Hatalmasat nem termelnének egy gépkocsigenerátorral. Gépkocsigenerátoroknak van egy élősködő mezei tekercsük,ami közben fogyasztja a megtermelt energiát.Tehát a generátort építeni kell házilag sajnos.
Megnéztem, 200 pólusú. Emellett bemutatják, hogy miben különbözik az áttételes megoldásoktól.
- Kulcs Szélerőmű -
Mire jó egy film, ha a készítőjének nem tudok kérdéseket feltenni?
Egy kép, vagy rajz tud érdekelni. Egy film, egy kicsit sem. Jó! Tudom! Ezzel a nézőponttal egyedül vagyok.
..Hmm!
Tanulni abból is lehet. (De miért nem tudnál kérdéseket feltenni neki? Csak angol nyelvű fórumon tudod megtenni.) Na,mindegy. A mágnesek között találtam egy speckót: 40Ft darabja a bolt szerint,az nem is drága. Ideteszem a képeket neked az oldalról:
"Szélturbina építése a gyakorlatban" téma ide áthelyezve.
Indoklás: harmadik ránézésre sem sikerült különbséget találni a nyitott, és a már létező téma között. Amennyiben pedig a hozzászólók hajlandóak rá, itt is lehet "félrevezető elméleti számítások" nélkül eszmét cserélni. Megértéseteket köszönöm.
Félre értettél.
Ha, kérdéseim vannak, akkor nem itt, hanem azon a fórumon teszem fel. Így, pontosabb?
Lehetne tőled, általad rendelni ilyen mágneseket?
Ennyiért nem sok.
Lehetne a orális sexről letérni......!
Kezd unalmas lenni. És lehet , hogy nem csak én vagyok igy vele. Egyébbként én is olvasom a topicot, és érdekes lenne , ha nem csak csatározás lenne benne, hanem más is.
Látod felül, hogy „kissanyi”.
Átugrod. Ugye, milyen egyszerű? Írjál bele "fontos" dolgokat is. Előtted a lehetőség!
Sziasztok!
Ki tud házilag 200 pólusú és 3kW max. teljesitményű generátort + szélkereket épiteni.? ugyanis 400w kell 1 "átlag" háztartásnak , ezt gyakran az 1kW generátor sem fedezi, mert: 20--40% át adja a névlegesnek, de kis szélben NEM IS FOROG!
Mennyi pénzből jön ki egy ilyen állandómágneses háromfázisú generátor?
Ha nagyon drága, lehet, hogy kisebb teljesítményhez érdemes lenne felhasználni egy olcsó elektromos kerékpár kerékagymotorját.
most nemazért, de mit kezdesz egy ilyen hangya****nyi mágnessel?
egy 20*3mm es korong itthon 400 huf max. ebből ugyanannyi térfogatú anyag meg 3077huf ~ 7,7 szer drágább az anyag egységára.. na most akkor miről beszélünk ?? Viselkedjünk már... --kobold
fogalmam sincs hogy melyik leheta helyes .. de az a hatásos oldal és ha a kisebbet vesszük nem érhet csalódás...
egyébként síkban, hogy lehet ezt értelmezni? áramlás irányára merőleges felület az nincs..
Van egy táblázat,ahol te adhatod meg a kívánt méretet.
Én valószínűleg ebből fogok rendelni: (ezerFt/db) Itt a link,ami alapján kiválaszthatod a bevonatot is: Bővebben: Link Az ilyen megjegyzéseket (most nemazért, de mit kezdesz egy ilyen hangya****nyi mágnessel?) meg figyelmen kívül kell hagyni.
Köszi,figyelmen kivül is hagyom.
A linket kösz.
ezt most komoylan kérdeztem, megnézted te a méreteit? 3,5*3,5*1 [mm]! ....? centiméterben jólenne... legalább vetted a fáradtságot és utánanéztél, hogy minek mennyi az ára?
gulyi! Lépjük át egymást.Ez nem sima mágnes,mint ahogy te gondolod és egy több száz pólusú gyűrűs szinkrongenerátorhoz nem is kellenek hatalmas mágnesek.
A kulcsi turbina valóban nem dán rendszerű.Viszont a kivitelezés nem egyszerű. Én 12 polúsút építek elsőre.Ehhez 24 db mágnes kell a 20x20x10mm-esből. Nyomatékváltós berendezés: A hagyományos Dán típusú 4-6 pólusú aszinkron generátorral szerelt berendezés működéséhez 1000-1500 percenkénti fordulatszámra van szükség. Ezeknél a berendezéseknél a 30-40 fordulatos lapátkerékmozgást nyomatékváltóval gyorsítják a kívánt mértékre. Nyomatékváltó nélküli berendezés: A másik típus a sokpólusú (több száz) gyűrűs szinkrongenerátorral szerelt berendezés, ahol nincs szükség nyomatékváltóra, mert a generátor a lapátkerék közvetlen hajtásával (percenkénti maximum 40 fordulat) képes a maximális villamos teljesítmény elérésére. A szélerőmű tetején, a gépházban trmelt energiát egyen irányítás után kábeleken keresztül juttatják a tartótorony aljában található elektronikus átalakító berendezésbe (INVERTER), amely az elektromos hálózatnak megfelelő, váltakozó feszültségű villamos áramot állít elő. |
Bejelentkezés
Hirdetés |