Fórum témák
» Több friss téma |
No,hát ma véglegesen pontot raktam a dolgok végére.
A segitségedel sikerült be kötnöm úgy,hogy az tökéletesen müködik! Ezuton szeretném megköszöni minden segitségedet,jó tudni,hogy ebben a mai rohanó világban még vannak ilyen segitőkész emberek. KÖSZÖNÖM!
Szia!
Nekem megvan a rajza+ magyar leírás/Rhino 36/,ha kell,jelezz a ladikos65@citromail.hu-ra,beszkenelem,és küldöm.Piros a +,fekete a test,bíbor/lila ACC gyújtás +12V,stb.Ha a kis fehér hurok, ami ki van lógatva a házból,el van vágva,nem csipog vissza ki-bekapcsoláskor.Működési frek:433,92MHz. Üdv sferko
Sziasztok!
Spal AS 70 programozási táblára lenne szükségem, az AS 80-as programmódba lépése és lapozása stimmel,de a beállítható funkciók nem azonosak. Előre is köszönöm a segítséget.
Nahát, itt pont valami ilyesmi merült fel:
HE oldalon belül a megoldás Persze, ha pontos impulzusokat akarsz, akkor kell 2 monostabil... Üdv Inhouse
sajna as70 nincs de csemege a topicnak :itt
Jaja! Köszönöm.
Csak 1 kérdés: Elég ideig meghúz az ott linkelt kapcsolás reléje? Mert nekem olyan 250-500 ms kell
A konditól, a tranyók bétájától és a relétől függ, próbálgasd, be lehet játszani. Mivel nem bonyolult áramkör, ezért nem nehéz megoldani...
Ha biztosra akarsz menni, és nem baj, hogy bonyolultabb, akkor 2 monostabil... Üdv Inhouse
Hopp, most nézem, hogy 100 ohm-al a bázisáram 110mA, az egy kicsit sok lehet némelyik tranzisztor BE diódájának, de ha nem relés az előző fokozat, még lehet, hogy annak is...
Szerintem egy átlagos relét (az autós relék kb 70-100 ohm-osak, ez max 160mA) tud kapcsolni 1kohm-al is, ha van 40-50-es bétája a tranzisztornak... Üdv Inhouse
Egy Si (szilícium) tranzisztor kb. 0.6-0.7V-nál nyit ki, ez a BE (bázis-emitter) dióda között értendő nyitó irányban, ez pedig azt jelenti, hogy NPN-nél (nyíl kifelé mutat, az az emitter(E), a középső a bázis(B), a harmadik a kollektor(C)) a pozitívabb feszültség kerül a bázisra, PNP-nél (nyíl befelé mutat) pedig negatívabb, tehát pont fordítva.
Az előtét ellenállásnál adott a tápfesz, 12V, ebből levonod a BE feszt, marad 11,4V, adott a tranyó bétája (áramerősítési tényező, megmutatja, hogy a bázist vezérlő áram hányszorosát tudja kapcsolni a CE átmeneten keresztül(hFE)), és a relé ohmos ellenállása. A relé kb. 12V-ot fog kapni (a CE átmenet nem lesz rövidzár, de ez nem oszt-nem szoroz itt), így R=U/I ből, I=U/R (R - ellenállás [ohm], U - feszültség [V], I - áramerősség [A]), tehát 12V/100ohm=0,12A=120mA, egy 100ohmos relén ekkora áram fog folyni. A tranyó bétája pl. 60, akkor 120mA/60=2mA=0.002A bázisáram kell. R=U/I, 11,4V/0.002A=5700ohm=5,7kohm, ilyen nem nagyon van, legyen egy kicsit nagyobb áram, tehát kisebb ellenállás, 5,1kohm, vagy 4,7kohm. Az 1kohm biztos kinyitja, mert az 11mA. Azt meg kell nézni , hogy a tranyó bírjon kapcsolni a CE átmenettel akkora áramot ami neked kell, és a BE diódája is elbírja az adott bázisáramot, a CE feszültség is korlátozott szokott lenni, de a 12V az elég kicsi ahhoz, hogy ezzel ne legyen problémád. Ha pl. BD139-et hasnálsz, ott lehet 1kohm, ha csak BC547-et, akkor ott inkább 4,7kohm. Bár itt a BC547 csak akkor játszhat, ha nem autós relét használsz, mert az ICEmax=100mA... Üdv Inhouse
Kössz az oldalt.
Nekem is van egy rakás bekötésim/ persze az nincs-ami kéne,így jut oda is,bővül a hozzáférhető anyag. Üdv sferko
nekem papiron és fejbe van sok 15éve kezdtem prestige riasztokkal.... gábor oldala nekünk is sokszor segítség...
sziasztok!
nemrég vásároltam egy thor th448 as riasztót és nem tudom rákötni a központi zárra, egy honda civicről lenne szó. bal oldali ajtóba 3 kábeles a központi zár, egy állandó negatív a másikra negatívra zár nyit.de nem tudom a riasztót rákötni,ebben kéne segítség.
sziasztok.egy kérdésem lenne.tudna valaki segiteni abban hogy hol lehetne piranha risztó távirányítót vásárni??
Ha a bal ajtóban csak 3 vezeték van, akkor több, mint valószínű, hogy abból kispórolták a motort. Csak a mikrokapcsoló van benne, azért a 3 szál vezeték. Egyébként sima testet kapcsol, rákötni rákötheted, csak a bal első nem fog záródni, ezért valószínű, hogy visszanyit a központi.
Kell bele egy motor a mikrokapcsoló helyére, a 3 szálat rákötöd annak a mikrokapcsolójára, a motornak meg viszel 2 szálat mondjuk a bal hátsó ajtótól, lepárhuzamosítod vele. Így már teljes értékű központid lesz. A riasztót pedig úgy kötöd, hogy testet kapcsoljon a motor mikrokapcsolójának nyitó és záró szálára felváltva. Üdv Inhouse
ván petti cég aki forgamazta hetfőn megnézöm a címuket...... de csak néköd..
amugy szerintem kocsistól menj és rá is tanítják vagy lehet fordítva mert volt olyan is hogy a távirányítót programozták számítógéppel hozzá.... főleg ha nincs egy müködtető képes hozzá... 7-8eft körül jár... de nyugodj meg a tiedhez nagyvaloszínüleg lehet kapni 6év után is még, nem úgy mint a 8eft-os thor riasztóhoz amihez szerintem gariidőn belül is nehézkes lesz szerezni.... ott majd 8év után majd a 3. riasztót fogja beépíteni ugyhogy nagyon ne dugd el... vagy a thor risztoval közvetelen vezéreled az utólagos motort ami lehet egy sima kétvezetékes és akkor a gyári rendszert nem babrálod.....
piranha: Mobil GPS HUngary Kft
1155 Bp, Vasutasház u.2 (M3 bevezető)
Sziasztok!
Építettem egy riasztó+immobilizért a kocsinkba, de kellene még valami sziréna, ami hangjelzést is ad riasztáskor. Szereztem egy Audioton AA-24 riasztót, aminek a szirénáját szeretném használni. Az egész riasztó elektronikája bele van építve a sziréna házába, több vezeték is jön belőle ki. Ahhoz kérnék segítséget, hogy tudnám úgy átalakítani, hogy az én riasztóm riasztáskor ha áramot kapcsol ennek az Audioton riasztónak valamilyen pontjára, akkor az szirénázzon. Szétszedtem, 2 nyák található benne. Maga a hangszóró a felső nyákra kapcsolódik. A szirénába bejövő összes vezeték az alsó nyákra kapcsolódik. Továbbá a felső nyákra kapcsolódik még az antenna. A két nyák egymással 4 vezetékkel van összekötve(piros, fehér, kék, fekete). Gondolom ezzekkel kéne variálnom valami. Üdv.
anno ez ugy müködött hogy áramot bocs feszültséget adtál neki a vastagabb piroson 12v és feketén testet akkor már visított.... ennyi.... utána jött a távirányító tanítás...
arra vigyázz hogy a végtranyok benne nagyon melegszenek én láttam több olyan darabot ahol kipotyogtak a nagy hőtől és további zárlatot csináltak... Üdv! Segítséget szeretnék kérni! A következő a problémám: Van egy 1991 dec. -i kiadású Opel calibrám, gyári riasztóval! Én vásároltam egy "TRAX SILVER LIGHT, rablásgátlással, AuxAlarm M1" típusú autóriasztót.Be szeretném kötnia két riasztót egymástól függetlenül,de úgy ,hogy a régi riasztóm belsőtérvédelmes,összes ajtó nyitásérzékelős és sziréna is van rajta!A trax típusú riasztót meg igazábol csak a központi zárra meg irányjelzőre szeretném kötni. Megkeresetem a gyári riasztót és a központi zár elektornikáját. A kérdésem a következő : Milyen vezetékeket és honnan használjak fel? Mármint hogy a központi zártól szedjek nyitó záró impulzust vagy a régi riasztótól? A régi riasztóm nem távirányitós, ez a bekötés oka! Próbáltam megcsapolni a nyitó záró vezetékeket a régi riasztótól, mert megtaláltam, de hiába nyomtam a gombot nem történt semmi.gondoltam arra hogy megrelézem, mert biztosezek nem test szálak az uj riasztóm meg tested ad ki,de ez sem segitett, mert it t valahogy a kulcs elfordítását kéne lemásolni egy-egy szálra nyitásra és zárásra!Tehát ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném!Ha nagyon érthetetlen voltam akkor elnézést,de már nagyon ott tartok hogy elviszem egy szerelőhöz! Válaszokat előre is köszönöm üdv.:Nobert
Üdv Mindenkinek!
Lenne pár alapvető kérdésem ami sokaknak talál nagyon egyszerűnek tűnhet. Végigolvastam a topikot meg más topikokat is de nem jutottam dűlőre. A helyzet a következő: Adott egy autó melyben már be vannak szerelve a központi zár motorok, de vezérlés semmi. Így került hozzám. Vettem nemrég egy bicskakulcsos központi zár szettet, gondoltam majd összehozom azzal, nem lehet bonyolult. Nem tudok eligazodni a kapcsolási rajzon. Van rajta pozitív és negatív triggerhez kimenet. Na most ez mire való? Gondoltam rá, hogy talán a vezérlő egység nem relés így ki-be záráshoz még be kell iktatnom egy relét. Bekötni még nem próbáltam, épp most jött meg a cucc. Rajzot mellékelem. Válaszokat előre is köszönöm!
Ez a trigger dolog nem egyértelmű...
Csak ennyi van hozzá? Ha a jobb alsó szerint kötöd, akkor a távvezérlővel mennie kellene, viszont azt sehogy sem értem, hogy a vezérlést, hogyan veszi...ami ahhoz kellene, hogy kulccsal/ajtózáró gombbal is menjen... Lehet, hogy a poz/neg trigger valójában a záró/nyitó bemenet (az 5 vez motor 2 kapcsolószála)? Üdv Inhouse
Köszönöm a választ!
Semmi más nincs hozzá csak ez a rajz. Ma megpróbáltam beépíteni a vezérlőt. Az ég világon semmire nem jutottam vele. Elsőként rákötöttem egy akksira, gondoltam majd kimérem, hogy melyik szálon hogy ad ki feszt és az alapján bekötöm. Tehát a távvezérlővel nyitogattam meg zárogattam. A vezérlő egységben szépen kattogtak a relék, viszont akárhova tettem a műszert sehol semmit nem mutatott. Furcsa dolog volt az, hogy a relék kattogása a kocsi indexreléjének kattogására emlékeztetett. Ha pl kétszer zártam egymás után akkor többet kattogott. Próbáltam motort kötni rá de továbbra sem jutottam semmire. Elmentem hát egy autóvillamosságis ismerőshöz. Na most ő annyit mondott, hogy ilyet még nem csinált fogalma sincs róla, mi van a kapcsolási rajzon. Ezzel sem jutottam előrébb. Nem akartam sok pénzt kiadni erre az egészre, pont ezért akartam magam megcsinálni. Más ismerősöm nincs egy ismeretlen meg biztos elkérne még egy szép összeget a bekötésért. Nagyon köszönöm annak aki elolvassa ezt a kisregényt amit írtam, ha pedig valaki tudna segíteni annak még jobban megköszönném. Üdv.: Don Gatto
Na most verem a fejem a falba. Az én balgaságom miatt nem működött egyáltalán a dolog. Gondolom ami mindenkinek világos volt a rajzon, na nekem sajnos az sem volt.
Megoldódott tehát a problémám! Köszönöm Inhousnak a felvilágosítást! Üdv.: Don Gatto!
Tehát ahogy a rajz szerint adtál 12V-ot és testet, a távvezérlővel már ment, ahogy ez várható volt.
A triggeres résszel mi a helyzet? Üdv Inhouse
A triggeres dolgot még nem sikerült megoldanom. A kocsiban már volt beépítve egy 5 vezetékes központi zár motor ami a régi rendszerbe két vezetékkel volt bekötve. Én továbbra is ezt a két vezetéket használtam viszont mivel a többi ugyanolyan színű, így nem tudtam azokat azonosítani.
Tudomásom szerint a maradék három vezetékből 1en 12 voltot kell adni, a másik kettő pedig a két végállásérzékelő. Jól tudom a dolgot? Gondolom nem mindegy, hogy melyikre adok 12 voltot. Beszerzek egy új 5 vezetékes motort és akkor megpróbálok rájönni a triggeres dologra. Üdv.: Don Gatto
Itt:
Ennek a topicnak az eleje erről is szól Adott idő van a motoroknak végig futni a távot, 0,75-1s. Az öt vezetékből 2 a motor 2 szála, ha fordítod a polaritást, ellenkező irányba mozog. A maradék 3 szál egy mikrokapcsoló váltóérintkezője. Általában testet kapcsolnak, egyik állapotban az egyikre, másikban a másikra, ebből tudja megállapítani azt, hogy zárva van-e, vagy nyitva. A vezérlő annyit csinál, hogy a statikus állapotból előállítja a motoroknak ezt az impulzust. Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |