Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia!
Még új vagy itt, és ez az első hsz-od. Ezért szólok hogy használd a keresőt, mielőtt új témát nyitnál! És nem ártana valami helló, vagy üdv, vagy sziasztok, a kérdésed elejére. Olvasd át a szabályzatunkat.
Sziasztok!
lenne egy "aprócska" problémám.Kaptam egy Fischer studio line típusú erősítőt akiktől kaptam azt mondták, hogy egyik este buliztak , egész este nem volt gond vele. sőt még a buli vége felé halkabban is halgatták józanodás céljából szóval nem volt megeröltetve. másnap reggel még hallgatni akarták de ekkor elkezdett füstölni(!!!!) és a db mérő skála mutatói oda- vissza járni, azóta ezt csinálja. a panelján van egy sor ellenállás a bal alsó sarkában azok egy az egyben kiégtek kicseréltem és ua. Please help!!!!!! képet csak hétfőn tudok küldeni.
Szia!
Legerősebb , azonos tokozású tápfetek, legnagyobb biztosíték, nyákvastagítás, táplejjebbtekerés /trafószekunder/, legnagyobb végtranzisztorok, azonos, vagy még odaférő tokozásban, és nem lehetetlen, hogy ventillátoros hűtés is kell, mert a megnövekedett teljesítmény ám AB osztályú, és nem "D"igitális erősítő esetén több hővel is jár!! Annó, én a DAEWOO DB-23 /asszem/ 2 csatornását tuningoltam, de nem a kisebb terhelőellenállás függvényében. Hanem a magasabb tápfesz, hűtött meghajtó-IC, nagyobb tokozású, erősebb végtranyók, és 2x-es árambírású tápFET-ek irányába.
Szia
Ahogy kiveszem, nem pont autóserősítőről beszélsz, és mivel az első Hsz-ed, ezért csak építő javaslatként mondanám, síma erősítős topic már jó sok van itt. A keresőbe beírod /fent/ , hogy Erősítő , meg hogy hiba, és kijönnek a címek, ahol hamarabb találsz választ az odaillő kérdésedre! Moderátorunknak pedig felhívnám a figyelmét az esetleges áthelyezésre...
Sziasztok!Nekem lenne egy kerdesem...!vettem egy RFX 7430-as auto erositot!a mult heten kb kozep hangon hallgattam,es egyszercsak kikapcsolt,es azota a piros led vilagit rajta...!mi lehet ennek az oka,probaltam mar,kivettem a biztositekot,hagytam pihenni,de akar mikor viszarakom mindig a piros led gyullad ki...!ha valak itud akk segitsen...!elore is kosz!
Szia!
Piros led akkor is világít, ha van remote, de nincs stabil /min10v/ 12v a B+ on! Ellenőrizd a tápbemenetet, mérj rá!, a remotén is kell lennie minimum 10v-nak. A testelést is nézd át!
Ok,majd holnp akk megnezem,erre nemis gondoltam!de az nem gond,m en ugy csinaltam meg,vagyis ugy mondtak h a remotet hidaljam at a B+ra...!a testelest azt mar megneztem,majd lemerem akk!
Sziasztok!
Nem tud valaki Blaupunkt bsx150-hez kapcsolási rajzot? Google segítségét próbáltam igénybe venni, de csak pénzért adna service manual-t.
Szia!
BSX 240-hez megvan, de nagyobb mint 2Mb. Valami hasonlóság biztos van köztük...
Átnéztem azt a kapcsolást, de sajnos nem igazán hasonlítanak. Az enyémben pl. tranzisztorok kapcsolják a földet a tekercsre.
Hello!Meg csak most jutottam oda hogy lemerjem az erositot!Lemertem,a B+on 12,5V feszultseg van,meg a remoten 11,9V feszultseg....!Szal ezek jok,de a piros led meg mindig vilagit!Milehet a gond??
Ennyi információból csak egy jós tudja megmondani, hogy mi a probléma. Ez olyan, mint hogy nekem van egy mosógépem, és nem mos. mi a baja? Több infót, képeket, dokumentációt!!!
na szoval...az lozo oldalon mar leirtam,de leirom meg egyszer!vettem nemreg egy SAL rfx7430 as autoerositot,multkor kb kozep hangon hallgattam es egyszercsak kigyulladt a piros led es kikapcsolt....es azota nem tudok mit csinalni vele,csak a piros led eg rajta....de a feszultseget is lemertem azt leis irtam....!nemtudom mi lehet a problema??
Tudom, elolvastam mind a három hsz-od, de én speciel nem találtam benne megfelelő mennyiségű infót. Rakj fel képet, mérj le sok dolgot, nézd meg, hogy a kapcs. üzemű táp megfelelő feszültséget állít-e elő, próbáld ki a végfokot másik tápról , stb. keress zárlatot, szakadást! Jóminőségű kép, adatlap segíthet a probléma megoldásában! Ennyi infó nem...
hello megépítetem a tda2005-ös erősítőt csak egy a baj ha kocsiba szeretném berak ni az a baj vele hogy ha rákötöm az autó aksira akkor nem csinál semmit de ha bekapcsolom az autó rádiót akkor úgy elkezd pattogni a hangszóró és nem bírok rájönni hogy miért amúgy szépen szól!lehet bezavar neki a rádió de ezt a próblémát hogy tudom megoldani? ja és még a erősítő bemeniti jelét nem kötöttem a rádióra csak simánn bekapcsoltam!szoval közös a táp és ha rádió is be van kapcsolva pattog és recseg! ha esetleg volt ilyen problémátok szivesen elolvasnám! ja és gyári kapcs. rajzot csináltam!köszi!
Gyerekek!
Sürgősbe, nincs meg valakinek a MacAudio Z2100-nak a kapcsolási rajza, nem találom a net-en sehol... Végtranyó cserélve, csak a PNP-volt rossz, és az is szakadt BC-irányban.. De mégis torzítva szól! Az összes alkatrész statikusan jó, átforrasztottam az egészet, és van egy kis tranyó, amit, ha kinyitok egy 47k-s ellenállással, BC-irányban, akkor jól szól, és nem torzít! Viszont így nem hagyhatom, mert bekapcsoláskor(valamely kondi feltöltődéséig) behúzza, majd kitolja a hangszórót, aztán beáll... Akinek megvan, vagy tudja, hol találom, kérem szóljon! köszönöm!
Sziasztok!
Segítsetek kicsit ha tudtok légyszi. Adott egy Daytona márkájú kétcsatornás erősítő. Elhozták hozzám a hibajelenséggel: Nem működik. Lekapom a fedelét, áramot adok neki Amperszag kezd terjengeni és a tápbemenet oldalánál fetek forrók. szétszedem IRFZ44N-esek voltak benne kettő elég látványosan megégve. vettem bele IRFZ48N-eket 44N-t nem kaptam de legjobb tudomásom szerint ez nem lehetne baj. Kicseréltem, előtte kimértem az alkatrészeket elvben sehol más hiba. Bekapcsolom egy szinte láthatatlan pillanatra felvillan a Power led és kialszik. ha kiveszem a Biztosítékokat akkor viszont világít rendesen. Szerintetek mi lehet az oka?
Üdv. szakadt a táp áramkör.Biztosíték .Bekapcsolás előtt mérj tápot.Biztosíték nélkül csak a kapcsoló fesz miatt villan fel, mert az megvan.
Sziasztok !
Keresek egy autó erősítő rajzot. SOUNDLAB,75WX2CH,tip. CPA 100. A végtranyó szétpukkant ill. további alkatrészek is,némi panelsérüléssel. Amit tudtam kicseréltem benne,de továbbra is nagyon melegszik ( 20-30s). Ha valaki tud segítsen légyszi. Köszönöm.
Sziasztok én 1 nagyon amatőr újjbesdzállo vagyok.van 1 steg120.2 es erölkődőm amihez szeretnék kőtésirajzot.kimentek a tápfetjeim és nemtok szerezni.ha vki tud légszi segitsen.a fet neve HUF75333P3. vagyha vki tudja hogy mivel lehet hejettesiteni.
Sziasztok!
Az ügyben kérném a segítségeteket, hogy mi menhetett ki abban az autóerősítőben, ami most hozzám került javításra és állítólag egy pillanatra fordított polaritással kapcsoltak rá tápfeszt. Pár infó. Közvetlen a táp utáni felpúposodott elkó kondi ki lett cserélve. Többi elkó ellenőrizve lett. Diódák szintén. Végfokot leválasztottam a táp így se indul be. Érdekes, mert a Protect led bekapcs után pirosról zöldre vált. Ezt már alapban nem értem. A végfok tápját előállító alkatrészek egy KA3525A típusú PWM vezérlő IC, valamint négy IRFZ34 típusú FET. A +/- -os táp miatt ugyebár. A FET-eket kiforrasztottam és amennyire tudtam kimértem, nem zárlatos...Azok elvileg jók. A táp IC megkapja a Vcc tápfeszt és a két kimeneti csatornán (11-es, 14-es láb) 11,5V mérhető valamint 43 KHz. Adatlapja az IC-nek: http://www.fairchildsemi.com/ds/KA%2FKA3525A.pdf. Van ötletetek mi a rossz? Talán még is az IC? Nem kapcsolgatja a kimenetén a feszt a FET-eknek? De, akkor a 43 KHz? Várom válaszotokat. Üdv: Zsolti
szia! a FET-ek is rosszak lehetnek, de az IC is.
de mondok még valamit! egyszer így szívtam egy autórádióval! a panelon is volt biztosíték a power-nek! méghozzá egy vékony nyákfólia szerepében. mértem én mindent de erre nem számítottam! akkor még nem volt net hogy a kapcsolás után nézzek, és a fólia sem látványosan robbant fel hanem csendben megszakadt mikor a külső bizti kiégett! 5 ilyen fólia volt, és külön áthidalható mindegyik, ha az egyik elégne. érdekes módon csak a végfokot védte. valami ilyen volt.....
A FET semmiképp nem mehetett tönkre ugyanis az IC mivel fordított polaritást kapott nem nyitotta meg a feteket, így azok rövidzárba sem kerülhettek, túlterhelést sem kaphattak,nem tartom valószínűnek hogy rossszak, én első körben megnézném, hogy a REM kör működik e, általában a remote bemenetnél kell lennie egy to 92-es tranzisztornak illetve a környékén vannak diódák, ellenállások, azokat nézegesd meg, nézd meg hogy az IC kap e tápot azokon a lábakon, ahol tápfesznek kell lenni, ezt az adatlapból megtudod, ha az IC kap tápot lehet tovább lépni, utánna kellene egy szkóp, megnézni, hogy az IC vezérli e a kapcsoló feteket, tehát jön e ki négyszög a kimenetén, azt is megmérheted, hogy a kapcsoló feteknél ott van e a 12V amit majd kapcsolgat a torroidra.
Ha ezek megvannak, lehet tovább lépni. Üdv.
Üdv.A fordított polaritásnál 80%-ba csak a védő dióda megy tönkre(1N5401) . A két dupla dióda a trafó után JÓ? Vagy megy rá fesz? Az erősítő tipusa vagy estleg a végfok tip? Hátha van rajzom. A táp ic a legtöbbnél TL494 ,gondolom ez is hasonló lehet. Régen és a kicsi erősítőknél használtak 555.
Helló!
Én nemrég javitottam egy 1500W-os erősítőt. Szénné voltak égve a FET-ek, meg a vezérlő körüli alkatrészek. Na most ez kb 2 óra alatt meg lett javitva akkor a tiéd sem lehet nagyon bonyolult. Legelöször kellene egy oszcilloszkóp A FET-eket vedd ki. Mérd meg hogy a DRain-en ott van-e a 12V. nézd meg a source a GND-n van-e. A GATE-kre pedig mérj rá szkóppal. Meg nézd meg FET-nélkül a 12V áramfelvételét. Nem olyan bonyolult megjavitani egy ilyen tápegységet. Ha van kérdésed akkor irj nyugodtan, segitek. De szkóppal minden könnyebb lenne.
Helló!
Nézd meg a csatolt képedet, mert én nagyitóval sem látom
Üdv .Bocsánat igaz, fényes a papir és ezt produkálta.
nagy valoszinüséggel a táp ic is az örök vadászmezökre távozott. mert a tápját a betáprol kapja. védödioda, kondi ic, nyák. ezek lehetnek hunyok. én egyébként egy brutál nagy diodát szoktam betenni védelemként, hogy biztosan megfogja a forditott tápot. legfeljebb leég a kábel az aksiig. ha nincs biztositék.
Nos először is köszönöm a sok jó választ, de sajnos azt tapasztalom vagytok úgy, hogy az én leírásomat el se olvassátok és úgy válaszoltok...
Akkor pár sorba válaszolnék felvetéseitekre: bgsf: Sajnos ezen az erősítőn ilyen fólia bizti nem található. Doncso: Remote bemenet szerintem rendben, mert ha oda adok feszt, akkor kapcsol a táp IC kimeneteire feszt. Az IC kap tápot ezt már korábban leírtam. A FET Drain-eken is ott van a 12V. oregtamas0202: Korábban írtam, hogy ebben az erősítőben a táp IC KA3525A típusú. Csatoltam az adatlapját is. A nagy dióda tényleg létezik, de én naív azt csak a nyákban mértem ki műszerrel, úgy jónak tűnt, de majd kiforrasztom és úgy is kimérem. A trafó utáni egyenirányító dupla diódák jók, mértem is őket meg azok kiforrasztásával választottam le a végfokot. De a toroidról már nem jön le a 20-30V váltó. Thomas10100: A FET Drain-eken ott van a 12V és a Source lábak testen vannak, ezt megnéztem. Szkóppal majd ma rámérek az IC kimenetekre, de azért gondoltam, hogy az jó lehet, mert ott 11,5V/43 KHz-et mértem, tehát úgy tűnt mintha működne a PWM, négyszögjel képzés. yyy: A brutál nagy diódát kiforrasztóm és úgy is kimérem, mert csak a nyákban mértem. A táp IC-t lenne jó tudnom, hogy akkor tényleg rossz-e, mert sajna tartalék nincs itthon, fölöslegesen meg nem akarok pénzt adni érte, ha jó, még ha csak 250Ft, akkor se. Az erősítő típusa egyébként: Carat Interconti 300W Ma este újra mérek és jelentkezem.
Hali!
A trafó bemenetén is mértél feszültséget? Vagy csak a kimenetén a kondicsere után? Csak mert ha a kimenetén lévő kondi felpuposodott, akkor a trafóban lehetett egy kis rövidzár, ami tönkretehette a szekunder oldalt. Ennél a trafónál ugye a bemenet a szekunder és kimenet a primer, mivel fordított üzemről van szó. Próbáld meg közvetlenül a trafó bemenetét leválasztani a meghajtó FET-ekről, és mérj úgy feszültséget a FET-ek kimenetén. Ha ez oké, de mégsem jön le a szimmetrikus táp a trafóról, akkor a trafó a ludas. |
Bejelentkezés
Hirdetés |