Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió beszerelése
 
Témaindító: DEXA, idő: Aug 17, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 24
(#) KTobi válasza kornel hozzászólására (») Nov 3, 2008 /
 
Szia!

Ezt megtaláltam, de nem látom benne a csatlakozó kiosztását. Lehet, hogy én vagyok a vak, sőt valószínű, de ha Te látod benne, akkor vágd már légyszíves a fejemhez.

Üdv. Tóbi
(#) Edem013 hozzászólása Nov 11, 2008 /
 
Hello!
Olyan problémám lenne hogy beszereztem egy Philips 22DC215/02 típusú kazettás autó rádiót, de sajnos nem tudom hogy oldalanként hány ohm-ot kellene rákötnöm. Nincs ráírva sem, és neten sem találtam. Ha valaki tudna esetleg segíteni hogy hogyan deríthetném ki azt megköszönném!
Tisztelettel:
Edem
(#) m.joco hozzászólása Nov 11, 2008 /
 
Sziasztok!
Nálunk a kocsiban a 4-es és a 7-es ISO csatlakozó direktbe megy a tápra. Lehetséges az, hogy a be nem kapcsolt autórádió 1 hét alatt lemeríti így az aksit? Ha a 7-es csatlakozót egy kapcsolón keresztül kötném a tápra, akkor ha a kapcsoló le volna kapcsolva, akkor elvesznének a rádióállomások az autórádióban? Ha ez nem, akkor milyen memória veszne el(az órán kívül)?
Üdv.
(#) Edem013 hozzászólása Nov 11, 2008 /
 
Hello!
Szóval ha én Fiat Polski-ba szeretném ezt a rádiót beszerelni ahol elég nagy motorzaj van alapból , akkor kb milyen hangszórókat kellene bekötnöm? Úgy értem hogy kb hány wattos legyen, hány utas? Mit érdemes?
(#) m.joco hozzászólása Nov 16, 2008 /
 
Hello
Skoda 120L gyújtáskapcsolójának van ACC kivezetése? Ugye az ACC az az kivezetés, amire akkor kerül fesz, ha az első kattanásig fordítjuk a kulcsot(de még nem tesszük gyújtásra)?
Üdv.
(#) googa hozzászólása Dec 6, 2008 /
 
Sziasztok!

Faterom hozott nekem egy Clarion DXZ738RMP autósrádiót.
Az a bajom, hogy nincs semmi leírásom róla, tehát nem tudom melyik csatlakozó mire való. Google segített és találtam egy olyan gép által magyarosított használati utasítást, meg egy franciát is, de ezek csak a menü kezelést taglalják. Nekem egy 'pinout' kellene, ha valaki tud segítsen, legyen olyan jóságos Mikulás alkalmából!
A rádió hátulján egy dupla standard ISO csatlakozó aljzat van. Meg lóg ki belőle három (!) pár RCA csatlakozó.
Köszi előre is!

(#) googa válasza googa hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
Közben azt álmodtam, ha már szabvány csatlakozóról van szó, akkor azon a kivezetések is szabványok. Rémlik is, hogy amit a boltban vettem dugót, az abból kilógó kábelekre rá volt írva, hogy mire való... Jól emlékszem?
Az RCA-kat meg itt a szóbában is ki tudom elvileg okoskodni. A lefrt-right balance, meg a front-back fade-el ezt ki tudom találni. Csak fogalmam nincs mi lehet a harmadik pár RCA. Talán egy bemenet? Jól jönne az a nyamvadt adatlap.
Közben rákerestem egy gyenge leírásra és ezt találtam:
- Four channel preamp outputs for connecting external amplifier
- Two channel RCA auxiliary input for walkman etc.

Akkor ezekre kellene a három pár RCA, ahogy gondotlam?
(#) googa válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
Gondoltam, hogy Rád számíthatok. Most viszont egy másodpercem sincs, el kell mennem a konditerembe (a héten iratkoztam be). Kb 1-kor jövök és még megdumáljuk! Köszi szépen!
(#) oregtamas0202 válasza googa hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
Üvözletem.A bekötése:R-CH/L-CH= SUB(lila)
F-R=
R-R=HÁTSÓ(szürke
F-L=
R-L=ELSŐ(fekete)

Tisztelettel. Öreg
(#) oregtamas0202 válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Dec 7, 2008 /
 
HI kicsit zavaros amit irtam, pedig a nyákró néztem le a felírást.A fekete kábel fehér dugója=RL, a
piros dugó=RR
szürke kábel fehér dugó=FL
piros dugó= FR
A sub az jó.A kábelek keresztbe vannak kötve ,szigetelve.Bocs Öreg T
(#) DebiZsolt válasza DEXA hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
Hello.
Nekem is lenne egy amatőr kérdésem.
Ha nincs erősítő kimenet a rádiómon akkor hogyan lehet erősítőt bekötni???
köszi
(#) votinka hozzászólása Feb 15, 2009 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem!
Egy régi Blaupunkt kingston dj autórádiót kötöttem be egy Suzuki wagon r -be.A rádión a következő vezetékek vannak: 1db ami az állandó 12v,1db ami a gyujtásról vezérelt 12v,1db test vezeték +(1 db motoros antenna vezeték).Az autóban két csatlakozó van:Az egyik a hangszóróké a másikban egy a test vezeték ,egy vezeték amin akkor van áram,ha gyújtás rajt van vagy ha a gyujtás le van véve ,de bent a kulcs.Még van két vezeték,de áram nincs bennük,nem tudom mik azok.A következőt csináltam:a testet összekötöttem test-el,az autóban lévő 12v-ot pedig a gyújtásról vezérelt 12v-ra.A lejátszón az állandó 12v-os kábelt nem kötöttem sehova.A hangszórókat bekötöttem.A rádió bekapcsolt, a hangszórók szóltak.Kikapcsoltam,újra bekapcsoltam,a rádió működött,a hangszórók nem szóltak.Működés közben széthúztam a hangszórókat,újra összedugtam,megint szóltak,de csak addíg míg egyszer le nem kapcsoltam a rádiót ,vagy ki nem vettem a kulcsot.Tehát mindaddíg szól ameddig egyszer meg nincs szüntetve az áram.A kérdésem az lenne,hogy tudnám összekötni úgy,hogy szóljanak mindíg a hangszórók?Remélem érthető volt amit leírtam!Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv!
(#) titi válasza votinka hozzászólására (») Feb 16, 2009 /
 
Hali!
Miért nem az előírásnak megfelelően kötöd be?
(#) votinka hozzászólása Feb 16, 2009 /
 
Szia!
Volt egy rajzom,arról lestem le ezt,jobb ötletem nem volt.Szerinted,hogy kellene bekötnöm,hogy jó legyen?Tudnál segíteni?Segítséged előre is köszönöm!
Üdv!
(#) wick84 válasza votinka hozzászólására (») Feb 16, 2009 /
 
Szia! 3 vezeték kell neked, fix állandó test, állandó akku+, és gyujtás 15 (acc). ez utóbbi akkor számit ha azt szeretnéd hogy lekapcsoljon a fejegység a kulcs kivételével! ha Te szeretnéd kapcsolgatni ki-be kulcstól függetlenül akkor sodord/forraszd/csatlakoztasd össze nyugodtan az akku pozitív-al az ACC szálat.
(#) votinka hozzászólása Feb 17, 2009 /
 
Szia!
Köszi a segítséget!Akkor megpróbálom úgy!
(#) votinka hozzászólása Feb 18, 2009 /
 
Az összekötött két szálat(akku pozitív + ACC szál) ,az autóban lévő gyujtásról vezérelt 12v-ra tudom csak rákötni,mivel csak azon a szálon jön áram,(akkor van rajt áram ha bent a kulcs, ha kiveszem akkor azon is megszűnik),jó lesz ez így?
(#) akos70 válasza votinka hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
Nem, mert mindig, ha kiveszed a kulcsot, el fogja felejteni, amit beprogramoztál. Kell ott lennie állandó plusznak, nézd meg a biztiket.
(#) masi1 válasza votinka hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
Na azért nézegesd a biztiket .Állandó pozitivott a szivargyujtó(és stb) biztijéröl kapja meg.(Holnap konkrétan megtudom mondani a poziciószámát is ha kell).
(#) votinka hozzászólása Feb 19, 2009 /
 
Ok,köszi,ha tudod írd meg és azt is légyszi,hogy milyen típusú,mekkora biztosíték kell és hol találom a biztosíték táblát pontosan?Köszi!Üdv!
(#) masi1 válasza votinka hozzászólására (») Feb 20, 2009 /
 
Bocs tegnap sikerült elhagynom a cetlit amire felirtam.
Két széria van belöle.Egyiknél(2002-ig) a 2-es a betáp,4-es a (szivargyujto,ora is mindkettönél) memória,2002 utáni( Opel-Agila is!)9 fötáp,memoria és sgédáramkörök 14-es.Minkét tipusnál a baloldalt lent vannak a biztik.
(#) Gyimate hozzászólása Ápr 3, 2009 /
 
Sziasztok!
SegÍtségeteket szeretném kérni: van egy SANYO FXC-755rds autórádió, ezt kéne beletenni a testvérem autójába, de nem találtunk hozzá normális leÍrást. A rádiót használtan kapta, úgyhogy nincs semmilyen útmutató hozzá. Egy szerelési útmutatót szereztem hozzá, de nem Ír semmi hasznosat. Ha valaki tudna segÍteni, hogy melyik kábelt melyik lábára kell kötni, azt nagyon megköszönném!
(#) Bassmester válasza Gyimate hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Jó lenne megszerezni az eredeti kábelét, mert sajnos ez nem ISO csatlakozó és így nem lehet kitalálni hogy mit hová kell kötni :no:
(#) akos70 válasza Gyimate hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Ez igy nem olyan egyszerü, hiányzik az a kábel, ami a burkolaton is le van rajzolva, ez a rádio része volt!
Van egy csomo bekötési rajzom, de Sanyorol egy sincs.
Nagyon hasonlit a JVC-é és a Kenwood-é, de egy az egyben aszerint bekötni rizikos lenne. Mindenesetre itt a kép, ennek alapján egy multiméterrel probáld leelenörizni. Pl. a GND és a ház között rövidzárt kell mérned, a 4 hangszoronál vezetékpáronként ugyanolyan ellenállásértéket. Csak ovatosan a bekötéssel, mert ha a pluszt és minuszt felcseréled, rögtön megoldodik a problémád.

Image28.jpg
    
(#) Gyimate válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Kösz a képet! Megpróbálom ehhez az autórádióhoz, kiméregetem. A legjobb a dologban, az hogy egy másik autórádiónkhoz TÖKÉLETES a rajz amit küldtél (2-t kaptunk, de az egyiknek baja van, még vizsgálom mi). Az a baj, hogy kábelt nem kaptunk hozzá, csak magát a rádiót. Lehet hogy az lesz a vége, hogy szétszedem és kiméricskélem a kimeneteket, hátha szerencsém lesz. Mellékelek egy szerelési kézikönyvet, az egyik oldalon szerepel a kábel tÍpusa: TK26917280.
Szerelési kézikönyv
Addig is köszönöm a segÍtséget!
(#) Gyimate válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
A rajz alapján megvan a 4 hangszóró kimenet, tulajdonképpen jó a rajz csak tükrözni kellett, szóval a rajzon lévő 1-es az itt a 8-as stb... A föld a stimmel a + táp is stimmel (pufferkondiból tudom) mérésnél elkezdett emelkedi az ellenállás... Még annyit, hogy a 3-as láb meg a 10-es a rajzon az micsoda? egy kicsit már elhagyott az orosz tudásom, pláne, hogy nem is tanultam, csak a ciril betűket ismerem valamennyire.... Mértem a biztire, megvan a + táp
(#) akos70 válasza Gyimate hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Nagyon szivesen. A biztositékhoz is mérhetsz, és meglesz az egyik +táp.
(#) Inhouse válasza Gyimate hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Talán azért volt fordítva, mert te a fejegység hátulját nézted, ez pedig lehet, hogy a beledugandó csatlakozó...

A 3-as az antennavezérlő kimenet, ha be van kapcsolva a fej, akkor itt 12V van, az erősítőt is ezzel kapcsolod, ha nincs külön szál erre.
A 10-es a világítás, ha este van és világítasz, lejjebb veszi a fejen a világítást, ne égesse ki a szemed...

Ha a táp, és a gyújtás megvan, a test adott, mert az a készülékház, akkor a többi már egyszerű. Ha bekapcsolod, akkor valamelyiken 12V lesz, ez az aut. ant, a világítás annyira nem fontos, a hangszórókat pedig úgy tudod megnézni, hogy egy kondin keresztül egy kis hangszórót próbálgatsz a maradék helyekre. Persze a másik vége testen. Hangerő nem legyen túl sok. Aztán a fejen elhúzod a balanszot és a fadert. Így csak kettő vezetéknél kell szólnia, ez lesz az adott oldali első vagy hátsó. Aztán elhúzod a maradék 3 helyre és meglesz mind. Ja, mostani hidalt végfokú fejekről beszélek. A kondi azért kell, mert a híd miatt testhez képest féltáp van a kimeneten.
A 2 kimeneti pont közül már nehezebb kiszúrni a plusszt és a mínuszt. Ha két hangszóró egyformán van bekötve jó a mély, ha fordítva, oltják egymás mélyét...
Ha van szkópod, akkor nem kell próbálgatni...

ide nem kell orosz tudás

Üdv
Inhouse
(#) Gyimate válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Kösz a segÍtséget, még tegnap este beizzÍtottam, próba képen egy kis 800mA-es trafóval próbálkoztam, és elsőre sikerült elindÍtani. Köszönöm, hogy segÍtettél
(#) akos70 válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Idézet:
„ide nem kell orosz tudás”


Ugyanez van meg nekem oroszul. Piszok németek nem ellopták a ruszkiktol?!
Következő: »»   2 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem