Fórum témák
» Több friss téma |
Szívesen!
A hangszórók is szólnak? Üdv Inhouse
szólnak szépen, csak ott is volt egy kissebb keveredés, de a csatolókondis megoldás bevált! kösz a segítséget!
Hello
Hozzámkerült, egy Murphy CD- 7506 autórádió, van rajta rajz a bekötéshez. Megtaláltam a hangszórókhoz vezető vezetékeket, és még ezenkívül egy B+ jelzésűt(gondolom ez az aksi + részére megy), a GND -t, és még volt auto ant(+) (gondolom ez meg az antenna + csatija), de volt még egy BACK UP(+), és erről halvány lila fogalmam sincs hogy mi lehet. Ezt szeretném tőletek megtudni.
Hali!
A BACK UP(+) jelüt kösd az aksira, magyarul közvetlen +12V-ra, a B+ jelüt szokás a gyujtáskapcsolóról származó (kapcsolt) +12V-ra.
Memória szál, állandó +12V kell neki, hogy ne felejtse el az adókat.
Üdv Inhouse
Hali
Ja és még az van rá írva, hogy 4 - 8 Ohm a hangszórokhoz. Ez azt jelenti hogy mindegy milyet kötök rá, vagy még bizonyos dolgokat át kell állítani?
4 ohmosnál kisebbet nem köthetsz rá, nagyobbat igen. Autómagnónál a 8ohm eléggé értelmetlen lenne, nem lenne elég hangos...hasonló érzékenység esetén
Üdv Inhouse
Köszi a választ.
De sajnos azóta előbukkant egy újabb probléma, a beszerelésnél sajnos rájöttem, hogy csatlakozóm sincs hozzá, belinkeltem a képet a rádió hátuljáról, szeretném ha segítenétek, hogy honnan szerezhetném be a megfelelő csatlakozót? Új a rádió, vagyis úgy néz ki, és Angliai szemétből került hozzám. A legjobb az lenne ha egy tokot szerezhetnék hozzá amibe csak simán be kell tolni. Eddigi segítségeteket is nagyon köszönöm, de továbbra is szükségem lenne rá.
ISO csatlakozót keress, elmész a legközelebbi autóhifishez, vagy a MediaMarktba és veszel hozzá...
Üdv Inhouse
Köszi
Mindig előrébb jutok, de most meg arra gondoltam, hogy a rádió farának bal oldalán van egy kör csatlakozó, az az antennára kell? Mert van egy másik csatlakozó a táplálás résznél auto ant (+) megjelöléssel, vagy az netán az antennaerősítő táplálása lenne? És ha az a konnektor az antennához kell, akkor milyen csatlakozó kell hozzá.
Helo!
A táplálás résznél az auto ant (+) motoros antenna vezérlésének van, vagyis ha motoros antennád van, innen fogja kapni a +12 v-ot. A kör alakú csatlakozóba kell bedugni az antenna csatlakozóját, bármilyen antennád van. Gondolom érthetően fogalmaztam.
2 fő típus van, DIN és ISO, neked ISO kell...
teljes antenna csatlakozó paletta Az első rögtön az, kemény 40Ft. Üdv Inhouse
Hali!
Egy JVC KD-G332 rádiót szeretnék beszerelni az autóba, ISO nélkül. Ez Ladánál szerintem érthető a hasz. útmutató ezen a linken van: http://www.jvc.co.uk/files/installation_manual/get0406-013a.pdf Az ide vonatkozó rész a 3. oldal 'B' részén található. Csak az akksit kötöttem rá, meg a földet. Ott van ilyen is (red) ami a gyújtáshoz kell, de gondolom ha nincs bekötve akkor is kéne működjön? Vagy nem? A fent említett csatlakozó nélkül bekötöttem, egyből reagál a delejre, a cd-mozgató motorja megmozdul aztán semmi. Egyedül a 'disp' gomb megnyomására ad újra életjelet, a kijelzőn megjeleni pár mp-re az óra, de semmi másra nem reagál. Ha van vmi. tipp, v vmi.t nagyon elszúrtam, segítsetek légyszi. köszönöm; Ákos ui. mér van lekorlátozva a _vmi_ és a _sztem_ és társai?
Hello!
Köszönöm megtisztelő válaszod, melyben mindamellett, hogy a rádióm helyes működtetésére fény derült, még illembeli hiányosságaim is pótlásra kerülhettek. Azonban lenne pár további kérdésem, ugyanis, mint előző hozzászólásomból is kitűnik, laikusként érkeztem. Idézet: A narancs alatt citromot értettél? A leírás újbóli tanulmányozása során sem bukkantam ilyen színű vezetékre történő hivatkozásra.„ha a piros, és a narancs színű vezetékre is” A másik, számomra nem teljesen egyértelmű, amit a földelésről írtál. A fekete vezetéket tehát vezessem vissza a az akkumulátor (-) sarkáig? Nem elegendő, hogy ha olyan pontot keresek, amelyen biztosan fém-fém kontaktus jön létre? Ez egy 20 éves autó esetében koránt sem akkora kihívás, mint a mai járműveknél. Köszönöm fáradozásod, és bárkiét, aki segít; Ákos
Az általad írt piros vezetéket (ami a gyújtáshoz kellene) meg a pozitív tápot kösd az akku + sarkára, biztosítékot tegyél ide, vagy ha van a rádióba előlátva az is jó (nem néztem). A negatív pólust kötheted a testre, ha recseg, akkor kénytelen leszel az akku negatív pólusára.
A föld alatt köbzoli a hálózati földet értette, tehát a föld potenciálját, nem pedig az akku negatív pólusát. Elég kétértelmű, jobb a váz kifejezést használni autós témában.
Hali!
A pirosra és a sárgára kell kötni +12V-ot, a feketét pedig a testre, vagy a vázhoz, vagy ahogy tetszik. A pirosat egyébként ajánlott a gyújtáskapcsolón keresztül megtáplálni, vagyis olyan helyről, ahol csak akkor van feszültség, amikor a gyújtáskapcsoló el van fordítva. (Ez azért ajánlatos, mert egyes autórádiók ha ezen a szálon is állandó feszültséget kapnak, akkor hajlamosak leszívni az akut.) A sárgán viszont mindenképp állandó fesz legyen, ugyanis ez fogja biztosítani a rádió memóriájához a feszt. (Ha ez nem így lenne, akkor minden áram alá helyezéskor újra be kellene programozni a rádiót, és az órát, ha van.) Biztosíték mindkét szálon legyen! Vagyis ha az állandó feszt az aksiról adod, akkor se felejtsd el. (Hisz ez esetben a gépkocsi biztosítéktábláját megkerülnéd.) Ja, és még egy jó tanács: A +12V-ot kösd be utoljára, kezd a hangszórókkal, majd a fekete test vezeték, stb, és utoljára a +12V. Persze minden kötést jól szigetelj le! Már sokszor kellett rádiót javítanom, mert a tulaj ezeket nem tudta.
Köszönöm szépen Mindenkinek a segítséget, holnap már zenélni fog az autóm!
Üdv; Ákos
Én azért vagyok annyira lusta, hogy nem huzgálnék fölöslegesen plusz madzagokat az aksitol, mikor a rádiotol 30 centis körzetben minimum 3 arra alkalmas csatlakozási pont van. (Ladánál: szivargyujto, féklámpakapcsolo, és mellette a steklámpaaljzat. Bármelyikröl lehet áramot lopni, és ezek már védve vannak biztositékkal.)
ez nagyban megkönnyítette a munkámat, köszi!
Szól minden rendben, kipróbáltam hozzá a hangfalakat: JBL GT5-803 70W 4 ohm, a rádió elvileg 4x50W, ezzel a párosítással talán nincs gond, de minimális basszusnál már torzítanak a hangfalak, ami szerintem nem egészséges. Még nincsenek beépítve, csak az ülésen voltak - lehet itt a hiba - de beépítésük macerás, kicsit vagdosni kell az autón. Szóval ha ennyit bír akkor meg se próbálom beépíteni. Ebben kéne 1-2 hozzáértő hozzászólás, mi lehet az oka annak, hogy már alacsony hangerőn 1-2-es bass szinten (-6-6 os tartomány) is torzít.
Akkor nem késtem el a tanáccsal?
Majd beépités után alkoss véleményt a hangzásrol.
Szerintem is be kell építeni, mert "szabad levegôn" másképp viselkednek a hangszórók.
Hello
Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy autórádiók bekötéséhez, milyen kötöőlemek, kötések alkalmazása a legmegfelelőbb?
Forrasztás és zsugorcső a tuti ha a vezetékelést kérdezed.
Hello
Köszi, én is valami ilyesmire gondoltam.
Az tényleg tuti, de ha jol összesodrod, és betekered szigetelöszalaggal, akkor sem fogsz érezni komolyabb minöségi romlást.
Mivel én gyakran cserélgetem, ki-be teszem sorkapcsot használok
|
Bejelentkezés
Hirdetés |