Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió beszerelése
 
Témaindító: DEXA, idő: Aug 17, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 24
(#) Inhouse válasza Gyimate hozzászólására (») Ápr 5, 2009 /
 
Szívesen!

A hangszórók is szólnak?

Üdv
Inhouse
(#) Gyimate válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 5, 2009 /
 
szólnak szépen, csak ott is volt egy kissebb keveredés, de a csatolókondis megoldás bevált! kösz a segítséget!
(#) tilde hozzászólása Ápr 11, 2009 /
 
Hello

Hozzámkerült, egy Murphy CD- 7506 autórádió, van rajta rajz a bekötéshez. Megtaláltam a hangszórókhoz vezető vezetékeket, és még ezenkívül egy B+ jelzésűt(gondolom ez az aksi + részére megy), a GND -t, és még volt auto ant(+) (gondolom ez meg az antenna + csatija), de volt még egy BACK UP(+), és erről halvány lila fogalmam sincs hogy mi lehet. Ezt szeretném tőletek megtudni.
(#) titi válasza tilde hozzászólására (») Ápr 11, 2009 /
 
Hali!
A BACK UP(+) jelüt kösd az aksira, magyarul közvetlen +12V-ra, a B+ jelüt szokás a gyujtáskapcsolóról származó (kapcsolt) +12V-ra.
(#) Inhouse válasza tilde hozzászólására (») Ápr 11, 2009 /
 
Memória szál, állandó +12V kell neki, hogy ne felejtse el az adókat.

Üdv
Inhouse
(#) tilde válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Köszi a gyors válaszokat.
(#) tilde válasza titi hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Hali

Ja és még az van rá írva, hogy 4 - 8 Ohm a hangszórokhoz. Ez azt jelenti hogy mindegy milyet kötök rá, vagy még bizonyos dolgokat át kell állítani?
(#) Inhouse válasza tilde hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
4 ohmosnál kisebbet nem köthetsz rá, nagyobbat igen. Autómagnónál a 8ohm eléggé értelmetlen lenne, nem lenne elég hangos...hasonló érzékenység esetén

Üdv
Inhouse
(#) tilde válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Köszi a választ.

De sajnos azóta előbukkant egy újabb probléma, a beszerelésnél sajnos rájöttem, hogy csatlakozóm sincs hozzá, belinkeltem a képet a rádió hátuljáról, szeretném ha segítenétek, hogy honnan szerezhetném be a megfelelő csatlakozót?

Új a rádió, vagyis úgy néz ki, és Angliai szemétből került hozzám. A legjobb az lenne ha egy tokot szerezhetnék hozzá amibe csak simán be kell tolni.

Eddigi segítségeteket is nagyon köszönöm, de továbbra is szükségem lenne rá.

P4100187.JPG
    
(#) akos70 válasza tilde hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Bővebben: Link

Vagy bármelyik autorádiokat forgalmazo szaküzletben 2-3-szor ennyiért.
(#) Inhouse válasza tilde hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
ISO csatlakozót keress, elmész a legközelebbi autóhifishez, vagy a MediaMarktba és veszel hozzá...

Üdv
Inhouse
(#) tilde válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Köszi

Mindig előrébb jutok, de most meg arra gondoltam, hogy a rádió farának bal oldalán van egy kör csatlakozó, az az antennára kell? Mert van egy másik csatlakozó a táplálás résznél auto ant (+) megjelöléssel, vagy az netán az antennaerősítő táplálása lenne?

És ha az a konnektor az antennához kell, akkor milyen csatlakozó kell hozzá.
(#) set68i válasza tilde hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Helo!
A táplálás résznél az auto ant (+) motoros antenna vezérlésének van, vagyis ha motoros antennád van, innen fogja kapni a +12 v-ot. A kör alakú csatlakozóba kell bedugni az antenna csatlakozóját, bármilyen antennád van. Gondolom érthetően fogalmaztam.
(#) Inhouse válasza tilde hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
2 fő típus van, DIN és ISO, neked ISO kell...

teljes antenna csatlakozó paletta

Az első rögtön az, kemény 40Ft.

Üdv
Inhouse
(#) tilde válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 17, 2009 /
 
Hello

Köszi
(#) supadupa hozzászólása Máj 26, 2009 /
 
Hali!

Egy JVC KD-G332 rádiót szeretnék beszerelni az autóba, ISO nélkül. Ez Ladánál szerintem érthető a hasz. útmutató ezen a linken van:
http://www.jvc.co.uk/files/installation_manual/get0406-013a.pdf
Az ide vonatkozó rész a 3. oldal 'B' részén található. Csak az akksit kötöttem rá, meg a földet. Ott van ilyen is (red) ami a gyújtáshoz kell, de gondolom ha nincs bekötve akkor is kéne működjön? Vagy nem?
A fent említett csatlakozó nélkül bekötöttem, egyből reagál a delejre, a cd-mozgató motorja megmozdul aztán semmi. Egyedül a 'disp' gomb megnyomására ad újra életjelet, a kijelzőn megjeleni pár mp-re az óra, de semmi másra nem reagál.
Ha van vmi. tipp, v vmi.t nagyon elszúrtam, segítsetek légyszi.

köszönöm;
Ákos

ui. mér van lekorlátozva a _vmi_ és a _sztem_ és társai?
(#) supadupa válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 26, 2009 /
 
Hello!

Köszönöm megtisztelő válaszod, melyben mindamellett, hogy a rádióm helyes működtetésére fény derült, még illembeli hiányosságaim is pótlásra kerülhettek.
Azonban lenne pár további kérdésem, ugyanis, mint előző hozzászólásomból is kitűnik, laikusként érkeztem.
Idézet:
„ha a piros, és a narancs színű vezetékre is”
A narancs alatt citromot értettél? A leírás újbóli tanulmányozása során sem bukkantam ilyen színű vezetékre történő hivatkozásra.
A másik, számomra nem teljesen egyértelmű, amit a földelésről írtál. A fekete vezetéket tehát vezessem vissza a az akkumulátor (-) sarkáig? Nem elegendő, hogy ha olyan pontot keresek, amelyen biztosan fém-fém kontaktus jön létre? Ez egy 20 éves autó esetében koránt sem akkora kihívás, mint a mai járműveknél.

Köszönöm fáradozásod, és bárkiét, aki segít;
Ákos
(#) KTobi válasza supadupa hozzászólására (») Máj 26, 2009 /
 
Az általad írt piros vezetéket (ami a gyújtáshoz kellene) meg a pozitív tápot kösd az akku + sarkára, biztosítékot tegyél ide, vagy ha van a rádióba előlátva az is jó (nem néztem). A negatív pólust kötheted a testre, ha recseg, akkor kénytelen leszel az akku negatív pólusára.
A föld alatt köbzoli a hálózati földet értette, tehát a föld potenciálját, nem pedig az akku negatív pólusát. Elég kétértelmű, jobb a váz kifejezést használni autós témában.
(#) titi válasza supadupa hozzászólására (») Máj 26, 2009 /
 
Hali!
A pirosra és a sárgára kell kötni +12V-ot, a feketét pedig a testre, vagy a vázhoz, vagy ahogy tetszik.
A pirosat egyébként ajánlott a gyújtáskapcsolón keresztül megtáplálni, vagyis olyan helyről, ahol csak akkor van feszültség, amikor a gyújtáskapcsoló el van fordítva. (Ez azért ajánlatos, mert egyes autórádiók ha ezen a szálon is állandó feszültséget kapnak, akkor hajlamosak leszívni az akut.)
A sárgán viszont mindenképp állandó fesz legyen, ugyanis ez fogja biztosítani a rádió memóriájához a feszt. (Ha ez nem így lenne, akkor minden áram alá helyezéskor újra be kellene programozni a rádiót, és az órát, ha van.)
Biztosíték mindkét szálon legyen! Vagyis ha az állandó feszt az aksiról adod, akkor se felejtsd el. (Hisz ez esetben a gépkocsi biztosítéktábláját megkerülnéd.)
Ja, és még egy jó tanács:
A +12V-ot kösd be utoljára, kezd a hangszórókkal, majd a fekete test vezeték, stb, és utoljára a +12V.
Persze minden kötést jól szigetelj le!
Már sokszor kellett rádiót javítanom, mert a tulaj ezeket nem tudta.
(#) supadupa hozzászólása Máj 26, 2009 /
 
Köszönöm szépen Mindenkinek a segítséget, holnap már zenélni fog az autóm!

Üdv;
Ákos
(#) akos70 válasza supadupa hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
Én azért vagyok annyira lusta, hogy nem huzgálnék fölöslegesen plusz madzagokat az aksitol, mikor a rádiotol 30 centis körzetben minimum 3 arra alkalmas csatlakozási pont van. (Ladánál: szivargyujto, féklámpakapcsolo, és mellette a steklámpaaljzat. Bármelyikröl lehet áramot lopni, és ezek már védve vannak biztositékkal.)
(#) supadupa válasza akos70 hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
ez nagyban megkönnyítette a munkámat, köszi!

Szól minden rendben, kipróbáltam hozzá a hangfalakat: JBL GT5-803 70W 4 ohm, a rádió elvileg 4x50W, ezzel a párosítással talán nincs gond, de minimális basszusnál már torzítanak a hangfalak, ami szerintem nem egészséges.
Még nincsenek beépítve, csak az ülésen voltak - lehet itt a hiba - de beépítésük macerás, kicsit vagdosni kell az autón. Szóval ha ennyit bír akkor meg se próbálom beépíteni.
Ebben kéne 1-2 hozzáértő hozzászólás, mi lehet az oka annak, hogy már alacsony hangerőn 1-2-es bass szinten (-6-6 os tartomány) is torzít.
(#) akos70 válasza supadupa hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
Akkor nem késtem el a tanáccsal?

Majd beépités után alkoss véleményt a hangzásrol.
(#) set68i válasza akos70 hozzászólására (») Máj 30, 2009 /
 
Szerintem is be kell építeni, mert "szabad levegôn" másképp viselkednek a hangszórók.
(#) tilde hozzászólása Jún 11, 2009 /
 
Hello

Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy autórádiók bekötéséhez, milyen kötöőlemek, kötések alkalmazása a legmegfelelőbb?
(#) hzsolt77 válasza tilde hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Forrasztás és zsugorcső a tuti ha a vezetékelést kérdezed.
(#) tilde válasza hzsolt77 hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Hello

Köszi, én is valami ilyesmire gondoltam.
(#) akos70 válasza tilde hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
Az tényleg tuti, de ha jol összesodrod, és betekered szigetelöszalaggal, akkor sem fogsz érezni komolyabb minöségi romlást.
(#) kornel válasza tilde hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
Mivel én gyakran cserélgetem, ki-be teszem sorkapcsot használok
(#) akos70 válasza kornel hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
Na , annál rosszabb ötletet meg elképzelni se tudok autoban.
Következő: »»   3 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem