Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Az ökörhugyozást el lehet kerülni a megfelelő nyomás/hőmérséklet aránnyal csak játszani kell vele. Egyértelműen ha nagyon forró akkor nem szabad nyomni-csavarni-húzni, ha kevésbé forró akkor viszont lehet keménykedni a vasalóval.
niedziela! Az általad feltett kép (80.gif) alapjában rossz, egyrészt a gulasoft által említett folyás miatt. (Mellékeltem egy képet azon "mutogatom" a dolgokat) Másrészt ha tssop vagy egyéb 9000lábú felülszerelt alkatrésznek akarsz nyákot csinálni akkor ügyelj arra hogy az alkatrész lábai teljesen rajta legyenek vezető sávon. Azt a részt aminek mindenképpen fel kell hogy kerüljön a vezető sávra Xel jelöltem. Ha csak rövid rész van rajta (2) akkor nem megfelelő stabilitást ad. A kis területre nagyobb erő hat ezért a nyákon levő vezető réteg felszakadhat! Valamint a vezetősávok párhuzamosak legyenek mert így az kikanyarodik az alkatrész lábai alól (1) és rövidre záródhat a láb, a szomszédos láb alatti vezető sávval. Remélem segítettem
Nem is értem az egészet, mert én nem ilyen nyáktervet küldtem eagle-ban. Egyébként tényleg építő jellegű kritika volt, és tanulságos, látod erre nem is figyeltem.
Na lemértem újra. A 12*12 stimmel, de a lábak 10mm-en vannak a másik 1-1mm az ic széle adja, tehát a 25 lábnak 10mm-en kell eloszlani +ugye 24 szigetelősáv.
Hogy ne csak a levegőbe beszéljük most fotóztam egy képet. Balról jobba 44 lábú pic18f452, 80 lábú pic24Fj128ga008, és pic32mx360F Ha már mondhatnám tök fölöslegesen lefényképezel három gyári IC-t (amit bárki megnézhet a neten is), legalább vágnád körbe, a lényeget meghagyva, hogy ne 800 kB legyen... Javítottam. -- kobold Idézet: „Itt jön az az említett paganinis hegedülős rész. Ezt mondtam, ilyen vonalaknál egy kicsit megnyomod a vasalót, egy icipicit terül a festék, és hát ilyen az eredmény.” Mivel én egy álandó érőt használok ez a véletlen jobban megnyomás nem lesz gond. Összesen annyit kell a siker érdekében tennem, hogy a nyomásból visszaveszek, és az öszes papírt eltávolítom maratás elött. Ebben az esetben nem lesz terülés, és zárlat sem mert minden közből ki tudja marni a rezet. A kísérlet azzal az eljárásal készült mint azt írtam, amivel a 0.6 széles, vagy annál szélesebb sávokat szoktam nyomtatni. Mivel eddig ezt használtam, igy kiindulásnak is ez volt az alapja. Nem vártam 100% sikert. Gondolom neked sem az első próbára lett tökéletes
Először én is csak egy egyszerű nyákkal indítottam abból viszont kellett 25. A második nyák már ac icd2-es nyák lett. Másodikra sikerült, de csak azért mert az elsőt tükörbe világítottam le. Utána még sokat szenvedtem az előhívással, de amióta valamelyik kolléga felvilágosított a tömény szitis előhívásról azóta már ezzel sincs gond, így nem lehet elrontani, pláne a gyári lakkossal. Azt annyira durván túl lehet hívni, hogy aki csak p20-at használt eddig, csak nézne mint a moziban.
Viszont ha egyenletes nyomást használsz akkor mitől kenődött itt ott el, és mitől nem másik helyen. Meg azt sem igazán értem, miért nem azt az eagle-t használtad amit adtam, azzal lenne egyforma a teszt.
Ahogy én nézem, az a 100-as olyan, mintha nem lett volna megfelelően előkészítve a réz, vagy a papírmaradványok nem lettek volna rendesen letisztítva. A toner ugyanis nem így "folyik, terül", ha szétkened. Nekem akkor szoktak ilyenek lenni a panelon maratás után, ha mondjuk szennyezéspötty miatt nem jut oda a rézhez a marató.
Vagy még egy lehet, ha a nyomtatóban a toner hullik valahol és kis pöttyökkel szennyezi a nyomatot. Arról megint nem a vasalási technika tehet, az fóliára nyomtatva és lefotózva is pöttyös maradna.
Valószínűleg sokmindentől függ, a tonertől is. Nekem még igazán szétkenni sosem sikerült a tonert, pedig eléggé rá szoktam tehénkedni, az asszony gőzölős vasalója meg maximumra van tekerve. Ráadásul vasalás után egy tapétahengerrel (olyan habos-szivacsos görgő, barkácsáruházakban lehet kapni) még jól rá is görgőzöm mindkét irányból.
Szia.
Sprint-Layout programnál van lehetőség arra, hogy BMP képet betegyél háttérnek, onnan pedig már könnyen le tudod másolni a nyákot.
sziasztok! elkészítettem a forrasztóállomás II viszintes panelját csak egyetlen szakadás van rajta, de az az egyik IC foglalat lábai között megy el. Érdemes ónnal megcsinálni vagy új nyákot készítsek?
Sok eres kábelből vegyél egy eret, és ott ahol kényelmesen hozzáférsz forraszd a szakadt vezeték egyik felére, feszítsd meg forraszd meg a másik oldalon, és kész. Fölösleget homlokcsípővel vágd el.
Halihóóó!
Én évek óta a CIRCAD programmal tervezek, ennek van egy "Reverse Engineering" funkciója, ami pontosan ezt tudja. Innen tudod letölteni. A demo verzió is teljesen jó, hiányzik belőle egy-két export-import funkció, de nekem még igazán soha nem hiányoztak.
1. A kereső nem díszítő elem.
2. Cikk is van róla ráadásul a főoldalon. 3. Olvasd el újra a fórum szabályzatot.
Folyton olyan kérdéseket teszel föl, amik már meg vannak válaszolva. Csak a keresőt kellene használni, na meg olvasni tudni...
Egyébként: Bővebben: Link
Szia!
Én kb. 1 hónapja használom a Sprint-layout programot, és nagyon megvagyok vele elégedve, az eddigi legkönnyebben használható tervezőprogram amit én ismerek. A program megértéséhez és a tervezéshez elég egy pár órás gyakorlás, utána már szinte gyerekjáték a tervezés. :yes:
Alig hogy lejárt a warnod, újra többször megválaszolt kérdéseket teszel fel.
Bővebben: Hozzászólás 1 (Attila86) Bővebben: Hozzászólás 2 (Gulasoft) Bővebben: Hozzászólás 3 (Vicsys) Bővebben: Hozzászólás 4 (Bbatka)
WOW! Nagyon gyári! Gratula!
Attila! Az EMI filtert a Lomexben vetted? Mi a rendelési száma?
Nem Attila vagyok ugyan, de 43-09-56. Nemrég le volt olcsósítva az üzletbe, úgyhogy
Idézet: „betankoltam”
Köszi! Ha esetleg érdekel, ITT az oldal alja felé van még pár kép és egy videó is az áramkörről.
A zavarszűrős hálózati csati a Lomexből van, és ahogyan MolnarG is írta; 43-09-56 a cikkszáma. Már elég régóta ki van rakva a Lomexben rengeteg.
Köszönöm mindkettőtöknek!
460.- az akciós ára? Mmmmm
Sziasztok.
Hát kipróbáltam a nyáklemez készítést. Nem egy áramkör elkészítése volt a cél, hanem inkább a technológia elsajátítása. Az általam választott tech: - Nyomtatóval egy kutya közönséges nyomtató papírra kinyomtattam a nevem Impact betűtipussal. - az előzőleg fémtiszta és zyírtalanított nyákora rávasaltam - bővízzel a felesleges papírt leáztattam a nyákról - és ezután vasklorid oldattal amit az elektronikai boltokban készen lehet kapni lemarattam Szumma szummárum, nem rossz első neki futásra, de volna néhány kérdésem: - észrevettem hogy a kimaratott késztermék porózus lett. Ez vajh az alámaródás? - Hát nem panelban kell ezt csinálni, mert kicsit büdös És a másik kérdésem: Az oldatra az volt ráírva hogy 40 - 45 fok az optimális hőmérséklet. Nos én melegítettem, de biztosan nem volt 45 fokos. Miért kell ezt melegíteni?
Annál olcsóbb. A netes ár szinte semmit sem jelent a Lomexnél (a kiskerben). A valós árára már nem emlékszem mert én már nagyon régen vettem, de kb. 250Ft körül van.
Sajnos nem tudtam a mai napig eligazodni a Lomex árkalkulációján... Netes rendelés esetén (tudom,hogy bruttóval kell számolnom,tudok a csomagbontási költségről),az énáltalam számolt összegnél általában másfélszer nagyobb a fizetendő összeg. De a helybeli vásárlásnál is mindig magasabb árakkal találkozom a vártnál.
az én vasalásaim is ilyenek..
igazábó lazért, mert nem találtam még papírírószer boltot ahol műnyomóra fénymásolnak, így meglégszem azzal, amit a sima lapra nyomnak, de így van egy kis plusz munkám vele.. a saját tapasztalataimmal úgy csinálom, hogy kinyomtatom itthon a képet, majd elviszem, lefénymásoltatom 2-3 szor, hazajövök, zsírtalanítom a nyákot, közben a vasaló már melegszik.. majd rávasalom, leáztatom, és szedem le a papírt. ilyenkor rendszeresen szokott olyan rész lenni, ahonnan a festék is lejön erre a megoldás a lakkfilc. ahol lejött, ott megrajzolom kézzel, ez általában 2-3 perc, majd egy fél óra szarakodás, míg az összes vezetősávot végig festem, hogy ne legyen porózusos, mivel szerintem a boltban kevés tintát raknak rá, így nem fed tökéletesen, azért "megáztatom" egy kis lakkfilccel, és ez után maratom. azt hiszem a cuccot azért kell melegíteni, mert így a kémiai folyamatok gyorsabban végbemennek => gyorsabb maratás, kevesebb büdös de ha van időd akkor szerintem kiteheted az ablakba is, csak figyelni kell rá, meg így télen valami meleget azért kéne neki adni. valami sufnituning megoldásban egy régi kidobnivaló lábost elbitorolsz a háztartásból, és a közepébe apprikálsz egy műanyag tálat, a lábost forró vízzel töltöd, a tálat vaskloriddal és abban maratsz. de a porozitás szerintem 100% hogy a kevés tinta miatt van remélem tudtam segíteni üdv:lewi Idézet: „az én vasalásaim is ilyenek..” Az enyémek is ameddig próbálkoztam,de azután maradtam a fotózásnál. Egyértelműen jobb,szebb,különben is utálom az ilyen festegetős retusálós nyákmentési akciókat,mert elég sok idő megy el rá,és sosem lesz 100% |
Bejelentkezés
Hirdetés |