Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Lapozás: OK   20 / 42
(#) IMi válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Á, milyen igazad van !
A világítás miatt nem lehet a szinváltozás?
Fentebb linkeltem az inc-t.
(#) Attila86 hozzászólása Dec 22, 2008 /
 
Készen van a potméter
Bővebben: KÉP1
Bővebben: KÉP2
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 

Úgy látom tényleg nagyszerűen belejöttél. Mostmár tőled várjuk a szebnél szebb alkatrészeket!
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Forrást közreadod, ha közben nem veszik el ?
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
A pár nap alatt idáig jutott a nyákom:
Bővebben: KÉP
(Ezen már a hűtőzászlók, két közepes fóliakondi, a két 5W-os és a 4db 2W-os ellenállás, a helitrimmerek, a két nagy elkó részben, a poti pedig teljesen saját készítésű.)
Reménykedtem benne hogy a nyákon már kicsit más színe lesz a poti középső részének de ugyan olyan maradt. Majd keresek ez helyett valami élethűbb színt...

Vannak ám még elvetemült ötleteim...
(#) IMi válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Hát...
Csak gratulálni tudok !
Azért a biztosíték foglalat lába még nem az igaziak
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Látom kerülöd a témát
(#) Attila86 válasza niedziela hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Nem, már az előző oldalon is írtam hogy közzéteszem, csak szeretném akkor már rendesen összehozni őket egy pakkba. Illetve még csak két alkatrészt rajzoltam teljesen saját kezűleg, még szeretnék párat mielőtt publikussá teszem.
De ha nagyon kell akkor addig is itt van nyersen, csak a resistor.inc:
resistor_publikus.inc
Azért elég bonyolult lett a makró...

Imi!
A biztosíték foglalatot is meg szándékozom rajzolni. Ma reggel a poti és a bizti foglalat közt vacilláltam aztán végül a potinál maradtam mert a bizti foglalat jóval bonyolultabb. Illetve azt már jó lenne úgy megrajzolni hogy közben a kezembe van a valós példány, de jelenleg nem otthon vagyok (az alkatrészeim és az elektrós cuccaim otthon vannak).

Nincs ötletetek hogy mit lenne jó megrajzolni?

A bizti foglalat és az E42-es cséve lesz a következő áldozat egyébként.
Ja és ma reggel azon törtem a fejem hogy kellene egy toroid vasmagot rajzolni, és rá rézhuzalt tekerni (mint amilyen a kapcstápokban szokott lenni). De már maga a szimpla helix sem jött össze, nem hogy még a helix körívbe hajlítása és ráigazítása a toroidra...

Közben találtam egy élethűbb színt a potiknak:
Bővebben: KÉP
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Jó ez, lehet van amit kicsit rövidebben is meg lehet írni, de az majd idővel kialakul.

Igy tovább
(#) Attila86 hozzászólása Dec 22, 2008 /
 
Rájöttem arra, hogy hogyan lehet az ellenállások (0204,0207... stb.) színét állítani a 'gyári' makróban!
Átírtam a RES_DIS makróját egy egész picit és most már tokozásonként be lehet állítani az ellenállások színét.

Például én 0,4W-os és 0,6W-os ellenállásoknak mindig 1%-osat veszek és használok, amik szép kék színűek. Azonban az 1W-os és 2W-os ellenállások ugyan ilyen formájúak csak nagyobbak és más a színük. Mostantól az Eagle3D-vel rajzolt nyákjaimon az ellenállások színe is így alakul. (Pl.: A fekvő 4 raszteres 0207-es tokozású 0,6W-os ellenállás színe szép kék, a nagy 2W-osé viszont barna.)

Holnap megnézem, hogy át lehetne-e írni a makrót hogy ne négy hanem öt csíkos legyen az ellenállásokon a színkód.
(Kétlem hogy ez sikerülne.)
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Idézet:
„Holnap megnézem, hogy át lehetne-e írni a makrót hogy ne négy hanem öt csíkos legyen az ellenállásokon a színkód.”


A resistor.inc-ben már a négy csík színével, mint paraméterel kerül meghívásra az ellenállás makrója. A színeket az ellenállás értékéből a 3dfunc41.ulp kódolja át.
(#) Attila86 hozzászólása Dec 26, 2008 /
 
Na ezt már valóan nagyon nehéz megrajzolni:
Bővebben: KÉP
Van benne trigonometria bőven...

Még persze nem tökéletes és messze nincs készen, de a nagyja már meg van írva. A legszebb a dologban az, hogy definiálva van egy csomó érték betűkkel, így nagyon egyszerűen változtatható a gyűrű külső-belső átmérője, vastagsága, a huzal vastagsága, a tekercs menetszáma(!), de még a gyűrű éleinek lekerekítésének nagysága is.
(#) Attila86 hozzászólása Dec 27, 2008 /
 
Ismét segítséget kérnék:

Hogyan lehet azt megcsinálni a PoV-Ray-ben, hogyha egy valami (egy definiált érték) megegyezik valamivel, akkor egy másik érték legyen X.

Tehát azt szeretném, hogyha az alkatrészt hívó makróban az egyik érték "allo" akkor a makróban az egyik "rotate<0,0,0>" parancs harmadik nullájának helyére írjon "90"-et, ha pedig az érték nem "allo" hanem "fekvo" akkor hagyja "0"-án.

Hogyan lehet ezt megcsinálni? EZEN az oldalon elvileg erről van szó, de nem értem. :no:

Már csak ez hiányzik, mert a gyűrű készen van:
Bővebben: KÉP
(#) kobold válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
Ha szövegként adod át a paramétert ("allo" v. "fekvo"), akkor szöveges összehasonlítás kell; legyen pl. "pos" az a változó, amibe beírva ezt a makrónak átadod:

#local rot_z = strcmp(strupr(pos), "FEKVO") * 90;

Az strupr() nagybetűsre konvertál a vizsgálat előtt (így mindegy, te hogyan írod híváskor), az strcmp() pedig 0-t ad vissza egyezéskor, 1-et különbség esetén. Ezért, ha állót kérsz, 1 * 90, ha fekvőt, 0 * 90 lesz a rot_z.

Ha számként adod át a paramétert, még könnyebb, lehet 1 az álló, 0 a fekvő "kódja", ekkor:
#local rot_z = pos * 90;

És innentől a forgatás rotate<0,0,rot_z> lesz.
(#) Attila86 válasza kobold hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
Köszönöm!

Végülis megoldottam #local nélkül úgy, hogy a makróban definiáltam egy új értéket: "pozicio". Ide "0"-át vagy "1"-et lehet írni, és a rotate parancsot pedig egyszerűen így írtam át: "rotate<0,0,pozicio*90>".

Viszont a következő dolgot már nem tudom így megoldani:
Ha a tekercs fekvő, akkor az egyik translate parancsnak így kellene kinéznie: "translate<0,gyvast/2+dhuzal,0>", ha viszont áll a tekercs akkor pedig így: "translate<0,dkulso/2+dhuzal,0>".
Na ezt hogyan lehetne megvalósítani?
(#) kobold válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
Ide jöhet az, amit korábban linkeltél:

#if (pozicio=0) // fekvő
translate<0,gyvast/2+dhuzal,0>
#else
translate<0,dkulso/2+dhuzal,0>
#end
(#) dinokal válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
Nagyon tetszik a munkád, további sok sikert hozzá!!!!!
Azt szeretném kérdezni, hogy a nyák színét mivel alakítod ki, mert az enyémhez hiába rendelek réz színt, csak valami sárgászöld takony jön ki belőle?
(#) Attila86 válasza dinokal hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
A nyák színét én nem állítom. Pontosabban semmi ügyeskedés nincs a dologban, csupán az Eagle3D-ben beállítom hogy zöld legyen a panel. A vezetősávoknak pedig arany színt állítottam be.

Egyébként ha készen leszek a toroid tekerccsel akkor megpróbálok beletúrni az Eagle3D-be hogy normális színt adjon a vezetősávoknak mert ez az arany nagyon nem úgy néz ki mintha arany lenne. Megpróbálok majd egy olyan színt (pontosabban textúrát) keresni a vezetősávoknak ami jobban hasonlít a rézre.
(#) Attila86 válasza kobold hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
Köszönöm, ez működik!
És most már értem is ezt a #if, #else ... dolgot.

Közben most rájöttem egy hibára ami nagyon bosszant, mégpedig hogy a tekercs a gyűrű belső ívén 'bevág' a gyűrűbe kicsit. Kívül szépen 'felfekszik' a gyűrűre de belül nem. A renderelt képen nem nagyon látszik, de engem nagyon bosszant...

Szerk.:
Ilyet is tudok :
Bővebben: KÉP
(#) Attila86 hozzászólása Dec 27, 2008 /
 
Rájöttem végre a hiba okára, így már nem 'vágnak be' a menetek a gyűrű belső részébe. Most már egy életre elegem van a trigonometriából...
Itt van pár kép amelyen látszik hogy egyszerűen változtatható a toroid tekercs számos tulajdonsága:
KÉP1
KÉP2
KÉP3
KÉP4
(#) IMi válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
Hello!
Nagyon ott van....!
Egy pofátlan kérdés : a kivezetésekkel mi van? :whistle:
(#) vicsys válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
Egy pöttyet mintha megszállot lennél a szó pozitív értelmében...
Gratula! :kalap:
(#) Attila86 válasza IMi hozzászólására (») Dec 27, 2008 /
 
A kivezetések le vannak ******. Már a legelején úgy döntöttem hogy nem lesznek kivezetések, mert azokat borzasztó nehéz lenne megrajzolni hogy úgy állítgatni lehessen őket mint most a gyűrű és a tekercs tulajdonságait. Illetve nekem például a Skori-féle rezonáns tápomban olyan toroid trafó van, aminek egy primere, három szekundere és három leágazása van, ráadásul minden tekercs kivezetése más-más helyen van. Egy ilyen megrajzolása hetekig tartana, ez is beletelt három TELJES napomba, tehát szinte megállás nélkül ezt csináltam reggeltől estig.

A következő páciens egy fekete színű műanyag 6mm-es tengelyű PIHER potméter lesz, aztán ha a kezembe kerül akkor az E42-es cséve (tekerccsel együtt!) és a biztosíték foglalat.

Egyéb ötlet, hogy mi nem szerepel az Eagle3D alkatrészei közt és jó lenne ha meg lenne rajzolva? Hmmm??
(#) IMi válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Hello !
Ha már felvetteted, egy Omron G2R2 relé, átlátszó burkolattal, tekercsel, érintkezőkkel, hmmm... Egyébként csodálom a megszállottságod, a munkáid amatőrök között is profinak számít! Csak így tovább !
(#) dinokal válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Köszi a választ, az aranyra nem gondoltam volna. A képen majdnem valósághű réz felületet ad.
Nagyon profin néznek ki a toroidok. A leforrasztott lábak szerintem nem olyan fontosak, az a lényeg hogy meg lehet őket jeleníteni!
Ráadásul ha egy gyengébb gépen sorozatot akarunk renderelni, bizony számít az idő is.
A lábak inkább a tranyóknál, diódáknál stb számítanak, ahol fontosak a nézethez.
Mivel nem igazán értek a programozáshoz, kénytelen vagyok egyenként kézzel beállítani minden egyes panelpozíciót a renderelés előtt.
Ráadásul észrevettem hogy egyes alkatrészek méretei nem egyeznek meg az eagle panel és a 3d-s nézet között. Néha összeérnek, pl két to220-as tok.
Vagy a boardon kell távolabbra tennem őket egymástól(újratervezés), vagy meg kéne változtatni a méretét renderelés előtt. Na ez nekem sajnos nem megy, pedig két napig próbálkoztam, és az eredmény katasztrófális lett.
(#) Attila86 válasza IMi hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
G2R2 rellé?! Hmm... Nem rossz ötlet! Az átlátszó burkolat csak annyiban nehéz hogy miatta a relé belsejét is meg kell rajzolni. De egy egyszerű tekercset nem nehéz megírni.
Azt viszont egyenlőre nem tudom, hogy az átlátszó búrára pontosan hogyan írom rá a feliratokat. Majd kitalálom...
(#) Attila86 válasza dinokal hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Idézet:
„Köszi a választ, az aranyra nem gondoltam volna. A képen majdnem valósághű réz felületet ad.”


Mármint az arany? Mert az szerintem nagyon nem hasonlít rézre! Nézd csak meg ezt a képet:
Bővebben: KÉP
Itt az alkatrész-oldali teliföldnek arany a textúrája, de szerintem nagyon nem úgy néz ki mint a réz. Azért, mert túlságosan is tükröződik és visszatükrözi az eget.
Tegnap este kísérletezgettem kicsit hogy létrehozzak az ónhoz hasonló textúrát és ez sikerült:
Bővebben: KÉP
Ezen a képen az alkatrész-oldali teliföld, illetve a vezetősávok és a PAD-ek textúrája van erre beállítva. Kicsit itt is kékes színű de azért, mert ez is tükrözi az eget és a vizet. Majd csinálok egy fa textúrájú asztallapot háttérnek, mert nem reális a hullámzó tenger felett lebegő nyák.

Idézet:
„Mivel nem igazán értek a programozáshoz, kénytelen vagyok egyenként kézzel beállítani minden egyes panelpozíciót a renderelés előtt.”


Ebbe még én sem ástam magam bele, de tudom hogy mit kell átírogatni. Ez szerintem nem lesz gond hanem inkább az, hogy az egymás után sorban renderelt képkockákat hogyan exportálom ki a POV-Ray-ből hogy utána videót készíthessek belőlük.

Idézet:
„Vagy a boardon kell távolabbra tennem őket egymástól(újratervezés), vagy meg kéne változtatni a méretét renderelés előtt. Na ez nekem sajnos nem megy, pedig két napig próbálkoztam, és az eredmény katasztrófális lett.”


Melyik alkatrészről van szó? Mutass egy képet hogy pontosan mi is a hiba, hátha tudok segíteni.
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Idézet:
„egymás után sorban renderelt képkockákat hogyan exportálom ki a POV-Ray-ből hogy utána videót készíthessek belőlük.”


Sok mindent nem kell kitalálni ezügyben, mert minden renderelt kép *.bmp formában mentődik.

Képekből a video mondhatnám gond nélkül elkészíthető.
(#) dinokal válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Itt látszik a két TO220-as tok. Egymásba érnek, ezen kellene változtatni. A boardon simán elférnek egymás mellett. A zipben van az eredeti board.
(#) IMi válasza dinokal hozzászólására (») Dec 28, 2008 /
 
Hello!
Ugyan eagle-ban nem néztem, csak a kép alapján: a BD139 az nem TO220-as tokozásu hanem TO126. Nem lehet az hogy ez a problem?
Következő: »»   20 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem