Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Nem lesznek akkor nyomaték-gondok...vagy moci-hatásfok csökkennések - az "alacsonyított" tápfesz miatt?” Nem, mert csökkenő fordulatszámmal a nyomaték is jelentősen csökken, tehát az áram is csökken, ami miatt rohamosan csökken a rézveszteség, és a kisebb fordulatszám miatt a súrlódási veszteség is csökken. Ha viszont közvetlenül, a motorra kapcsolod a négyszöget, akkor a nagy freki miatt örvényáramok indukálódnak, amik csak fűtik a motort. Mondjuk ez általában nem szokott túl nagy veszteséget okozni, de ez konstrukció- és frekvenciafüggő. FET-nek IRF3205-t javaslok, de nem feltétlenül közvetlenül az 555 kimenetével hajtva, mert a gyors kapcsoláshoz pár A-es áramcsúcs kell. Most jut eszembe: Kb. ez kell neked. Zárlatvédett feszültségszabályzó. T4, T5: BD135-136, TL431-et el lehet hagyni, helyette egy 10k-s poti is elég, LMC555 helyett sima NE555 jobb. Innen van a rajz.
Hát öregem, ezért én visszaadom a kisiparos-engedélyemet :
"....mert a gyors kapcsoláshoz pár A-es áramcsúcs kell. " Hát én eddig úgy tudtam, hogy pont a FET az, amelyiknek a gate-jére ha csúnyábban ránézzel...az már nyit is, mint az elektroncső. Erre most azt olvasom, hogy több amperrel kell oldalbarúgni - hogy kapkodja magát. OK, azt is tudom, hogy ebben az esetben a FET-nek a főerénye, hogy a karakterisztikája átmegy nullán...így nem kell B-osztályozni, meg ilyesmik...nade akkor is - méghogy több amper? :eek2: Nahááááttt..... Szóval szerinted létezik, hogy ezek egy sima, 20-30 amperes, vezérelt tápegységért képesek bekaszálni többszáz dollár felárat?
Ne füstölögj, ilyen az elektronika! Nincsenek tökéletes alkatrészek. A FET ugyan térvezérelt eszköz, viszont egy nagy FET-nek van egy mocskos nagy gate-kapacitása, amit árammal kell feltölteni. Az adatlapon mindig specifikálják a gate-töltést, ennek olyan 100 nC körül van, vagyis ha pl. 50 ns alatt akarod ki- vagy bekapcsolni, akkor ahhoz átlagosan 2 A-es áram kell, de csak az átkapcsolás idejére! (Na jó, igazából ehhez a feladathoz fölösleges ilyen gyorsan kapcsolni, 200 ns is belefér.) Ha egy tized másodperc alatt akarod bekapcsolni, ahhoz elég 1 uA is, ilyen értelemben tényleg nagyon érzékeny.
Idézet: „szerinted létezik, hogy ezek egy sima, 20-30 amperes, vezérelt tápegységért képesek bekaszálni többszáz dollár felárat?” Hogy ők mit árulnak, és mennyiért, és miért kérik el az árat, arról nem tudok nyilatkozni. Lehet, hogy simán csak rossz helyen kerested, lehet hogy az nem is kommutátoros motorhoz készült, lehet hogy a mechanikai kialakítás volt spéci, stb... Ez hobby kategória. Nyugaton a hobbyért az emberek hajlandók fizetni! Az órabérek meg kissé mások, mint itt.
Ezt nézd meg nekem három BUZ 11-es FEt-tel kialakítva négy éve szabályoz egy 37 Ampert zabáló hidraulikaszivattyút működtető egyenáramú motort, sőt nemrég egy szelep hibája miatt 52 A-t is simán kibirt a szabályzó igaz a motor sípolt mint az állat de az elektronikának meg sem kottyant.
sziasztok nem lehet valamit kitalálni hogy tovább birja az aksi mert így max 10 km köszi
sziasztok van 1 házi készíteső univerzális mittoménmim
köszörűnek indult de bármien korongot tehetek be és teszek is nah lényeg szabályozni kellene a fordulatot mert más fordulat kell 1 vágáshoz és egy csiszoláshoz a motorrol annyit tudok hogy áttekercselt mosógép motor
valahol halottam hogy olyan fékeket építenek 1 vmibe hogy a fékezéssel tölti az aksikat nekem ez az ötletem vagy nappal töltögetni.
Helló!
ötlet kéne hogyan építsek motor fordulatszám szabályzót egy 12V-os öninditómotorhoz. Ez méz kipergetésére van alkalmava. A probléma az hogy a motor áramfelvétele igen nagy (amúgy autóaksival megy). Valami egyszerűbb verzió kéne. Előre is köszi
Az indítómotor nem biztos, hogy a legjobb választás volt. Rövid, de igen intenzív igénybevételre tervezték, nem pedig állandó üzemre, terhelés nélkül még kipörgetni sem illik, terhelve pedig nem nagyon szeret hosszabb ideig üzemelni.
Nem oldható meg inkább valami más motor? Ráadásul a szabályzás is egyszerűsödhetne.
Sziasztok,
olyan problémával találtam szemben magam, hogy Peugeot Expert fűtésventilátorának a motorvezérlő elektronikája megpukkant. Sajnos az új venti 83 Eft, de a bontott is 20-30 között van. A lényeg, hogy elektromosan szabályozná a fordulatszámot. Az elektronika kap az akkuról tápfeszt, a vezérlése 1-4,5V közötti vezérjelet (műszerfal elektronikájáról jön), és egy 12 V-os motor fordulatszámát ennek függvényében szabályozná ( ha jó lenne). Van ötletetek, hogy hogy lehetne reprodukálni ezt az áramkört legegyszerűbben? Motor teljesítményt csak saccolni tudom, ezért inkább nagyobb teljesítményre lenne szükség... Előre is köszönöm a segítséget. Üdv. Norcso
Első kérdés, hogy az a bizonyos vezérlőjel milyen jellegű. Lehet analóg, a megadott határok között, de lehet PWM is, aminek épp az átlagértékét mérted ki. Rá kellene tenni egy frekvenciamérőt vagy oszcilloszkópot, hogy kiderítsd.
Ha ez megvan, már lehet azon gondolkodni, hogyan kellene egy meghajtót kitalálni a motorhoz.
Kobold, köszi a választ. Nos igenn, sajnos csak a frekimérő, és az oszci hiányzik most ehhez.... Mondjuk nem feltételezem, hogy a Fiat Scudo/Citroen Jumpy/Peugeot Expert tervezői PWM-eztek volna 1997-ben, bár minden megtörténhet. Próbálkozom azért egy frekimérőt szerezni valakitől kölcsönbe, aztán jelentkezem, bár ezt az ünnepek előtt nem látom kivitelezhetőnek.
Szia,
az autós alkatrésszáma: 6441E3, (6441E2), az elektronka száma (ami el szokott füstölni, és ez kapná az említett paramétereket) : GKR 9 140 010 335 BEHR 89383 80c0048297. Az alu hűtőbdán (amibe bele van öntve az áramkör): GD-AIS12 GKR feliratot visel, A motoron sajnos csak feliratfoszlányok vannak: siemens a motor tipusa, és ezek olvashatók még rajta: M30D 622 12V F846 422W. Ennyi az összes információm. Norcso
Az én 92-es Astra-mban az alapjáratállító PWM jellel működött.
Egyszerű és nincs az előtétellenállás melegedéséből/hűtéséből adódó probléma sem ami sok autón működésképtelenné tette a fűtést. Szerintem kobold jól írta PWM lesz az.
Ez majdnem jó Bocs, hogy nem voltam egyértelmű, a jármű motorjának a kódját kérdeztem volna, ki tudod nézni a forgalmiból (a motorszám eleje, legtöbbször), olyasmik, mint pl. XU7JP, XUD9TF, stb.
Bocs, hisz elekronikai fórumon vagyunk.... A motorszám: 10dylr, de az összes Scudo/expert/jumpy-ban ez van 95-04 között. Továbbá fiat Ulysse, Citroen Evasion is ezt a tipust koptatja....
Sajnos ezzel a motorkóddal egy típust sem találtam, akármelyiket próbáltam, de ötlet az van
Ha semmiféle komolyabb műszered sincs, szerezz egy kis piezohangszórót pl. régi kvarcórából, kvarcjátékból. Ezzel sorbakötsz egy ellenállást (mondjuk 10 kOhm, de őszintén szólva ez csak tipp, lehet, hogy kisebb is elég lenne), és lepróbálod vele azt a néhány V-nak tűnő vezérlőjelet, egy multiméterrel párhuzamosan kötve. Ha azt látod, hogy tekerésre megy föl a feszültség, és hangosabban szól a piezo vagy tolódik a hangszín, akkor variálja a kitöltési tényezőt, vagy frekvenciát; ha nincs hang (még 1 kOhm körüli ellenállással sem, az alá nem menj), és úgy változik a vezérlőfeszültség, akkor pedig egyszerű analóg jel a vezérlés.
Szia,
köszi, megpróbálom. Még néhány motorkód a teljesség igénye nélkül: D9B, D8B/DHX, wjz, WJY, RHX/RHZ, RFN-EW10J4, RHW-DW10ATED4, XU7JB/XU7JP, XUD 9-9TE, DW8, DW10ATED-BTED, DW10TED4, hátha van valami. Üdv. Norcso
sziasztok! olyan gondom lenne hogy építettem 1 laser show-t. Működik is de fel szeretném spécizni 1 olyan dologgal hogy ne nekem kelljen a potit álligatni(forgás sebessége)hanem 1 kis áramkör változtatja a fordulatszámát a motoroknak(2motorról van szó)egymással ellentétesen (egyik 500 rpm-mel forog akkor a másik 1200rpm-mel )! Ha valaki akar életet menteni akkor nagyon megköszönném
szal sürgős.. Amúgy a lézer show-os topikba van egy pár rajz. Bővebben: Link
ja és még 1 dolog kezdő vagyok szóval nem nagyon vagyok "tudós ezekhez" :no:
tudom de nem nagyon látam az igényeimet és tudásomat kimeritőt ha segitenél nagyon megköszönném....
ja és nem olyan kellene amin én állitgatom a potival a fordulatszámot hanem automatikusan mert megy a buli akkor nincs nagyon idő ilyenekre
Volt ott valami pic-es. Nem olyan egyszerű ez amúgy...
be tudnád linkelni köszi (amugy nem nagyon gáz mert a program irásával ugy-ahogy képben vagyok csak nincs mire felépíteni amugy a legkönnyebb a legjobb elvet vallom
LTP portot kezelő programot tudsz készíteni?
Egyébként a fordulatszámot mi alapján akarod vezérelni?
attol függ mihez kellene de valószinüleg igen de mintha láttam volna az oldalon utánnanézek lehet hogy egyik fajtárs felrakta am most gondolkodom még nem tudom...
esetleg ez nem tudom h. mihez kellene nekedBővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |