Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kandósok
Puffognak, és szivatnak is. A legnagyobb fájópont, hogy a Kandós szakmailag (értem ezalatt a megvalósítást, bevizsgálást, és egyéb labor tevékenységeket) előrébb van egy BME-s hallgatónál. Persze a kandós meg nem tud (és nem is akar ) több oldalas matematikai kavarásokat levezetni. Szóval ez a különbség egyből ott van, ha valaki a Kandóról átmegy a BME-re. Az ottani tanárok meg ezt nem szeretik.
A megváltozott felsőoktatási rendszerben az átjárásnak vélhetően már semmi értelme nem lesz. Nincs már egyetem meg főiskola (pusztán névileg), jelenleg BSc és MSc képzés van. A BSc képzés alap diplomát ad (főiskolával egyenrangú), míg az Msc mesterdiplomát (egyetemi szint), ez után megy csak a Phd képzés van. Nem vagyok benne 100%-os, de úgy tudom, hogy a Kandón is tervben van az MSc képzés beindítása. Idézet: Én egyszerűen csak büszke vagyok, amiért ide tartozhatok.„Kandós szív dobog” Büfészak... legalább egyszer dolgoztatok valamiért
Dolgoztunk is folyamatosan... Régi jó cimborák, akik nem büfészakon voltak 5-6 zh-t írtak egy félévben. Mi két hét alatt írtunk annyit. Szóval nem hiszem hogy annyira büfések lennénk. Visszatérve a BME-re azt hallottam, hogy a villanykaron 5. félévben látnak először szkópot. Én is inkább gyakorlatias vagyok, szóval ez így egy kicsit gáz. 10 oldalas levezetéseknek meg nem nagyon látom értelmét. Bár annak lehet valami baja aki a Differenciálegyenlet Tanszékre jár. Mert van ilyen. Ez már betegség. A tanárokról annyit, hogy aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja. Persze kivételek mindig vannak.
A kivétel erősíti a szabályt
Két hét alatt? Mázlista... Volt olyan hét, amikor a kétszeresét írtuk, oszt ott a vizsga is.
Én nem tapasztaltam, hogy a tanárok "csak azért is" megszívatnak, sőt, inkább érdeklődnek, hogy mi van a Kandón.
Többször előfordult, hogy megkérdezték tőlem, hogy honnan tudok ennyi mindent. Amikor mondtam, hogy Kandó, akkor még inkább érdeklődtek, kérdezgettek, hasonlítsam össze, stb. Van néhány köcsög tanár, de azok elvből hülyék. Ezek nagy részével én nem találkoztam, mert az alapképzést (a szóró tárgyakat) szinte teljesen kihagytam. Tényleg több az elmélet a BME-n, de szerintem nem igaz, hogy a BME-sek nem tudják a gyakorlatot, a Kandósok meg nem tudják az elméletet. Van elég labor, gyakorlat itt is, és sokkal több a házi feladat, az önálló munka. Egyébként én is jobban szeretem a gyakorlatias dolgokat, de sokszor nem árt az elmélet.
Én egyszer megnéztem egyik ismerősöm BME-s villanytan jegyzetét és bevallom őszintém, hogy szerintem egy kicsit túlzásba viszik az elméletet. Olyan dolgokat olvastam, amiket soha az életben nem fog használni. De azt mondják a tudást nem lehet elvenni(ez igaz is). Mindenesetre találkoztam olyan BME villanykaros hallgatóval, aki totálisan hülyének nézett miután megmondtam neki hova járok( a srác 5 éve nyomja a villanykart, de még csak 4 féléve van meg --> no comment). Egy az egyben lefikázta, ha valaki házilag épít erősítőt+ordibátort. Csak a gyári cucc a jó. Szerintem meg nem feltétlenül. Egy sufni tuning cucc is szólhat olyan szépen, mint egy gyári. Én tökéletesen megvagyok elégedve azzal, ami otthon van és nem került több tízezerbe. A másik dolog szerintem meg az sem mindegy ki milyen középsuliból jött. Van-e szakirányú végzettsége előismerete stb...ez a Kandóra is igaz...
Hát igen, érdemes időben eldönteni, hogy mit akarsz: bukdácsolni kettesekkel 7-8 évig, vagy tanulsz és jó jegyeket szerzel 5 évig. Ez már nem "stréber - nem stréber" kérdés, ezen az életed múlhat. Na, elég a szent beszédből.
Aki 5 év alatt 2-t csinált meg (lustaságból), annak én nem adnék ilyen téren a szavára. A középiskolai előképzettségről annyit, hogy én gimnáziumból mentem a Kandóra, de sokan jöttek villanyos szakközépből (nagy arccal). A szakközepesek sorra hullottak ki. Az 1. év végére az eredeti kb. 30 emberből kb. 6-an maradtunk, abból 2-en szigorlatoztunk le villanyból.
Aki gimnáziumból jőn az tud tanulni.
Aki meg szakközépből és utána elvégzet egy technikus képzést (felnőtt ovóda) az elfelejt tanulni és már nem is nagyon tud vissza rázodni ebbe a ritmusba. Sokan a villanyos előképzetséggel úgy gondoltuk, hogy áááá ez könnyű.... akár fél nap alatt a ZH előtt meg lehet ezt tanulni, aztán eljött a ZH előtti nap és mégse volt olyan könnyű. Sajnosn én is így gondolkodtam és most azt se tom, hogy mit csináljak.
Én nem nagy arccal mentem oda mégis szenvedtem. Az első két félév nehéz volt, szivattyú stb, de utána azért könnyebb egy pöttyet. Lényeg az első évben van a selejtező.Szerintem.
Én is sokat szenvedtem az elején. Nehogy azt higgyétek, hogy gimi után könnyű volt. Még a tanárok is lenézték a gimnazistákat.
Többször elhangzott, hogy "na, ezt most levezetem a gimnazisták kedvéért". Az első év tényleg arra való, hogy hulljon a férgese, és ez így jó. Sajnos így is sokkal kevesebbet tudunk, mint az előttünk végzettek, és ez mindenkire, rám is igaz. A követelmények is egyre enyhébbek.
Elég rég jártam erre, de azért összefoglalva pár dolog eszembe jutott az elmúlt 2 hónap beírásai alapján.
1. Pascalt már nem tanítanak, csak C-t, és aki azt írta, hogy könnyű volt, az nem ismeri Valkait. Én programozóként mentem át oda, és az a lelki terror amit lenyom az 5 perc alatt, amíg meg kell írni a programot, az elveszi az ember kedvét. Nagynehezen kaptam 2-est a laborban. Pedig nem voltak nehéz feladatok, csak a terror. 2. Az én évfolyamomban is az volt a helyzet, amit korábban írtatok, hogy a villamos vonalról érkezettek kibuktak, a gimnazisták, meg a más szakközepesek átmentek. Ez teljesen igaz. Az ok egyszerű. A villamos vonalról érkezettek elsajátítottak már 1 más gondolkodást, ami nehéz volt változtatni, meg tanulni se volt kedvük, mert a régi sulijuk lájtos volt. Nekem, aki először tapasztaltam meg a villamosság rejtelmeit szintén nehéz volt, de a szorgalom kiváltja a korábbi tudást. 3. Voltam 1 cégnél, ahol BME és Kandós hallgatók dolgoztak. Elismerték, hogy a BME több elméletet ad, de viszont az onnan jöttek semmit nem tudnak a gyakorlatról, és olyan témákról, amik annál a cégnél mennek. Beszéltem 2 sráccal, hogy ők mit tanultak, csak néztem, hihetetlen elméleti háttér, de ha belekérdeztél volna, nem tudott volna makogni róla. Sztem mindenki tisztában van azzal, hogy a vizsgára készülés 3 nap, a felejtés 1 nap. Ez teljesen így van, én már túléltam pár vizsgaidőszakot, és elmondhatom, hogy 1 félévnyi anyag, amit meg kell tanulni a vizsgára kb 400-1000 oldal. Lehet, hogy alábecsültem, de a 10%-a ha megmarad az ember fejében 2-3 év múlva, akkor nagyon szerencsés, szal sztem aki 7-8 évig tanul a BME-n, az gyakorlatilag semmit se fog tudni az államvizsgára, mindent elölről kell kezdeni. Nekem is jövőre államvizsga, és a tételek 99%-áról tudom, hogy mit kellene tudni, de ha már konkrétan belekérdezne valaki, talán 30%-ról tudnék mesélni. 4. Levelező, meg távoktatás. Nekünk volt 1 őszinte tanárunk, aki mindig mesélt ezekről az órákról. 3-4 alkalom van 1 félévben, ekkor 2-3óra. Ez idő alatt, bár ő már évek óta tanít, képtelen minden anyagot leadni. Ez a közös vizsgákon meg is látszik, mert ők jóval kevesebb témakörből kapnak kérdést. Ugyanez a tanár azt is mondta, hogy ők ugyanolyan diplomát kapnak, mint mi, de kevesebb tudással. Ezt ő se tudja összeegyeztetni magában.
sziasztok,
nézzétek, mikor gimibe mentem, mindenki azt mondta a köreimben (kivéve család ), hogy most a középiskola dívik, mert hogy az szakmát ad, lehet vele mit kezdeni. Én meg azt mondtam, h a gimi meg érettségit és választási lehetőséget. Nyelvi tagozatról az osztály fele műszaki pályára ment, másik meg komminikációra (pfff...). Igaz, nekem is most már az a véleményem, hogy lehet, hogy egy elektros középsuliban de jól el lettem vna (mondjuk lehet, nem lett vna ennyi jó nő a környezetemben. ). Az apró bökkenő ezzel viszont csak az, h akkor még nem is érdekelt az elektronika.. Idén pedig felvételiztem, , első helyre BMEt, utána Kandót jelöltem. mondogattam is egy egy félresikerül írásbeli vagy szóbeli vizsga után, hogy.. jajh, csak a Kandóra vegyenek fel.. Végülis BME lett belőle kivel fogok találkozni innét? . Tisztában voltam azzal is, hogy a fősuli gyakorlatiasabb, ami pedig hozzám is közelebb áll, de egy egyetem, azért egyetem. Munkahelyemen -ahogy környezetemből tapasztalom- úgyis egy konkrét környezetben kell majd boldogulnom, tehát úgyis meg kell tanulnom egy munkakört, amit egyetemen úgysem fognak tanítani. Ergo ha 10% felhasználom a tanulaknak, akkor már nagyon jók vagyunk.
Hi!
Én is BME-VIK-re járok. Most leszek 4-es és szerintem 6 év alatt fogom elvégezni. De nem azért mert hülye vagyok, hanem mert az első 3 év javarésze annyira elméleti és unalmas meg nem lesz belőle később hasznom, hogy tele lett vele a t*k*m.
Én valószínűleg a BME-VIK-et jelölöm meg elsőre ...
jövőre.... Idézet: „Voltam 1 cégnél, ahol BME és Kandós hallgatók dolgoztak. Elismerték, hogy a BME több elméletet ad, de viszont az onnan jöttek semmit nem tudnak a gyakorlatról, és olyan témákról, amik annál a cégnél mennek. Beszéltem 2 sráccal, hogy ők mit tanultak, csak néztem, hihetetlen elméleti háttér, de ha belekérdeztél volna, nem tudott volna makogni róla.” Hát ez totálisan igaz, ezzel a dologgal én is találkoztam már nem egyszer... És ha az ember belegondol, hogy mondjuk pl. villamosmérnökként akar majd elhelyezkedni a későbbiekben, akkor a leendő munkahelyén nem azért fogják kitüntetni, mert egy differenciálegyenletet gyönyörű szépen levezet...menne is az ilyen 2 napa alatt a sunyiba Egy cégnél azt nézik, hogy mit képes produkálni!!! És hogy mennyi idő alatt...mert ha van egy Kandós pl., aki érti is, mit kell csinálnia tervezéskor a munkaasztalán, és rendesen méreget közben, illetve van gyakorlati tudása is egy csöppnyi, sokkal hamarabb és jobb munkákat képes letenni a főnökök elé az asztalra...és a főnöknek/főnökségnek CSAK ez számít, nem az, hogy milyen szépen tudja az új kolléga az elméletet...attól még lehet az illető egy olyan s*gg hü*e, hogy egy komolyabb szkópot el se tud indítani... Illetve az sem hátrány, ha valaki szereti a szakmáját. Mert én tudok rengeteg olyan emberről, aki csak sodródik az élete során, igazándiból nem is érdekli a téma, csak azért van ott, mert a régi haverok is az adott intézménybe mentek...és ez neki kényelmes, még ha 10 évébe is kerül a fősuli...na az ilyen sodródó emberek úgysem fogják megállni a helyüket a szakmában...akár vért is izzadhatnak... Mellettük viszont vannak azok, akik szeretik is a szakmát, mind hobbyként, mind későbbi konkrét szakmaként...ők viszont nem csak a suliban "tanulnak", hanem otthon is a saját fejlesztéseik közben...és ez MARHA NAGY ELŐNYT JELENT, higyjétek el! Csak ennyit akartam mondani Idézet: „nem csak a suliban "tanulnak", hanem otthon is a saját fejlesztéseik közben...és ez MARHA NAGY ELŐNYT JELENT, higyjétek el!” Ez nagyon igaz, én is ezt tapasztaltam a Kandón meg a BME-n is.
hiszen végső soron az ember magának tanul. huhhh..mintha csak apámat hallanám..
Norberto totálisan igazad van. Alig egy hónapja államvizsgáztam, már dolgozom egy multinál. Ott nem azt nézik, hogyan oldottál meg egy feladatot, hanem megtuttad-e valósítani vagy nem. Ha sikerült ez mennyi lóvé plussz a cégnek. És ahhoz, hogy prezentálni lehessen a vezérkarnak számszerű adatokra van szükség --> mérni kell. Annak nehéz mérni, akit nem is érdekel, tehát csak bukdácsolni fog. Annak ellenére, hogy irodában van helyem, a munkaidő 80%-át a gyártósori gépnél töltöm el, mert mese nincs üzembe kell állítani. Így mérésekre rengeteg alkalom van. UI: szerintem a részletes elmélet semmit sem ér. A gépek működését és a technológiát ott tanulja meg az ember.
Igazad van, a konkrét gépeket a munka helyszínén ismered meg, és akkor kell megtanulnod használni, de a BME-sek csak gyárlátogatáson látnak ilyen gépeket, mert inkább a levezetéseikbe temetkeznek, míg a Kandósok 1 csomó mindent mérésben átvesznek, lehet, hogy nem értik, mit mértek, de 1 életre beléd verődnek a dolgok. Én például csomószor szembesültem azzal, hogy az elméleti tudást a kukába kellett dobni, mert teljesen másként működött a dolog. Arról nem beszélve, hogy a laborban gyakoriak a meghibásodások, és ekkor jön elő az igazi gyakorlati ismeret, hogy miért rosszak a mérési eredmények? A BME-s gyerek elkezdi levezetni, hogy ez, meg az az eszköz mennyire bizonytalan, és a végén kihozza, hogy ezekkel az eszközökkel az adott tulajdonságot 50% pontossággal lehet csak megmondani, a Kandós meg rájön, hogy kontakthibás a kábel. Ezzel nem akarom megbántani a BME-seket, mert Kandón belül is ismerek olyat, aki sose jönne rá, hogy miért rossz a mérése. Mindenesetre, aki szeretne labor közelébe kerülni, az a Kandón nagyon jól jár, mert lehet, hogy szívóznak a mérésvezetők, de év végére rájön az ember, hogy 1 kis gyakorlatis gondolkodást elsajátított. Aki ezt nem kapja meg a suliban, az az életben kell, hogy szembekerüljön ilyenekkel. Szal a főiskolában én a gyakorlatias gondolkodást, és az alternatívák keresését tanultam meg leginkább az anyag, meg a konkrét kapcsolás kimegy az ember fejlből, levezetések pláne, de ha alapelvek megmaradnak, az fél siker.
Azért ennyire nem szar a helyzet ám a BME-n. Mindenki nagyon ráállt erre hogy BME-s gyerek csak papíron tud integrálni a kandós meg odamegy azt megcsinálja. A BME-n is van laborgyakorlat, önálló labor meg egyebek. Csak az elmélet is jóval több. Mivel egy fősuli 3 év a BME meg 5 ezért van idő az elméletre, és számon is kérik, míg egy főiskolán nem.Húlyék meg mindenhol vannak.
A mérnöki tervező munkához meg ne mondjátok nekem hogy csak az kell hogy bematanulj egy mozdulatsort a Kandón, és nem is érted. Kell oda elmélet rendesen.
Egyet értek veled.Sajna szerintem mindig lesz olyan mérnökjelölt-teljesen mindegy hogy Kandós vagy BME-s vagy xyz-s- aki csak a papír miatt jár suliba, nem is érdekli az egész. Holott ha tudná milyen jó érzés megtervezni, legyártani, éleszteni valamit-mégha csak egy astabil multivibriről is legyen szó- teljesen átértékelné a dolgokat. Nekem pl volt egy olyan tankörtársam, aki fél évvel államvizsga előtt megkérdezte mi az a pn átmenet+miért kell egy erősítőre táp + vezérlőjel stb. Szóval szerintem teljesen felesleges firtatni, hogy ki milyen fősulira vagy egyetemre jár. Ha le tud tenni valamit az asztalra, akkor az már méltó a mérnöki pályára...
Félre ne érts, nincs nekem bajom a BME-s srácokkal se, ők lesznek a főnökeim. Az a lényeg, hogy mivel nem értenek a gyakorlati dolgokhoz annyira ezért könnyebben adnak szabad kezet a technológiai dolgokban. Egyébként is munkamegosztás van, ő integráljon, én meg megcsinálom, azt kész
De pont ezt magyarázom: az hogy sok az elmélet egy főiskolához képest, nem azt jelenti hogy nincs gyakorlat. Azt jelenti hogy 2 évvel tovább jár oda az ember és ezért van idő az elméletre.
Például egy jelfeldolgozó rendszer tervezéséhez rengeteg egyetemen tanulandó elmélet kell. Azt nem fogja a "Kandós gyerek" se úgy megcsinálni hogy bemagolja hogy kell ilyet megtervezni. BME-n például van olyan tárgy ami arról szól hogy van egy éved megtervezni és megcsinálni valamit. És nem is egy ilyen van. Csak már elültették a fületekben a bogarat. Szerintem az a lényeg hogy érdekel-e amit tanulsz vagy nem. Ha valami érdekel a csomó tárgyból amit leadnak, akkor úgyis neki fogsz állni magadtól. Ha meg nem akkor meg a "hülye főnök" leszel
Srácok mielőtt szétszeditek egymást el kell mondanom, hogy egy multinál dolgozom. Ott olyan olyan gépek és technológia van, aminek 80%-át sehol sem tanítják. Nekem is kezdő mérnökként lenn kell lennem gép mellett hogy megtanuljam. Persze szakmai háttér és gyakorlatiasság kell. Szóval annak is igaza van, aki azt mondja, hogy kell az elmélet, és annak is, aki azt mondja, kell a gyakorlat. Ezt úgyis megtapasztaljátok. Az lesz, hogy megkapjátok a projectet (nesze semmi fogd meg jól) és mindennek nektek kell utána járni. Egy totál ismeretlen problémát kell nekem is megoldanom. Nektek is lesz részetek benne. Azt fogják mondani: kispajtás mérnök vagy, oldd meg a problémát. Nem érdemes egymást marni, hogy BME vagy Kandó.
apropó, új kérdés; milyen lahetőségek vannak elhelyezkedni kandó, v bme után? ki merre találta meg a boldogulást? (vagy ne szaladjunk ennyire előre?)
nem kellene lassan a topicot vmi BME, Kandó esetleg felsőoktatás címre átnevezni?
Szerintem mindegy hol végzel. Ha eljutsz állásinterjúig ott úgyis eldől mennyire vagy szimpatikus stb. Én (mint mondtam) egy multinál vagyok. Bár egy év gyakorlatot lehúztam már itt. El kell tudni adni magad az interjún. Ha jó a beszélőkéd, akkor könnyebben megy. Ha kevésbé jó, akkor kemény dió. Ha egyáltalán nem jó akkor gyakorolj. Hogy az ember hol találja meg a boldogulást? Nos manapság minden munkaviszonyt meg kell becsülni. Nekem olyan mázlim volt, hogy államvizsga után két héttel már kezdtem. Ja és egy jótanács: nem fogják a kezedet, ezért érdeklődni kell bizonyos dolgok után-->jól kell tudni alkalmazkodni, mert e nélkül nem megy. Lesz olyan, aki rögtön elfogad, lesz olyan, aki kicsit visszahúzódó, és lesz olyan is, aki nem fog nagyon pátyolgatni, mert valószínű, hogy a konkurenciát látja benned.
A jó beszélőről jut eszembe, hogy én is egy multihoz megyek kooperatív képzésre, és haverom is oda akart menni, szal elbeszélgettek velünk külön-külön, sztem elég jól sikerült, majd értesítenek...
Haverral megbeszéltük, hogy sztem én jobb benyomást tettem rájuk, stb... Erre őt hívják először, engem meg csak azután hívtak, hogy haver nem vállalta el, mert neki volt 1 másik ajánlata is. Ja és én 2.szor járok már így, pedig tipikusan kereskedő dumám van, szal a szarról is el tudom mondani, hogy milyen jó, és a semmiről is órákat tudnék beszélni.
Ha az ember állásinterjúra megy (főleg egy multihoz) erősen ajánlott felkészülni a cégből (mivel foglalkozik milyen termékei vannak stb). Azt elfelejtettem mondani, hogy a jó duma nem elég. Ajánlom figyelmedbe a "Navigátor" című kis füzetecskét. Abban profin le van írva minden. Én is abból készültem fel. Tele van hasznos tanácsokkal(öltözködés, viselkedés stb). Lapozgasd.
Ja, és énrajtam öltöny is volt, haver meg csak úgy lazán. Lehet, hogy túl merevnek tartottak? Mást nem tudok kitalálni. A cégről nem is kérdeztek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |