Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PIC - Miértek, hogyanok haladóknak
Lehet, hogy vonalkódot kellene ragasztani a kocsik aljára?
Mindenképp hasznos volna, ha megoldást lehetne találni arra, hogy kocsinként csak egy "ojjektumot" detektálj, a lelógó ütközők, egyebek jeleit pedig ki lehessen szűrni!
Én is ezen gondolkoztam ,de.......
Ezek értékek ,nem lehet ragasztgatni sajnos ! Másrészről meg nagyjából mindegy is lehetne ,hogy mennyi a jel ,vagy nem ? Ez a kérdés foglalkoztat délután 5 óta Idézet: „Másrészről meg nagyjából mindegy is lehetne, hogy mennyi a jel, vagy nem?” Úgy vélem, hogy nem, mert a szabályos struktúra a jelben felismerhető (ha nagyjából egyenletesen halad a vonat).
Ragassz a vagonok aljara magnest es azt figyeld
Reed-relé, vagy hall-ic alkalmas lehet erre a feladatra, ha elég alacsonyan van a kocsik allja. Igaz így preparálni kell oda kis mágneseket, cserébe viszont impulzus/kocsi.
Ezt gondoltam en is
A kerekeket jobb lenne számolni. A sínbe egy apró (2-3 mm) lyukat kéne fúrni, amit a kerék eltakar, ha átmegy egy szerelvény. itt látna át az egér optokapuja (egy tokba kettő van).
Ha egy szerelvény elhalad, a kerék először az első kaput, aztán mindkettőt, utána csak a másodikat takarja el, és utána egyiket se. Ezt a jelsorozatot kell figyelni. A számlálót csak akkor kell növelni/csökkenteni, ha mind a négy állapot megvolt ( hiszen mi van, ha már a második kaput kitakarta, és elkezd tolatni a szerelvény?) Tehát akkor 1,0 1,1 0,1 0,0 sorozat lesz a növelő, a 0,1 1,1 1,0 0,0 meg lesz a csökkentő. Bármilyen más jelsorozat érvénytelen, és nem kell semmit se csinálni. Így szépen lehet egy szakaszt figyelni, és jó a vasuti átjáróhoz is.
Köszi ,köszi ,de.....
Ragasztgatás elfelejtve ,nem lehet ! Sínt fúrni nem kéne ,ráadásul 1,5 mm kb.... A sebesség tökmindegy ,mondom az alapkapcsolás tökéletes csak ennél a tolaásos dolognál akadtam el,ahol nem érinti a második kaput a szerelvény
A sebesség-és irányváltás hogy történik? Mert ha a sínre adott feszültséget szabályozod, akkor azt is figyelheti az áramköröd, s akkor a tolatásról is tudni fogsz.
Elmés !
Ezen is túl vagyok sajnos ,digitális és analóg pályára is alkalmasnak kell lennie
Figyeld milyen iranyban folyik az aram a sinben es ha megfordul (tolat a vonat ) akkor visszafele szamolsz
A vágány foglaltság jezést az adott szakaszon felvett áram mérésével szokták megoldani. Ehhez az kell hogy a vagonok is fogyasszanak picit. (kerekekre forrasztott ellenállás, világítás, stb). Vagy lehetne még a sinek közé 5cm -enként (vagy a legrövidebb vagonáll sűrűbben) egy-egy optikai érzékelő. Így akármelyik fölött is áll valami, akkor foglalt a vágány. De ez amúgy mehetne a TTL logikai szintek átvitele tápon - Digitális modellvasút topikba is.
Kérnék még egy kis segítséget.
Egy pic18f4550-est kezelgetek, aminek usb-s kapcsolattal kellene a számítógéphez csatlakoznia, és egy GPS vevőtől kapott adatokat kellene első körben ami soros adat továbbítanom a pc-be. Az usb már megy, itt a fórumban volt hozzá segítség. A soros port rutinjait, ahogy tudtam beleraktam a main.c és user.c állományokba, de nem jó. Megtudná valaki mondani, hogy mit rontok el? C-ben ez az első igazi nagy dolog amit készítek, ezért ha lehet konyhanyelven kellene valami segítség.
Milyen frekvencián megy a PIC? Fosc = 48 MHz feltételezésével ez a 103 érték a Baud rate = Fosc / (16 * (spbrg + 1)) képlet alapján elég furcsa adatátviteli sebességet ad... Vagy 0x103-at akartál írni?
Ezt tényleg nem írtam át, mert most nemtudom melyikkel kell számolni, mert a panelen az oszcillátor 20MHz-es, de elvileg 48MHz-en jár a pic vagy mi. Akkor most melyikkel kell számolni?
Én ott leakadtam, hogy miért nem jó a két érzékelő egymás után? Ha egy működik, akkor kettő is! Csak a sorrendet kell figyelni, és kész. Az egér is így működik(görgős).
A 48MHz-el kell számolni. Ha megnézed az oszcillátorról szóló részben levő blokksémát, akkor kiderül, hogy a 20MHz csak a PLL előosztójáig megy.
(Egyébként nem értem, hogy miért mindenhol 20MHz-es kvarcot használnak 5-ös előosztóval, amikor akár 4MHz-es kvarccal is mehetne direktben a PLL).
Pont ezen gondolkodtam el én is... Az egér érzékelő ilyen célra szerintem jó, és akárhol állhat a vonat, ha egy kerék a szakaszba belóg, az foglaltnak minősül, és nem kell buherálni a nagyobb értékű vagonokkal, mozdonyokkal, csak a ~150ft-os sínre kell ragasztani az érzékelőt. A kerekeket számolásával pedig sokkal korrektebb értékhez lehet jutni, mint a szerelvény alján a barázdák számolásával
Watt :
Az a baj ,hogy egy vagon nem = 1db jellel ,hanem sok jel ,mindenféle alkatrésze jelet jelent (ami az opto felett halad el). Namármost ha épp az opto felett áll meg a vagon és elindul vissza ,akkor melyik opto kapcsol előbb ? nem biztos ,hogy az ,amelyik felől indul a vagon ! pixels : milyen ragasztás ? vagy mit ?
Két vagon között van szünet, erre kéne hangolni az érzékelőt.
Az érzékelőt úgy kéne a sínre ragasztani, vagy bármilyen módon rögzíteni, ahogy az egérben van. Ha elmegy a vonat a sínen, akkor a kerék takarja el az infraled fényét, ami az érzékelővel szemben van. Innentől csak a jeleket kell figyelni, mert a két érzékelő egy tokban van, elég közel egymáshoz. A kerék kitakarja az egyiket, utána mindkettőt, aztán csak a másikat. Így lehet érzékelni, hogy merre megy a vonat. Egy vagon annyi jellel egyenlő, amennyi tengelye van, fix a szakasz bejáratánál, és kijáratánál is. Kell egy ilyen dupla érzékelős cucc a szakasz elejére, és végére. Innentől értelemszerűen csökkenteni meg növelni lehet a regisztert. Szerintem egy próbát megér a dolog.
Mit szólnátok, ha ezt az inkább modellvasutas, mint PIC-es témát áthelyezném egy modellvasutas topikba?
Igazából mindegy is ,de nem a modellvasút a téma ,hanem az opto meg a PIC !
Az hogy hova lesz felhasználva ,ne tévesszen meg.
Nincs (szinte nincs) ,mert ott meg a "csatlás" van
Már két PIC16f877-et hazavágtam És nem tudom miért. Pedig PC tápról hajtom, szóval nemhiszem, hogy tápfesz probléma miatt. De írtam egy programot, és utána halt meg. Mintha a program nyírta volna ki. Lehetséges ez? Meg ugyanekkor kötöttem rá egy kapcsolót is az egyik lábára ellenálláson keresztül..ahogy kell. Még ez lehetet az ok,de ennek nem szabadna. Utána idegességemben direkt rövidre zártam a tápot,mert már nem tudtam programozni az ic-t egyáltalán, 220mA vett fel alapállapotban , és miután rövidrezártam az ic totál halott lett, fél ampert vett fel. Akkor mégis valami a tápommal lehet? De már elegem van, nincs több pénzem ic-re, és még csak most kezdtem el tanulni c-ben programozni. PLS Help!
Sziasztok!
Segitseget szeretnek kerni a PICAXE28X kapcsolatba. Tudtok valamit rola hogyan kell beprogramozni stb. Elore is koszonom a segitseget! Udv. Thomas
Azt elfelejtetted leírni, hogy milyen programozó-áramkörrel próbálkoztál...
Nulláról a robotokig - PIC Mikrovezérlők I rész-ben az első változatot.
Használj 78L05 tápot, kétoldalról egy-egy 100nF-os kerámiakondenzátorral szűrve, attól biztos nem megy tönkre a PIC. A PC táp jól viselkedik, ha a PC-ben van, de ott meg van rakva az alaplapon kondenzátorokkal, ami minden tüskét elnyel.
Sajnos rosszul választottál
Inkább ezt építsd meg első körben: LINK Szükséges hozzá párhuzamos (azaz LPT) port. |
Bejelentkezés
Hirdetés |