Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Ez az INTERSIL "gyári" rajza .... üdv! proli007
Kösz szépen!
Át szeretném átépíteni ICL7071 IC-vel és 7 szegmenses kijelzőkkel! Az lenne a kérdésem hogy az ICL7136 előtti alkatrészek maradhatnak-e , és kell-e még valamit változtatni? Annyit tudok hogy a tépfeszt 5 V-ra kell változtatni!
Vagy inkább a képen lévőt építsem meg? Elég ha az IN-re egy 1N4148 at rakok érzékelőnek?
A #338841-es hozzászólásomban ott van egy rajz + kép a működő hőmérőről.
Azt építsd meg. Amióta kész, azóta tökéletes és pontos. Fontos, hogy az érzékelő dióda ne kerüljön a panelra, mert az alkatrészek hőtermelése bekavar. Én kb. 10cm-t lógattam lefelé, árnyékolt vezetékkel + zsugorcsőben.
Aha értem! Akkor te a csatolt képen lévőt építetted meg ha jól gondolom!Kell rajta valamit változtatni? Minden infóra szükségem lenne meg a pontos alaktrész listára is mert nem értem miért van több érték is feltüntetve a P1,P2 -höz és az R3,R4 hez is!Kérlek írd le hogy te melyiket értékekkel építetted meg, mert ha belefogok akkor nem akarok mellényúlni!Kösz minden infót!
![]()
Valamit elnéztél, vagy nem olvastad az előbb említett #338841-eshozzászólásomat.
Én 3 féle rajzból, először próbapadon raktam össze a hőmérőt. Utána elkészítettem PaintShop-al azt a rajzot (3in1), ami alapján bárki megépíthet egy működőképes változatot, ahogy én is megtettem.
Akkor ezt építem meg amit csatoltál! Mindenképp fólia kondiknak kell lennie a meg jelőlteknek?
Az eredeti, "gyári" rajzokon fóliát jelölnek meg, de már láttam olyan fotókat is, ahol tantál kondik vannak.
Pl.: itt
A fóliakondi a legjobb,ezeknek kisebb a szivárgóáramuk,mint a multilayer,vagy tantál tipusoknak,a kerámiáról nem is beszélve (hőfokfüggés).
Oké akkor megpróbálok olyat szerezni hozzá!
Üdv. Mindenkinek!
Megépítettem ccs féle hőmérőt és nagy örömömre elsőre működött is.Pontosan be tudtam állítani a 0 és 100 fokokat is. Aki már megépítette,mi a tapasztalata a pontosságról? Nekem ez lett a 4. hőmérő a szobába és a többihez képest jelentősen csal lefele. míg a többin 20;22 fokok vannak, ezen csak 18. Most melyiknak higgyek... A hőérzetem is azt mondja hogy a többinek higgyek(fűtést vezérlő digitális;higanyos). Nem lehet hogy lent ( 0 fok) fent (100 fok) pontos (legalábbis arra állítva) és amúgy meg a köztes részen csal? Vélemények;tapasztalatok?
Hogy mennyire pontos az általam összeeszkábált hőmérő, arra itt egy kép:
A jobb oldali az ICL7107-es, a bal oldalon pedig MPi-c PIC16F628A-DS1624-es hőmérője. (Egyenlőre még próbapadon.)Azóta is örök hála érte. ![]() Mikor elsőnek indítottam a procis hőmérőt, kivittem mindkettőt az esti "fagyba" és egyformán -0.8°C -t mutattak. A diódásnál a beállítással lehet kicsit szenvedni, mert ha túl sok a jég a vízben akkor állandóan minuszt akar mutatni. A forrásban levő vízzel megy úgy jártam,hogy mikor felforrt (vagyis mikor van forrás, kis buggyoknál, vagy nagy buggyoknál?)pontosan 100-ra állítottam, de aztán ahogy egy jobban bugyborékolt a víz el kezdett felfele kúszni az érték(102-105-107...), alig bírtam visszatekerni. Akár több fordulatot is a potin. Ami ugye normál esetben 20-22°C-nál 2-3-4 fokot is jelenhet. Aztán csináltam azt, hogy nagy fazék vizet forraltam, majd amikor felforrt, kislángra tettem és ekkor állítottam be a 100 fokot. Annyit megpróbálhatsz, hogy a 100°C potijával hozzáigazítod a többi hőmérődhöz.
Köszi a gyors reagálást!
Én voltam a hunyó ![]() "gyurcsányosra" sikerült a kalibrálás A nullát rontottam el,mert elöször engedtem edénybe vizet és tettem bele jeget és így kalibráltam. Aztán ![]() Jég;hagy megolvadni és abba újracsináltam a kalibrálást. -3 fokkal volt lejjebb a nullánál. Most már hasonlít a többihez,bár még vannak különbségek,de ez az érték már hihetőbb (21.8;22.4) és a hőérzetem is igazolja az értéket. Egy kérdés... Mivel úgy látom ez érzékenyebb és gyorsabban reagál a hőfokra,lehetne-e ezzel vezérelni a fűtést. Pontosabban arra gondolok,hogy a meglévő rádiósra rábiggyeszteni az eredeti helyére. Ha igen,csinálok róla képeket és felrakom. Idézet: „Pontosabban arra gondolok,hogy a meglévő rádiósra rábiggyeszteni az eredeti helyére.” Meg kell mondanom őszintén, én ehhez a kérdéshez kevés vagyok. ![]() De mivel ez "túl érzékeny", lehet hogy a legkisebb fuvallatokra is ki be kapcsolgatná a kazánt... ![]()
Igen,igazad van.aztán belegondoltam és elvetve.
Másik dolog. Van (lessz) egy melegvizes mosóm és arra szeretnék csinálni még egy ilyen hőmérőt,csak nagyobb kijelzővel. Az lenne a kérdésem,hogy mekkorát tud maximálisan a 7071-es meghajtani.
Még egy kérdés.
A vezeték hossza befolyásolja a kalibrált,ill. kijelzett hőfokot? Tehát ha hosszú kábellel bekalibrálom és utánna rövidre cserélem és fordítva.
A tapasztalat az, hogy bekalibráltam egy diódát és kicseréltem egy másikkal, akkor nem lett ugyanaz a visszaadott hőfok. +-2-3 fok is volt az eltérés.
Hogy mekkora kijelzőket bír el ? Mekkorád van.? Hasonlíts össze a jelenlegi fogyasztását a tervezettel (mA).
Most 14-es kijelzőt használok,de szeretnék egy 38-ast csinálni.Azt elbírja majd az ic?
A mostaninál is ép hogy egy picit melegszik az ic. A mostaninak az össz áramfelv. 12mA. (igaz most már csak 6,mert nagyon fényes volt. A vezeték hossz varjálására érzéketlen?
Hello!
- Azért mert a kijelző nagyobb, nem biztos, hogy a meghajtóáramának is nagyobbnak kell lenni. (sokat javultak a Led-ek) De ezt csak a kijelző katalógusa alapján, vagy egy próbaméréssel döntheted el. - Ha a dióda nyitó karakterisztikájából számolható differenciális ellenállását egybe veted a huzal ellenállásával, vagy a diódán átfolyó áram által, a vezetéken létrejövő feszültségesést egybeveted a dióda -2,2mV/fokC hőfokfüggésével, megkapod a választ. - A hosszú vezeték által összeszedhető zavarjelekre, viszont illik odafigyelni, ill. olyan vezetéket használni, ami ezt csökkenti. üdv! proli007
Hali!
Mellékelem a nyáktervet.Nem valami szép,de minnél kissebbre akartam csinálni. A terv sprint layout 5.0-val készült.
Nekem egy olyan van, amely kijelző nélküli nyákterv.
A uA741-es IC foglalatából beforrasztás előtt kivettem az 1,5,8 lábakat mert nem kellenek és útban voltak. 1-2 alkatrész a 7107 alatt helyezkedik el. A 47k-s ellenállás a panel alján van, mert a 2 kondi közt nem fér el. A 7107 GND-jét, valamint a CD4049 GND-jét és +5V-ját egy-egy vezetékkel kötöttem a 7805-re. Mindezen kellemetlenségekért cserébe lesz egy nagyon keskeny panel. A kijelző nekem külön lett rakva, mert kocsiba kellett Öcsémnek és kevés a hely.
Lesz/lett külön egy külső és egy belső hőmérő + egy akksi voltmérő. Én lyukraszteres panelra csináltam a hőmérőket, mert szeretem, ha oda szórom az alkatrészeket, ahova csak akarom. Vagy ahol elférnek.
Pl. utólag be kellett iktatni mindegyik hőmérőhöz 3db 1N4148-as diódát a kijelzők közösített anódja elé, mert túl fényesen világítottak volna (éjszakai vezetés), másrészt a voltmérőnek a rajzán is szerepelt 3db dióda és az már a hőmérők előtt elkészült. Így mindhárom egyforma fényerejű. De lehetne beszerelni egy "fényerő" kapcsolót is, vagy egy potit...
Hali!
Csak a voltmérőröl tudnál nekem felrakini kapcsi,meg nyák rajzot? Előre is köszi.
Ez nem ebbe a topicba tartozik, bocs az OFF-ért.
Itt az eredeti anyag. DE ! Itt az ICL7660 3-5 lábán levő kondi fordítva van bekötve ! Mellékelek egy jó rajzot: ICL7660 javítva, 1-2 alkatrésznek más lett az értéke és a feltüntettett ellenállásokkal más méréshatár is beállítható. Mellékelek egy voltmeter.lay-t, ez megépítve látható a tegnapi fényképen. A beültetés ugyanúgy zajlik, mint a linken található képeken. Szinte minden a 7107 alatt van, ezért oly pici a panel. Mellékelek egy voltmeter_ccs.lay-t, itt két jumperrel változtatható a méréstartomány (0-19.99V és 0-199.9V) A kék vonalak légkötések.
Szép napot mindenkinek.Az a kérdésem ,hogy a cd4049 helyettesíthető a sima 4049-el a ccs kapcsirajzában.
Szia!
Igen helyettesíthető mert az is ugyan az!
Ezt a rajzot ICL7106al is meg lehet csinálni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |