Fórum témák
» Több friss téma |
Egy kérdésem van,az erősítőhöz mindenhol 4 ohmos hangszórót írnak nekem 8 ohmos van az autóba beépítve.Nem okoz gondot vagy keressek más kapcsolást erre a célra?
Köszi Pali
Szia!
Semmi gond, csak kisebb lesz a hangerőd!
Nagyon szépen köszönöm!
Akkor ezt fogom elkésziteni! Boldog Új Évet!
Kedves fórumtársak!
Látom elég régen volt már komment, de remélem valaki tud rajtam segíteni. Elég amatőr vagyok még az elektronikában, úgyhogy kérek szépen mindent alaposan, szájbarágósan ! Vettem hétvégén egy 5.1 -es hangcuccot, de beépített erősítő nélkül, csak simán a hangfalak. Van ugye a subwoofer, ez 8 ohm - 25W-os. A többi (center, front left, front right, rear left, rear right) 4 ohm - 15W-osak. A Subwoofer és a Center sztereó csatornájának erősítése már meg van oldva, így már csak erre a TDA 7375-ös "quad"-ra van szükségem a maradék négy csatornának. A kérdésem először is az lenne, hogy jól értelmezem, hogy ennek a kapcsolásnak plusz-minuszos táplálék kell? Szeretném beépíteni a számítógépbe és PC-tápról adni neki a táplálékot, a +12V egyértelmű is számomra, azonban nem tudom, honnét szedjem a -12V-ot!? Tehát a Quad kapcsolás, semmi híd... StandBy és Diag-LED. Átolvastam ezt a röpke 7 oldalt, de vagy a fáradtságomnak tudható be, vagy szimplán hülye vagyok :yes: , de nem értettem egyértelműen, hogy akkor a StandBy-nak a 12V tápfeszt adjam, vagy jobban szereti, ha megtáplálom 5V-tal, mert ugye PC táp esetében, ez is "kéznél van"! Ha 12-őt adjak rá, akkor kell elé ellenállat? És mekkora? És még egy kérdés! Ha plusz minuszos táp kell neki, akkor a kapcsolási rajzon, az összes GND-potenciál, a -12V? Bocsi, ha egyszerre sokat kérdezek, meg fárasztó vagyok, de annyira biztos vagyok benne, hogy jó lessz a cucc, hogy már meg is rendeltem az IC-t! :yes: Köszönöm szépen a válaszokat! Jó a topic, nagyon!
Hali!