Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csillag-delta kapcsolás megvalósítása mágnes- kapcsolókkal
Lapozás: OK   1 / 7
(#) gbr83 hozzászólása Feb 27, 2009 /
 
Egy olyan kérésem lenne,hogy csillag-delta kapcsolást szeretnék megvalósítani KÉT darab dil52-es mágneskapcsolóval+1 db ki gombbal +2db be gombbal.
Ehhez szeretnék részletes rajzot kérni ha valakinek van.
(#) Action2K válasza gbr83 hozzászólására (») Feb 27, 2009 / 1
 
Szia! Nem fog menni, 3 darab kell hozzá.
(#) l48 válasza gbr83 hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
3db mágneskapcsoló és 1 db időrelé, a be és ki gombok száma nem érdekes. Nem akarok rajzolni inkább keresek valami rajzot
(#) VIM válasza gbr83 hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
Egy a lényeg! A BE gombbal a csillagpontot elkötő mágneskapcsolót indítod, majd ez kapcsolja az időzítőt (vmz) ami az öntartó szálban van sorba kötve és a csillagpont elkötő kiesve zárója indítja a deltát. A közbenső reteszeléseket nem írom le külön. Üdv.:VIM
(#) l48 válasza l48 hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
és mégegy
Látom , hogy megelöztek, mégegy link
(#) QZo válasza gbr83 hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
Szia!
Három mágneskapcsoló minden képpen kell, de az időrelét nem muszáj beépíteni ha kézzel akarsz váltani a csillag és a delta között. Aktion2K rajza alapján: az S1 időrelét elhagyod és az S1 nyugvó érintkezőjének helyére kötsz egy "Ki"-gombot (ez lesz a delta-"be" gomb).
(#) snakesix hozzászólása Feb 27, 2009 1 /
 
ez a megoldás nem jó? itt kézzel kapcsolható a delta.
(#) Action2K válasza snakesix hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
Ez a rajz több torokból vérzik!
1, hogy lesz ebből delta?
2, a DIL52-nek nincs nagy áramú NC érintkezője.
3, mi az hogy
Idézet:
„0, vagy védőföld
? Meg ne lássunk ilyet!
(#) snakesix válasza Action2K hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
segiteni probáltam,nem biztos,h jó is.
(#) Action2K válasza snakesix hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
A szándékot értékeljük, de a megbízható, balesetmentes megoldás is nagyon fontos!
Ez már itt erősáram! Az autóknál másabb a helyzet, de a liftek is erősárammal mennek, sőt ott plusz balesetvédelmi előírások is vannak.
(#) snakesix válasza Action2K hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
ezzel teljes mértékben egyetértek.

a liftekröl tudnék mesélni
(#) googa válasza snakesix hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
...ha liftek mesélni tudnának
(#) baloghzoli1 válasza gbr83 hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
Szia,nézd meg benne van minden ami neked kellBővebben: Link
(#) Marko Ramiusz hozzászólása Feb 28, 2009 1 /
 
Sziasztok! Egy megjegyzés és egy észrevétel: DIL52-es nincsen, csak 0052-es vagy 052-es, jó régiek. Mellesleg létezik pneumatikus időtag is, amit magára a mágneskapcsolóra lehet felszerelni, azt nem tudom, hogy ehhez a típushoz is létezik-e? Időtagot láttam Schneider-Electric katalógusban, de biztosan létezik más gyártónak is. Üdv.: Yoe
(#) szamóca válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Feb 28, 2009 /
 
Szinte minden gyártónak van ilyen időtagja. :yes:
Nekem van egy olyan érzésem ezzel a kérdéssel kapcsolatosan, hogy a kérdező a legolcsóbb megoldást keresi. (van otthon két öreg DIL-052-ese)
Azt nem tudom milyen teljesítményű a villanymotor, de /ha nem túl nagy/egyszerűbb lenne ha venne egy tokozott ipari csillag háromszög kézi kapcsolót.
Pl.
(#) Marko Ramiusz válasza Action2K hozzászólására (») Feb 28, 2009 /
 
Action2K! Hallod! bátorkodtam rajzot olvasni a snakesix által küldött kapcsoláson. Az észrevételeim. Ez két csillagkapcsolás, ami átkapcsolható. Meg a rajzjelekkel is gond van. A keretbe foglatban van egy tekercs, állítólag a DIL52-es, azt meg reteszelt nyomókapcsoló van, no meg a véghelyzetérzékelő görgőskapcsoló, mint segédérintkező??? No komment. Az illető vagy laikus, vagy nem tanulta meg rendesen a szakmát, vagy próbál brillirozni számítógépes rajztudásával. Yoe
(#) QZo válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Feb 28, 2009 /
 
Hali!
Igazad van!
Ha valaki nem ért valamihez, akkor ne akarjon segíteni!Még akkor se ha a jószándék vezérli!
(#) Marko Ramiusz válasza szamóca hozzászólására (») Feb 28, 2009 /
 
Köszi', szamóca!
(#) foxi63 válasza gbr83 hozzászólására (») Márc 2, 2009 /
 
Hali lerajzoltam a kapcsolást...
Az egyik nyoógomb elindítja a csillag mágneskapcsolót, ha a motor felpörgött (hallás után) a második nyomógomb kiejti a csillagot és elindítja a delta mágneskapcsolót. A segédérintkezők megakadályozzák az egymásra zárást, és az egyből deltával való indítást. A motor bekötése:
Csak a hálózati mágneskapcsolóról kijövő 3 fázist kötöd a motorra, a másik 3 vezetéket biztonságosan rögzítve a motor kapocsléce mellett hagyod.Motor indítás és ezután át kell váltani deltába, és SÖTÉTRE KELL LÁMPÁZNI, azaz a felső 3 sorkapocs alá az a vezeték kerül az alsó 3 sorkapocsra amelyikkel nem világít a próbalámpa. tehát ha fent a sorrend r s t
akkor alul is r s t fázisok jönnek.
(r az r-el nem világít stb)
Elnézést a szájbarágós írásért, de ha nehézségbe ütközik egy mágneskapcsolós vezérlés, akkor gyanítom a motorbekötés sem sima ügy .
A rajzot mellékeltem.
üdv. Foxi

cs-d.JPG
    
(#) foxi63 válasza gbr83 hozzászólására (») Márc 2, 2009 /
 
Az általad feltett kérdésre a válasz mellékelve.
A feltétel, hogy olyan mágneskapcsoló kellm aminek a nyitóérintkezője elbírja a motor áramát. A nyitóérintkezők általában csak vezérlésre vannak fenntartva, Főleg a DIL052 nél.
üdv. Foxi

cs-d1.JPG
    
(#) Marko Ramiusz válasza foxi63 hozzászólására (») Márc 3, 2009 1 /
 
Szia foxi63! Jó lenne, ha ilyen "minimalista" kapcsolásokat nem tennél közre, szerintem tartózkódj az ilyenektől. Pffffff, "hallás után". Laikusok még elhiszik, hogy jó a rajzod. Mi van, ha hallomás alapján gondolják, hogy felpörgött a névleges fordulatszámra? És, ha nem????? Szerintem Te sem vagy szakember, ha az lennél tudnád, hogy elég régen nincsen "R","S","T", hanem "L1"," L2" és L3" van.
(#) VIM válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Helló! Ez itt éppen fül-kéz koordinációs, delta T késleltetéssel. Üdv.:VIM
(#) Pulyka hozzászólása Márc 3, 2009 /
 
Sziasztok

Az egyik hozzászólásomban én is csatoltam egy csillag-delta motorindítás áramkörét!

Ez az

A csatolt rajz alsó két ábráját itt a HE-n találtam,és betettem,mert én úgy jobban átlátom a tekercseket
Egyébként az igaz,hogy ha hosszú ideig csillagban járhatunk egy csillag-delta kapcsolására képes motort,akkor hosszú távon károsodhat a motor ill le is éghet?
Ezt inkább a delta kapcsolásnál tudom elképzelni,mert ott 400 V körüli a feszültség a csillagnál meg 230(,mert ott csillagpont van)

Köszi,és bocsi,ha marhaságokat jöttem zagyválni,még nem vagyok villanyszerelő,de szeretnék az lenni

Tomi
(#) l48 hozzászólása Márc 3, 2009 /
 
Azért maradjunk annyiban ha már a mágneskapcsolós megoldás mellett döntöttünk akkor az legyen automatikus átkapcsolású. Egyébként meg jó a kézi csillag/delta kapcsoló.
(#) VIM válasza l48 hozzászólására (») Márc 3, 2009 /
 
Hát nem??? Minek túlbonyolítani ha csak 2 mágneskapcsoló áll rendelkezésre. Ott a jó öreg görgős rászámolós, egyszerű.
(#) patvaros válasza Pulyka hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
Szia A motorodnak semmi baja nem lesz hosszu távon sem,csak a teljesitménye csökken ,négyzetgyök3-al,azaz kb 0,6 szorosára üdv
(#) frank tibor válasza patvaros hozzászólására (») Márc 6, 2009 / 1
 
Helló
Még ennél is jobban csökken! 0.4-re. De rika eset hogy háztájiban ilyen vezérlés kelljen. Mágneskapcsolót úgy érdemes használni ha túlterhelést, (fáziskimaradást) figyelünk. "És ott a jó öreg görgős kapcsoló."
(#) drotostot77 válasza gbr83 hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
Hi,

Erdemes ebben is megnezni... Moeller zsebkonyv

A 8-37-tol 8-50-ig....
(#) Kisülőcső hozzászólása Jún 28, 2010 /
 
Csillag delta kapcsolás távműködtetési rajzát nyomógombos átváltással meg tudná valaki mutatni? Amit készítettem az nem biztos hogy jó.
(#) kargela hozzászólása Okt 17, 2010 /
 
Szia Mindenkinek! Segítsetek ha tudtok.Van 1 IMI motorom:OZF 90C-4nd 230V -on üzemeltetve. Ezt szeretném javítani mert a benne lévő indító relé? tönkrement-hol találok?Szükséges lenne mind a 2 irányba forgatni .Minden megoldás szóba jöhet.Hogyan oldhatom meg az irányváltást.Előre is köszönöm a segítséget.
Következő: »»   1 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem