Fórum témák
» Több friss téma |
Helló! Csak ékszíjtárcsa jöhet szóba! Üdv.:VIM
Azon már gondolkoztam,de a hajtott gépnek 80 ford/perc-el kellene üzemelnie és így nagyon nagy szíjtárcsát kellene csináltatni. Valami más megoldás?
Esetleg azon gondolkoztam, hogy olyan kapcsolót építenék be mint a fényerőszabályzós lámpákban van...
Csak nem húsdaráló? Versz te ki a fejedből ilyesmit! Fesszabályozó nem jöhet szóba, mert elvész a W-t.
Nem, nem húsdaráló hanem egy kukoricamorzsoló ami eddig kézzel volt hajtva( a hajtott tengelyre egy átlagos nagyságú [d=25cm] szíjtárcsa lenne esztergálva)
A motoron pedig d=8cm nagyságú szíjtárcsa van. Ezért kellene hogy a motor fordulatszáma 200-300 ford./perc legyen... És mennyire esne le a W? A nyomaték mennyire adódna át a motorról a tengelyre?
Olyan 2 tengelyes nagy "doboz" kukorica darálóra kell?
Nekünk azon egy 3F ~750 es fordulatú aszinkron motor van, az áttétel kb 5, így a hajtott tengely forog ~150 et (egy átlag cső max fél mp), Teljesítmény leszabályozás tényleg nem a legjobb. DE ami fontos, hogy legyen egy marhanagy lendekék rajta, naggyából kicentírozva (nekünk kb egy 120 cm átmérőjű öntöttvas? kajtókar szolgál (nemtudom miről származik talán kút, v szőlődaráló?).. )! Ha ez a lendkerék elég nagy, akkor talán elmenne leszabályozott teljesítménynel is, az indítást a centri motor lehet hogy nem favorizálná (kézel meglök ->indít...)
A kis kézi hajtású? Annak kevés lesz a 130W. 300W-tól felfelé kellene keresni valamilyen motort. A szíjtárcsa 50cm átmérő körül lehet s még így is kevés a nyomaték! Egy nedvesebb cső megfogja, ha pedig spanosz a rugón, akkor meg azért fogja le nagyon a motort, mert meg akad a cső.
Igen nekünk is 2 tengelyes nagy "doboz" kukoricadarálónk van, nagy lendítőkerékkel...
Hát köszönöm az ötletfelvetéseket akkor majd valamit kitalálok vagy keresgélek még valami más motor után. Még annyi lenne a kérdésem ha esetleg megpróbálom a feszültségszabályzó kapcsolóval a dolgot akkor a feszültségszabályzót azt egyszerűen bekötöm (sorosan) a be/ki kapcsoló gomb helyére ugye?
Hali!
Nem lehet esetleg két áttételt alkalmazni?
Helló! Ha feltétlenül ragaszkodsz a kis motorhoz akkor kell egy közbenső lassító áttétel, lánc hajtással. Ha érdekel kiszámolom az áttételt. VIM
Idézet: „Még annyi lenne a kérdésem ha esetleg megpróbálom a feszültségszabályzó kapcsolóval a dolgot akkor a feszültségszabályzót azt egyszerűen bekötöm (sorosan) a be/ki kapcsoló gomb helyére ugye?” Szia! Hát az úgy nem jó! Már csak azért sem mert a motornak teljesítmény kell. Ez az egyik. A másik hogy a nyomaték is állandó legyen...... Ezt csak frekvenciaváltóval tudod megoldani. Nem a legolcsóbb megoldás, de működik és szabályozható. Ha feszszabályzóval akarod megoldani, az nem a legjobb. A tirisztoros/triakos szabályzók fázishasítással dolgoznak. Egy motor sem szereti ha hirtelen csutka feszültséget kap, ráadásul 50X másodpercenként.... Az ilyenre a motorok heveny leégéssel válaszolnak. Találkoztam ventillátor szabályzóval ami sima falikapcsoló helyére beépíthető és 500W-ig ment... Aztán meg egy 120W-os motor kinyírta.....és nem a motor volt a hibás! ![]()
Hello! Kösz a felvetést erre nem is gondoltam...
Ha megtennéd hogy kiszámolod akkor azt nagyon megköszönném!!! A kis motorhoz ragaszkodom mert az van és nem akarok másikat venni. Esetleg valami rajzot is mellékelnél majd a számítás mellé hogy hogy is gondoltad... Ha gondolod a számítást már az e-mail címemre is küldheted hogy ne a fórumot terhelje. Előre is kösz.
[u][b][b]Sziasztok mesterek
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
A forgórészt kézzel lehet forgatni? Beszorolhat a vizkő, és egyéb mocsok miatt, ilyenkor egyszerű takaritás segithet.
nagyon lazán lehet forgatni kézzel az egészet amugy csak amikor villanyra dugom csak áll és búg
![]() ![]()
igazat megvalva amikor bedugom akkor és áll búgva nem mertem hozzányulni nehogy megüssön a villany. elméletileg nem is kéne hogy piszkáljam. magától kéne hogy beinduljon. de lehet én kötöm rosszul?
![]() ![]() ![]()
kondit a fázisra a motorból kijövő kéket a nullára... és a motorból szintén kijövő feketét is fázisra. de ha adol egy email címet akkor elküldöm a képet mert lefényképeztem a motrot
![]()
Szerintem kép nélkül is egyértelmű, de ha már a fórumot használod akkor miért ne ide tennéd fel?
Ha ez a gyári bekötés, és a kondi is jó a motorhoz, akkor tekercs hiba lesz. Nem szakadt véletlenül a tekercs? Ha ellenállást mérsz akármelyik két motorkivezetés közt néhány tíz, esetleg száz ohmot kell mérned. De lehet még tekercszárlat is.
A fájlmelléklet funkcióval lehet képet betenni.
Hali!
Ott van az ablakban, ahol a hozzászólást írod, hogy "Fájlmelléklet" kattints a tallózás gombra, és keresd meg a képet a gépeden.
ááh megvan köszönöm a segítséget..na ha már a kép is megvan akkor haladjunk...nos mértem én valami ohmot de amikor mér akkor felugrik a műszer ugy 80-90-ig és vissza nullára
![]() ![]()
Akkor ne is csodálkozz hogy nem megy
![]() Kell lennie egy közös pontnak amire megy a nulla meg a kondi egyik fele, és egy-egy szálra pedig megy a kondi másik fel és a fázis. Üdv! UI.: Nem kell ennyire kiemelni a szöveget, mert semmi értelme nincs ![]()
Bizony, a kondi másik végét is kötni kell valahová. Vagy a kékhez, vagy a piroshoz.
hogy? hogy?
![]() ![]()
A kondiról jövő pirosa a feketéhez, a fázist a feketéhez, a nullát meg a kékhez. A feketére megy a piros és a fázis, a kékre a nulla. De! A piros mehet a kékre is, ekkor a feketére csak a fázis megy. Egyébként a működés szempontjából nem fontos, hogy a feketére menjen a fázis, a nulla is mehet rá, értelemszerűen ekkor a kékre megy a fázis
ááhh igy már világos
![]() ![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |