Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Digitális vasútmodellezés
 
Témaindító: mspike, idő: Júl 7, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 40
(#) Dietrich válasza dzsolt hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
"De a V2 doksiját elküldhetem ha gondolod. "

engem is érdekelne:

előre is köszönet


egyébként a hangos dekóderrel hogy állsz?

Saját érdekedben ne írd ki a mail-címed, nyíltként, ha nem akarsz spam-hegyeket! Frankye
(#) Norberto válasza dzsolt hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
Csillagos 5-ös!
(#) dzsolt válasza joko1313 hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
A V2-höz képest 3mm-el rövidebb 1mm-el vékonyabb: 16*20*5. már tudja a hosszú címet, funkció kimenetek rövidzárvédettek lettek, "C" "D" kimenet időzíthető lett, asszimetrikus dcc érzékelés (még nincs megírva). A többi maradt, fénytompítás, rendezőmenet, mozdonyvezető funkció. Viszont kivettem az analóg üzemet.
(#) dzsolt válasza lidi hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
FDC6333C. 2,5/-2A-es félhíd. Hát igen a proci beforrasztás nem volt egyszerű, leizzadtam mire kész lett. A második remélem jobban sikerül.
(#) dzsolt válasza Dietrich hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
Hát igen. Hobbi csak adig hobbi amíg az ember élvezi amit csinál. A V2-t a végén már nagyon untam, egy kicsit örültem hogy elfogyott. Kereslet volna rá, én viszont nem szeretnék vele tovább foglalkozni, tehát a digitools folytatja a gyártást.
(#) lidi válasza dzsolt hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
Bocsi hogy bombázlak a kérdéseimmel, de mi az a "mozdonyvezető funkció" ?
(#) dzsolt válasza lidi hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
Dzsolt fejlesztés . Egy funkció gombbal lehet aktiválni. Idézet a leírásból:"Mozdonyvezető üzem: Ezzel a funkcióval a mozdony irányítása a megszokotthoz képest jelentősen megváltozik, változatosabb vonatmozgásokat lehet elérni, mivel a gyorsulás mindig más, és a sebesség is pontosabban beállítható. Ha ezt a funkciót bekapcsoljuk, a kézi vezérlővel kiadott sebesség parancs nem a mozdony sebességét hanem a gyorsulását vagy lassulását határozza meg. Álló mozdonynál a nulla állásból kimozdított vezérlőgomb elforgatásának iránya határozza meg a menetirányt, mértéke pedig a gyorsulás nagyságát. Minél jobban elforgatjuk annál jobban gyorsul a mozdony. A kívánt sebességet elérve a kontrollert nulla helyzetbe visszamozdítva a mozdony tartja az utolsó sebességét. A vezérlőgombot ellentétes irányba mozgatva lassíthatunk, mégpedig annál nagyobb fékhatással minél jobban elforgatjuk. CV64 regiszterben lehet kiválasztani melyik funkcióbit kapcsolja a mozdonyvezető üzemet. CV65 pedig a max. gyorsulást-lassulást határozza meg. "
(#) lidi válasza dzsolt hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
Ahhaa, ez akkor szimulálja egy valódi mozdony kezelőszervét. Ügyes. Kb mint a TRAINZ című játékban.
(#) joko1313 válasza dzsolt hozzászólására (») Márc 10, 2009 /
 
de ezt a mozdonyvezeto funkciot legjobban kihasználod a roco lokmaus2,3 és a multimaus kézivezérloknél meg persze a lenz lh90nél.
gondolom ezek valamelyike van otthon neked, meg persze a saját fejlesztésed ha jol emlékszem rá.
azoknál a kézivezérloknél jo ahol kozépállásban van a 0- stop.
én a simplemaust építettem meg( van már egy jobb kivitelezésu is, majd dobok fel képeket) ahol 2 gombbal vezérled a sebbességet fel,le és van egy irányválto gomb. ha 0át nyomsz stop.
meg lehetne szokni a kezelését de a roco és a lenz kimondottan tokéletesek rá. a tobbit sajnos nemismerem, hornby,ecos stb.
egyébként még egyszer le a kalappal! eszméletlen.
TTJozsi
(#) lidi hozzászólása Márc 15, 2009 /
 
Nagyméretű terepasztalokon, sok mozdony egyszerre valló irányítását hogyan oldják meg általában ? Ha jól számolok akkor kb 190 dcc packet megy ki 1 másodperc alatt. Ez 8 mozdony esetén ugye 16 packet ismétlését jelenti, mivel a funkcióit is küldeni kell. Ekkor már csak másodpercenként 11x kapja meg a saját csomagját. Szoktak valami csomag priorizálást alkalmazni ? Pl amelyik mozdonynak nem változott a sebessége vagy funkciója, annak ritkábban küldik ? Vagy pl amelyik már kapott 10db állj parancsot, annak már nem küldik tovább, stb.
(#) Dietrich válasza lidi hozzászólására (») Márc 15, 2009 /
 
Jó kérdés.

Az eszközdekódernek 4-10-szer küldik ki a különféle központok a parancsot.

A showdcc programmal viszont látni lehet, hogy bizony minden mozdonynak küldött jel folyamatosan megy ki.
(#) lidi válasza Dietrich hozzászólására (») Márc 15, 2009 /
 
Hmm, még akkor is szépen sorba egymás után ha mondjuk 40 mozdony van egy összerakott klubb asztalon ? Bár még ilyen esetben is másodpercenként 2x kaphat üzenetet 1 mozdony.
(#) Dietrich válasza lidi hozzászólására (») Márc 15, 2009 /
 
Azt feszegeted, hogy hol a fizikai határa a jelmennyiségnek...ezt a paramétert nem adják meg gyárilag Csak a való élet adhat rá választ.

Szerintem nem a központokkal lesz baj, hanem a mozdonyok reakcióidejével, azaz nem reagálnak azonnal, csak kicsit később. :unalmas:

A keszthelyi asztalon kb 100 mozdonyt akranak felhasználni...hát nemtudom, hogy ki megy-e annyi jel egyszerre egy központból...szerintem nem.
(#) TR9507 hozzászólása Márc 15, 2009 /
 
Sziasztok!
Van valakinek jelzővezérlés kapcsirajza?
Lehet digitális, és analóg is. Lehetőleg ne kelljen PIC-et égetni.

Üdv.
(#) Moderátor hozzászólása TR9507 hozzászólására (») Márc 16, 2009
 
Te melyik oldalon keresztül jöttél a fórumba? A főoldalon ott vannak a cikkek, közöttük ez is.
Azonkívül van még egy olyan téma is, mint pl. ez, ahol kapcsolási rajzokat lehet keresgélni.
(#) Norberto hozzászólása Márc 20, 2009 /
 
Egy kis érdekesség: LINK
(#) lidi hozzászólása Márc 22, 2009 /
 
Ma összeraktam egy MERG 13 -as dekódert. Csinált már itt valaki ilyet ? A terhelésszabályozás beállítása érdekelne, hogy azt hogyan célszerű.
(#) Dietrich válasza lidi hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
szép....MŰKÖDIK?

Milyen a PIC? Belső osci nem volt megfelelő?

Inkább így! Frankye
(#) lidi válasza Dietrich hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Működik szerencsére
Ez egy elég régi darab, 2002.05 -ből származik, ha jól látom a forrásában. Ezért ez még egy régi, ma már korszerűtlen PIC re íródott: 16F872. Ebben nincs belső osc. Ezért kell a külső 16MHz-es quartz. Még van ezen kívül még egy ilyen PIC-em, de ha még ezen kívül is kell, akkor majd átírom belső órajelgenerátorosra. (feltéve ha van 16MHz-es) Kár hogy nálunk nem kapni ilyen apró smd rezonátort, vagy quartzot, ezért áll úgy ahogy.

Amúgy itt lehet olvasni róla, hogy mit tud, nyákterv is van, stb. Én most nem vacakoltam saját tervvel, csak körérajzoltam a mozdony sín felől érkező vezetékeit, hogy ne kelljen a gyári vezetékeket toldozgatni. Így a gyári panel helyére ezt lehet becsavarozni.
(#) joko1313 válasza lidi hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Helo, eloszor is gratula ,hogy mukodik.
nagyobb szerencséd van mint nekem volt, én a DECOD10-est csináltam meg nem nagy sikerrel, ment egy darabig aztán magátol átprogramozodott.
a terhelésszabályzásrol olvass utána a lenz gold vagy esu,zimo (én csak is a zimot használom) lokdekoderek doksijában azok is a CV54,55,56 os cv-ket használják. A PWM moduláciot is hozzá kell hangolni, sok fugg a motortol.
A default beállítások milyenek?
(#) Dietrich válasza lidi hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Köré rajzoltad? Jó ötlet, így sok helyet lehet megtakarítani.

Terhelésszabályzás:

DZsolt írta valahol, hogy az A/D lábbal méri a motor áramfelvételét és aszerint változtatja a PWM erősségét. Ezt hívják Back-EMF-nek, ami a motor által (generátorként) létrehozott áramot méri.

Itt egy jó kis link az elméletről
(#) Dietrich hozzászólása Márc 22, 2009 /
 
Szia dzsolt!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a PWM vezérlésednél a 15 kHz mennyire elegendő az ultra-lassú menethez? Fontos kérdés ez a melegedés szempontjából is. Mik a tapasztalatok erre vonatkozóan?

Azért kérdem, mert látom, hogy különféle dekódergyártók különféle frekvenciát használnak (és mind a sajátjára esküszik, de hol az igazság?):

pl.:

- 16 kHz: TRAN DCX74
- 23 kHz: LENZ Gold
- 32 kHz: ESU LokSound
- 40 kHz: ZIMO MX___

A V2-es hardver alkalmas magasabb PWM frekvenciára mint 15 kHz?

köszönöm a választ előre is
(#) lidi válasza Dietrich hozzászólására (») Márc 23, 2009 /
 
Én a MERG -es leirásból úgy vettem ki, hogy alacsony sebességnél alacsony a pwm freki, majd elkezdi növelni. Bár nem hallok ilyesmit, nem sípol.

Jah visszatérve a körülrajzolásra: látszik az eredeti nyákterv, egy kisebb négyzet alakú rész, ami úgy van kialakítva, hogy félbe is lehet hajtani. Azért is választottam ezt a megoldást, mert így kevesebb a drótozás és csatlakozás. A gyári megoldásnál a motor is egy rugózó lemezen át kap áramot, meg a dekóder is egy csatin keresztül megy. Én ezeket a kontakt hiba lehetőségeket igyekszem kizárni. Minden forrasztva van, kivéve a kerék érintkező
(#) Dietrich válasza lidi hozzászólására (») Márc 23, 2009 /
 
Bárhogyan is, szerintem nagyon jó ötlet az alapnyákra rakni a dekódert, hiszen ha már úgyis maratni kell, akkor már mindegy, hogy kicsivel többet-e. Sőt, így meg lehet menekülni a külön dekóder helyigényének problémájától is...

(#) Dietrich válasza Dietrich hozzászólására (») Márc 23, 2009 /
 
Frankye? Ezt mire is mondod?


nem értem...
(#) lidi válasza Dietrich hozzászólására (») Márc 23, 2009 /
 
hmm , én sem értem, de mostanában van türelme színezgetni úgy látom.
(#) dzsolt válasza Dietrich hozzászólására (») Márc 23, 2009 /
 
Helló!
Szerintem nem a PWM frekvenciától függ a szép lassúmenet. Sokkal inkább számít az A/D és a PWM modul felbontása (10 bit). Nem véletlenül választottam tápfeszültségnek a 3,3V-ot, hiszen ebből van az A/D referenciája is. 5V-os ref.-hez képest ugyanaz a bemenő fesz mennyivel nagyobb A/D kimenet értéket jelent a PID szabályzónak! Igaz igy már méréshatár váltást kell alkalmazni nagyobb bemenőfesznél (RA4-es láb) de igy végül 14 bites a motorfesz jeled. A PWM sajnos a 8MHz-es belső RCosc-ról max 15625Hz lehet (már ha szeretnénk meghagyni a 10 bitet). A hangos dekóderben már AVR van, ott a PWM freki 31kHz, és az A/D a belső 2,56V-os referencia forrásról megy. Na az aztán tényleg szépen megy.
Ami igazán hallható az a 8ms-onkénti szünetek amikor a PWM lezár és a a motorfesz mérés folyik (ahogy a linkedben is látható.) A képen a V1 es dekóder procilábán mérve a motorfesz leosztva, simítva sárgával, míg a piros a mérés pillanata (8 mérés átlaga az aktuális motorfesz).

motorfesz.jpg
    
(#) Dietrich válasza dzsolt hozzászólására (») Márc 23, 2009 /
 
Tehát maga az adott PIC korlátai és a back-emf a 16 kHz együttes indoka, és a magasabb frekit jobbnak tartod...

A leírt dekóderfrekvenciákból is ez tűnik ki...


köszönöm a választ

(#) Moderátor hozzászólása Dietrich hozzászólására (») Márc 24, 2009
 
Azt írtad: "műxik". Ezt javítottam a normális szóra.
(#) Dietrich válasza (») Márc 24, 2009 /
 
ahh....bocsi
Következő: »»   13 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem