Fórum témák
» Több friss téma |
Fontos: PICKit2 klón építése tanácsok
Nem kell hozzá követni a fórumot sem. Csak beírod a Google keresőbe, hogy: PIC árlista, és már meg is találtad!
Nem az egész fórumot írtam, hanem az ezzel kapcsolatos témákat. Én sem követem az erősítőépítéseket, ledvilágításokat, tévéjavítást, stb. De a PIC-es témákat igen.
Igen, megtalálom a Chipcad-et. Ezt eddig is tudtam, hogy ők forgalmazzák a PIC-eket. Egy darab PIC miatt pedig nem fogok 1200+Áfa -ért rendelni.
Megnézted te, hogy mennyi PIC-es téma van?
És te tudod, hogy melyek azok, amik folyamatosan mennek? Kb. 4-5 ilyen van...
Én is csak azt tudom mondani, hogy kipróbálás nélkül feltenni egy tervet nagyfokú felelőtlenség! Kérlek írj a moderátoroknak, hogy szedjék le, és legközelebb ne tegyél ilyet!
Figyelem, az előző lapon feltett nyákterv egy kipróbálatlan verzió, megépítése veszélyes a pénzcárcánkra!
Én ugyan nem szólok bele, hogy mit csináltok a klón dokumentációja alapján, elvégre szabad felhasználásra tettem közzé. Pár megjegyzésem azért lenne az átrajzolással kapcsolatban:
- Az eredeti terven a PIC alatti GND átkötés nem tévedésből volt ott, ugyanis szerintem nem szerencsés, ha a "fél világot megkerülve" jut el a PIC másik GND lábához a jel; - A PIC és a PGD kimenet közötti vezetéken megspóroltál egy átkötést, de ezzel alkatrészlábak között kell bújkálnia a vezetéknek, elég kacskaringósan. Persze, "nem téved el az áram", de mindenképpen nagyobb hibalehetőség a lábak között vezetett jel (véletlen zárlat). Én az ilyet ezért, ha lehet, kerülöm. - Szintén ez a helyzet a T2-től a Vdd kimenet felé menő jelvezetékkel is. - A nyomógomb és a LED-ek középpontja nálam direkt egy vonalban helyezkedtek el, bár ez tényleg csak ízlés kérdése. - Alapvetően az az érzésem, hogy vékonyak a vezetékek. Főleg igaz ez a tápfeszültséget szállító vezetékre, amit én nem véletlenül egy minél kevesebb törést tartalmazó vezetéken vittem végig a PIC alatt. - Nem szerencsés (szerintem jogsértő is) a PICkit2 megnevezés használata, mert ez nem egy PICkit2, csak annak egy csökkentett képességű utánépítése. Ha elektromos felépítésében ugyanaz, mint amit én publikáltam, akkor nyugodtan használhatod a PK2-1 "fantázianevet". - Végül pedig tényleg szerencsés lenne, ha meg is építenéd és kipróbálnád, mielőtt közzé teszed, annak ellenére, hogy első átfutásra nekem nem tűnik rossznak. Ezeket nem kötözködésből írtam, hanem jobbító szándékkal, tapasztalatból. Sok sikert az utánépítéshez!
Hy!
Működik a PK2-1, nyugottan utánépíthetitek. Nekem a klón kijött 2200Ft-ból, szóval nem egy egetrengető összeg. Képek a ki, mit építettben. T.:Márk Idézet: „Működik a PK2-1, nyugottan utánépíthetitek.” Te honnan jöttél a holdról?
Megépítettem, kipróbáltam, teszteltem és tökéletesen működik. Elsőre indult és felismerte a windows.
Tehát nyugodt szívvel ajánlom másoknak is.
Megspórólhattál volna egy felesleges rossz kört, ha vártál volna eddig!
Sziasztok.
Tanulva az elöttem segítséget kérő fórumozó hozzászólásából, ellenőriztem a lábakat az első égetés megkezdése elött. A VDD az jó, de a többi nem igazán. Amikor watt a cikkben irja, hogy a vdd és vpp LED- nek egyszerre kéne világítania, akkor a vpp nem világít és a feszültség sincs meg a vpp lábon, de a pickit2 12V-ot mér rajta. Szakadásokat és rövidzárakat nem találtam. Még esetleg a PIC-el lehet bej, mert a beültetésnél nem negyon vigyáztam rá. Szerintetek mi lehet a baj?
Mérj rá a kapcsoló tranyó előtt(Q3), hogy ott megvan-e a fesz, mert a program ott méri! Lehet, hogy csak a tranyó nem nyit ki(rossz), vagy nem olyan a lákiosztása, ha másikat használsz, stb.
Most raktam össze egy klónomat, a D2 kimeneti dióda helyére SB140-et tettem (ez paraméterek alapján kb. 1N5817, csak nagyobb feszültségű), mert ennek vélhetően kisebb lesz a feszültségejtése, mint az eredetileg oda betervezett BAT85-nek.
Mérésem szerint kb. 300mV esik a diódán 140mA kimeneti terhelés mellett, 4.98V VUSB mellett 4.65V-ot mértem a kimeneti pontra rákötött 33 ohm-os ellenálláson. A Q3 FET-en 20-30mV esik, ami szintén reális. A gyári PK2-mből 4.7V jön ki ugyanilyen terhelés mellett (az a Zetex dióda bitang jó a gyáriban, kár, hogy szinte beszerezhetetlen). Megmértem a Vpp-t is, itt viszont a gyári csúfosan elbukott! A Vpp vonalra tett 680 ohm terhelés hatására a klónban az üresjárási 12.15V leesett 11.99V-ra (~17.5mA terhelés a Vpp vonalon!), a gyári (fekete gombos) PK2-nél ugyanezzel az ellenállással 6.3V-ra esett vissza a Vpp feszültség.
Ha most újra tervezném a klónt, tuti lenne benne egy feszemelő(MC34063). Lehet, hogy elő adatperként kéne megtervezni utólag. Nagyon jó kis IC, jelenleg -5V-ot állítok elő vele egy mérő erősítőnek, és nagyon pontos és stabil, nagyon megbízható. Ezután csak ezt használom, ha DC-DC kell.
Sziasztok!
Kicsit átalakítottam a szilva féle klónt, raktam hozzá egy Vdd szabályzó részt. Szépen működik is, viszont terheletlenül a Vdd feszültség mindig 4,6V körüli értéket mutat. Arra rájöttem, hogy a PIC 3-as (Vdd feszültség mérő) lábától jön ez a kósza feszültség. A kérdésem főleg Watt felé irányulna, hiszen Ő épített még Vdd szabályzós klónt, hogy nála is ez a helyzet, vagy csak nálam?
Tárgytalan az előbbi kérdésem, rájöttem a hibára. Az LM358 gerjedt kb 50kHz-en, így úgy működött mint egy feszültség pumpa. Hidegítéssel sikerült megoldani a problémát. Így már tökéletesen működik.
Az LM358-cal nekem annyi fenntartásom van, hogy adatlap szerint nem tud túlságosan magasra menni a kimenete. Ha a PK2 progiban leveszed minimumra a Vdd-t (2.5V vagy 1.8V, nem is tudom, mit enged), akkor azt tudja rendesen tartani kis terhelés mellett is?
Igazad van, 2,7V alatt nem tudja tartani a feszültséget. Így maximum a 3,3V-os eszközökkel használható.
Idézet: „az eredeti kapcsolásban szereplő MCP6001 műveleti erősítő helyettesíthető LM358-al, kipróbáltam és működik” Idézet: „2,7V alatt nem tudja tartani a feszültséget. Így maximum a 3,3V-os eszközökkel használható.” Tehát nem jól próbáltad ki! Nem jó helyettesítő! Ide speciális OPA kell, de ezt leírtam a cikkben! (erre jösz te és megalapozatlanul, kapkodva cáfolsz...) Ne haragudj, de engem nagyon irritál, hogy félrevezető, szakmailag meggondolatlan, felesleges erőlködéseket teszel egy kipróbált jól működő áramkörön. Szerintem erre senkinek nincs szüksége.
Ne haragudj, ha irritállak, nem állt szándékomban, de ezzel a műveleti erősítővel léteznek publikált klónok a világhálón. A teszt során nem mentem le 2,5V -ig, hiszen általánosabb eszközökhöz elegendő a 3,3V.
Biztosan nagyon nagy szakember vagy és ezt én nem is cáfolom, sőt alátámasztom, de azért nem kell mindenkit a földbe tiporni, megalázni és lebarmozni! Mégegyszer kihangsúlyozom: ezzel a műveleti erősítővel léteznek publikált klónok a világhálón!
A világháló nem életbiztosítás. Mint ahogy a mellékelt és a te ábrád is mutatja. Ha kérhetem kímélj meg a további ötleteidtől minket!
De tudod mit, nyomjad csak, égesd magad még jobban... Idézet: „ezzel a műveleti erősítővel léteznek publikált klónok a világhálón!” Ja hogy még ez a rossz sem a te ötleted.
Ha már olcsó helyettesítőt keresel, próbáld ki LM393-mal! Annak a kimenete viszont open collector, ezért fel kell húzni a +5V-ra egy pár k-s ellenállással. Ha jól emlékszem, a bemeneti közös módusú tartománya megfelelő ide (GND-t is magába foglalja), és talán 2V tápfeszültségtől működőképes.
Nem, de mivel kapható nem volt értelme okoskodni. De mit akarsz az én szememre hányni? Nulla tudással osztogatod itt az "észt", kárt okozol, és még tőlem kérsz számon valamit?
Ki okoz kárt kinek? És senkinek sem osztogatom az észt!
A normális hangnemben írt kritikákat igenis elfogadom és elvárom másoktól. Ne haragudj meg érte, de te nagyon csúnya hangnemben írsz másoknak, mindenkit lehülyézel aki nem éri el a te szakmai színvonaladat. Különben nagyon sajnálom, hogy így viszonyulsz hozzám, nem tudom mivel érdemeltem ki. Lehet, hogy nem vagyok olyan megfontolt öreg vén róka mint te, de mindenkinek lehet hibája. Azt hiszem normális hangnemű választ úgysem várhatok tőled, így valóban sajnálom ezt a dolgot. Szerettem volna, ha a te szakmai tudásodból tudtam volna kicsit is okulni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |