Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 8052 mikrokontroller

Témaindító: dugabácsi, idő: Ápr 7, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) dugabácsi hozzászólása Ápr 7, 2009 /

Üdv
Van nekem egy 8052-es mikrovezérlőm amit szeretnék programozni. Van valamennyi C ismeretem de a kontroller programozásban teljesen kezdő vagyok. Nem tud valaki valami anyagot ami a kezdetektől leírja h hogyan lehet programozni egy ilyen szerkezetet.
Előre is köszi a segítséget.
(#) SzervízMacska válasza dugabácsi hozzászólására (») Ápr 7, 2009 /

Nagy vonalakban: szükséged lesz az adott proci adatlapjára. Ebben meg fogod találni az utasításkészletét ( igaz, nem C, hanem assembly nyelven ). Utána kell egy fordító, ami a forrásodat bináris ( gépi ) kódra lefordítja. Ezen kívül szükséged lesz egy programozó készülékre, amivel majd a kész programodat beletöltöd. Persze, biztosan létezik hozzá C fordító is, hiszen ez a kontroller család mára kvázi ipari szabvánnyá nőtte ki magát.
(#) szilva válasza dugabácsi hozzászólására (») Ápr 7, 2009 /

Jó lenne tudni, hogy pontosan milyen "8052" az a mikrovezérlő. Ha egyszer programozható, vagy esetleg belső programtár nélküli típus, akkor szerintem nem túl célszerű foglalkozni vele, mert külső áramköröket kell mellé rakni, és pl. EPROM vagy EEPROM programozóval kell a programját beégetni a külső tárba.

C-vel pl. az alábbi megvalósítással el lehet kezdeni az ismerkedést. Ennek valamennyire limitált verziója ingyen letölthető, használható. Lehet, hogy a limitek nem is igazán limitek egy 8052-nél.

Bővebben: Link
(#) Medve válasza szilva hozzászólására (») Ápr 7, 2009 /

S ha belső a programtára, akkor is lehet (biztos?) hogy a programozása párhuzamos módon zajlik, ami egy elég bonyolult programozó megépítését igényli. Engem ez térített el attól, hogy ezekkel foglalkozzam. Dugabácsi, gondold ezt meg, és inkább egy korszerűbb processzorral foglalkozz, több örömed lesz benne.
(#) pako hozzászólása Ápr 7, 2009 /

Üdvözletem!