Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! Nem volt még a kezem ügyében az említett rágcsáló, de képeket találtam róla a neten. Gondolom, ez lehet az. Itt nem a forrasztástechnika lesz az elsőszámú gond, hanem az eltérő színű ledek más-más nyitófeszültsége és árama. Ha a tápjuk értéke nem haladja meg a kék led nyitófeszültségét, ne is kísérletezz vele! Persze akkor is még a ledek előtét-ellenállásait is megfelelő - kisebb - értékűekre ki kell cserélni. A kiforrasztáshoz pedig inkább egy lapos, széles hegyet javasolnék. A két lábhoz egyszerre odateszed a pákát ( legyen mondjuk 320-350 fokos ), és egy hegyes csipesszel egy pillanat alatt lekapod a ledet.
Igen az lesz az. Honnan tudom meg, hogy milyen nyitófeszültségü ledek vannak benne? Csak simán mérjem ki, hogy mennyi áramot kapnak a ledek? Azt sem tudom, hogy a kéknek mennyi a nyitófeszültsége, ami van itthon. Elrontani sem akarom. Van valami ötleted?
Először a panelt nézd meg, hogy van-e a ledeknek külön-külön előtét ellenállása, mert ha valami agyonintegrált ic-ről megy, mely a ledeket direktben hajtja, akkor eleve felejtős a dolog. Ha van ellenállat is sorbakötve akkor mérd meg voltmérővel a rendelkezésre álló feszültséget, amikor a led világít. A kék lededet meg sorba kötöd egy potméterrel ( pl. 1 kohm ) mondjuk 5v-os tápról meghajtod és addig csökkented az ellenállást, amíg a led szépen világít. Ekkor szépen megméred a leden eső feszt.
Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy Magyarországon hol lehet bga golyót és sablont(stencilt) beszerezni? Már sok helyen próbálkoztam, sajnos eredménytelenül! Köszönöm! Üdv. Gabi
Ajánlom a Bővebben: Link
oldalon a 2008 Áprilisi pdf-t.
Közben már megoldódott, de azért köszönöm!
Azért megírhatnád a megoldást, hátha másnak is gondja van a beszerzéssel!
Sima forraszpasztának tűnik, mint amit a reflow-nál is használnak...
De azért a videón látott módszerrel építkezni durva lenne. Több mint egy perc volt egy kondi beültetése :O Meg is őrülnék, ilyen tempóban dolgoznék
Én azért kipróbálnám... hamar munka ritkán jó alapon.
A forrasztópaszta ónná válik? Mert ez ahogy melegíti, egy idő múlva ónná válik.
Idézet: „hamar munka ritkán jó alapon.” Igen, de ez erre nem vonatkozik, mert ez már tökölés.
forrasztópaszta, ón granulátum fluxban
így igaz.
Semmiféle hihetetlen átalakulás nem történt a videón. Az ón megolvadt, a flux elpárolgott. Ennyi.
Mint pl. ez?
Amit te találtál az csak flux. Folyasztószer. Az SMD forrasztáshoz fontos.
Ez itt forrasztó paszta Ami még fontos az egy adagoló. Anélkül reménytelen az akció. Jó lenne tudni hogy a videón milyen adagolót használt. Mindenhol az injekciós fecskendőket ajánlgatják. Fecskendőből én olyan kis mennyiséget, ami a videón látszik nem tudok adagolni.
Nem néztem a videót, de kérdéses a fecskendő mérte. Van olyan fecskendőm, amibe gyárilag 4gram hővezető paszta volt, több nem is fér bele (~0,5cm3). Ha abból adagolsz, akkor elég kis adagokat is csinálhatsz.
Hi!
Most készülök átképezni magam SMD forrasztásra. A legszimpatikusabb megoldásnak nekem nekem a drag soldering tűnt. Úgyhogy vettem direkt erre való forrasztóhegyet az állomásomhoz, fluxot, meg rézharisnyát. Problémám a következő lenne: normál ólmos /Sn64/ forrasztóónt használok, éppen ezért ólmos forraszhoz való fluxot rendeltem. A webáruház (TME) viszont elkefélte a rendelésemet, és a rendelt flux ólommentes forraszáshoz való változatát küldte ki. Szerintetek kezdjek el gyorsan anyázni, hogy cseréljék ki, vagy ez is jó lesz? Igazság szerint attól tartok, hogy ennek biztosan másak a paraméterei mint az ólmosnak. És az pl gáz lenne, ha nem aktiválódna normálisan, mert pl túl magas az aktiválási hőmérséklete. Tudom, google a barátom, de a fluxok gyártója kb semmit nem ír a fluxai paramétereiről. Légyszi osszátok meg velem a véleményeteket/tapasztalatokat ezzel kapcsolatban. thx
Hali!
Van pár QFN foglalatos alkatrészem, amire szeretnék forrasztatni egy kicsi nyákdarabot, vagy tűs foglalatsort hogy később sima pákával be tudjam csatlakoztatni áramköreimbe. Erre keresek vállalkozó embert, és árat, hogy mennyiért oldja meg nekem. Legjobb lenne, ha egy PIC-szerű foglalatba tudnám később illeszetni a kütyüt.
Hmm, a QFN gaz. Ha nem log ki oldalra a laba akkor csak reflow-val lehet forrasztani.
Esetleg nezd meg ezt: reveres sourface mount
Jelenleg konkrétan erre kell valami pacsker:
MMA7260QT Köszi a linket, de ez az, amihez én hozzá sem kezek
Kétoldalas ragasztóval hanyattvágtam egy darab raszternyákra és nagyonvékony drótokat kötöttem (forrasztottam) rá. Aztán hosszabb drótokkal a pic nyákjára, aztán onnan a pic lábaihoz. Az lett az eredménye hogy nagyon bizonytalanul mér. Mintha a drót úgy viselkedne mint egy kondi ami feltöltődik és azt méri a pic AD átalakítója. Szóval ha sikerül megvalósítanod egy működő eljárást oszd meg velem légyszi, mert nekem is ezzel az állatkával van bajom.
köszi G,
Van egy egyszerű módszer és bolondbiztos. Pákával nagyon vékonyan leónozod a nyákot. Bekened fluxal. Ráhelyezed a tokot. SMD-hez való hőlégfúvóval merőlegesen felmelegíted.
Ehhez viszont hőlégfúvó kell. Esetleg sűtő 240C°-on.
Én forrasztottam már be ilyen IC-t az említett technológiával, és annyit tennék hozzá, hogy az alatta lévő padet nem célszerű beónozni, mert az ott lévő ón könnyen összefolyhat a lábakkal, amikor megsüllyed az IC. Továbbá az adatlap 7. oldalán ezt írja:
Idézet: „It is not recommended for the flag to be soldered down. ”
A középső PAD-re én forrasztópasztát tettem. Igaza van Lucifernek csinján kell bánni a mennyiségével.
Ez igaz, azonban ehhez lötstoppos nyák kell..
Kicsit, off, de hol lehet ezt a csodát kapni?
1. Nem feltétlenül. Meg lehet ügyeskedni a vezetősávok lehelletnyi véknyításával a toktól ~1-0,5 mmre, hogy ne follyon el messzire az ón.
2. pld. RET
Freescale.com
lehet kapni ingyér adják, és még FedEx gyorpostával is elküldik 0$ -ért Hát nem cukik? |
Bejelentkezés
Hirdetés |