Fórum témák
» Több friss téma |
a lada ablaktörlő motort sem lehet megfogni mert szigahajtásos, de ha nagy a terhelés akkor nem ér semmit.
na viszlát majd jövök délután
A puding próbája az evés , az ablaktörlő motor-é meg a biciklizés.
Ha egyszer össze rakom akkor majd úgyis kiderül hogy mit bír. Csak az a baj hogy ez a legerősebb egyenáramú motorom .A többi ablaktörlő moci meg olyan lassú hogy még a csiga is be előzne vele
próbáld ki
Sziasztok
Eladnám gasboards-os ebringa készletem. 400w dobmotor 26"-os duplafalú felnivel, hozzá való elektronika és gázkar. Új ára 42000Ft. Ha kell, akkupakk is van hozzá, tartóval. Jelenleg használatban, kipróbálható. De akár az egész bringa egyben is eladó.
Hello susztibi.
Mennyibe kerülne?
Helo
Az attól függ, hogy mire gondolsz. A szett ára most 42ezer, akkor is ennyi volt, mikor vettem. Úgy gondoltam, 10-el olcsóbban továbbadnám, már a kábelezéssel sincs gond, csak össze kell dugni a csatikat. Így a szettre 32ezerre gondoltam. Az akkukat 14-ért vettem, keretet csináltam hozzá, kábeleztem, kapcsolót vettem rá. Kb 16-ba van, eddig 80km-t mentem vele. Komplett 12ezer, aksik magukban 10ezer. Az egész bicajt 60 körül szeretném adni. Nem gagyi, sem a váz sem a kerekek, mindent újonnan vettem. A hajtókar tengelye is csapágyas, nem golyóskosaras.
Sziasztok.
Ti hogy saccolnátok meg egy kefés motor fordulatszámát? Elég nagy darab fűtőventillátormotor, lehet hogy megvan 200W.. Megpróbálnám bringára szerelni, ha jó.
Nekem ez drága :no:
diferenciál mű lesz rajta?
Aha, és akkor kanyarba az egyiket ki kapcsolod a másikat be vagy hogy???
mert ha a kettő egyszerre megy akkor az olyan mintha össze lenne zárva diferenciálmű. Vagy lehet hogy én vagyok a buta és nem értem
Sziasztok!
Olyan biciklit szeretnék építeni amely nem elektromos hajtású hanem elektromos fékezésű, szóval hagyományos izomerővel gyorsítok de a fékezés gombnyomásra történne. Igazából nem sok értelme van de nagyon izgat a technikai megvalósítása és szerelni is imádok. Az eddigi elképzelésem a következő. A montim hátsó kerekére fix lánckereket szerelek, a hátsó fék helyére konzol közbeiktatásával autóhűtő ventillátor motort rakok. Összekötöm őket 1:1-es láncáttétellel. A fékezés a motor kivezetéseinek rövidre zárásával oldanám meg. Működhet a dolog, esetleg nektek van ötletetek a megvalósításhoz? Előre is köszönöm! Pisti
Egy Dinamó (pl Trabant-é, 1000ft a bontóban), jobban megfelelne erre a célra.
DC motorfékezésre alkalmatlan, úgy vélem. Üdv
Akkor megpróbálkozom a Trabant dinamóval. Végül is úgy döntöttem a hátsó hajtást hagyom úgy ahogy van, inkább az első kereket fogom fékezni. Teszek be előre egy hátsókereket egyes, visszafelé racsnis lánckerékkel. Legalább így a motor menet közben nem forog. A Trabant dinamó álló és forgórészét szerinted sorba kössem? Elegendő fékhatása lesz vajon ha csak színplán rövidre zárom a kivezetéseit, esetleg blokkolni fogja a kereket? A kerék és a dinamó között megfelelő lesz az 1/1-es áttétel?
Szerintem nagy eredményre ne számítsál. Ha lesz is fékező erő, akkor a sebesség csökkenésével arányosan csökkenni fog az is. Állandómágnesű motorral lehetne próbálkozni, aminek rövidre zárod a forgórészét, de csak lassítani fog, megállítani nem.
Szia
Idézet: „A Trabant dinamó álló és forgórészét szerinted sorba kössem?” Nem is tudod sorba kötni, és még értelme sem lenne, mert motorként (dimangóként is) párhuzamos gerjesztésű...Csak párhuzamba mehet a két tekercs. A test a telep mínusz, és a két kivezetés lepárhuzamosítva mehet a plusszra. Idézet: „Elegendő fékhatása lesz vajon ha csak színplán rövidre zárom a kivezetéseit, esetleg blokkolni fogja a kereket?” Szerintem még fékezni sem fog, mert amint 1200ford/perc alá csökken a fordulata, a dinamó legerjed, és nem terheli az őt forgatót. Esetleg, ha adsz 12v-ot külön a gerjesztésre, és a forgórészt rövidre zárod... Az is igaz, hogy le is éghet. Idézet: „A kerék és a dinamó között megfelelő lesz az 1/1-es áttétel?” Akkora nyomatéka nincs! Még egy 4"-os kereket sem hajtana el tengelyen, csak áttétellel! (hát még fékezni)
sziasztok!
kérdésem lenne 1 konfiguráció összeállításával kapcsolatban, amit 1-2 hónapon belül meg kell vásárolnom. tehát lsz segítsetek nekem kitalálni, mit kell vennem, a főbb paraméterek: 1) használat 1 töltéssel: rákospalota-5ker központ, kb 12 km szinte vízszintesen (gondolom így kb 25 km-re kéne belőni a megtehető utat 2) elvárt sebesség: amit bp-i bicikliutakon meg lehet tenni, abból a maximum (nincs sok tapassztalatom, gondolom 30 körül) 3) kell egy bőrtáska szállításnyira hely 4) alacsony költségő projekt, minél olcsóbban, de max 8hónapnyi bkv bérlet ára, azaz kb 70.000 pénz 5) felhasználás nagyon egyszerű legyen, azaz hazaérve leállítom a ház mellé és bedugom a konnektorba, vagy a töltő 2 méteres vezetékét a biciklibe 6) a véltlen lemerítem vagy gebasz van, akkor tudjam tekereni, ne kelljen tólni 7) esőben nem használnám, de azért cseppmentes legyen egyébként azért akarok e-cangát, mert: nam akarok füstölni a városban, függetleníteni akarom magam a bkv-től, nem tudok biciklizni, mert öltönyösen dolgozom átöltözési és zuhanyzási lehetőség nélkül eddig 3 dolgo jutott eszembe: 1) veszek egy eladó használt e-biciklit, ennek az a baja, hogy nem ismerem az akuk előéletét, ebben az esetben hogy lehet kipróbálni, hogy milyenek az akkui? van valaki megbízhatónak eladó használt? 2) megveszem a neten árult legolcsóbb e-biciklit, kérdés elég-e nekem a paraméterek alapján (napi max 25 km, de legtöbbször 12, max sebesség 30 körül), ha jó lehet, akkor tudnátok legjobb ár/érték arányú típust mondani? 3) veszek a vásárban egy erős vázú használt bicajt (kb 10ezer) és 40-60-ból ráépítek egy tutti cuccot, ebben az esetben viszont nagyon sok tanácsra lenne szükségem, hogy hol mit vegyek " ebből a szövegből itt a 2-es (veszek valami készet, aki már otthon megbarkácsolta), vagy a 3-as lehet az érdekes. tehát: van valakinek eladó mert már kibarkácsolta magát ebben a témában és most más barkácsolásba rakná a tőkét? tudnátok nekem valami konfigurációt összerakni nekem, amit egy hagyományos bringára könnyen felszerelek és a korábban leírt felhasználási feltételeknek megfelelő? előre is köszi mindenkinek! csövi vakrep
Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm a válaszát! Hát igen. Végül is azt már tudom, hogy hogyan nem lehet megvalósítani az elektromos féket. Valami tanácsot tudnátok mégis adni, hogyan valósítsam meg? Pisti
Én nem látom túl sok értelmét az elektromos féknek a biciklin. Főként azért nem, mert a fék egy biztonsági elem, ami ha nem működik, akkor abból jó nem sülhet ki. A hagyományos fék pedig bolondbiztosan működik, feltéve, hogy nem kopott, nincs rajta szennyeződés, és a bovden is rendben van.
Jó persze tudom, az alkotás öröme. Mint ahogy írták is, állandó mágneses generátorra/motorra lenne szükséged. Kézenfekvő megoldás lehet a kerékpárdinamó. 2-2db (vagy tetszőleges számú) a kerék két oldalára, amit mondjuk egy a fékhez hasonló mechanikával nyomsz oda a kerékhez. Vagy esetleg folyamatosan is rajta lehet, terheletlenül nem jelent túl nagy nehézséget a forgatása. Ha pedig lassítani akarsz, akkor rövidrezárod (vagy valami nagy terhelést kötsz rá). Mint írtam, a fék egy biztonsági elem, nem ajánlom a kiváltását, az előbbiekben csak hangosan gondolkodtam!
Ezen van fék is. Ha leveszed az áramot, rögzíti a forgórészt.
Sziasztok!
Én is gondolkodtam már egy ilyen kerákpár megépítésén. A fékezés most úgyis a téma, úgyhogy megemlíteném elméletemet. Lehet volt már róla szó, bocsi, ha ismétlek. Fékezés gyanánt itt dinamókat emlegettek. Nem értek ehhez sajnos, de én úgy gondoltam volna megoldani, hogy egy generátort rakok a motor mellé. A BMW-kben a klíma úgy kapcsolható be, hogy a főtengely meghajt ugye egy szíjat, azon van a klímakompresszor, ami tárcsája folyamatosan forog, de a kompresszor nem feltétlen. Ha adsz neki 12V-ot egy elektromos kupplungszerkezet kapcsolja rá a hajtást a kompresszorra.( nem láttam ilyet szétszedve, de gondolom annyi, hogy van egy tekercs, ami mondjuk behúz egy alkatrészt, így összeakadnak a megfelelő fogaskerekek vagy tárcsák, nem tudom és így indul meg a meghajtása) Szóval amikor húzom a gázt, a motor a szabadonfutóval hajt. Eddig minden oké. Ha leveszem a gázról a kezem, a gázkar visszaáll alaphelyzetbe, és bekapcsol egy kapcsolót. (Ezt most nem részletezném hogy, lehet optocsatoló+bowden, vagy a gázkaron egy mikrokapcs... nem lényeg) Amikor ez a kapcsoló bekapcsol, vagy épp ki, ez is részletkérdés, relé behúz, a generátor kuplungszerkezetének kapcsol 12 V-ot, ami így elkezd tölteni. Ezt lejtőn lehetne használni mondjuk motorfék gyanánt. Nem feltétlen arra számítok, hogy nagy lesz a fékező hatás, nem is ez a teljes cél. A lényeg, hogy lejtőn nem enged nagyon felgyorsulni, és közben az akksit is tölti. Ha jól tudom, lemerült akksival a generátort nagyobb erővel kell forgatni, viszont feltöltött, vagy közel feltöltött aksinál a generátor fékezőhatása kisebb. Így alkalmas lenne egy esetleges lejtőn leguruláskor az akkumulátorok valameilyen szintű visszatöltésére. Ha szükséges a rendszer egy egyszerű kapcsolóval kikapcsolható, és nem lesz lassú gurulás, sem visszatöltés. Nos így állok eddig. Szeretném, ha kommentálnátok. Remélem nem írtam eszeveszett nagy hülyeségeket, és használható valamire az elméletem. Másik kérdés: motorokat honnan szerezhetünk be? Használtak érdekelnének, 12/24Vos, (inkább 24) Ha valaki ajánlana egy linket, kereskedést, megköszönném. Uli
Itt van a hozzászólásod alatt.
Ezzel a fékezés is meg van oldva.
De viszont ő inkább visszatöltést akar. Azért gondolj bele, hogy mi lenne ha mennél és amikor elvennéd a gázt leblokkolna a kerék, mert berögzítődik a motor forgórésze.
Uli: Én is gondolkoztam mostanában hasonlón és én úgy oldanám meg, hogy kefés motort használnék, ami alapból soros motorként menne és ha visszaengeded a gázt és megnyomsz egy gombot, akkor egy relé átkapcsolja a motort dinamóvá. Ilyenkor az állórészre egy feszültség szabályzó vezérlő kimenetét, mint az autóknál, a forgórészt pedig az aksira. Elég bonyolult, de még mindig jobb, mint az elektromos kuplung meg külön egy generátor a motor mellé. (Ezt nem írtad, hogy külön akarsz-e generátort a motor mellé, de gondolom így gondoltad).
Igen külön akartam a generátort. De a Te ötleted is tetszik. Hallottam is már ilyenről régebben, de nem tudtam, hogy egy sima kefés motor elég a megépítéséhez. Ez esetben a kapcsolós megoldás is lehetne automatizált úgy, mint írtam.
Viszont egy kérdés! Ilyen kefés motort lehet PWM-mel szabályozni? Ahogy terveztem, a gázkar meghúzásakor egy PWM áramkör kitöltési tényezőjét állítgatom tulajdonképpen. Viszont mikor nyélgázt húzok neki, akkor ismét lehetne egy optocsatolós megoldás a bowdenen, ami lekapcsolja a PWM generátort, és egyszerűen egy mágneskapcsolón, vagy reléken keresztül direktben rákapcsolja az akksit a motorra. (Előző hozzászólásomban nem hazudtoltam meg magam. Hajlamos vagyok sokmindent túlbonyolítani ) Egyelőre tervezésben itt tartok. Szerintem ez a két talán leglényegesebb része az egész konstrukciónak. uli
A kefés motorokat lehet használni dinamóként is. Én csak azért írtam a nyomógombos visszatöltést, mert nem minden esetben jó, hogyha 0 gázon visszatölt és fékez. Például ha megállsz, akkor mivel nincs töltőáram ezért az állórész feleslegesen kapja a gerjesztést. Én most kezdeném a motor keresést, csak jön az érettségi. Szerintem utána belevágok és megcsinálom az egészet. A kefés motort is lehet szabályozni pwm-el. Estére megcsináltam a pwm szabályzó nyákját, majd holnap összerakom és letesztelem valamin. Jó ötlet, hogy padlógázon kiiktatni a szabályzót, de majd megnézem, hogy olyankor milyen kitöltéssel dolgozik a szabályzó és kiderül, hogy érdemes-e áthidalni. Lehet nem éri meg, de majd kiderül a napokban.
Ne is emlegesd az érettségit, nekem is kicsit elegem van már belőle.
A kiiktatást azért gondoltam, mert kisebb az esély a meghibásodásra. Ezt úgy értem, hogy sok helyen olvastam, hogy elszállnak a FEtek, ez nem jó, az nem jó. Szóval azt csak indulásnál kéne használni, hogy a motornak is könnyeb legyen. Meg azért kapcsolnám át, hogy ne fűtődjön el a teljesítmény (De ha már itt tartunk. Ha egy motort én mondjuk 99%-os kitöltési tényezővel hajtok, akkor jobban melegszenek a FEtek, mintha monduk 10%-kal hajtanám? ) Remélem sikerül összehoznod! Talán majd egyszer én is belefogok, minden csak idő és pénz kérdése A fejleményeket pedig várom! uli
Én még holnap megyek infó érettségire és még itt ülök és olvasom a HE-t.
Én azért nem csak induláshoz használnám, mert meghagynám a biciklimen a teljes váltórészt, így kis fokozatban könnyebben el tudnák indulni és utána felváltani. Először így fogom kipróbálni, hogy leveszem a bal pedált a tengelyről és azt hajtom meg lánccal. Így esetleg megoldható lenne a párhuzamos gerjesztésű motor is, mert nem kellene akkora nyomaték az induláshoz. Ezzel egyszerűsítve a visszatöltés lehetőségét. Most érdeklődök motor iránt. Azt hallottam itt, hogy autó hűtőventilátor motor elég erős. Le kell mérnem az autóban lévőt, mert lehet tudok szerezni olyat. Holnap este le is mérem azt is. Viszont azt a FET melegedést nem tudom mennyire melegszik különböző kitöltésen, de majd vagy 100W-al leterhelem és kiderül.
A hűtőventi motor jó lehet. De számomra az kevés lenne. Én valami komolyabb motort szeretnék beletenni. Esetleg kettő ilyen motor már jobb lehet... Ki tudja.
Ültem már olyan bicajon, amit egy ilyen motor hajtott, egész erős is volt, nem gyorsult rosszul, alattam sem Egyetlen sebességfokozat volt rajta, 3 darab zselés akksi hajtotta, kicsik, néhány Ah-sok. Sosem volt alkalmam kipróbálni, hány km/h a vége, de valahogy nekem kevésnek tűnt egy olyan motor bele. (Régebben, mikor nem annyira ásódtam még bele a témába, indítómotort akartam használni. Abba aztán van erő. De felhomályosítottak, hogy tartósan nem szabad használni.) A váltó az jó ötlet, én is meg akartam hagyni. Viszont nekem ez a soros/párhuzamos dolog nem mond sokat, de utánaolvasok! Érdekesen fogsz kinézni, ha lemerül az akksi és fél lábbal tekered majd hazafelé
Ha működni fog, akkor megoldom a pedál dolgot is. Akkor levehető lesz mindkettő és olyankor csak felteszem a pedálokat és megyek tovább.
Szerk.: Akkor szerzek egy olyan motort a próbára és kiderül, hogy a váltóval kombinálva mit tud. (lehet kiveszem az autóból. Két éve nem indult már be az a venti.)
Hajrá Szerintem én most megyek aludni, de várom a holnapi teszted eredményét
Sok sikert holnapra az infóhoz uli |
Bejelentkezés
Hirdetés |