Fórum témák
» Több friss téma |
Úgy is megoldható, igen. Meg ha valahol elakadtál, kérdezz majd.
Nagyon szépen köszönöm! Főleg a türelmed és az eddigieket is és előre is, Csak be kell szereznem a membránszélt és neki is látok!
Szia! Hol és mennyiért tudod?Egy kellene, mert a hangszórón szabályosan elrohadt a gumi.Egyébként elég jó mély hangja van.Ha megmondod, hogy hol s mennyiért, megköszönném.
Üdv
Helló!
Hát éppen ma derült ki itt a fórumban, hogy amit én vettem az is valami japán sz.. és tönkre megy meg nem elég merev stb... Nekem a Hangszóró 2000 kft-ét ajánlották, ott van minden méret, én is onnan fogok rendelni, remélem lehet, mert most hallok róla először! Úgyhogy azt ajánlom én is neked! A google-be beírod és megtalálod! Remélem tudtam segíteni!
Szia...igaz új vagyok itt,de foglalkozok hangszórók tekercselésével közel 10 éve.Most is van nálam 4db PYLE 25cm-es mély tekercselésen amiböl 3db kész van
Várpalotai vagyok.....megnézem ha érdekel. Idézet: „PYLE” Uhh, azok a hangszórók.......
Kb. egy hét. De attól függ, mit vinnél hozzájuk.
Szerintem elég ütősek és nagyon szépen szólnak ezek a mélyek,lemértem és 20 Hz-et nagyon kellemesen viszik a 25 cm es átmérő ellenére,meglepően vastag huzallal van tekerve gyárilag is,+ 4 soros tekercselése van ezért eléggé érzékeny 92dB.
Hja, lehet hogy ütősek, de ez a szó nekem ma már semmi jót nem jelent, hogy szépen szólnának, az viszont egyenesen kizárt. A lengőrendszerük pocsék, mechanikailag elég rossznak számítanak, szóval a 20Hz-hez igazából közük nincs, de a 92dB-hez sem, jó, ha a 83-85 megvan.
Ha egy kicsit legalább értenél a hangszórókhoz, eleve tudhatnád, hogy a magas érzékenység kizárja a jó mélyátvitelt, ebben az esetben főleg. A 4 rétegű lengőcséve meg önmagában semmit nem jelent, se terhelhetőség, sem hűtés szempontjából, sőt ha a hűtést nézzük, még rosszabb is valamivel. És az érzékenységen sem javít, inkább csak ront a jóval magasabb tömeg miatt. Összefoglalva: átlagos, fűthető, autós szubhangszórók, semmi különleges nincs bennük. Elég, ha megnézed a T-S paramétereiket, normális zenehallgatásra kb. használhatatlanok: http://www.pyleaudio.com/manuals/PL1090BL-1290BL-1590BL.pdf[link][/url] És ezek még csak a gyártó által bevallott adatok, a valóság ettől általában rosszabb. Egyébként úgy tűnik jól gondoltam, pl. ez is 83,5dB-nek van ígérve, és még a 380mm-es is 84-nek. Nem tudom, honnan vetted te a 92-t. Ráadásul, ahogy nézem, a hangszóróik többségéhez semmiféle adatot nem adnak meg, igazán komolyan gondolhatják a hangszóró"gyártást".
Végtelenített falon lettek tesztelve Yamaha stúdió mikrofonnal (mivel szub hangszórók ezért csak alacson frekivel lett próbálva (15Hz-200Hz ig próbáltuk).....a gyári adatok nem mindig igazak ezt aláírom......4 rétegű rövid löketű (8mm kitérés,15mm es tekercshossz).... szóval kb ugyanaz mint a hosszú löketű 2 soros tekercselésű és súlyra sem nagyobb....a dobozán volt rajta a 92dB....és nem 1 KHz en. 1W/1m 500Hz.Category PA Cabinets (bár valószínű ez nem szabvány) 92 dB....ez volt a dobozra írva.....bár az érzékenységet nem mértük a dobozon található adatokat fogadtuk el....mechanikailag semmi kivetni valót nem találtam bennük.....öntvény kosár....dupla pille,a pillébe van hímezve a rezgő....gumi perem...60mm es Al csévetest.....lakkozott papír membrán.....bár típus számot nem találtunk csak a gyártót és PRO feliratot.És nem autós hangszóró.
Szobafalban mérve egy kicsit más a helyzet, mint szabadtéren egy dobozban. Annyi biztos, ha 25 centi, és tényleg 92dB, akkor 40Hz-től jobb alsó határfrekit nem lehet elérni vele.
Az előbb írtakat pedig az autós hangszórókra értettem, mert PA-s Pyle hangszórót nem láttam még. Persze ha az autós ilyen..... nem hiszem, hogy a többi jobb lenne. Mechanikai gondokon azt értem, hogy a lengőrednszer nem jól tervezett, a pille és a szél linearitása nem jó. De ezeknél az alkalmazásoknál PA és autó, az ilyen dolgok nem számítanak igazán. Az öntött alukosár, a gumiszél, a cséve mérete meg a kivezetőszál pillébe integrálása önmagában nem sokat jelent, ezek olyan kirakat-"paraméterek".
Köszönöm, megnézem a gugli szörcsben.
Igazán nincs mit!
Egy vékony pengéjű szikével tök szépen körbe lehet vágni úgy hogy semmi sem sérül meg,és szépen vissza is tudod majd ragasztani.A membránra fektetve szépen végighúzod a kést a régi ragasztás mentén.
Igen! Csináltam már ilyet! Csak a azért vagyok bátortalan, mert szövet. De még az lenne a kérdésem, hogyha én oda beteszem a diákat, akkor ha megragasztottam és kiveszem nem húzza el oldalra a ragasztás? Palmatexel ragasztanám a membránszélt!
Nem érdemes felszedni, biztosabb, ha úgy csinálod, ahogy írtam, ez a diás központosító dolog ahhoz hasonlítana, mint amikor a gyárban készre szerelem a hangszórókat, és a komplett lengőrendszert egy légrésbe tett tájolóval hozom központba. De ez csak akkor működne javításnál, ha Te is az egész lengőrednszert kivennéd, pille, membrán, stb, és újra beragasztanád. Erre viszont most nálad semmi szükség, és a porvédő levágásával még esztétikailag is elintézheted a hangszóród, amellett h. sérülhet a membrán felső rétege, és a pv. is (meg eleve nincs olyan ragasztód, mint amit a gyártó használt, ez és a kétszer ragasztott felület pedig beleszól a hsz átvitelébe). Szóval ne. Ha nem akarsz magadnak fölösleges munkát és bonyoldamat.
Sikerült a membránszélt felrakni, holnap tesztelem! Köszi mindenkinek a hozzászólást!
Igen középen van Úgy csináltam, hogy ráragasztottam először membránra és utána benyomtam, és utána a peremre nyomkodtam rá átlósan! Méret is jó!
Nah, akkor eddig örülök, legalább sikerült eltalálnom a megfelelő szélt.
holnap kiderül, hogy fog a ragasztó! Aztán mehet vissza helyére! Ezután egy membrán hibás jön, meg van repedve, de jó kis cucc, dupla tekercses...
Sziasztok!
Olcsón hozzájutottam egy dupla hangszórós mélyládához aminek apróbb hibái vannak. Ezek közül az egyik a képen látható,kérdésem az hogy mit lehet vele kezdeni? Sajnos a másiknál az a papírszerű tölcsér is meg van repedve,így a kérdésem két részre bomlik : Mit lehet kezdeni a berepedt gumiszéllel illetve azzal a papírszerű anyagból készült tölcsérrel? Gondolkozom a bicikli defektjavító gumiragasztóval és egy rossz gumibelsődarabbal való 'befenekelésen'... Vagy ezt 'egyszerűen' lehet cserélni is? köszönöm szépen előre is Üdv Kicsa
Inkább tegyél rá egy új habszélt.
a membránnak mi baja?
Valami tompa tárggyal nekimentek szegénykének és beszakadt. Az előtte lévő tulaj megoldotta azt hogy valami epoxi szerű anyaggal átitatott talán farmerzsebdarabból összeragasztotta a hátuljáról..elölről pedig úgyhagyta,kicsit látszik de ahogy néztem,elég stabil lett. Csak sajnos a takaróanyag nem ér ki a széléig és a gumi ott is be van repedve. Tehát szintén olyan peremjavítás (csere) illetve a tölcsér külső átmérőjétől sugárirányba indulva kb 3 cm-es repedés van.
Esetleg nem tudod hogy ilyen szélt hol lehet kapni? Illetve mivel kell felragasztani? Köszi szépen Üdv Kicsa
Sziasztok.Videoton dc2050-es eredeti hangváltójának a rajzára lenne szükségem.Ha valaki tud segíteni azt nagyon megkőszönném.
Hát, ha leírod a membránszél méreteit, akkor meg tudom mondani, hogy létezik-e valamerre ilyen. A membránt próbáld tovább ragasztani (ide jó a kétkomp. ragasztó is), ameddig tart, a szélt meg pl. palmatex meg/odafogja. Van valamennyi tapadása gumihoz.
Sajnos annyira nem volt jó 2050 váltója azokhoz a hangszórókhoz, ezért kellett pár éve egy újat kitalálnom hozzá (viszont hangszórócserék is történtek, a magas és közép új lett). Ez meg is van, de az eredeti rajzát nem találom... Viszont, ha felhívod a Hangszóró 2000-et, ők valószínűleg el tudják mesélni ugyanúgy... mintha lenne náluk a régiről rajz.
Szia!
A külső átmérője 240 mm,a belső átmérője pedig 180 mm.A külső oldalon lévő felfogóperem sugárirányban kb 9 mm,a belső perem pedig 5mm. A gumiperem vastagsága ~ .65 mm,sajnos nehéz megmérni. Közben nézelődtem én is hogy hol lehetne ilyet kapni,egy helyet találtam ahol nem is olyan rossz áron vannak ilyenek. Itt ni Csak nemtudom a méreteit,egyedül hogy 250 mmes hangszóróhoz való. Majd rákérdezek a bolt üzemeltetőjénél... Köszi szépen Üdv Kicsa |
Bejelentkezés
Hirdetés |