Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   24 / 214
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
a kép:

(látszik, hogy mennyire tudtam megpucolni...
de ha mondod tovább sikálom, csak a lakk lepattogzott mert szerintem ez a lúgos izé leoldotta, de lehet, hogy az én hibám)

P1160066.JPG
    
(#) zenetom hozzászólása Jún 28, 2009 /
 
Hali!
Ez inkább erősítős topicba illik, de végülis autós rádióban van ez az IC...
Szóval van egy TDA 7375A végfok IC-m (Blau CD-s fejegységben volt benne...). Nézve az adatlapját a 10. láb valami Diagnostic Output, nem kell igaz sehova se bekötni, de mire való?
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Talán a forrasztásokat érdemes lenne még átforrasztani, mert elég oxidosak. Használj hozzá bőven folyasztószert.
Bejelöltem, hogy hol kell megszakítani a nyákot, de vigyázz, hogy mellette a vékony vezetősávot ne sértsd meg. Az világos, hogy hogyan tudod megszakítani?
A lakkréteg most nem lényeg, ha már életre kelt, akkor lehet foglalkozni a nyák későbbi védelmével.
Ja, tápnak szerintem a modellvasút trafó kicsi lesz.
Nincs esetleg régi AT-s PC tápod?
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
őőő nem egészen értem... én abból arra következtettem, hogy a lábt rorrasztom ki és kihúzom vagy nemtudom. Most ez a rajz megkavart kicsit!


szerk: azt hiszem most esett le... el kell kaparni a szálat csavarhúzóval nem?

A trafó jó? a potin beállítottam kb 11,5 V-ra hogy nelegyen baj, de ingadozik kicsit.
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Magát a lábat kiforrasztani elég macera, viszont egy kisméretű, hegyes csavarhúzóval (pl. órás-csavarhúzó) kapargatva megszakítható a vezetősáv.
Persze azért szakadásvizsgálóval ellenőrizd, hogy valóban megszakadt.
Később, ha már minden ok, majd egy kis forrasztóónnal újra összeköthető az átvágás.
Ha nincs elég teljesítménye a trafónak, akkor nem biztos, hogy menni fog róla a rádió. Tehát előfordulhat, hogy a rádió jó, de a gyenge táp miatt azt látod, hogy nem megy.
Na ezt jól megfogalmaztam...
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Na már csak 1 bökkenő van.
A tápkábel a kocsiban maradt Tatabányán, én meg itt ücsörgök Pesten...
Van itt nekem 16db lábam, amelyekre a rádió kábele csatlakozik. A doboz alján fel van tüntetve, hogy a kábel melyik színe milyen funkciót lát el, de az nincs itt sajna, szóval nem tudom hova kösszem a + és hova a - ágat. Azt tudom, hogy van egy 15A biztosíték közvetlen valamelyik bemenetre kötve, szerintem a - ra és a GND a szabad... de szólj ha hülyeséget mondtam!
(#) titi válasza zenetom hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Ehhez az angol tudásom kevés, de a lényeg, hogy ezen a lábon lehet pl ellenőrizni, hogy nincs-e túlhajtva vagy nincs-e rövidzár az IC kimenetén, vagy bekapcsolt-e a hővédelem...vagy valami ilyesmi...
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Na ehhez meg én nem értek.
és se kapcsolást, se a kábelről fényképet nem találok sehol
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Pedig nem ártana, ha nálad lenne a kábel.
Bár talán ki lehetne silabizálni, hogy melyik mi, de ezt így képek alapján már nem olyan egyszerű, és nem akarok véletlenül rosszat mondani.
Másrészt mivel így elég közel vannak egymáshoz a lábak, nem lenne szerencsés oda "kötözgetni" a vezetékeket, mert félő hogy véletlenül összeér valamelyik, az pedig nem hiányozna!
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Azt zenetomnak írtam.
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Van egész pici tűzősarum, időközben előkészítettem vele a trafót. Ezek pont jók a lábakra.
De ha ma már nem tudunk mit csinállni, holnap felhívom a gazdit és megkérem, hogy a szükséges színeknek pontossan diktálja be, hogy hol van a lába vagy nemtudom...
(#) zenetom válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Szóval jobb ha békén hagyom
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Bocsi nem figyeltem, késő van már :pirul:
viszont találltam kábelről fotókat (gugli a barátom)

csati1

csati2

a fekete a GND, a sárga az aksi (gondolom negatív nem?)

szerk: ez fura. a kép szerint a bal szélső 2 láb egymás fölött, de a bizti a jobb alsóra megy. Akkor ezek szerint nem a bemenetre teszik a biztosítékot?
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Igen, az jó ötlet!
Mivel a képeken nem elég egyértelműen látszik, hogy melyik hová megy, inkább nem találgatnék, nem akarom, hogy hibás bekötés miatt nagyobb baj legyen.
Inkább beszélj a gazdival, az jó ötlet.
(#) titi válasza zenetom hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Vagy fordíttasd le valakivel az ide tartozó leírást.
(#) zenetom válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
De nem kell, csak ha véletlenül tudja valaki... Nekem az IC csak szimplán erősítőnek kell... (persze hídba )
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
semmi
már nem bízok magamban, hogy jól csinálltam-e.
Szerintem alszok rá egyet. Holnap segítesz a többiben?
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Amennyire időm engedi igen!
(#) bubuc17 hozzászólása Jún 29, 2009 /
 
helósztok
vetünk egy használt autórádiót ami tökéletesen működött míg rá nem kötöttünk egy házimozi mélyet.
utána teljesen megszűnt a mély hangzás a rádió kimenetén.
kicseréltem a végfokot összeraktuk kipróbáltuk és tökéletes volt.
beraktuk a helyére rákötöttük a többi hangszórót.
bekapcsoltuk és megint ugyan olyan volt.
azt vettük észre hogy ha a ballaszt eltekerjük egy kicsit máris lesz mély!!! és minél jobban eltekerjük a ballaszt valamelyik irányba annál jobban visszajön a mély hang! de középen semmi.. tökéletes szép hangja van világos középhangokat tökéletesen átadja. és hangerőtől függetlenül nincs mély??
ebben tudna nekem alaki segíteni??
(#) oregtamas0202 válasza bubuc17 hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
Üdv.A hangszórókat nem polaritás helyesen kötötted be. Öreg T
(#) zolika60 válasza bubuc17 hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
Egyet értek Öreg T hozzászólásával, de azt még hozzátenném, hogy ballaszt a léghajón van. Az autórádión balansz van legfeljebb.
(#) Cs.Csaby hozzászólása Jún 29, 2009 /
 
Kezdek kételkedni abban, hogy tényleg elég erős-e a trafóm...
Lehet, hogy Neked van igazad Titi és azért nem megy me nem tudom táplálni.
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
Már mondtam, hogy az a trafó biztos kicsi lesz.
Nincs esetleg kéznél egy 12V-os autóaksi?
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
nincsen sajna, de lehet feladom és holnap elnézek vele egy szervízbe
Csak attól tartok drága lesz...
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
mennyi lehet kb az áramfelvétele egy ilyen rádiónak? (a trafó 1,2A-t ad le)
mondjuk nem túl biztató, hogy a bizti 15A benne
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
Az az 1,2A kevés lesz, 12V x 1,2A = 14,4W
Hány wattos is az a rádió?
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
15A kell neki szerintem, mert 4X45W és azt elosztom 12 vel az pont 15 de szólj ha a számolás helytelen!!!
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
Megnyugtatlak, azért nem kell 15A-es táp, mert a próba alatt úgysem az a cél, hogy kivedd belőle a maximális teljesítményt, de 4-5A-es terhelést azért nem árt, ha tud a táp.
(#) Cs.Csaby válasza titi hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
Na nekem olyanom nincs
szerintem feladom a dolgot, elviszem szerelőhöz, megnézetem vele... :peace: talán kipróbálljuk és kiderül, hogy jó. Én ebben reménykedem. Ha meg nem, csak összehozunk valamit.
(#) titi válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
Persze, ahogy gondolod...
Következő: »»   24 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem