Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Hali!
Szerintem itt próbálj segítséget kérni: Bővebben: Link Szerintem ha négy vízszintes csíkot látsz, akkor oda várja a kód beírását, de annak menetéről a már említett helyen érdeklődj.
Köszi, feltettem oda is a kérdést, tőlük már sikerült megtudni a kódot!
Csak gondoltam ez a kérdés már befér ide, bár láttam, hogy itt azért komolyabb kérdések mennek. Köszi mégegyszer
Sziasztok!
Van egy JVC KD-G332-as rádióm. Belementem egy kátyúba, és elment a hang, majd röveddel utána visszajött. Utána ismét sikerült egyet elkapni, és azóta véglegesen nincs hang. nem tudok rájönni, mi a probléma. Ha valaki tud valami megoldást, akkor szivesen váro ma válaszát. Előre is köszönöm
Nyilván valami kontakt hiba. Vagy a készüléken belül vagy a csatlakozóján. Esetleg valamelyik hangszóró lett zárlatos és a védelem kapcsolta le. Vedd ki a készüléket mérdd ki a hangszórókat és a tápot. ha ott minden rendben akkor kezdheted a készüléket vizsgálni.
A csatlakozónál semmi gond, meg a hangszórókkal sem, mert visszatettem az eredeti rádiót, és az szól rendesen. A készüléken belül részhez meg nem értek
Akkor sajnos szakemberhez kell fordulnod. Vagy meg kell próbálnod boldogulni vele. Mindenki úgy kezdi, hogy nem ért hozzá. Aztán pár évnyi tapasztalattal már is hozzáértő lesz.
Szerintem a végfok IC kivezetései kimelegedtek , ez sokszor előforduló probléma .
Ha szétszeded , akkor szemmel is megbizonyosodhatsz róla , esetleg nagyító segíthet . Amennyiben a feltételezés igaz , akkor simán átforrasztva gyógyítható .
Sziasztok blaupunkt sc202 autórádio problémám lenne akucsere után rosz kodot ütöttem be, és megált 7safe-nél. as gomb nyomásával átvált code feliratra de nem enged semmit beírni. kérlek titeket aki tudja a megoldást minnél elöbb írja meg a megoldást. előre is köszi.
Sziasztok
Van egy 2001-es gyártmányú Audi Chorus autórádióm, amit a Grundig gyártott. Szeretnék hozzá JVC, Grundig vagy Sony CD-tárat kapcsolni. Hogyan tudnám rákötni, lehetőleg adapter nélkül. Ugyanis valahol olvastam, hogy csak PIFAGOR adapterrel fog menni. Csak azt nem tudom, hogy hogyan és hogy honnan szerezhetnék olyat. Ha ebben tudna valaki segíteni, azt előre is köszönöm. Illetőleg lehet-e adapter nélkül rákötni bármilyen tárat? Ha igen akkor hogyan? Mégegyszer kössz! üdv.: Mather
Sziasztok!
Adott egy JVC autórádió (nem az enyém), ami beázott és most csak a levehető előlapon halványan villogó gombok jelzik, hogy áram alatt van, de amúgy se kijelző, se semmi... Mit lehet vele tenni? (a pontos típust ne kérdezzétek, egyenlőre nem tudom, csak próbálok infót gyüjteni h mennyire lehet komoly a baj...)
Üdv. Beázott gépet ved le a tápról mert az is tönkremegy ami még eddig megúszta. Szárítás ,a már meghibásodott dolgok javítása és külső zárlatvédett tápról (kis áramról ) újra indítani. Öreg T
Hali!
Van egy Sony CDX-S2000-es CD-s autórádióm. Még régebben "tönkrement". A baj az volt, hogy amikor be akartam kapcsolni, semmit nem csinált. Vmikor jó kedve volt és csak úgy bekapcsolt, akkor működött rendesen, addig ameddig ki nem kapcsoltam, utána újra semmi. Volt szervizben is és ha jól tudom kicseréltek benne pár dolgot. Most annyival változott a helyzet, hogy ha áramot kap bekapcsol magától, a gombnyomásokra nem reagál kivéve a CD kiadása gombra, ha azt megnyomom kikapcsol. Most adtam neki kontakt sprét és megy. Reagál mindenre ki-be tudom kapcsolni stb. De attól félek ez nem oldotta meg a gondom. Így nem merem berakni az autóba mert nincs kedvem minden nap kiszedni és megfújkodni kotakt sprével. Ha valakinek van valami ötlete az kérem írjon! Előre is köszönöm! K. Balázs Ui.: Ha kellenek képek a rádióról és a belső részeiről, akkor tudok adni, de csak telefonnal készülteket.
Hali!
Okozhatja az előlap és a fejegység közötti csatlakozó kontakthibája, vagy az előlapban egy rossz forrasztás is, de lehet a vezérlő hibája is. Pontosan mely részét fújtad be?
Helló!
KS-F172 a JVC rádió... Elég rondán néz ki. Hazahoztam, szétszedtem:
Most már látod, hol a bibi... Le kell takarítani, esetleges zárlatokat, szakadásokat megszüntetni, hibás alkatrészeket cserélni. Így a kép alapján úgy néz ki, viszonylag szerencsés a beázás helye. Viszont az ominózus autót is át kell vizsgálni, mivel az nem normális, ha a műszerfal alatt csordogál a víz!
Át van...
egy VW bogárról van szó, és feltúrbóztam az ablakmosószivattyúját, de arról nem volt szó, hogy a nyomásnövekedéstől a spriccni csatlakozása több vizet enged a kasztni alá, mint fölé de a hiba kiküszöbölve és most egy üvegszálas vízálló burkolaton dolgozok a rádiónak, nomeg a rádiót kéne megcsinállni...
Tudnál esetleg segíteni a javításban? a tisztítás naggyából már megvolt, csak nem nagyon értek hozzá :bummafejbe:
Szia. Én ún. száraz kontakttisztítóval szoktam feláztatni ezeket a rohadványokat és jó lucskosan nekiállok egy erre a célra rendszeresített, puha és elhasznált fogkefével az összes szutykot letakarítani. Ezt általában több fázisban periodikusan kell végezni, mire emberi kinézete lesz a nyáknak ( befújás, majd kefélés ). A legutolsó fújás után, mikor már szinte gyári, akkor jön a szárítás. Felállítva a panelt, a spray maradványok hátrahagyása nélkül lecsorog ill. elpárolog. Mindenképp olyan tisztítószer kell, ami elektromosan nem vezet és kenőanyagot sem tartalmazhat, mert az a későbbi javításnál nem nagy előny. Én a Due-Ci Electronic G-22 jelzésű szerét javaslom, nekem ez nagyon bejött. Ha a panel már teljesen száraz, akkor lehet a tényleges javításhoz hozzáfogni. Elő a multiméterrel, és az összes érintett vezetősávot átsípoltatni a végpontjaik között és a szomszédos sávokkal is. Utána végig kell követni az "áram" útját, egészen a stekkertől a rádió belsőbb, funkcionális részéig. Alkatrészeket megméregetni, szükség esetén cserélni. Ha minden rendben van látszólag, akkor próbaüzemre össze lehet rakni. Célszerű áramkorlátos táppal kipróbálni - ahogy már előttem is írták. Nem muszáj drága labortáp, elég egy belső áramkorláttal rendelkező 12V 1A-es stabkocka is. Bekötni ehhez csupán a rádió két pozitív táppontját és a testet kell. Ha látszólag üzemszerűen működik, akkor jöhet az "éles" üzembe helyezés. Ez előtt le kell ellenőrizni a készülék mindkét pozitív betápját ( biztosítékok ). Szerencsés esetben elindul, és mindenki boldog... Sajnos, az is elképzelhető, hogy sikerült a tulajnak vizesen bekapcsolnia, és a kimeneti oldalon is sérült valami - de ne fessük az ördögöt a falra!
További szép napot! Üdv.: SzervízMacska
Köszi szépen a segítséget, a tisztitást száraz ecsettel kezdtem. Ez a lúgos nemtommicsoda, amivel az ablakot mossák, leoldotta néhány kisebb helyen a lakkot a nyákról, de külsőre semmi más baja nincs.
Igen, vizesen lett bekapcsolva, akkor az előlapon a gombok halványan villogtak (nem túl biztató mi?) ilyen tisztító spray-m nincs sajna, de tovább próbálkozok. F... voltam, hogy nem hoztam el a tápkábelét, így most hogy fogom kipróbállni?
Hali!
Tekintve, hogy ez a végfok környéke, és vizesen be lett kapcsolva, elég nagy az esélye, hogy a végfok IC meghalt. Ha az érintett helyen a forrasztásokat, vezetősávokat leellenőrizted SzervízMacska ajánlása alapján, akkor egy esetleges próba előtt én megszakítanám a végfok tápját. Ehhez tudni kell az IC típusát, megkeresni az adatlapját, és megnézni melyik lábán kapja a tápot. Többnyire, ha egy rádióban elszáll a végfok, akkor elég rendesen kihat a működésére.
Hello! A összes csatlakozót megfújkodtam. De olyan jó kiadós módon had igya. Azóta működik. Ha ez lenne/lett volna a probléma forrása annak örülnék.
Hali!
Ha megint előjönne a hiba, akkor szép sorban próbálgasd végig, ne fújd be egyszerre mindenhol, így kiderül mely környéken van a kontakthiba. Aztán azon a környéken jobban szét kell nézni, és orvosolni a bajt, ami lehet akár egy meggyengült forrasztás is. Persze okozhatta elkoszolódás is, aminek jót tett a spray.
Köszönöm a segítséged! A biztonság kedvéért, még tesztelgetem itt a szobában. És ha nem szórakozik, akkor beteszem az autóba. Mert mint mondtam is már, nem sok kedvem van naponta kiszedni, mert nem működik. Még egyszer köszönöm.
Helló!
A 4X45W-os kb milyen árban van? Eddig nem látok rajta "felségjelzést" ,de nem ástam nagyon bele magam a témába, nehogy rosszat csináljak... A HE-store-ban nem is árulnak 4X45-öst. Tipp h hol kaphatok?
Hali!
Nem a teljesítményét kell nézni, ami a rádióra van írva, hanem az IC-n lévő betűket és számokat. Azt olvasd le! Szerk: Most látom, hogy az IC előtt lévő hűtőlemeztől nem látszik. Így kicsit körülményes megnézni, de nem lehetetlen. Óvatosan ki kell hajtani az IC-t de épp csak annyira, hogy már látni lehessen a feliratot. Túl nagy szögben ne hajlítsd ki, nehogy eltörjenek a lábai!
innen nézve nincs rajta semmi, de van egy hűtőlap, amivel eléggé passzentos és nem merek nekiesni...
Minnyá leforrasztom a hűtőt...
Na akkor előző két hozzászólás sztornó :pirul:
leforrasztottam a hűtőt, az IC-n ez áll: LA4743K alatta pedig:2KDS megnéztem, a HQelektronik-nál 2170huf.
Azért még nem kell megvenni...
Szóval a 6-os és a 20-as lábon kapja a tápot. Ha az előzőekben javasolt dolgokkal megvagy (tisztítás, vezetősávok, forrasztások ellenőrzése), akkor össze kellene rakni, annyira mindenképpen, hogy az IC-nek a hűtése meglegyen oldva. Ezután jöhetne egy gyors teszt. Áram alá helyezed, bekapcsolod, és megnézed mi történik. (Van-e kijelzés, stb.) Ha nincs, gyorsan leveszed a tápról. (Ezért gyorsteszt.) Ha van kijelzés, stb, akkor megnézed, hogy hang van-e? Ha minden rendben örülsz... Ha nem volt kijelzés akkor újra szétszed, nyákot megszakítod, hogy ne kapjon a végfok tápot (az IC 6-os és 20-as lába), valahol olyan helyen, ahol aztán majd könnyen vissza is lehet egy kis forrasztóónnal kötni. (Ezt egy vékony, kis csavarhúzóval szoktam megoldani.) Sajnos a kép, amit felraktál kicsi hozzá, hogy meg tudjam jelölni rajta az ideális helyet, szóval ha nem tudod, hol érdemes, mutass nagyobb képet a forrasztási oldalról. Ha az IC le van választva a tápról, akkor újra összerakod, és jöhet a következő gyorsteszt. Ha ezúttal már van kijelzés, akkor a végfok hibás, jöhet a csere. Ha most se jó...hát akkor romlanak az esélyek, de ezt majd később, ha szükséges. Persze mindezen művelet csak akkor, ha az előzetes javaslatokkal már megvagy, ja és a biztosítékok ellenőrzése is ide tartozik. Ha bármely része nem világos, inkább kérdezz nyugodtan! Tudod leírni nem olyan egyszerű, mintha csinálnám, de azt hiszem talán érthető. De a tesztek alatt az IC-n mindenképpen legyen meg a hűtés, és nem csak arra gondolok, hogy az IC feliratos oldala felőli (amit kiforrasztottál), hanem azon az oldalán is, ahol a hűtőfelülete van, és legyen összecsavarozva is. Na talán kicsit hosszúra, szájbarágósra sikerült, de ugye nem akartam semmit kihagyni, nehogy abból legyen a gond, hogy valami nem tiszta.
Köszi szépen a segítséget, mindjárt mutatok jobb képet is, a tisztítás elég ha annyiban kimerül, hogy a vezetőszálak közül kitisztítottam a trutyit, meg a szálakról és a forrasztásokról úgy ahogy? mert nincs ilyen spray-m amit javasolt szervízmacska?
ja és nincs olyan trafnyákom sem amit mondott, csak egy öreg pikó (vasútmodell trafó) ami elv lekapcsol, ha zárlatot kap, tehát mindenképpen védett valami szinten. Bizti meg csak 1 van benne az lehetséges? 1 db 15 amperes a hátuljában, kihúzással cserélhető kivitelben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |