Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
a kép:
(látszik, hogy mennyire tudtam megpucolni... de ha mondod tovább sikálom, csak a lakk lepattogzott mert szerintem ez a lúgos izé leoldotta, de lehet, hogy az én hibám)
Hali!
Ez inkább erősítős topicba illik, de végülis autós rádióban van ez az IC... Szóval van egy TDA 7375A végfok IC-m (Blau CD-s fejegységben volt benne...). Nézve az adatlapját a 10. láb valami Diagnostic Output, nem kell igaz sehova se bekötni, de mire való?
Talán a forrasztásokat érdemes lenne még átforrasztani, mert elég oxidosak. Használj hozzá bőven folyasztószert.
Bejelöltem, hogy hol kell megszakítani a nyákot, de vigyázz, hogy mellette a vékony vezetősávot ne sértsd meg. Az világos, hogy hogyan tudod megszakítani? A lakkréteg most nem lényeg, ha már életre kelt, akkor lehet foglalkozni a nyák későbbi védelmével. Ja, tápnak szerintem a modellvasút trafó kicsi lesz. Nincs esetleg régi AT-s PC tápod?
őőő nem egészen értem... én abból arra következtettem, hogy a lábt rorrasztom ki és kihúzom vagy nemtudom. Most ez a rajz megkavart kicsit!
![]() szerk: azt hiszem most esett le... el kell kaparni a szálat csavarhúzóval nem? A trafó jó? a potin beállítottam kb 11,5 V-ra hogy nelegyen baj, de ingadozik kicsit.
Magát a lábat kiforrasztani elég macera, viszont egy kisméretű, hegyes csavarhúzóval (pl. órás-csavarhúzó) kapargatva megszakítható a vezetősáv.
Persze azért szakadásvizsgálóval ellenőrizd, hogy valóban megszakadt. Később, ha már minden ok, majd egy kis forrasztóónnal újra összeköthető az átvágás. Ha nincs elég teljesítménye a trafónak, akkor nem biztos, hogy menni fog róla a rádió. Tehát előfordulhat, hogy a rádió jó, de a gyenge táp miatt azt látod, hogy nem megy. Na ezt jól megfogalmaztam... ![]()
Na már csak 1 bökkenő van.
A tápkábel a kocsiban maradt Tatabányán, én meg itt ücsörgök Pesten... Van itt nekem 16db lábam, amelyekre a rádió kábele csatlakozik. A doboz alján fel van tüntetve, hogy a kábel melyik színe milyen funkciót lát el, de az nincs itt sajna, szóval nem tudom hova kösszem a + és hova a - ágat. Azt tudom, hogy van egy 15A biztosíték közvetlen valamelyik bemenetre kötve, szerintem a - ra és a GND a szabad... de szólj ha hülyeséget mondtam! ![]()
Ehhez az angol tudásom kevés, de a lényeg, hogy ezen a lábon lehet pl ellenőrizni, hogy nincs-e túlhajtva vagy nincs-e rövidzár az IC kimenetén, vagy bekapcsolt-e a hővédelem...vagy valami ilyesmi...
Na ehhez meg én nem értek.
és se kapcsolást, se a kábelről fényképet ![]() ![]()
Pedig nem ártana, ha nálad lenne a kábel.
Bár talán ki lehetne silabizálni, hogy melyik mi, de ezt így képek alapján már nem olyan egyszerű, és nem akarok véletlenül rosszat mondani. Másrészt mivel így elég közel vannak egymáshoz a lábak, nem lenne szerencsés oda "kötözgetni" a vezetékeket, mert félő hogy véletlenül összeér valamelyik, az pedig nem hiányozna!
Van egész pici tűzősarum, időközben előkészítettem vele a trafót. Ezek pont jók a lábakra.
De ha ma már nem tudunk mit csinállni, holnap felhívom a gazdit és megkérem, hogy a szükséges színeknek pontossan diktálja be, hogy hol van a lába vagy nemtudom...
Bocsi nem figyeltem, késő van már :pirul:
viszont találltam kábelről fotókat (gugli a barátom) csati1 csati2 a fekete a GND, a sárga az aksi (gondolom negatív nem?) szerk: ez fura. a kép szerint a bal szélső 2 láb egymás fölött, de a bizti a jobb alsóra megy. Akkor ezek szerint nem a bemenetre teszik a biztosítékot?
Igen, az jó ötlet!
Mivel a képeken nem elég egyértelműen látszik, hogy melyik hová megy, inkább nem találgatnék, nem akarom, hogy hibás bekötés miatt nagyobb baj legyen. Inkább beszélj a gazdival, az jó ötlet.
Vagy fordíttasd le valakivel az ide tartozó leírást.
![]()
De nem kell, csak ha véletlenül tudja valaki... Nekem az IC csak szimplán erősítőnek kell... (persze hídba
![]()
semmi
![]() már nem bízok magamban, hogy jól csinálltam-e. Szerintem alszok rá egyet. Holnap segítesz a többiben?
helósztok
vetünk egy használt autórádiót ami tökéletesen működött míg rá nem kötöttünk egy házimozi mélyet. utána teljesen megszűnt a mély hangzás a rádió kimenetén. kicseréltem a végfokot összeraktuk kipróbáltuk és tökéletes volt. beraktuk a helyére rákötöttük a többi hangszórót. bekapcsoltuk és megint ugyan olyan volt. azt vettük észre hogy ha a ballaszt eltekerjük egy kicsit máris lesz mély!!! ![]() ebben tudna nekem alaki segíteni??
Üdv.A hangszórókat nem polaritás helyesen kötötted be. Öreg T
Egyet értek Öreg T hozzászólásával, de azt még hozzátenném, hogy ballaszt a léghajón van. Az autórádión balansz van legfeljebb.
Kezdek kételkedni abban, hogy tényleg elég erős-e a trafóm...
Lehet, hogy Neked van igazad Titi és azért nem megy me nem tudom táplálni.
Már mondtam, hogy az a trafó biztos kicsi lesz.
Nincs esetleg kéznél egy 12V-os autóaksi?
nincsen sajna, de lehet feladom és holnap elnézek vele egy szervízbe
![]() Csak attól tartok drága lesz...
mennyi lehet kb az áramfelvétele egy ilyen rádiónak? (a trafó 1,2A-t ad le)
mondjuk nem túl biztató, hogy a bizti 15A benne
Az az 1,2A kevés lesz, 12V x 1,2A = 14,4W
Hány wattos is az a rádió?
15A kell neki szerintem, mert 4X45W és azt elosztom 12 vel az pont 15 de szólj ha a számolás helytelen!!!
Megnyugtatlak, azért nem kell 15A-es táp, mert a próba alatt úgysem az a cél, hogy kivedd belőle a maximális teljesítményt, de 4-5A-es terhelést azért nem árt, ha tud a táp.
Na nekem olyanom nincs
![]() szerintem feladom a dolgot, elviszem szerelőhöz, megnézetem vele... :peace: talán kipróbálljuk és kiderül, hogy jó. Én ebben reménykedem. Ha meg nem, csak összehozunk valamit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |