Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
a kép:
(látszik, hogy mennyire tudtam megpucolni... de ha mondod tovább sikálom, csak a lakk lepattogzott mert szerintem ez a lúgos izé leoldotta, de lehet, hogy az én hibám)
Hali!
Ez inkább erősítős topicba illik, de végülis autós rádióban van ez az IC... Szóval van egy TDA 7375A végfok IC-m (Blau CD-s fejegységben volt benne...). Nézve az adatlapját a 10. láb valami Diagnostic Output, nem kell igaz sehova se bekötni, de mire való?
Talán a forrasztásokat érdemes lenne még átforrasztani, mert elég oxidosak. Használj hozzá bőven folyasztószert.
Bejelöltem, hogy hol kell megszakítani a nyákot, de vigyázz, hogy mellette a vékony vezetősávot ne sértsd meg. Az világos, hogy hogyan tudod megszakítani? A lakkréteg most nem lényeg, ha már életre kelt, akkor lehet foglalkozni a nyák későbbi védelmével. Ja, tápnak szerintem a modellvasút trafó kicsi lesz. Nincs esetleg régi AT-s PC tápod?
őőő nem egészen értem... én abból arra következtettem, hogy a lábt rorrasztom ki és kihúzom vagy nemtudom. Most ez a rajz megkavart kicsit!
szerk: azt hiszem most esett le... el kell kaparni a szálat csavarhúzóval nem? A trafó jó? a potin beállítottam kb 11,5 V-ra hogy nelegyen baj, de ingadozik kicsit.
Magát a lábat kiforrasztani elég macera, viszont egy kisméretű, hegyes csavarhúzóval (pl. órás-csavarhúzó) kapargatva megszakítható a vezetősáv.
Persze azért szakadásvizsgálóval ellenőrizd, hogy valóban megszakadt. Később, ha már minden ok, majd egy kis forrasztóónnal újra összeköthető az átvágás. Ha nincs elég teljesítménye a trafónak, akkor nem biztos, hogy menni fog róla a rádió. Tehát előfordulhat, hogy a rádió jó, de a gyenge táp miatt azt látod, hogy nem megy. Na ezt jól megfogalmaztam...
Na már csak 1 bökkenő van.
A tápkábel a kocsiban maradt Tatabányán, én meg itt ücsörgök Pesten... Van itt nekem 16db lábam, amelyekre a rádió kábele csatlakozik. A doboz alján fel van tüntetve, hogy a kábel melyik színe milyen funkciót lát el, de az nincs itt sajna, szóval nem tudom hova kösszem a + és hova a - ágat. Azt tudom, hogy van egy 15A biztosíték közvetlen valamelyik bemenetre kötve, szerintem a - ra és a GND a szabad... de szólj ha hülyeséget mondtam!
Ehhez az angol tudásom kevés, de a lényeg, hogy ezen a lábon lehet pl ellenőrizni, hogy nincs-e túlhajtva vagy nincs-e rövidzár az IC kimenetén, vagy bekapcsolt-e a hővédelem...vagy valami ilyesmi...
Na ehhez meg én nem értek.
és se kapcsolást, se a kábelről fényképet nem találok sehol
Pedig nem ártana, ha nálad lenne a kábel.
Bár talán ki lehetne silabizálni, hogy melyik mi, de ezt így képek alapján már nem olyan egyszerű, és nem akarok véletlenül rosszat mondani. Másrészt mivel így elég közel vannak egymáshoz a lábak, nem lenne szerencsés oda "kötözgetni" a vezetékeket, mert félő hogy véletlenül összeér valamelyik, az pedig nem hiányozna!
Van egész pici tűzősarum, időközben előkészítettem vele a trafót. Ezek pont jók a lábakra.
De ha ma már nem tudunk mit csinállni, holnap felhívom a gazdit és megkérem, hogy a szükséges színeknek pontossan diktálja be, hogy hol van a lába vagy nemtudom...
Bocsi nem figyeltem, késő van már :pirul:
viszont találltam kábelről fotókat (gugli a barátom) csati1 csati2 a fekete a GND, a sárga az aksi (gondolom negatív nem?) szerk: ez fura. a kép szerint a bal szélső 2 láb egymás fölött, de a bizti a jobb alsóra megy. Akkor ezek szerint nem a bemenetre teszik a biztosítékot?
Igen, az jó ötlet!
Mivel a képeken nem elég egyértelműen látszik, hogy melyik hová megy, inkább nem találgatnék, nem akarom, hogy hibás bekötés miatt nagyobb baj legyen. Inkább beszélj a gazdival, az jó ötlet.
Vagy fordíttasd le valakivel az ide tartozó leírást.
De nem kell, csak ha véletlenül tudja valaki... Nekem az IC csak szimplán erősítőnek kell... (persze hídba )
semmi
már nem bízok magamban, hogy jól csinálltam-e. Szerintem alszok rá egyet. Holnap segítesz a többiben?
helósztok
vetünk egy használt autórádiót ami tökéletesen működött míg rá nem kötöttünk egy házimozi mélyet. utána teljesen megszűnt a mély hangzás a rádió kimenetén. kicseréltem a végfokot összeraktuk kipróbáltuk és tökéletes volt. beraktuk a helyére rákötöttük a többi hangszórót. bekapcsoltuk és megint ugyan olyan volt. azt vettük észre hogy ha a ballaszt eltekerjük egy kicsit máris lesz mély!!! és minél jobban eltekerjük a ballaszt valamelyik irányba annál jobban visszajön a mély hang! de középen semmi.. tökéletes szép hangja van világos középhangokat tökéletesen átadja. és hangerőtől függetlenül nincs mély?? ebben tudna nekem alaki segíteni??
Üdv.A hangszórókat nem polaritás helyesen kötötted be. Öreg T
Egyet értek Öreg T hozzászólásával, de azt még hozzátenném, hogy ballaszt a léghajón van. Az autórádión balansz van legfeljebb.
Kezdek kételkedni abban, hogy tényleg elég erős-e a trafóm...
Lehet, hogy Neked van igazad Titi és azért nem megy me nem tudom táplálni.
Már mondtam, hogy az a trafó biztos kicsi lesz.
Nincs esetleg kéznél egy 12V-os autóaksi?
nincsen sajna, de lehet feladom és holnap elnézek vele egy szervízbe
Csak attól tartok drága lesz...
mennyi lehet kb az áramfelvétele egy ilyen rádiónak? (a trafó 1,2A-t ad le)
mondjuk nem túl biztató, hogy a bizti 15A benne
Az az 1,2A kevés lesz, 12V x 1,2A = 14,4W
Hány wattos is az a rádió?
15A kell neki szerintem, mert 4X45W és azt elosztom 12 vel az pont 15 de szólj ha a számolás helytelen!!!
Megnyugtatlak, azért nem kell 15A-es táp, mert a próba alatt úgysem az a cél, hogy kivedd belőle a maximális teljesítményt, de 4-5A-es terhelést azért nem árt, ha tud a táp.
Na nekem olyanom nincs
szerintem feladom a dolgot, elviszem szerelőhöz, megnézetem vele... :peace: talán kipróbálljuk és kiderül, hogy jó. Én ebben reménykedem. Ha meg nem, csak összehozunk valamit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |