Fórum témák

» Több friss téma
Lapozás: OK   4 / 8
(#) Arany666 hozzászólása Márc 17, 2009 /
 
Helló!

Vann nemekm egy tda7294 es végerősítöm amit egy pc tá hajt fesz duplázóval!

A táp csak akkor zemel ha a pwr on és föld zárva van.

Ehez lenne nekem szkségem egy kapcsolásra mi csak akkor zár ha van bejövö hang jel és ezt a zárást fen is tartja vagy 10 minig próbálkozam tranzisztorokkal meg kondenzátorokkal, de nem igazán jött össze!

Kezdő vagyok még nem látom át!

a lényeg sz lenne ha kap jelet akkor rövidre zár vagy 10 percig!

Légyszíves segítsetek!

KÖszönöm!!!!!
(#) titi válasza Arany666 hozzászólására (») Márc 18, 2009 /
 
Idézet:
„Kezdő vagyok még nem látom át!”

Na jó, azt még megértem, hogy elektronikában kezdő vagy, de az írásban is?
Régebbi számkeresős deckeknél volt olyan rész, amit itt lehetne alkalmazni. Majd megpróbálok keresni egy ilyen rajzot, te meg addig próbálj meg jól írni...
(#) Sebi válasza Arany666 hozzászólására (») Márc 18, 2009 /
 
Rajzoltam egyet...
A bejövő hangfrekvenciás jel egyenirányítás után az NPN tranyót nyitva tartja, a kollektorában lévő ellenállással pedig az elkót - ami a jel megszűnése utáni időt határozza meg a töltőellenállással együtt - kisütve tartja. Emiatt a relémeghajtó PNP tranyó is nyit, relé húz.
Ha a bemeneti jel kimarad, az elkó elkezd töltődni, ami majdnem a tápfesz eléréséig tart, mikoris a PNP lezár, relé ejt.
A működtető feszt az ATX készenléti tápjáról lehet venni.

HF.GIF
    
(#) ifiszgy hozzászólása Ápr 6, 2009 /
 
Sziasztok!

Egy igen egyszerű, tranzisztoros időkésleltetőt szeretnék beépíteni egy erősítőbe.
Ami a gondom, hogy a késleltetés addig jó, amíg a kondiban nincs töltés.

Ha azonban egy másodpercre szakítom meg csak a
tápot, a kondiba marad töltés és így a késleltetés nem működik, vagy nem a tervezett ideig.