Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Diódának jó a BA159, tirisztornak pedig 2P4M.
Esetleg lehetne még használni a TIC106M-et
Köszi a választ...Sajna 2P4M-et se találok, ugyhogy megpróbálom a TIC-el
![]()
Másik kérdésem pedig, hogy ebben ugye nincs ford.szám tiltás?
A mostani CDImmel az a bajom, hogy 7000nél leszabályoz ![]()
Egyáltalán nem biztos,hogy működni fog a Te általad talált gyújtásrajz. Nem a rajzban van hiba,az gondos elkészités esetén működőképes, hanem az eredeti elektronikáról nem tudni, hogyan dolgozta fel a jeladó impulzusait. Lehet, hogy a negativ irányú jel inditotta a szikrakisülést,ebben az esetben biztosan nem a helyes időben fog szikra képződni,mert ez a + irányú impulzusra gyújt. Ha van tiltás az eredetiben akkor némileg bonyolultabb mint amiről szó van, mindenesetre ebben nincs tiltás.
Azért jó volna tudni a robogód tipusa megegyezik-e a feltett változattal, gyanitom, hogy nemegészen. Egy villamos rajz jó lenne, többen, többet tudnánk segiteni.
A kérdéses jármü egy kinai "MInarelli" blokkos robogó, Longjia 49ccm 2T...
A benne levő CDI 5 pólusú,ilyen mint amit mellékelek... Egyik haverom a gyári minarelli CDIvel használja a saját kungfuscooterét , nem kellett mást cserélni, kompatibilis a jeladó is. Ez meg gondolom a gyári CDI másolata... Habár hallottam olyat is, hogy gyári Minarelli CDIböl is van 2 fajta, ez a ducati-s meg a yamahás...
heló volna egy olyan kérdésem hogy az mitöl van hogy az irf840 fet gate áram nélkül is kinyit??
müszerel mérve nem vezet de ha bekötöm mégis kinyit de ha az egyik kezemel megfogom a gate lábát másikal a nullát akkor zár... ![]() tehát vezérlés nélkül kinyit.... és újnál is ez van...
A gate képes a levegőn keresztül is feltöltődni a sztatikus elektromosság jóvoltából. Ez akár veszélyt is jelenthet a fetre nézve. Tehát nem ajánlatos a levegőben "lógva" hagyni a gate lábat, egy 1k ellenálláson keresztül kösd testre.Adott kapcsolás esetén az ellenállásérték nem biztosan 1k,lehet nagyobb is.
köszi a választ
én már egy marék fetet eldobtam tudatlanságom miatt ![]() most úgy csináltam hogy egy 200k ohm os elenállásal a testre húztam.. bakker sok mindent nem tudok még S: minél jobban azt hiszem hogy értek hozzá anál inkább rájövök hogy menyire nem......
Sziasztok!
Már régóta szeretnék csinálni egy elektronikus gyújtást a motoromba, de nem találok hozzá gerjesztőtekercset, így megpróbálnám kiváltani a régi mechanikus gyújtásánál a megszakítót elektronikára, a jelet pedig egy induktív jeladóról kapná. A csatolt kapcsolásról lenne szó, mit gondoltok működőképes?
Ez így biztosan nem lesz jó. A jeladótól szinuszos jel érkezik (ráadásul előtét-ellenállás nélkül), amitől egy ideig a bemeneti tranzisztor a lineáris tartományban fog dolgozni, majd egy adott jelszint fölött valószínűleg elfüstöl. A BC141 is elég karcsú, a maga max. 1 A-es áramával ahhoz, hogy végfok legyen, stb.
Ha teljesen magad akarod megtervezni a gyújtást, akkor a bemenőjelet először határozott négyszöggé kell alakítanod (lásd Schmitt-trigger áramkörök) egy olyan fokozattal, ami nem is terheli túl a jeladót. A kapott négyszögjel erősítésével vezérelheted a végfokot, amit az elméleti áram / feszültségértékek ismeretében kell kiválasztani, némi túlméretezéssel, illetve nem árt mellé a záróirányú védelem sem, ha egynél többször szeretnél gyújtani. Nézz meg szerintem pár működő kapcsolást, és próbáld meg az említett részegységeket felismerni, elemezni rajtuk.
Szia !
Épp most írtam a másik fórumba,nekem töltés problémám van(Aprilia ETX) azon épp AMAL SEM gyujtás van.(amiről még 2006-ban raktál fel képet)Van róla valami rajzod,vagy hol kezdjem a hiba keresést? ![]()
Üdvözlet!
Saját hibámból elhalálozott a CDI gyújtásom nagyfesz tekercse. Mivel van egy szabályozatlan fázistekercsem "feleslegbe", ezért azt simán felkötöttem egy 220V/24V 15VA trafóra. Azzal táplálom az elektronikát és tökéletes. Szinte ránézésre indul (pedig rúgásnál csak 48-52 Voltra tölti a 2,6 µF-ot), és nagy fordulaton is van szikra. Mivel a többi fázistekercs dolgozik, így azok szabályzása ráhat erre a tekercsre is, így annak feszültsége nem ugrik 31-35 volt fölé még eszetlen pörgetésnél sem. Ezzel a trafóval stabil 130-135 AC a töltő fesz. Csak azt nem értem, ha ez ilyen egyszerű, akkor miért szenvedtem eddig a 3000 menetes hajszál-drótok tekercselésével? ![]() Vagy a későbbiekben kell számolnom valami rejtett gebasszal?
Éértem...
Hát... akkor elektronikus gyújtásom majd csak később lesz. Már összeraktam egy tirisztorosat, ami működik is, csak nincsen hozzá gerjesztőtekercsem. Mindenesetre köszi a segítséget.
Azért elég kicsi az a ~135V fordulaton.
Hogy a gyártók miért szenvednek 3000 menetes "hajszáldróttal"? Szerinted melyik kerül kevesebbe, 1db gerjesztőtekercs, megtekerve (ami neked most a kihasználatlan fázistekercsed), vagy külön gerjesztőtekercs+ egy hálózati trafó? :miaz:
Értem, amit írsz, viszont a házilagos javításnál ez már nem játszhat szerepet. 250 forintért vettem a bolhapiacon a trafót (újonnan is megvan 1500-ból). Ennyiből a drót sem jönne ki, nemhogy a rádolgozott munkaórám. Meg aztán ez örök, mint a nyomorúság.
A trafót cserélem 12-16V/220 asra és máris minden a helyére kerül.
Azt még nem írtam, hogy a 135 volttal szerintem azért megy ilyen vígan, mert teljes hullámú egyenirányítást használok.
Az sem mindegy milyen áttételű a gy.trafód.
Nem csak a kondiban tárolt energia a lényeg, a feszültség is fontos. Egyébként sok gyújtás nem többezer menetes tekercset használ, hanem 0.18-0.45 közti huzalméreteket, és 800-1200, max 2000 menetet.
Ez a tekercs 132 menetes 1,16-os dróttal tekerve (azért kicsit strapabíróbb, mint a 0,1-es
![]() Csak azt szerettem volna jelezni, hogy nem kell mindig szenvedni a "hajszáldróttal", van más lehetőség is.
Helló! Olyan kérdésem lenne,hogy a képen mellékelt trafót akartam feltenni megszakítós 12v gyújtáshoz és nem ad szikrát vele mi lehet az oka,ebben kérném a segítségeteket.
Ez alapvetően egy CDI rendszerű trafó, ahol a szikraképzés energiáját egy kondenzátor tárolja és ez a trafó csak a feszültség feltranszformálását végzi.
A legtöbb megszakítós rendszerű gyújtásnál azonban ezt az energiát a gyújtótrafó a vasmagjában tárolja. A megszakítás pillanatában tehát a "mágnesesen a trafóban tárolt energia" adja adja a szikra energiáját. (ezért is sokkal nagyobbak az ilyen rendszerű trafók, meg nagyobb a primer ellenállásuk) Tehát nem a trafó rossz, csak más rendszerre van kitalálva.
Köszi a segítséget, akkor sajnos nem lehet felcserélni a két típusú trafót .
sziasztok nekem egy gilera xr2 cdi-je ment tönkre és azt kérdezném hogy itt lévö cdi rajzok közül melyiket épitsem meg?szétszedtem de mivel be volt öntve sérülés nélkül nem jött szét de a forumon lévö rajzokza nem nagyon hasonlit.2 tirisztor van benne vagyis gondolom hogy tirisztor...
az eredeti:
Üdv!
A TIC106M-et egy az egybe betudom rakni a motorola helyére? vagy kell még hozzá valami más alkatrész? pl. ellenállás a gate-re? Köszi ui.:terveztem NYÁKot a CDIhez, ha kell valakinek, felrakom...
Az eredeti tirisztornak nem néztem tüzetesen utána,de szerintem berakhatod. A gate-katód közt lenni kellene egy ~1k ellenállásnak, nézd meg az eredeti panelon. Esetleg, ha visszarajzoltad tedd fel a kapcsolását, akkor pontosabb infót lehet mondani.
Megépítettem és müködik
![]() Viszont igyse megy sokkal gyorsabban a robi ![]() Viszont igy napfénynél egyáltalán nemláttam a szikrát, csak hallottam, hogy pattog...lehet nagyobb kondi kéne? Vagy mérjem ki a trafó ellenállását és megtudom? Vagy lehet h a tirisztort kéne másra cserélni?itt olvastam, hogy a TICel lehet probléma magasabb fordulaton... Bocsi, ha sok hülyeséget kérdezek ![]() Üdv
Mekkora kapacitású a kondi? Meg kellene mérni mekkora feszültségre töltődik, ha rárúgsz, persze a jeladót előzőleg kösd ki. A TIC-el annyi a probléma, hogy nagyon érzékeny a gate.je és nagyobb fordulaton a zavarjelek hatására több gyújtást is képes produkálni, de ezt észreveszed, mert rángat, durrog a motor. Ha betetted az 1k ellenállást, akkor valószinűleg nem tesz ilyeneket.
![]() Az ,hogy gyorsabban menjen, irreális elvárás, ahhoz előgyújtásszabályzás kellene. Gondolom a tekercsed rendben van, úgyhogy elégedj meg ennyivel.
1uF, holnap megmérem a feszültséget, de ha leveszem a jeladót,akkor több ciklusban fog töltődni,és nem sül ugye ki, igy gondolom teljesen feltölt...bekötöttem az 1Ks ellenállást, és nem durrog szépen jár alacsony és magas fordulaton is
![]() Itt egy video is az első begyujtásrol ![]() Bővebben: Link
Ha trafód eredetileg is a motorba volt épitve, akkor nem lehet vele gond.
De ismétlem: ha nem durrog, csak nem akar többet forogni mint eredetileg, akkor az nem elektronika hiba, nem is a gerjesztett feszültség a kevés, hanem egyszerűen ennyit tud szabályzás nélkül. A videon teljesen rendben van. Lehetne még a jeladó helyzetével játszani, de gondolom állitási lehetőség nincs, vagy csak nagyon kevés van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |