Fórum témák
» Több friss téma |
Én a digit. fényképezőmhöz (mc33269, 3.3V stab) ezt használom, 2 db AA akku helyett(!) 6V 3.2Ah-ról..
Bővebben: Link Retben fele ennyibe kerül Az ic bírja az 1-2A-s csúcsokat.. mértem.. Neked is elég lesz..:gumicsirke:, én az ic fölé raktam egy 4cmes ventit, egész jól meg van, és így az aksiról ment nekem 6 órát, túrából még volt hátra alig egy óra lemerült az aksim .. Üdv
Ez nem is rossz. Legalább a lomexban kapható.
Ha analógba gondolkodsz akkor már inkább az LM317.
Ennek a kis IC-nek a max. disszipációja 2W körül van, neked 6V 1A-el számolva 6W-ot kell elfűteni, ha még ventilátort is használsz a hatásfokod 40% körül lesz!
Áteresztő tranzisztoros stab nem jó? Csak jó meleg lessz a tranyó Ha a kék led nyitófesze tényleg 3V akkor kettőt sorbakötve meglenne a 6V. Vagy 6V os zener.
A cél, minnél precízebb, tápegység építése. Nem nagyon szeretném egy kis zénerre bízni a dolgot.
A kamera egy eredeti japán minőség, nem csájna. Ezért szeretném egy tiztsességes DC/DC konverterről járatni.
Hello!
Pedig a végén akármit teszel, még is arra van bízva a dolog. De nem is tudod, hogy egy zéner mennyire megbízható. üdv! proli007
Idézet: „De nem is tudod, hogy egy zéner mennyire megbízható” Na látod, ez jól látod. Ránézésre nem tűnik olyan megbizhatónak. Lehet az a bajom, hogy a bonyolultabb dolgokban hiszek.
A bonyolult (nak tűnő ) integrált-áramkörök referenciáját is zener állítja elő, így a végén proli007-nek van igaza
Ezt nem is tudtam. Megérte ideregisztrálni.
Idézet: „A bonyolult (nak tűnő ) integrált-áramkörök referenciáját is zener állítja elő” Igazából nem, mert zénerből csak az 5V körüliek elég stabilak szélesebb hőmérséklettartományban, ezért az integrált szabályzók általában Bandgap referenciát használnak, ami 1,25V-os. Gondolom ez az érték ismerős az MC34063, LM317 és hasonlók kimenőfeszültséget kiszámító képletéből. A 7805 és nagyobb feszültségű testvéreit nemtudom, mert ezekben akár 5V-os zéner is lehet a referencia, de szerintem ezekben is bandgap referenciát használnak. Persze ettől még a zéner jó és megbízható dolog, csak azért írtam, hogy ne szerepeljenek helytelen információk.
Ezek szerint van példa mindkettőre, köszönöm a javítást!
Gyártófüggő is lehet, de pl a 78XX, a uA721 zenert használ, ha hihetünk az adatlapon lévő rajznak.
Sziasztok!
Készítettem egy tápegységet a csatolt kapcsolási rajz alapján, de az egyenirányító nagyon melegszik. Biztos, hogy valamiért gerjed, de nem tudom, hogy miért. Próbáltam már a Graetzről levenni a kondikat, de nem oldott meg semmit. Terhelés nélkül ugyanúgy melegszik mint terhelés alatt. Az egyenirányító bír 6A-t 600V-on a trafó max 4-5 A-t képes leadni. A kapcsolási rajz hibás. Mothaltem
Hello!
- Az egyenirányítónak szinte semmi köze nincs a "gerjedéshez". Ez csak akkor jelentene gondot, ha az áramkör áramfelvétele, a gerjedéstől nőne meg. De akkor füstölne maga az áramkör is. - Tehát az egyenirányítót, a terhelő áram fűti (persze ha nem hibás valamelyik dióda, vagy kondi) Az ért mert az egyenirányítóra rá van írva, hogy 10..25A attól még szépen melegszik, tehát hűtés szükséges számára. - Tekintve, hogy egy híd-egyenirányítónál áramfolyás szempontjából két dióda van mindig sorban, a kétszeres nyitófeszültséggel kell számolni. Az kb. 0,7..1V között van. Tehát pld. 10A terhelő áram esetében a hídon kb. 20W veszteség van, aminek már hűtőborda kell. És ez akkor is igaz, ha a diódára 40A van írva, attól még szinte ugyan úgy melegedhet. - Ha terheletlenül is melegszik, akkor az áramkörben vagy az alkatrészekben valami hiba van. De ha csak az melegszik, akkor magában a hídban van hiba, vagy rosszul kötötted be. üdv! proli007
Hello!
Köszönöm a választ, de az egyenirányító jó. Betettem egy másikat, és ugyan így viselkedik. Egy hozzáértő azt mondta: A kapcsolási rajz hibás. Az lehet baj, ha véretlen (kétlem), hogy egy kondit rosszul kötöttem be?
Hali!
Ha elko-t rosszul kötöttél be, akkor lehet elszállt valami... Nézd át még a tranyót meg a stab. IC-t hogy jól kötötted-e be.
Egyesével kötsd be az alkatrészeket és akkor kioderül hol a baj. Tehát trafó, Graetz, stb...
Csinálj róla egy képet.
Elnézést, kicsit elkapkodtam a választ
Szóval szétszeded az áramkört és egyesével szépen rakod össze az áramkört és méregetsz, közbe figyeled hogy mi melegszik. Én úgy csinálnám, hogy összeraknám a trafót, meg a hidat, ha jó minden akkor jöhet a pufferkondi és a stab IC. ha itt is oké minden utánna jöhet a tranyó. Bár ki kéne próbálni egy másik, tesztelt áramkörben az alkatrészeket hogy jók-e, főleg a tranyót. A kondiknál pedig a pozitív kivezetés mindig felfele van a kapcsirajzon. De képet azért kérünk.
Hello!
A kapcsolás, végtelenül trehány, de nem hibás. Mint említették a 470nF-ok kissé nagyok. A trafó lógó lába remélem sehova nincs bekötve. És ha valaki azt mondja, hibás a rajz, miért nem mondta meg, hogy mi a hiba? Egyáltalán milyen hidat raktál bele? És vajon jól-e kötötted be? üdv! proli007
Szia!
Probáld ki ezt a kapcsolási elrendezést PSU ha kevesebb kivehető áramot akarsz a rendszerböl kevesebb tranzisztorral készísd el a kapcsolást. És szerintem is fontos az alkatrészek egyenként való átnézése
Köszönöm mindenki segítségét, köbzoli már leírta a probléma kulcsát. Egy újabb problémába ütköztem, mégpedig hogy a led nem akarja megemelni a feszültséget. Mi lehet a probléma?
Jelenleg 11.48-11.50V jön ki belőle, a 13.8V helyett.
Szia!
A LED-et nyitóirányba kell berakni(a rajzon fordítva van), és még előfeszíteném egy kb. 2Kohmos ellenállással a 7812 kimenetéről.
Ebben igazad van, de ha záróirányban van, akkor is meg kellne emelnie a feszültséget. Én ugy vélem, nincs hozzá feszültségtartaléka. Mot! Mekkora a feszültség a puffereken? De engedj meg egy megjegyzést, a teljesítménytranzisztort nem oda "szokták" tenni, hanem a bemeneti oldalra.
Szia!
Ha a bemeneti oldalra rakja PNP tranzisztor kell(vagy egy kisebb teljesítményű PNP, és kvázidarlingtonként bekötni). Így is használható, ha nem lényeges a nagy stabilitás.
Üdv!
Sikerült megoldani a problémát, mivel a 7812 bemenet,GND,kimenetre együttesen raktam a diódát. Most csak a GND-n van, és minden rendben működik. Köszönöm mindenki segítségét.
Sziasztok!
Egy 14.4V-os fúrógép akkumulátort hány V-al ill. A-al kell tölteni? És mennyi ideig? Egy Black & Decker fúrógépről lenne szó, aminek az adaptere meghalt. Az akkumulátor 2000mAh-as. Köszönöm segítségeteket.
A teljesítményének 10%-val (ez lesz az áramerősség) nálad 2000mA akkor töltsed 200mA-ral, 14 órán át.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Stabil 3,8 volt kellene nekem, 7.5-4.5 Voltról. A terhelhetősége 100mA körül kellene. Ami a lényeg még, hogy kevés hely áll rendelkezésre, így smd-vel kellene dolgoznom. Gondolkodtam egy 7805+zéneres megoldáson, de valamikor 4V-ra is leesik a feszültség, és nem vagyok benne biztos, hogy egy kondival megoldható ez a probléma. Szívesen fogadom az ötleteket és a segítséget. Köszönöm előre is
Ez elfért volna a kezdő kérdésekben is Bővebben: Link De hogy ne legyen Off ezért itt egy link neked ahol kitudod számolni a neked megfelelő alkatrészek értékét, LM317-el és 2db ellenállásáll meg tudod valósítani az elképzelésed.Bővebben: Link
Ha 4V-ra is eshet a bemenőfesz, akkor csak LDO jöhet számításba! Pl: LP2951 állítható, SMD SO8, 100mA, de még ezzel is akadhat gondod, ha a bemenőfesz brummos.
Másik megoldás, ha párhuzamos stabilizátort alkalmazol (TL431), de a brumm itt is lehet gond... |
Bejelentkezés
Hirdetés |