Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.En is szeretnék nyák levilágitot épiteni.
Már scannert találtam.No most nézegetem a fénycsöveket. Nem értek hozzá... Azok a fekete neonok azok jók e célra? Mindegyik? Hány wattos kell? Van fehér is 15W UVA 360nm?Az jo? De 60cm, az nem fer a scannerbe.
Kösz a linket.Ez jó lesz és az ár is egész jó.
Bár ez nem ebbe a topicba való, de kellene ehez még valami elektronikus gyujtó áramkör. ezekhez én nem értek. esetleg tudnál segíteni?Egy gyujtó áramkörről több csövet is lehet gyujtani, vagy mindegyikhez külön kell? Mégegyszer kösz
Szia! Én az egy fojtó egy cső híve vagyok.
( Így is készítettem el a saját levilágítómat ) Mert üzembiztosabb, kevesebb a hibalehetőség és könnyebb begyújtani a csövet is. Valamint ha egy cső tönkremegy, akkor csak az nem világít. 4 csöves levilágító még három csővel is jó eredményt ad. Amíg a soros kötésnél lehet "legelni" a hibakereséssel...
Sziasztok!
Hogyan kell táplálni 2db ilyen CreeŽ XLamp™ 7090 UVV LEDet kell valami áramkör olvastam LM317 feszültség stabilizátorról is de nem tudom hogy hogy csináljam! Válaszokat előre is köszönöm!
Felül keresd meg a Katalógust, ott írd be a keresőbe, hogy lm317, Keresés gomb és utána az adatlapot lapozd át, azt kell keresned, hogy Figure 10: Current Regulator.
Ja, most nézem, nem kell keresned sem, a Katalógusban az első oldalon szerepel.
Köszönöm megtaláltam!
Hello!
Eddig én vasalásos módszerrel készítettem nyákot, de most megpróbálom a fotokémiai eljárást is. Ehhez szseretnék építeni egy levilágítót. Nem tudom hogy uv-fénycsőt vagy uv ledet használjak e, tudom az uvledből sok kell, de mi lenne ha mondjuk csak 4 led lenne, és csak a levilágítási dő nőne meg? Ez így jóval költség kímélőbb megoldás lenne Ha ezt a ledet nem tartjátok jó ötletnek, akkor esetleg tudnátok valami fénycsövet ajánlani, és hozzá valami kapcsolási rajzot adni?? a választ előre is kösz üdv: mate_x
Én inverteres fénycsöveket használok, ezek 12V-osak, számítógépre köthetőek!ITT és alatta láthattóak a képek.
Ha inkább UV ledekkel építenél levilágítót akkor nézz be ebbe a témába: Bővebben: Link cree LED-ekből már 4-6 db elég
Ha a LED megfelel ami a legjobb "szerintem" akkor mindenképpen a Superflux LED a leg olcsóbb és egyszerűbb.
5 chip-es UV Superflux 7,6x7,6mm 13.000mCd 5 LED chip egy tokban!! Anyag: InGaN Szín : UV Nyitófeszültség (VF) : 3.2 - 3.6 V Fényintenzitás (IV) : 12.500 - 13.000 mCd Hullámhossz : 395 - 405nm Sugárzási szög : 140 fok (!!!) Maximális áramfelvétel (folyamatos) : 100mA Maximális áramfelvétel (impulzus) : 120mA Maximális teljesítmény : 500 mW Működési hőmérséklet : -40 - +85 fokig 7,6 x 7,6 mm -es tokozás Ár: 205,00 Ft/db. Bővebben: Link Innen beszerezheted, nekem is itt a fórumon tanácsolták és nem bántam meg, az UV csővekkel épített levílágítóm cseréltem le. 24LED bőven elegendő teljesítmény A4 mérethez. És a lényeg a leg ólcsóbb!
Hello,
most gyorsan összedobtam az elképzelésemet a levilágítómhoz. A kérdésem az lenne, hogy így megfelelően működne? Kicsit bizonytalan vagyok és drága mulatság lenne elfüstölni a ledeket. Úgy számoltam, hogy 3,9 ohm-mal 320mA menne át a ledeken és mindegyik ág 12V-ot kapna valamilyen stabil tápról, de egy 7812 beiktatása sem lenne gond. Köszönöm a segítséget! Tomi
Nem írtad, így tippelem, hogy LM317-et használnál.
A rajz alapján 320mA folyna mindegyik leden, az ellenállások mindegyike elég, ha fél wattos. A táp stabil legyen, de a 12V lehet hogy kevés lesz, mivel a 3 leden is esik fesz, és az áramgenerátoron is esik pár volt.
A rajzon nem látszik, de tényleg LM317-es stab ic-t használtam. Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Most akarom össze rakni ezt a cree ledes "játékot" megvan minden nyák alkatrészek LED de nem tudom mekkora áramot igényelnek a ledek (2) és hogy igényel e hűtés a Lm317 és ha igen az mekkora van jó pár hűtőbordám! Válaszokat előre is köszönöm!(és utólag is fogom )
Üdv!
A Cree UV ledek 350 mA-t bírnak. Itt az adatlapja. Hogy igényel-e hűtést, azt pedig legegyszerűbben úgy tudod meg, hogy bekapcsolod, járatod egy kicsit, és ha nagyon felmelegszik akkor kell a hűtőborda.
Az adatlapjukban benne van, hogy 350mA-t nagyon szeretik. Impulzus üzemben még többet is bírnak. Volt akinek 380mA-ről is ment már.
Ezeket figyelembe véve némi számolással megkapod az eredményt. 1. LED-ek feszültség felvételeolyan 3,6V körül van 2. Sorba vannak kötve, tehát a nyitófeszültségek összeadódnak (7,2 V összesen) 3. 10V a bementi feszültség 4. 10V-7,2V=2,8V 5. Mivel a LED-ek áramigénye 350mA-ben meghatározott, ezért az ellenálláson is ez folyik át. 6. 2,8V*0.35A=0,98W, ugyan elég lenne az 1W-os ellenállás, de bizots ami zicher alapon jobb a 2W-os 7. Mivel egészen kevés feszültség marad az LM317-re a LED-ek feszültségfelvétele és az ellenálláson eső fesezültségek miatt, ezért nem kell szerintem hűteni a stab ic-t! 8. Beüzemelés után, azért figyeld egy ideig melegszik-e a stab ic, de nem kellene neki! Jó építgetést!
Ok!
Akkor 300 mA jó nekik! Még össze kell szednem minden tudásom és bátorságom a cree ledek beforasztásához. De utána ki próbálom. Köszönöm a választ! (Bövítve) Köszönöm neked is lasarus1988! nem lesz baj hogy 1W os már meg vettem 1W osat?
Mivel az LM317 is benyel némi feszültséget, ezért az ellenálláson is kisebb feszültség fog esni. De ha minden ideális lenne, akkor is csak 0,98W-os ellenállás kellene, ami ez esetben melegedne, de bírná.
Mivel azonban semmi sem ideális, ezért elegendőnek kell lennie az 1W-nak is. Jobb a békesség alapon gondoltam 2W-ra.
Értem! Össze raktam nagyon jó.
Igaz hogy még csak 90-100 mA el hajtottam de így is elég jó (10cm A4 es lap) most fogom neki megcsinálni a tápot valami régi adapter ről ami DC 12V 300mA es. Nem gond hogy 12 volt vagy akkor ha igen mit módosítsak a kapcsoláson? (Ez az első komolyabb projektem.)
12V bemenő feszültség esetén már nem elég az 1W-os ellenállás. Ha jól számoltam 1,68W-ot kéne tudnia. Oda már kell a 2W-os. éS most már lehet hogy langyos lesz az LM317, de hűteni szerintem még most sem kell.
Akkor 2W os lesz, Mondjuk most is rá raktam egy kicsi hűtőbordát a biztonság kedvéért de azt azért rajta hagyom elfér!
Még egyszer köszönöm minden segítséged! "NINCS TÖBB KÉRDÉSEM"
Bocsánat, lehet, hogy hülyeség, amit írok, de szerintem az ellenálláson nem akkora feszültség fog esni, hanem csak 1,25 V. A maradékot meg az IC fűti el.
Szerintem az a működési elve, hogy "megpróbál" 1,25V-ot tartani az 1 és 3 pin között. Ehhez akkora áram fog társulni, amennyi ezen a feszültségen az ellenálláson átfolyik, mivel ez az ellenállás köti össze a két pint (így számoltad ki a szükséges ellenállást, elhanyagolva a az 1-es pinen folyó minimális áramot). Tehát 0,32 = 1,25/R R=1,25/0,32=3,9 I=U/R=1,25/3,9=0,32 (meglepő) p=U*I=1,25*0,32=0,4 Tehát ha én jól értem a dolgokat, akkor ráhagyással elég egy 0,6 W-os ellenállás is. Az IC-t lehet, hogy kell hűteni.
Valóban igazad lehet. Megnéztem mégegyszer az LM317-es adatlapját és az ADJUST illetve az OUTPUT lábai közé a referencia 1,25V jelenik meg. Ezáltal tényleg elég lesz egy mezei 0,6W fémréteg ellenállás a kimeneti áram beállításához.
Ez estben viszont a 12V bemenő feszültségből 7,2V-ot megesznek a LED-ek és a maradék 4,8V jut az IC-re. Itt már lehet hogy hűteni kell. És végül egy gyors kérdés: Mi lenne akkor, ha meghagynánk az eredeti kapcsolást annyival kiegészítve, hogy a LED-ekkel sorba kötünk egy ellenállást ami megeszik egy kis feszültséget, hogy ne melegedjen annyira az IC? A képen szemléltetem az elképzelésemet.
Szerintem ezzel csak a problemat vitted arrebb. Illetve annyival beljebb vagy hogy megosztottad az eldisszipalando teljesitmenyt ket alkatresz kozott. Kerdes, hogy megeri-e.
Azért kérdeztem, mert én egy A/4-es nyákon szeretném megvalósítani a levilágítómat. És ezen a nyákon lennének az LM317-es IC-k is. Viszont kérdés, hogy hőpaszta és a nagy rézfelület képes-e hűteni az IC-ket és LED-eket is megfelelően? Ha viszont van egy teljesítmény ellenállás, akkor az elfűtené és elég lenne a szabad rézfelület hűtésnek. Vagy rosszul gondolom?
Köszönöm a segítséget! ui.: itt még nincsenek meg a teljesítmény ellenállások csak az árambeállítók
Van az LM317-nek minimalis feszultsegejtese? En 3V korulire emlekszem de nem vagyok benne biztos. Tehat 1W-ttot biztosan disszipalni kell.
Az aramgeneratorral mindig az a baj hogy Pho = (Ube-Uki) * Iki teljesitmenyt disszipalni kell. Raadasul a legtobb szabalyozo IC-nek van minimalis feszultsegejtese, ami azt jelenti hogy adott aramhoz tartozik egy minimalis eldisszipalando teljesitmeny a szabalyoz IC-n. Ennel mar csak tobbet kellhet disszipalni. Multkor meregettem az LM317-es aramgeneratorom homersekletet infrahomerovel. Meglepo modon a hutoborda azonnal felment 60fokra. Utana kb 80fokon megallt. Sajnos csak egy picike hutobordat kaptam. Igy latvan a valosagot inkabb kapcsolouzemu aramgeneratort epitek mintsem, hogy hutobordakat vegyek. Elgondolkoztam azon, hogy az LM317-et es az UV ledeket a nyakon hutsem, nagy rezfelulettel. Sajnos a neten olyan hoellanallasi tenyezot talaltam ami nem sok joval kecsegtet. Vagy novelem a nyak feluletet, vagy hutoborda. Egy ventilatoros megoldas mar eleg jo lehetne. Kezd egyre inkabb olcsobbnak tunni a chipcad meghajto IC.
Valóban 3V a minimális differencia a bemenet és a kimenet között. (Érdekes módon csak a Texas-os datasheet-ben találtam minimum értéket is). Ez esetben 1,05W-ot kell eldisszipálnia az IC-nek. Remélem elég lesz neki a nyák teljes felülete
Nem értem ezt az áramgenerátor mizériát!
Mi van, ha az áram +/- 5-10%-kot változik a tápfesz ingadozásával? Megfelelő értékű és teljesítményű ellenállás sorba-kötve az UV ledekkel, oszt' jó napot! Nekem így tökéletesen működik a 2x3 db CREE + két ellenállás áganként 330mA-el. (a tápfeszültség azért legyen másfél kétszerese a sorba-kötött ledek nyitófeszültségeinek összegénél) Persze, aki nagyon precíz akar lenni az készíthet hozzá áramgenerátort is, hiszen ezért hobbi...
Na most már tényleg nem értek semmit!
Tehát nekem elég az a 3.9 Ohmos 1W os ellenállás 12 V és 300mA hez. De akkor az a két volt nem számít? (A LM317 et hűtöm) (Bocsánat de valaki szerint 2W valaki szerint 1W más szerint 0.6W tényleg nem tudom mi legyen) |
Bejelentkezés
Hirdetés |