Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Sikerült szereznem egy Wartburg gyújtótrafót, és ki is szeretném próbálni, hogy működik-e , hogy kell? Van egy 15 ill. egy 1-es kivezetés rajta + a gyertyakábelé. Autóm az nincs hozzá, viszont van egy 12V.-os akkumulátorom, és vezetékeim. Melyik vezetéket hova kell kötni, hogy nagyfeszültséget elő tudjak állítani? Melyik vezetéket kell megszakítani, illetve szintén hozzáériteni az akkumulátorhoz, hogy működjön a dolog? Esetleg rajzot tudnátok feltenni erről az egyszerű kapcsolásról? (Sajnos nem igazán értek az ezez a dologhoz).
Szia nézd meg a skori veb oldalát és a sima sorkimenős kapcsolást,ezzel meg tudod szaggatni és a tetején lévő ki vezetés a + nagy fesz a test pedig a -
Szia!
Ezzel az egyszerű kapcsolással kipróbálhatod.
Tesztre tényleg jó, de sajnos volt már szerencsém olyan trafóhoz is, amely remek szikrákat produkált egészen odáig, amíg a gyertyát a helyére nem tekerték. Ekkor elmúlt a tudománya. Másik trafóval azonnal indult a moci.
Szóval, a puding próbája változatlanul az evés! :yes:
A kapcsolás jó!
Később kapcsolj a nyomógombbal párhuzamosan 2µF-os kondenzátort (250..400v-osat),figyeld meg a szikrán a különbséget!
15 a "+"-ra, 1-est pöcögteted a "-"-ra. a nagyfeszültségü kábelt 0,5-1 centire tartsd a a negativ saruhoz. Az "1" elvételekor intenziv, kékes szikrát kell látnod, ha jo a trafo.
Vagy intenzív izomösszerándulást kell érezni, ha kellően jól sikerült megfogni!
Helló.
Bocs, hogy beleszólok, de az a 2 mikrofarád, az eredetileg, 0.22 mikrofarád. Köszi
A Gyújtótrafó fém házát nem kell leföldelni, illetve a - részhez kötni?
Oda lehet. Autókban is a testre van csavarral rögzítve. De nem szükséges. Uli
Kissé módosítottam azt a próba rajzot. Oda kell egy kondi is, mivel a gyújtás egy rezgőkör, ezért a tekercshez jár egy kondenzátor is. A 4 ütemü és a Wartburg trafófoz is 220nF-ot használnak, erre vannak méretezve a trafok. Kondi nélkül nem javasolt a használata, bár nem egy ilyen kapcsolást láttam. Nos vannak akik nem értenek hozzá, de ők is publikálnak ! Ők tudják mit csinálnak (legalább is azt hiszik hogy tudják ! ).
Ok! Szánom-bánom,de így igaz!
Kövezzetek meg! 0.22uF. Idézet: - igy indult a topik. Ehhez képest kicsit tulliheged a dolgot azzal a rajzzal. „Sikerült szereznem egy Wartburg gyújtótrafót, és ki is szeretném próbálni, hogy működik-e , hogy kell?” Amugy 2ütemünél (megszakitosnál) ahogy már irták 0,22 µF-os kondik vannak a megszakitok mellett, a négyütemü Wartburgnál nincs ilyen, az elktronikus gyujtás Hall-jeladoval. Idézet: „Nos vannak akik nem értenek hozzá, de ők is publikálnak ! Ők tudják mit csinálnak (legalább is azt hiszik hogy tudják ! ).”
Van egy mondás:„Ne itélj, hogy ne itéltessél....”
Amúgy szerintem ez olyan témakör amihez mindenkinek aki géperejű benzines járművel közlekedik van hozzátennivalója, függetlenül a gyakorlatától.
Te egy nagyon nagy ász vagy! Azt szeretnéd minden áron elérni, hogy a neten hülye szakszerűtlen trafós bekötések továbbra is szó nélkül maradjanak, és boldogan lehessen gányolni, meg félreinfomálni mindenkit ? Gratulálok hozzá !
Idézet: „a négyütemü Wartburgnál nincs ilyen, az elktronikus gyujtás Hall-jeladoval. ” Ecsém, ha valamihez nem értesz, inkább hallgass szerintem. Bölcsebb dolog sokkal! Legnagyobb bánatodra közlöm, hogy azokban is van kondenzátor ! :eek2: Nálam kiverted a biztosítékot, pedig ez elég nehéz szokott lenni !
Lenyügözö stilusoddal meggyöztél!
Jövök neked egy biztositékkal. (szo nem volt szakszerü vagy szakszerütlen trafobekötésröl. Probárol volt szo. Aki ehhez nyomogombot, meg biztositékot használ, hát... )
Kétütemü motor próbájára meg tiszta benzint ajánlj ! Egy darabig azzal is ugyan úgy megy. Minek a próbára olaj bele, nemde? A biztosíték nem árt, de azt nem én rajzoltam, hoppá !
Egy utolso kérdés: hol találhato a Wartburgban a gyujtás biztositéka? Esetleg a VW-ben, Fiatban, Renault-ban?
Köszönöm megtisztelö válaszod. (ignore ON - más szavakkal le vagy te ****) Moderálva, "jutalmazva". No comment... -- kobold
Nem kell neked kérdezni, te tudsz mindent. Fejezd be, és ne szórakozzál ! Már az első postomba sem kellett volna belekötnöd, én nem címeztem senkinek, csupán a helyes trafóhasználatra hívtam fel a figyelmet. Ellenben te a kötözködésen kívül mást nem csináltál. Talán befejezhetnéd ! Javaslom.
A kontenzátor mit csinál az áramkörben?
Miért ne használjam a trafót kondi nélkül, talán tönkremegy, stb.?
A kondenzátor csak ül, és figyel.... Közben néha töltődik, néha kisül.. Próbához nem kell kondi...
Hali!
Jó kis vitát váltott ki a rajz, amit felraktam. Bár nem voltam pár napig utólag reagálnék egy két dologra: - Az, hogy a próbára tesz-e kondit vagy nem, lényegtelen, max. kisebb lesz a szikra. - De azt javasolni egy kezdő emberkének, aki rajzot kér két alkatrész összekötéséhez, mert nem ért hozzá(!), hogy egy nagyfeszültségű trafót kézben próbáljon ki, elég elvetemült ötlet!! Rossz belegondolni a következményekbe, ha az illető gyerek, vagy esetleg szívritmusszabályozója(pacemaker) van. - Mivel azt írta, hogy akkuról tudja kipróbálni, ami esetleg egy autós akku(akár több száz amperes indítóárammal), az a bizti elfér ott, ami jelen esetben egy sodrott vezetékből kibontott szál is lehet, de ez arra elég, hogy egy zárlat esetén ne a vezeték olvadjon bele a muksó kezébe.
Hogy kötnétek be az autóba még egy gyújtótrafót az eredeti mellé?
Nagy feszültségű impulzusokra lenne szükségem. Idézet: „Hogy kötnétek be az autóba még egy gyújtótrafót az eredeti mellé?” Jó erősen..... Nem tudom mi a célod, de ha az eredeti trafót tápláló áramkört megbontod, kettéosztod, vagy párhuzamositod,akkor mindenféleképp a gyújtásteljesitmény csökkenésével jár. Érdemesebb külön áramkörről táplálni. Plazmagyújtáson töröd a fejed?
Igen, megfordult a fejemben.
Egyenlőre csak próbaképpen csinálnám meg, és ha működik, akkor talán rá is kötném.
Helo.Citroen ax-em van(sajnos)1,1-es benzines 89-ees.szétszakaddtt 3 kébelem a gyujtotrafonál elvileg 12 volt negativ meg 5 volt talán?vagy az is 12 volt.tudtok segiteni?köszi.
Szia, ha normál kábel volt (nem a gyertyához menő), akkor kösd össze a szétszakadt kábeleket nyugodtan. Már ha jól értem a problémád...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |