Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Erről a gépről van szó? Mert ha igen, akkor a 207-es számmal jelölt alkatrész az egyenirányító.
Van 10-16-10 Amper. Mind C-s.
Ha sikerül, úgy felkapcsolni, hogy nem veri le, akkor már fent marad, hegesztés közben is. Mivel nem a főtrafót kapcsolgatom. Bár ott most még nem tartok, hogy hegesztek. Csak mérés és állítgatásnál tartok. De csak hétvégén tudom ,csinálni, mert nincs idő, kedvem, egészségem sajna. A hálózat megbírja. 2.5mm-es tömör réz.
Jól gondolom,hogy a három fázisból kettő 10A-es?
Mert akkor eléggé zűrös hegesztői jövő elé nézel,vagy a család addig nem TV-zik;mikrózik;vasal;mos stb...
Igen, erről a gépről van szó és mellékelem a képet is. Nem mondanám, hogy szívat az esab, de dühített ez a vasárnapi lecsapósdi, és ha a géppel van gond, és a javítása nem gazdaságos (mondjuk nem nagyon válnék meg tőle, mert príma kis műszer), akkor bizony nézek másik gépet, szóval ha van kedvenc megbízható típusod, ami könnyen szervizelhető kis hazánkban (esetleg magyar gép) és az előbb leírt paramétereket, ami nekem fontos teljesíti, akkor ajánlj nekem egy frankó kis miget.
Rendelkezésre áll a hegesztéshez három fázisod?
Mert ha igen, akkor lényegesen könnyebb a helyzet,mivel a három fázisú gépeknek azonos teljesítmény mellett lényegesen kisebb az áramigénye.
Szia!
Nincs 3 fázisom, csak 1 A mellékelt képen az egyenirányítóban a diódák cserélhetőek?
Ha van lakatfogód,mérd meg a fázisok felvett áramát terhelés nélkül. Ha ez több mint 1A akkor nem fogsz tudni hegeszteni a 10A automatáról még akkor sem, ha "C" jelű.
Ha van hozzá célszerszámod akkor igen, egyébként ne kísérletezz vele,mert az új dióda a betoláskor tönkremegy. Ja, és csak azonos típusú diódákat szabad belerakni egy csoportba. A csoport alatt a pozitív vagy a negatív oldalt értem. Mekkora a kismegszakítód a fogyasztásmérőnél?
Mifelénk az áramszolgáltató az egyfázisú mérővel rendelkező fogyasztóknál 4400Ft szerelési díj ellenében kicseréli a régi automatát 32A értékűre,ha a betáp kábel legalább 10mm2. Nem kell rá plusz hálózatfejlesztési hozzájárulást fizetni. Azt kell mondani,hogy a tüzifavágó körfűrészed leveri. Próbálkozz be náluk, hátha sikerrel jársz. Ha eléggé meggyőző tudsz lenni,akkor talán még a "C" jelűt is felteszik,de azt neked kell megvenni,mert a szolgáltató ilyent nem tart. Ha sikerül velük megegyezni,akkor a munkalapra is a "C" jelűt írasd rá!
Ez fontos,mert egyébként egy ellenőrzéskor az ellenőrök lecserélik "B"jelűre a kismegszakítódat.
A jelenlegi a legjobb, szerintem először a szolgáltatónál próba.
Szóval azt mondod, hogy az ESAB-nál ne keressek jobbat, és ha baj van vele, akkor inkább javíttassam meg.
Azt nem mondom hogy nincs jobb,de elérhető áron jelenleg nem találsz jobbat. Tudtommal gyárilag egyik sem rendelkezik lágyindítási lehetőséggel , így a bekapcsolási áramlökés problémádra csak a szolgáltatónál megrendelt automata csere jelent megoldást. Ha ez megtörtént,akkor szerintem többet ilyen problémád nem lesz, és az ESAB-ot megelégedéssel fogod használni.
Tehát cseréljünk megszakítót a mérőórán. OK. utánna járok. A lágyínditás technikai háttere bonyolult, vagy meglehetne oldani a gépben?
Ha dióda problémám van akkor milyen típusú, milyen méretű diódát kellene szereznem, és honnan? Ha tudnál esetleg netes elérést az jó lenne.
Hogy néz ki egy dióda betoló szerszám?
A lágyindítás nem egy egyszerű eset mert a kimeneti feszültség és az előtolás sebessége egymással arányban van . Tehát a lágyindító a tolómotor fordulatát is kell hogy szabályozza. Emiatt nem egy egyszerű kapcsolásról van szó, elképzelésem szerint egy PIC vezérlés szükségeltetik a probléma megoldásához. Az alapjelhez(kimeneti feszültség: 1. alapjel; előtolási sebesség az adott feszültséghez: 2. alapjel)azonos felfutási időt kell hozzárendelni, ez eleve kizárja a főtrafó mágneskapcsolóval történő bekapcsolását. Ide csak triacos lágyindító jöhet számításba, az előtolás felfuttatása sem valósítható meg az eredeti kapcsolással, tehát egy komplett elektronika szükséges,amely ellátja a főtrafó bekapcsolás és az előtolás szabályzás funkcióját is. Tehát az eredeti gépből a tolásszabályzó elektronikát is ki kellene venni. Maradna a főtrafó a fokozatkapcsolóval, és a tolómotor. Nem egyszerűbb az áramszolgáltatóval egyezkedni?
Szerintem először bizonyosodj meg arról, hogy van-e hibás dióda a hídban. Ez általában látszik is, szétnyílt dióda vagy leégett diódakivezetés formájában. Ha ilyent nem látsz, akkor nagy valószínűséggel a híd hibátlan.
A szerszámot így találomra lerajzolni nem tudom, kb 15 éve csináltattam egyet, a méreteket fejből nem tudom. Ha mégis van hibás dióda , akkor először a típust kell megnézni, hogy beszerezhető-e, ha nem akkor szerintem egy új híd olcsóbb,mint a rendelhető minimális mennyiséget(általában 100db)megvenni egy forgalmazónál.Én kb 12 éve voltam kénytelen venni, mert már sok döglött híd volt nálam, akkor fizettem a minimális mennyiségért(100db) 46000 Ft-ot. Most már valószínűleg drágább lenne. A baj csak az,hogy az egyik fajtát rendeltem meg akkor, (a pozitív diódákat)a párját nem, azóta viszont azt kivonták a forgalomból. Helyettesítő viszont nincs.
Köszönöm a válaszokat, sokat tanulok belőle. Tehát a lágyíndítás egy problematikus dolog jobb megvenni gépestül, mint megcsinálni egy bizonytalan dolgot. Téma asztalról levéve.
A diódákat megnézem, mi a helyzet, tesztelem a mágneskapcsolót is, és majd jelentkezek ha nem terhellek nagyon a kérdés dömpinggel.
Szívesen válaszolok,ha tudom a kérdésre a választ. Mint korábban már írtam, még nem találkoztam lágyindítós géppel, (ez nem jelenti azt hogy nincs is)csak az imént leírtak szerint tudom elképzelni egy ilyen megoldás működését.
Szia!
Szétszedtem a gépet, megnéztem a diódákat, lábaik megvannak, nem lyukasok. A gépet kiprobáltam üresen min. és max fokozaton, egymás után többször is. Nem volt semmi probléma, minden szépen müködik. A mágneskapcsolót így külön már nem teszteltem, mert müködik minden. Nagyon úgy tünik, hogy problémáim oka a hálózati biztosításban van.
Ezt már az elején gondoltam, de jobb ha magad győződsz meg róla, mintha én pár száz km-ről próbálnám meg elhitetni veled. A kimeneti feszültséget is mérd meg, üresen kb.16 és 28V között kell hogy változzon a fokozatkapcsoló állásától függően. Ez az érték +/- 10% szórást mutathat, a hálózati feszültség függvényében.
Meg fogom mérni.
Két 10A-os, egy 16A-os. Mind C-s Ha én hegesztek, akkor addig ne TV-zzen, mikrózzon senki! Bár nem értem , hogy miért kell ennyi áram? 3x10A? Co hegesztéshez? 0.8-as dróthoz?
Hát valójában nem folyik ennyi áram,és ha a kismegszakító helyett sima lomha kioldású biztosítóid lennének ,valószínűleg nem is oldanának le. De igazából a hegesztés céljára szolgáló trafó méretezése dönti el,hogy mekkora biztosítás kell neki. Mivel-ha jól gondolom- a te trafód primerje állandóan be van kapcsolva, ezért a trafód gerjesztése valószínűleg a maximális kimeneti teljesítményhez lett kiszámolva. Ebből következik, hogy az ívfogás pillanatában fellépő primer áram is eszerint alakul ki. Amikor már ég az ív akkor már a primer áram is kisebb lenne,de ezt te nem tapasztalod meg, mert arra már leold a kismegszakító
Nem tudom milyen vaskeresztmetszetű a trafód,milyen átmérőjű a primer tekercselés, milyen menetszámú a primer,- gyakorlatilag ezek az adatok határozzák meg a rövidzárási áramot a primer oldalon. A gépedet olyan helyen kellene kipróbálnod,ahol rendelkezésre áll megfelelő villamos teljesítmény, és akkor kiderülne hogy a géped a hibás vagy a hálózatod a gyenge.
Nos ez a trafó nem kifejezetten hegesztésre lett tekerve.
Ezt nagyjából 40 éve csinálhatták. Egy izzót hajtott. Ha jól emlékszem 80V 100A körül volt a max teljesítménye.(de nem biztos) A hét végén mindenképp beüzemelem. Majd kiderül mennyi áramot kajál. Nem lesz napi használatban, ez csak olyan alkalmi ez-az hegesztésre lesz.
1. Trafós CO2 gép trafója nincs állandóan bekapcsolva. Gombnyomásra húz a mágneskapcsoló, jobbakban a huzalelőtolás leállása után még tart egy darabig, hogy ne lógjon hosszú drótdarab a fúvókából.
2. A bekapcsolási áramlökés jóval kisebb gépeknél is okoz gondot, pl. mikrosütő. 3. A CO2 gép trafója lapos karakterisztikájú, ívfogásnál a huzal érintése miatt nagyon nagy áramlökéssel indulhat. Az egyenáramú ágban nagy fojtó kicsit megfogja. 3x10A 0,8-as dróthoz akár kicsi is lehet. Csak a fokozaton és az előtoláson múlik.
Olvasgattam több korábbi hozzászólásodat, de nem emlékszek, hogy áttekerted volna a trafót. A 80V túl sok, 13-30 V közötti feszültség kell teljesítményigény szerint. A 0,8-as huzalhoz ~ 16-20 V.
Az én gépem trafója állandóan be van kapcsolva.
A szekunder oldalon egy félig vezérelt diódás/tirisztoros egyenirányító híd van. Egy egy teljesen egyedi, általam épített CO hegesztő. A huzal előtoló vezérlés egy full profi gyári panel. Még a jövő hetet is lehet rajt állítani. A tirisztor vezérlés egy általam utánépített, gyári kapcsolás.
De igen vannak olyan típusok amelyeken a primer állandóan be van kapcsolva. Hogy csak kettőt említsek: A VISZÉK által gyártott T400C és az olasz gyártmányú WEMI FX 500 . Ezeknél a gépeknél a szekunder tirisztorokkal van egyenirányítva, és a tirisztorok gyújtását lehet tiltani , ha ki akarjuk az áramot kapcsolni.
A többivel egyetértek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |