Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszám limiter építése
Lapozás: OK   2 / 6
(#) msrap4 hozzászólása Okt 25, 2009 /
 
Vagy én rosszul mondtam?
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Okt 25, 2009 /
 
Szóval nincs a szekunder egyik vége se testelve. Így már világos.
(#) akos70 válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 25, 2009 /
 
Ahogy Potyo irja.
Katalizátor nélkül már régota nem gyártanak autot.
Az igazán nagyteljesitményü autokban ezen kivül van még egy tiltás, ami a sebességet figyeli. Igy pl. utolso fokozatban azt a fordulatot sem engedi, amit kisebb fokozatokban még igen. Német autoknál ez a limit 250km/h szok lenni.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Okt 25, 2009 /
 
Igy van, pontosan. :yes:
(#) akos70 válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 25, 2009 /
 
Most tekintsünk el attol, hogy 1-2-4-3 gyujtási sorrent utoljára talán a Warszavákban volt.

- 1-4 ill. 2-3 mozog együtt.

- Egy traforol megy az 1.-4., másikrol a 2.-3.

- Miért felezödne a szikra??
(#) msrap4 hozzászólása Okt 26, 2009 /
 
A sorrendet csak példaként hoztam fel, hogy ellehessen képzelni a dolgot ahogy magyaráztam, végülis úgygondoltam ahogyan montad, de ez a sorrend azért van a fejemben, mert a volgamotoros latvijában azthiszem ilyen van, vagy még régen egy régi könyvből tanultam a kocsikról és ott is még ez volt leírva!
Hogy mért feleződne meg? Hát trafós cuccban nemvagyok otthon, én úgygondoltam, hogy ha egy trafóra lenne kötve a két gyertya akkor mindkettő egyaránt letestelődik. De hogy visszamegy a másikszálon azt nemtudtam.
(#) watt válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Naszóval akkor már tudod, hogy nem a gyújtást kéne megszakítani, hanem az injectort, amit egy relével lehet a legegyszerűbben, ami alapból zárva van, azaz áram hatására szakít meg.
Csatoltam egy rajzot, aminek a bekeretezett része egy fordulatszám mérő, aminek a kimenete egyenfeszültség, ami arányos a fordulatszámmal. Ezt a pontot kell egy komparátorral figyelni, és a komparátoron lévő potméterrel beállítani, hogy 7200-nál billenjen át, meghúzván a relét, egy npn tranyón keresztül. A komparátor részt most nincs időm lerajzolni, talán más segít, vagy talán később. Érdemes a googlet is használni! Paneltervem nincs, ne is számíts rá.

Néhány komparátor találat:
(#) msrap4 válasza watt hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Fúú köszi! Bőven elég is lesz a kapcsolási rajz és még lehet, hogy a kijelző részét is megcsinálom mert igazságszerint még fordulatszámmérő sincs a kocsiban. Am a keretezett rész fölötti kapcsolási rajz az mi lenne?? És ha én mégis a gyújtást szeretném tiltatni, akkor ahoz ez is jó alapegységként igaz?
(#) msrap4 hozzászólása Okt 26, 2009 /
 
Ha tiltáskor letestelik a gyújtást, akkor az nemárt a trafónak? mert elvileg rövidre zárja nem? Mert ha kisülés (szikra), az is más!
(#) potyo válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Nem árt neki. A szikra is majdnem rövidzár, amikor az ív már létrejött.
(#) Peti.Janka válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
A keretezett feletti rész az állít elő stabil 5 voltot a keretezett résznek. Szerintem neked egy 5Voltos stabilizátor ic jobb lenne tápnak mert az kibír14-Voltot bőven pl7805.
(#) Peti.Janka hozzászólása Okt 26, 2009 /
 
Lehet, hogy én gondolom rosszul, de a ralliautók nem azért durrognak mert az ecu elálítja az előgyujtást nagy fordulathoz, és hirtelen visszaesést kicsit lassaban követi az ecu?
(#) brian-w válasza Peti.Janka hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
''hirtelen visszaesést kicsit lassaban követi az ecu''
mire gondolsz? elmegy kv-zni és csak azután állit?
amugy a turbolyuk csökkentése miatt van ez igy kitalálva
(#) watt válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Ha a többi részt is megépíted, akkor a 7500-as fordulathoz tartozó LED-el sorba köthetsz egy optokaput(pl. 4N25) ami egy tranyón keresztül vezérli a relét, ami az injectort szakítja meg.(Felejtsd már el a gyújtást! Nem mindegy melyik vezetéket szakítod meg? Ha lehet jól is csinálni, miért akarod rosszul?)
(#) potyo válasza Peti.Janka hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Az előgyujtás állítása nem egy lomha valami, azt egy főtengelyfordulat alatt, sőt azon belül minden gyujtáshoz be tudja pontosan állítani az ecu. Azért durrog, mert meg van az csinálva, hogy ha a gázról lelép a sofőr, akkor a motor ne adjon nyomatékot, viszont a turbófeltöltő ne álljon le, hogy a következő gázralépéskor ne legyen késés a feltöltésben. Ezért pl. a kipufogóba a turbó elé küld benzint, levegőt hozzá meg valami megkerülőcsatornán keresztül, hiszen a feltöltő azért nyomja a levegőt a motor irányába, a motor viszont nem szív belőle, tehát valahová el kell vezetni. Vagy akár a motoron keresztül is mehet a levegő, csak az gondolom macerásabb a folytószelep miatt, mint egy megkerülőcsatorna...
(#) Peti.Janka válasza potyo hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Ahha így már értem. De akkor ladáknál meg olyan gépeknél ami nem túrbós ott csak optikai tuning?
(#) msrap4 válasza watt hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Jó, de én mindenképp elősször így szeretném megvalósítani és aztán pedig úgy. Lényegében ugyanazt kell csinálni? A kívánt fordulatnál/lednél kivezetés...tranzisztor...relé...és a relét összekötni a gyújtókábellel a relé másik ágát pedig a testel? (gyújtástiltás esetében) és ha eléri azt a forulatot akkor letestel. Iga?
(#) Peti.Janka válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Én a gyujtótrafóra menő két vezeték egyikét szakítanám meg mert a relén átüthet a szikra akkor is amikor nem kéne. úgy viszont nem több 10 kilovoltot, hanem csak pár száz voltot szakít meg.
(#) roka válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Bocsánat, hogy válaszolok a kérdésedre . Azoknak az autoknak van egy ugynevezett okos számitogépe amit ECU-nak hivnak. Azok az autok szekvenciáltan veszik el a vezérlést a befecskendező szelepektől és nem a gyujtotrafotol vagy trafoktol.
(#) msrap4 hozzászólása Okt 26, 2009 /
 
Semmi gond! Tudom én azt, de van amelyik a gyújtást veszi le, ami hanggal jár és nekem épp ezért kell!
(#) Ricsi89 válasza watt hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Tegnap éjfél körül pont ez jutott nekem is eszembe. Ez a legegyszerűbb megoldás és utána azt kapcsol vele, amit csak akar. Akár a gyújtást, akár az injektort le lehet kapcsolni. Csak a relé, ha a gyújtást kapcsolgatja, akkor félek, hogy hamar beégne a sok kapcsolgatástól, főleg ha állandóan padlógázon pörgetnék a motort.
(#) akos70 válasza msrap4 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Ha a gyujtást veszed el, az mennyiben produkál más hangot, mint ha az üzemanyagot?
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Ha berobban utána a kipufogóban, akkor eléggé nagyokat tud durranni, meg lángot vet a kipufogó. Na meg persze rövid távon ki is nyírja a kipufogót
(#) msrap4 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Hát én ilyenre gondoltam:Bővebben: Link
(#) banyaiakos válasza potyo hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Idézet:
„Na meg persze rövid távon ki is nyírja a kipufogót”
És a kipuffogószelepeket... jó drága buli
Ha már mindeneképp a gyújtást akarjuk kilőni akkor mi lenne ha a trafó primerjét testelnénk egy izmos FET-el? Így nem kell féni hogy hamar elhal a relé.
(#) Ricsi89 válasza banyaiakos hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Ha letestelnénk a primert, akkor egyből megszűnne a fordulatszám jel is, mert gondolom az is onnan lenne leszedve és jó kis oszcillátor keletkezne és esetleg a fetet is hamar kinyírná az indukciós feszültség. Érdekes dolgot produkálna szerintem. Szerintem inkább megszakítani kellene, hogy a fordulatszámjel megmaradjon, mert gondolom azt a gyújtásról venné le, mert onnan a legegyszerűbb.
(#) banyaiakos válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Idézet:
„Szerintem inkább megszakítani kellene”

Akkor meg is vagyunk
(#) Ricsi89 válasza banyaiakos hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Így van, de ez már részletkérdés. Ha a kapcsolás megvan, akkor már bármit lehet vele kapcsolni.
(#) msrap4 hozzászólása Okt 27, 2009 /
 
A megszakítás szerintem is jobban hangzik! Arra kinek lenne ötlete? A megszakítani kívánt vezetékre sorosan kötni egy relét, és ha elérné pl a 7000-et akkor megszakítaná? Nekem ez ugrott be így hirtelen. Ha ez az elmélet helytálló akkor a megfelelő lednél kellene kikötést csinálni és mikor elérné a fordulatot, akkor ugye "beindítana" valamit, aminek a hatására megszakítaná a relét! Mi lenne az a valami? Vagy hogyan lehetne akkor megoldani így?
(#) msrap4 hozzászólása Okt 27, 2009 /
 
Az a valami lehetne egy tranzisztor például?
Következő: »»   2 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem