Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Talán mégis.
Tiltakozz!
Azzal a sebességgel, ahogy bemondták, úgy feliratkoztam. nem tudom ki számolja, de 1 percenként minimum 10 -el nő a megjelenő nevek száma
Az elmúlt percben 27-tel nőtt
Csak hogy a sok bánat mellé (rádió) egy kis jó is legyen: Liptai Klaudia
Bocs, de azt még akkor kb 6 óra magasságában számoltam.
Ez a legkevesebb, a volt kollégákért.
Jóreggelt. Valakinek van véletlenül gitár kottája? Most nagyon rá vagyok kattanva. mondjuk most akarom megtanulni. egyik kedvencem
Bővebben: LinkEz a metallica-for whom the bell tolls című szám kottája.vagy nem is tudom mi ez.
Szép estét mindenkinek!
Egy kis információra lenne szükségem! Remélem tudtok segíteni.. Szóval: A T-Home "tányéros" szolgáltatásról kéne pár információ.. Az érdekelne hogy mennyire megbízható? Leginkább az Internet érdekelne, hogy szaggat-e vagy hasonlók. De érdekelne az is hogy miylen minőségű a Tv adás.. Telefon vonal.. Valaki tudna valamit mondani erről a dologról? Előre is köszönöm! Üdv!
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogyan lehet szétszedni a montembájk hátsó kerekére csavart lánckereket? Mármint ahhoz a kattogós szerkezethez szeretnék hozzáférni, hogy bezsírozzam, mivel azóta nem volt szétszedve, amióta összerakták a gyárban.Magát a lánckerekeket le tudom szedni a kerékről, már csak a lánckereket kellene szétszedni, mert már a hangján hallatszik, hogy szárazon forog.Előre is köszönöm a segítséget!
Szia! Valamikor csináltam hasonlót - hát megszenvedtem !Nem a szétszedést az ment (kissé amatőr módon) egy szeg v. pontozó és kalapács segédletével, hanem az összerakás! Ha jól emlékszem van benne "néhány" pici csapágygolyó...+ a racsnis rész összerakása az külön művészet célszerszám nélkül(én vékony cérnával kötöttem össze a rugók ellenében és ha összerakás közben nem szakadt szét... hurrá! )
Esetleg sűrű olajfürdő? De hátha vannak itt szakértők ...
Kérjél hozzá egy nagy bicikliüzletben célszerszámot- ha egyáltalán létezik, én ha szétszedem a hátsó kereket és a fogaskerék sor kopott kuka, a lánc kuka, a hajtókar kuka. A zsírt amit rá szoktam tenni még egy barátomtól kaptam. Vízálló elég jó minőségű, a víz sem árt neki, nem tudja kimosni. Szétszedni én is szedtem már szét de többet soha, hasonló módszerrel mint sándor.
Én is sanyi vagyok...
Két lehetőséged van:
1. Tákolsz, és vagy sikerül, vagy nem, a szerencsére van bízva. Olcsó biciklinél akár még megfontolandó megoldásnak is tűnhet, hisz nem szenved senki nagy anyagi kárt az esetleges problémás leszedés során. 2. Lehet kapni megfelelő fogaskoszorú-leszedő célszerszámot. Drágább biciklik esetén én csak ezt a megoldást favorizálom, könnyebb vele dolgozni, és a későbbiekben is jól jöhet, ha valamiért le kellene szedni.
Nem egy nagy durr, én kb. minden bicajfelújításomnál elvégzem. Ahogy előttem is írták egy szeggel vagy egy pontozóval ki kell lazítani azt a részt amit lerajzoltam. Fontos én úgy szoktam hogy egy nagy kartondobozt szétszedek és azon csinálom ezt a műveletet, mert a sok kis görgő általában lehullik ha nem vagy ügyes. Én utána benzinnel vagy nitrohigítóval szépen megtakarítom, majd véknyan megkenem körbe zsírral azt a részt ahová a kis golyók mennek. Ezek után a kis golyókat visszateszem (beletapad a zsírba). És végül felteszem óvatosan a fogaskoszorút. És én a végén azt az anyát elsőnek hézagoló nélkül szoktam visszatenni (ilyenkor szorul) és szétszedni beletenni egyesével a hézagolókat, addig amíg meg nem szűnik a szorulás. Remélem érthető volt amit írtam Ja most tűnt fel hogy fordítva rajzoltam a nyilat, pont a másik irányba kell ütögetni.
Van itt valakinek Nokia 5800 vagy 5530-as telefonja? Ha igen, akkor kérdeznék tőle pár dolgot.
Szia!
Nem nehéz szétszedni. A külső részén, a legkisebb lánckeréknél lehet szétszedni. Ott ha jól emlékszem egy bal menetes anya van rajta. A lényeg, hogy be kell fogni valahová a kereket, vagy ha leszedted róla, akkor a lánckereket. Ezután kalapács és légy anyag, hogy nem az anyát vágd tönkre. Van az anyán két mélyedés, ott lehet ütögetni és egyszer majd megindul. Vigyázz tele van apró csapágygolyóval. Ha széthullik, akkor sosem találod meg.És zsírozni max a csapágyrészét zsíroznám, mert a racsni ha beleragad a zsírba, akkor... Valami olaj esetleg, vagy tényleg nagyon vékonyan a zsírt csak, nem megtömni.
Tehát akkor azt a kis külső lemezfedőt kell a nyíl irányába ütögetni, ami a legalsó fogaskerék és a fogaskoszorú között van.A lánckerekeket egyesével le lehet szedni?Jó lenne azokat is kisuvickolni a szutyokból...Ugyanis kb 8 éves rajta a zsírból és homokból álló szutyok.És akkor ebben ilyen görgőcsapágy van?Egyébként nem hinném hogy beragad a racsni a zsírtól, mert ez a lítiumbázisú zsírnem köt be és eléggé puha is.
Köszönöm szépen a segítséget Mindenkinek, akkor holnap szétszedem és kitakarítom.
A racsnira tényleg ne tegyél zsírt (az akkor jó ha kattog) ill. ha ezt az anyát leszeded, akkor a fogaskoszorú egyben fog lejönni. (azt is szét lehet szedni de nem érdemes vele szenvedni, ha nem akarsz cserélni rajta fogaskereket.) A jobb min. hátsó fogaskoszorúkon van egy külön anya. A gagyibbakon pedig a legkisebb fogaskerék szokott maga az anya lenni. De ezekhez már egy nagyságrenddel nagyobb erő kell hogy letekerd. Csak hogy vagizzak teszek fel egy képet a bicajomról (Ezt én festettem, és teljesen felújítottam a kopott cuccokat cseréltem benne (szimering (első teló)+ új olaj) és mindenhová kapott új görgőskosarakat. Azóta 1000km-t tekertem vele és csak egyszer kellett fékpofát cserélni, meg egyszer mindent utánahúztam. (Évente teljesen restaurálom)
Azóta kapott még egy két kiegészítőt pl. matricákat Fényvisszaverő matricákat, a kulacstartót lecseréltem egy alumíniumra. Na meg azóta egy új gumigarnitúra is kellett már. (Túl jól fogott a fék) Ja és a képen még nem volt jobb oldali szivacsmarkolat, (épp elfogyott), de utána nemsokkal azt is kapott.
Jó kis kecó, lehet, érdemes lenne megfejelni egy jó kis tárcsafékkel hátul.Ugyanis nekem olyan van és nagyon erősen fog ,nem is kell nagyon behúzni a kart, hogy fejreállj. mondjuk neke hátul van, de mikor először próbáltam majdnem sikerült vele fejreállni.
Bővebben: LinkNekem ilyen van.Mondjuk mikor vizes, akkor eléggé fura hangja van.
Én úgy vagyok vele hogy ez olcsóbb és ha karban van tartva, akkor a V fék ugyanolyan jó, mint a tárcsa. Ez egy eredeti shimano bicaj, a váz a felnik a telók a váltók, egyedül a fékeim Vuelták, és a fékmerevítő Alhangák. Egy ilyen felszereltségű és minőségű bicaj ami tárcsafékes 90-100e Ft körül mozog. Én ezt 35e-ből megcsináltam. (A bicaj alapára 10e volt.) De ezen elől 4db brutális LED van (fényereje kb, mint egy simsoné, akksi van benne. Van rajta minden ami kellhet egy jó túrázáshoz. (Egy nagy hátrány elég nehéz lett.) Ja és sportváltó van rajta. Én 45km/h-át tekertem vele . Na jó naponta 10km-t tekertem a melóba, meg vissza földúton. Van is lábizom
Idézet: „ha karban van tartva, akkor a V fék ugyanolyan jó, mint a tárcsa” Én ezt azért cáfolnám. 3 éve van tárcsafékes biciklim, és mára már nem mernék bevállalni semmilyen komolyabb bicikliutat vagy akár túrát sem V-fékes biciklivel.
Azért, mert nem hittél nekem, megkérdezem. Kedves bicajos kollégák! Szerintetek helyes az, ha valaki egyetlen hátsófékkel bicajozik, első fék nélkül? A szemünkből, vesénkből, fülünkből sem azért van kettő, hogy ha az egyik bedöglik... Fékből sem ezért kell kettő. Biztonságosabb, hamarabb megállsz két fékkel stb...
Nem értem miért nem, nekem a V-fékek mindig jó állapotban voltak. (A bowdenek ismerik a WD-40 hatását ) És a fékeim mindíg olyanok voltak hogy 1 újjal satura fékeztek. Na jó amint kicsit rosszabbul fogott mindíg utánaállítottam, de akkoris bátran mondom hogy egy jó V-fék ér annyit, mint egy tárcsafék. (Ja és 800Ft/ fékpofa, de ezek 1 évig bírják és nagyon jó fékhatásuk van.
Egyértelműen nem helyes. Feltéve, ha az a cél, hogy meg tudjon állni, ha feltétlenül szükséges vagy vészhelyzet van.
Én már agyaltam a bicajra is ABS kategórián Ha már motorokon van, miért is ne legyen bicajon is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |