Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   144 / 507
(#) erbe válasza zolti hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
AC szervomotort nem túl sűrűn találsz MÉH telepen, bár véletlen szerencséd lehet. Amit ott találni lehet, elsősorban autó generátor, de az aztán van hegyekben. Tömegestül található még aszinkron és kefés mosógép motor. Bármelyik átalakítható akár állandó mágneses generátorrá is. Ezen kívül még nagyon sokféle motor található, de átalakítás nélkül nem nagyon használhatóak.
A probléma nem is itt van, hanem az 500 wattnál. Ahhoz, hogy alkalmanként 500 wattot kapjál a szélgenerátorodból, legalább 3 m átmérő kell, ha valamivel gyakrabban szeretnéd elérni ezt a teljesítményt, inkább 4m vagy még több.

Az előbb nem figyeltem eléggé, még viszonylag új vagyok itt. A lap tetején és alján a szám nem a hozzászólások, hanem a lapok száma. Laponként 15, az most már ~4300 hozzászólás.
(#) hubi71 hozzászólása Okt 31, 2009 /
 
Köszönöm a válaszod pudding1!
Maximálisan erre voltam kíváncsi.
Néztem a munkáidat, lenyűgöző. Én csak 1 éve pottyantam bele a szélgenerátor probléma körébe de nekem sajna eddig csak negatív élmények jöttek össze. Most vásárolok egy függőleges tengelyűt meglátom mit fog mutatni éles helyzetben (meddig bírja)
(#) pudding1 válasza hubi71 hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
(Én csak egy szakbarbár vagyok, mindig sietek és szinte semmit sem fejezek be teljesen de ha lenne időm ennél sokkal komolyabb dolgokat lehetne csinálni.) Ha publikus akkor hol és mennyiért vesztegetik a függőleges tengelyűt? (Nem megvenni akarom előled , csak érdekelne hogy mekkorát mennyiért vesztegetnek manapság.)
(#) pudding1 válasza hubi71 hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Nnnnnna megtaláltam. Arra azért figyelj hogy az 1x1 méteres rotorral aki magyarországon megközelíti a leírásban megadott 1000W-ot annak szobrot kell állítani! (Bár szerintem máshol is csak valami iszonyatos viharban lehet elérni) Nézd meg az alábbit, nekem ez is nagyon szimpatikus az egyszerűsége miatt. Kiindulási alapnak tökéletes, persze lehet rajta rengeteget módosítani, de így is jó lenne.
Terelőlapátos függőleges szélgenerátor
(#) hubi71 válasza pudding1 hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Elvileg a gyártótól veszem, nem 20 ezerért hanem 30-ba alkudtunk meg, (felfele jól tudok alkudni) mert erősített kivitelt kértem. Az 1000 W elvileg 90 km/h szélnél van, de nekem amire szükségem van az 60 Watt, azt meg biztossan fogja teljesíteni szinte nonstop. Sokkal többel nem is tudnék mit kezdeni. (csak webkamerát és biztonságtechnikát kell ellátnia hegygerinc + 40 m tartó szerkezet)
(#) pudding1 válasza hubi71 hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Ja hogy a felhők felé készül úgy biztos jó lesz. (Nálam miért nem akar soha senki felfelé alkudni ) Irigykedem rendesen a 40 méteres tartószerkezetre.....sajna itt nem lehetne megoldani mert túl sok és túl közeli a szomszédság. Családi ház és 5 szomszédom van közvetlenül. :no:
(#) hubi71 válasza pudding1 hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Ennek a tartószerkezetnek is van számomra másodlagos funkcioja ami kilátó.
(#) zolti válasza erbe hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Előszöris nagyon szépen köszönöm hogy válaszoltál.Most jelenleg nekem úgy van megoldva hogy45 ah, aksi inverter 150w, compact fénycsövek,
konyha,fürdő,számitógép szoba,gyerekek szobája,ahol általában sokáig kell világítani.Nos hogy most már fél öt magasságában világítás szükséges,inverter be,készenléti veszteség miatt) és jön a pilács egyszerre minden ha világít persze hogy nem bír ki egy fél napo sem ,de nem egyszerre van üzemeltetve az összes fogyasztó csak a gyerekek szobája,szám szoba mindegy a lényeg hogy fél öttől úgy fél10,11 órág bírja becsipogásia az inverer kimenő feszültségét levittem 185voltra(nagy lumen csökkenés nemigazán van)mélykisülés elleni becsipogást viszont véletlenül levettem 10,3 voltra.Nagy gáz?Ja a jelenlegi töltés éjszakai áram,időkapcsolóKérdés nem az igazi az aksitöltőm ha rajta hagyom meddig mehetek el voltmérőt rárakom töltés közben???volt hogy töltővel együtt mértem13,78 voltot nagy baj???
válaszod előre is köszönöm,Ja mi a gránát az a ac szervómotor??? nekem nem szervós a kocsim ,de kikapom valahonnan tényleg hogy néz ki? egy képpel megtudnád mutatni???
(#) erbe válasza zolti hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
"nekem nem szervós a kocsim"
Ez a szervó nem az a szervó.
Nem igazán tudom megmutatni, mert kívülről nem látszik, legfeljebb, ha a DC szervomotor szénkeféi látszanak, az felismerhető. A szervomotorok szerszámgépek, robotok működtető motorjai.
DC: egyenáramú kefés motor
AC: a hagyományos aszinkron egy és háromfázisú motortól tekercselésében és forgórészében tér el. A forgórész általában állandó mágneses, de még azon belül is van többféle. Az állórész 2 vagy 4fázisú tekercseléssel készül, amit megfelelő vezérléssel meghajtva nagypontosságú mozgatást tudnak megvalósítani. Indítás-leállás-pozicionálás...
Ezt az állandómágneses forgórészű AC szervomotort megpörgetve váltakozó feszültséget kapunk a tekercsvégeken.AC szervomotorDC szervomotor
Ebből meg szemezgethetsz:
Szervomotorok
Kissé képet alkothatsz a minőségükről abból, hogy 45 wattosat 40000.-ért, 800 wattosat 180000.-ért szeretnének eladni.
Az akkukisütésnél a min. érték hirtelen nem ugrik be, de vannak erre szakosodott fórumok, a töltés csúcsfeszültsége elérheti a 14,2 voltot. A 13,78 az épphogy tele van, onnan még picit mehet följebb. Ha itt megállsz, kevesebbet töltesz bele, mint amennyit lehetne, de nő az élettartama.
(#) zolti hozzászólása Nov 1, 2009 /
 
Nagyon szépen köszönöm! Sokat segítettél pedig állítólag villany szerelő vagyok.de nekem akkor is kell egy
Most már a teljesítményét is lejjebb adom
de honnan vegyem ki??mindegy kiokoskodom.köszi a segítséget de itt nem állok meg
(#) erbe válasza zolti hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
"állítólag villany szerelő vagyok."
Valamikor én is az voltam.
(#) Alkatel válasza rossman hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Cso Rossman! Kesz a mu. Amig epitettem fujt mint allat a szel, de ahogy felszereltem elallt. Hol lehet szelet rendelni? :bummafejbe:
(#) pudding1 válasza Alkatel hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Nálam! (de sajnos kifogyott, most vitték el az utolsó zsákkal) Rendeltem helyette, de már csak a hét vége felé jön meg.
(#) Barret válasza zolti hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
10,8V alá nem merülhet az akksi huzamosabb ideig,mert szulfátosodik! Pár órát azért kibír...
Azt hiszem 24 órán belül kell feltölteni,hogy ne károsodjon! De nem tesz jót neki a mélykisülés.(kapacitás csökkenés)
(#) Alkatel válasza pudding1 hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Elorendelest elfogadsz? Be vagyok sozva, de hiaba varom, csak nam jon a szel.
(#) durkonorbi hozzászólása Nov 1, 2009 /
 
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy ha szeretnék légmagos generátort készíteni egy vawt-hoz, és a nagyon alacsony fordulaton is elfogadható fesz-t szeretnék, akkor meddig lehet elmenni a tekercsszám ill. mágnespár szám növeléssel... pl. ha én csinálok egy olyan kialakítást, ahol pl. van 48 pár kicsi mágnes és megfelelő számú kicsi tekercs... milyen feszültség/teljesítményviszony várható egy klasszikus (pl. 18 körüli mágnespáras légmagoshoz képest ... ). Ha pl a mágnesek "térfogata közel azonos " csak ugye sok kicsiből áll, és nem kevesebb nagyból?

(onnan az ihlet, hogy láttam egy videot, ahol egy ilyesmi generátort kézzel forgatva - szemre olyan 60 körüli RPM - mág sok tíz volt feszt adott le... és nem step-up konverterrel.. )

Előre is köszi a segítséget!
(#) Krisz03 válasza Barret hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Én úgy tudom, hogy 12.4V alatt kezdődik meg a szulfátosodás, amit egy "magára hagyott" akku is könnyen el tud érni az önkisülése révén. Lásd hosszú állás utáni nehéz indíthatóság az autóknál. Sok ilyen után garantáltan tönkremegy az akku, és még csak el sem kell érni a 10.8V-ot, ami már a mélykisülés határa. Az alatt visszafordíthatatlanul károsodik az akku, rohamosan veszít a kapacitásából. Még pár órát sem szabad ilyen feszültség alatt hagyni.
(#) fassenkugel válasza erbe hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
használtban megkapod 4.6k-ért is. pl vatera, ebay. viszont egy combosabb léptető motorral többet ér.
(#) erbe válasza fassenkugel hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
A linkeket, árakat épp a Vateráról gyűjtöttem.
A mondat második felét nem értem.
(#) durkonorbi válasza durkonorbi hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
Tud valaki tanácsot adni a pár hozzászólással ezelőtti generátoros kérdésemben?
(#) fassenkugel válasza erbe hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
a hobbycnc forumon ennyi, a vaterán néha pár khm.. bicskával keresztelt nyerészkedik a használt cuccokon. de nagy átlagban ott vannak az árak. az ac szervo meg olcsó szokott lenni, mert nincs rá kereslet, mivel nincs hozzá olcsó szabályzó. melyik modat második felét nem érted?
(#) kingkey válasza erbe hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
erbevel ritkán szoktam vitatkozni, de most szükséges

A hagyományos ólomakkut ( nem a mindenféle gondozásmentes, megaráktudja, mert azt el kell felejteni) 2.4 V cellafeszültségig anélkül lehet tölteni, hogy peszegne az elektrolit. Az autókban is 14.4 V-ra szabályoznak a feszültségszabályzók.
Csakhogy az elméleti teljes feltöltöttséghez 2.7 V cellafesz tartozik. Ennyire föl lehet ugyan nyomni az akkufeszt, de csak kis árammal !

Bonyolult töltőt igényelne, de a 14.4 V-ra mindenképpen föl kell tolni, illetve még az járható, hogy hálózatról mondjuk egy 45-55 Ah-s akkuba 100 mA-t tolni pluszban a normál töltőhöz képest.
Ekkor ugyan picit pezsegni tud, de időnként desztvizet nem nagy ügy utántölteni.
Örökéletű lesz az akku.
Persze a C/10-nél nem nagyobb töltőáram ritkán túllépése pláne hosszabít az életén.
De a nagyobb baj az, ha nincs teljesen feltöltve az akku, elkezd szulfátosodni, és egyre csak csökken a kapacitása -> kaputt.
(#) erbe válasza kingkey hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
Igazad van, elírtam. 14,2 helyett 14,4V.
(#) zolti válasza Barret hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
Köszike és a túltöltöttségről mit tudsz?
(#) zolti válasza kingkey hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
Kérdésem. Hogy érted "C/10 nél nem nagyobb töltőáram ritkán túllépése pláne hosszabít az életén"???
(#) fester hozzászólása Nov 2, 2009 /
 
Sziasztok
Ma unatkoztunk a haverommal.Vetünk egy bringa dinamót kemény 770 forintért.a többi hulladékból készült,bringa villa és egy tropára ment felx-böl. átlag 3-4 volt feszültséget mértem,persze ez szélsebességtöl függöen változik.Dobtam rá 3 db zöld ledet ami klasszul virit már 3 voltról... Értelme az nem sok volt egésznek de legalább aktív pihenés volt a mai napunk
(#) Szebence válasza zolti hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
Hát, csak következtetni tudok, hogy a C betű jele a kondenzátor => kapacitás..
És akkor azt kérdezi, hogy az akkumulátor kapacitásának a 10-edével kell tölteni az akkumulátort és ha néha kicsivel átlépi ezt a határt, akkor mennyire csökkenti le az aksi élettartamát.

Szerintem ezt akarta kifejezni.
(#) kingkey válasza erbe hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
Ne csapkodd a fejed, mert a zárt ,(pl. UPS-ben használatos ) akkuknak az már sok, ott a 13.8 V kell a standby töltésnek, meg is murdelnak hamarost...
Ha valaki akkut akar, akkor a jó régi fajtát vegye, évszázados technológia , a telefonközpontokban 30 éveket szokott bírni ( állítólag már nem olyanok vannak ott sem, de nem tudom).
(#) kingkey válasza zolti hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
Az a helyzet, hogy az akkuk celláiban a lemezek felületét mindenféle trükkökkel növelik.

Namost az csak úgy megy ( normális méreteket feltételezve, hogy mindenféle szivacsos, meg a fractudja milyen elektódok vannak bent.

Nyilván a vad igénybevétel, pl. a többszáz A indítóáram, fizikailag is rángatja az elektródokat, aztán vagy bírják, vagy nem.

A kíméletes töltés/ kisütés ( az amperórakapacitást (C) a C/20 töltő-és kisütőáram esetére adják meg, ez a szokás ( vagy szabvány).

Így van az, hogy egy szegény autóakku sose fogja tudni a névleges kapacitást, mert vagy vaddisznó módon töltjük, vagy épp hasonlóan kisütjük -pl. egy téli hidegindítással a diesel-motorral.
(#) zolti válasza Szebence hozzászólására (») Nov 2, 2009 /
 
köszike! De még most sem igazán tiszta ,mindegy utánnajárokc/10
Következő: »»   144 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem