Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   43 / 292
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
A bd nek van egy kis bázis visszárama amiből a meghajtója működik hasonlóan a darlingtonhoz. A meghajtó amikor kinyit megszívja a visszáramot és mivel a földtöl el van emelve a 220ohmos ellenállással ez ugye még potenciálkülönbséget is okoz. Ekkor egy kis időre nyit a BD ami a tápfeszből egy tüskét dob a fet gate-ére és kész a kék szikra.
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Hajjaj. Alapvető problémáid vannak az NPN struktútájú tranyókkal kapcsolatban. Értsd meg,hogy ennél a tipusnál a kollektor-emitter közti áramot a bázisból az emitter felé folyó áram szabályozza, amit kivülről kell biztositani, miután a kollektorból nem folyik a bázisba egy szemernyi sem, ha jó az eszköz. Más a helyzet a PNP kivitelnél, itt az emitteráram kis része a bázison keresztül folyik a negativabb potenciál felé, igy nyitásba vezérli. Ha ilyet raktál volna bele, akkor működne is. Persze értelemszerűen, emitter a pozitivon, kollektor a fet gate-ra.
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Ha valaki csak mindig a lefektetett elveket követi és nem kísérletezik nem is jön rá dolgokra, ezt én úgy hívom : a sablonos ember. Én szeretem a saját kikísérletezett dolgaimat ,mivel ebből csak tanulhatok , és mint mondtam csak az tudja aki megtapasztalja .Építsd meg és mérd ki. NEKEM MŰKÖDIK ! De ezen kívűl van még 3 fajta, csak azok még nem fettel mentek és melegedésre hajlamosak voltak. Javítottam régebben UJT-tiristor kialakítású inverterest is de szerintem azok egy trutyik.
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Feladom... Mindenesetre köszönöm a sommás jellemzésemet, (bár kisérletezni én is szoktam). Erős a gyanúm, ha kocsmában lennénk, már ütöttél is volna érv gyanánt.
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Nem nyert én ki szoktam röhögni másokat.
(#) dizi válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Cimbi nekem nem kell program a kapcsolási rajz megtervezéshez sőt még a nyákot is PAINT-tal tervezem.
Na most már tényleg összerakom.nem kell nekem erről video trükk.

DSC01564.JPG
    
(#) dizi válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Szerintem a modik is kifognak röhögni ha nem állítasz magadon.
(#) csiperke válasza dizi hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Szeretném a MAGY nevű vezetéket(ha tudod egyáltalán mi az) egy pillanatra a nyakadhoz nyomni működés közben ,akkor nem dumálnál te sem baromságokat.
Az inverteres gagyi baromságoknak meg nincsen ereje. A kutyaszőr keményen szigetel.
(#) dizi válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Húzás!
(#) dizi válasza (») Nov 11, 2009 /
 
Majd a modik .
egy sz.r rajzon fel húzod magad, meg azon hogy vannak tőled okosabbak is itt a fórumon.
én se most kezdtem a szakmát. na mindegy
(#) csiperke válasza dizi hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Állj ! Nem én húztam fel magam. Hanem Mex belekötött abba ami működik és azt mondta hogy nem működhet!
Nem én kötözködtem olvass vissza!!!
(#) lapose válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Szia!

Lehet, hogy megszakadt a kis BC emittere, és a tranzisztor csak diódaként funkcionál.
Mivel nincs bázisellenállása, szerintem elő is fordulhat.
(#) csiperke válasza lapose hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Nem nyert, az kevés lenne egy bd 243 meghajtásához az astabilból, főleg egy kondin keresztül !Egyébként ezt a kapcsolást már fordítva is megcsináltam ,amikor is az astabilban NPN tranyók voltak és a meghajtó PNP tranyó volt ,a többi ugyanaz .Ugye értelemszerüen a meghajtó kollektora volt földön.
(#) lapose válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Szia! Nem lenne kevés, csak egy 330 ohm-os ellenállás van vele sorba.
(#) csiperke válasza lapose hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Kipróbáltam építés közben de akkor kb 1mm szikra volt nem 1,5 cm
(#) dizi válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Azt meg ne mond,hogy az inverteres pásztornak nincs ereje a töltő fesz a kondi kapacitása meg a kimenőtrafó méretezése határozza meg,hogy mekkora kraft jön ki a drótra na már most a gyártók 99% ezt használja persze az autó gyt ehhez kevés de láttam én már vonyítva hugyozó kutyát amit egy AGYT -s pásztor csapott meg.
Nem tudom,hogy ez a szerkezet mekkora területet képes levédeni mekkora ohmikus terhelés mellett egy jó 90%pára tartalomban.
Mert nem mindegy.
(#) Bonanza02 válasza dizi hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
A helyzet az,hogy nekem van komolyabb műszerem,ami mérni tudja a kimenő energia szintet és a nagyfeszültség értékét.
Aki azt állítaná,hogy az autó gyújtótrafó nagyobb energiát adna ki 40mJ (mili !)-nál, az téved. Sajnos ezt tudja és kész.
Amit jó,ha tud mindenki: van egy teljesítmény,amit átvisz a trafó.Ezt ki lehet számolni az input x hatásfok alapján. Tehát jóval kevesebb jön ki a másik oldalon. Számolhatunk sima I magnál 30%-os hatásfokot.A tároló kondenzátorban tárolt energia ebből a szempontból nem egyenes arányos a kimenő energiával.
A lényeg,hogy minél nagyobb a kimenő fesz,annál kisebb a kimenő áram. De a kettő szorzata állandó maximális kivehető teljesítménynél. Több olyan villanypásztorral találkoztam már,aminek a kimenetén 40.000V-ot mértem. Az már mindenhol átüt,hiába van a kimeneten kialakított ív levezető(nem mindig oda csap).
Összegzés: az autó gyújtótrafó primer oldalán nem szabad 350V-nál nagyobb feszt rásütni.
Az áttételt 1:40 -hez méretezni vizsgálni.

A FET-es rajzot megnézem én is,ha kell le tudom mérni a paramétereit pontosan.
Kérdés: mi a típusa a trafónak? (hogy a mérésnél egyező legyen)
(#) csiperke válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Állj!
Egy két dolgot tegyünk rendbe !

Birka ,tehén Kb 8 kV ezek a gyáriak

Kutya minimum 25 kV (a 8kV meg sem csapja mert a szőre megvédi ! Erre kell az autótrafós kivtel !

Nem mindegy mire van készítve a feszültségadó !

(#) Bonanza02 válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Kérlek,hogy valós adatokat írj:

kutya,ló,szárnyasok,borjú,sertés,macska,nyúl
> 100mJ/1,5kV

őz,vaddisznó,szarvasmarha,birka,vadak
> 300mJ /2,5kV

Ezt úgy kell értelmezni,hogy a vezeték végén is ennyit produkáljon a "rendszer".
Ehhez képest az autó gyújtótrafós villanypásztorok 95%-a kiindulási ponton 30mJ, 25kV, 400 méterrel odébb 5mJ 0,4kV
(#) Bonanza02 válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Láttál már gyári szigetelőről tájékoztató műszaki adatlapot? Max. 12kV-ig garantálják hogy szigetel,e fölött nem.
(#) frob válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
tudnál a műszeredről valami infót, hol vetted... no meg mennyiért?

előre is köszi!
(#) Bonanza02 válasza frob hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Ausztáliai kütyü. 90e

(#) szucsistvan válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
8 KV megüti a birkát, de a kutyát nem, mert a kutyának nagyobb szőre van, mint a birkának? Megüti az bármelyiket csak szagolja meg
De szerintem a birka szőrén sem üt át...
(#) dizi válasza szucsistvan hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Főleg az Egyiptomi kopasz kutyának.
Azt maximum a gazdája üti meg.
(#) frob válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
valami tipuszsáma van?
kiváncsivá tettél mi kerül 90e be

itthon nézegettem 20-40 körül már egész normálisak kaphatók...
(#) frob válasza szucsistvan hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
mondjuk az állatok meglesegetik ha érdekes új dolog van a láthatáron, és általában nem a seggükkel nézik vagy az oldalukkal

és ha már az orra közelít....
(#) szucsistvan válasza frob hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Én a kutyákon azt vettem észre, hogy van amelyik még nem tudja mi az, de sejti
(#) frob válasza szucsistvan hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
libák viselkednek nagoyn érdekesen
egy odamegy.. gondolom akit a többiek kiválasztottak, ha az el kezd sipákolni akkor utána nem mennek oda
(#) dizi hozzászólása Nov 11, 2009 /
 
Urak ez a kapcsolás mennyire lenne életképes, ez egy úgy nevezett ÖSZTÖKE elméleti rajza kimeneten lévő 2,2 kondi a próba panelon úgy meg vágott,hogy le zsibbadt a kezem.rövidzár esetén hatalmasat csattan.Vajon lehetne vele malacot terelgetni?
Tudom van ilyen topic de azt nem látogatja senki ezért írtam ide.

DSC01565.JPG
    
(#) Cavalier válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Tanulmányoznod kéne a szabványokat is, eléggé le van szabályozva a vp. jeladók felépítése, és a telepítésük is. A 25kV máris bukta.
A sima autotrafós kivitel csak annyi energiát tud leadni, amennyit a trafó vasmagja tárolni bír. Az inverteres valamivel jobb, főleg, ha olyan trafót használunk amit direkt tirisztoros gyújtásra készült. (samara például)
De ezeknek is 5-8kOhm a belső ellenállása, ha sorba van kötve vele egy 500 ohmos állat, akkor elég kevés feszültség jut rá.

Volt alkalmam próbálni kb. 1km vezetékkel a sima meg az inverteres megoldást, nedves időben, ha pár fűszál hozzáért, már használhatatlan a sima, az inverteres ugyanott 6-8kV-ot simán visz, és le is pörköli a fűszálak végét. Ezt lada trafóval is, de a direkt erre a célra tekert trafóval még jobb a helyzet.
Következő: »»   43 / 292
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem