Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12 voltos fűtőszál
 
Témaindító: finenet, idő: Okt 11, 2007
Lapozás: OK   4 / 11
(#) vazee00 hozzászólása Nov 4, 2009 /
 
Hali!
még 1 kicsit kezdő vagyok, ezért szeretném segítségeteket kérni.
A feladat a következő: 12V vagy 24V-os fűtő berendezést szeretnék építeni, ami kb 100-300 °C- ot képes csinálni.
A fűtendő felület kb 5*5 cm- es lenne, és vizipipához kéne. Ehhez hasonló lenne a tervem: Bővebben: Link
Arra is gondoltam hogy hajszárítónak a fűtőszálát használnám fel megfelelő méretben.
A hőt pedig 1-2h keresztül kéne leadnia.
A segítségeket előre is köszönöm.
Üdv: vazee00
(#) Holubek válasza vazee00 hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Hali! A legegyszerűbb szerintem ha elmész az autósboltba és veszel 1,2 izzítógyertyát, amit vagy sorbakötsz vagy 6-8 voltról hajtod. Sajnos ha 12v-on hajtod az kb 30-40 másodpercig tart de minimum 600 fokos. A legolcsóbb az 600Ft körül van talán VW-é.
(#) vazee00 válasza Holubek hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Üdv!
Értem, szóval ha csökkentem a feszt akkor kevesebb hőt ad és tovább tart?
Mennyi időnként képes 30-40mp- es hőt leadni?
És köszönöm a választ
(#) vazee00 válasza vazee00 hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
És most olvastam hogy 10-15 mp nél tovább tartó működtetés már káros lehet a szerkezetnek.
És szerintem nem lenne valami tartós 2 órán át üzemeltetni 1-2 perces melegítéssel.
(#) Sebi válasza vazee00 hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
"Mennyi időnként képes 30-40mp- es hőt leadni?"
Ezt a mondatot nem tudom értelmezni...

Amit belinkeltél, az adatai alapján egy 50W körüli kerámia fűtőtest (12V, 4A). Ez - ohm törvénye alapján - 3 ohmos ellenállásnak felel meg.
Nincs más teendő, mint - akár több darabból - összeállítani ezt az értéket.