Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Helló!
Én ázott alaplapokat szoktam tiszta alkohollal mosni. Szerintem az olajos szennyeződést is leoldja, de ártani nem árt az alaplapnak. Két alaplapot is így élesztettem fel, az egyik be sem kapcsolt, a másik meg csak félig ment. Azóta is tökéletesek. A lényeg, hogy hagyni kell utána, hogy jól kiszáradjon és utána kell összerakni. nem tudom mennyire oldja az olajat az alkohol, de egy próbát megér. Én egy rossz fogkefével szoktam megdörzsölni, miután leöntöttem alkohollal az alaplapot. Üdv: Ricsi
Hali!
Akkor a tisztításra a féktisztító spré is jó lehet, mert az is valami alkoholos cucc! Meg hamar elpárolog! Ha az jó lehet akkor azzal megpróbálom!
Ha jól emlékszem, akkor mintha haverom azzal csinálná, bár pontosan már én sem emlékszem, mert elég fáradt voltam, amikor erről beszélgettünk.
Már lefújtam vele!
Most szárad! Hamarosan kiderül!
Az én fotó progim nem tud ilyet, és nincs is túl sűrűn szükségem a 2 oldalas nyákra. Ha mégis, akkor fotózással meg tudom oldani.
Ha van valami egyszerű konkrét ötleted, az jöhet.
Igen ilyen megoldást láttam a én is, csak a két lap között
nem volt ekkora távolság max. 2 cm
Sziasztok.
Van egy ősrégi tv játékom, most a gyerek előszedte, és valami hibája van. Azt találtam ki hogy a kép outra ami belemegy egy dobozba amiből már antennajel jön ki, mit kéne tenni hogy video out legyen, ne pedig antennajel, mert szerintem az antennajeles dobozban van hiba. Ismerős mondta hogy valami kondi kell rá mert hogy az dc vagy mi, nem tudom érthető -e? Légyszi segítsetek, sajna nem értek hozzá.
Szia!
A játékgépen belül a video modulátor elött ott a video és audió jel, csak ki kel vezetni. De ha raksz fel képet lesz konkrétab válasz.
Igen a játékban az a doboz az RF konverter TUNER egység, amiből már 75 Ohm-os koaxiális illesztéssel jön a jel, nagy valószínűségel a dobozba bemenő kompozit jel kell neked és kész, de képek nélkül ezt elég nehéz lenne megmondani.
Tudom, ***ul néz ki, de 5 éve müködött, most is ad képet de zajos,és vibrál minden, szoval nem jó valami, ezért szeretném azt a dobozt kiiktatni, csak ott lehet a hiba, de hogyan ?
nem értek hozzá, ugy mondjátok légyszi, kábelem ,dugom, rca,stb,,, van itthon még páka is.
Ez is az, a szürke lehet a kép, audio nem kell mert a hangszóró beépített, hang van,
de valami olyat mondtak hogy azt nem lehet egyből a tv videobemenetére dugni mert "dc" vagy mi ?
Igen az, Egy kondit kelhet sorbakötni vele. De ha jol látom ki van szakadva belölle a koax kábel ami a tv fele megy.
Igen azt csak most tettem oda, de ha beforrasztottam a helyére akkor sem jó, az elején mielött széttszedtem a helyén volt akkor sem volt rendes kép, nem az a hiba,
milyen kondi kell pontosan és hova, és aztán melyik kábel megy hova ? légyszi részletesen met nem értek hozzá, abban segítsetek hogy azt a koaxos dobozt kiiktasam valahogy. :yes:
Szia. Ha jól látom három vezeték megy oda, videójel, föld, táp.
A kép szerint a piros + a táp, de inkább mérd ki, ez nem kell. A kép out egyértelmű, a másik a föld, ez a kettő kell. A földet bekötöd simán, a kép outra szerintem tegyél 100nF-os kondit, úgy kösd a videóbemenet melegpontjára. A kondi méretében nem vagyok biztos, szerintem a tv szabályozása miatt nem kritikus, lehet hogy próbálgatni kell, kárt nem csinálhatsz vele mert egyenáramúlag elválasztja a két egységet. Kondi nélkül rá ne kösd, mert ha egyenárammal megküldöd a bemenetet lehet hogy elhalálozik!
Bár már sokan leírták a lézernyomtatós nyákkészítést, most én is megosztom tapasztalataimat. A hozzászólások sokat segítettek így a második vasalás után siker koronázta a készítést.
0. Nyák rajzolás, ki-ki a bevált módszerrel. Én OpenOffice rajzolóval csináltam. Nagyon jó vonal eszköz készlete van. Persze egy bonyolultabb nyákhoz már nyáktervező kell. Figyelni kell a tükrözésre nyomtatás előtt. Nekem nem kellett mert szimmetrikus táp gondoltam… aztán a felirat fordítva lett az első nyomtatáson. 1. A nyákot egy pelikan tipusú fényes felületű 135g os (ilyen sima legolcsóbb) fotópapírra nyomtattam. Vigyázni kell mert könnyen lejön a lézer festék a papírról, amikor ráhelyezzük a nyákra. A sarkokkal könnyű felsérteni. 2. A vasalási technikáról nem írok, mert már mások megtették. Én előmelegített nyákra vasaltam. Amire érdemes figyelni, hogy tényleg kivágás előtt érdemes rávasalni, mert a széleknél nagyon nehéz jól rányomni. Nekem a másodiknál is lejött egy kicsit de ott javítottam alkoholos filccel. 3. A papírt fogkefével ill. kézzel masszíroztam le, persze jól be kell áztatni. 4. Maratás boltban kapható gyorsmaratóval kb. 5-10 perc. Én maratás közben lassan forgattam az edényt, kapóra jött lányom agyagozó-korongozó készlete (amit egyébként arra nem lehet használni, mert túl gyenge a motorja), pedállal lehet a fordulatot szabályozni és a centri… erő (sosem tudom melyik) leviszi a nyákról a lemart részecskéket. 5. A festékréteget körömlakk-lemosóval eltávolítottam, ezáltal nem kellett súrolni és nem lett túl karcos a nyák. 6. Én fogfúró heggyel fúrok (régen kaptam valakitől). A nyákrajzot már úgy készítettem, hogy pici pötty van az alkatrész lábaknál, így nem kellett pontozóval megjelölnöm és pontosan oda fúrt ahova kellett. 7. Langyosvíz-mosószer-finomsurolószer elegyével zsírtalanítottam. 8. Nyákot maszkoltam. 9. Akril lakkal lefújtam. 10. És mehet az alkatrész bele. A lakkréteg megállítja a forrasztóón megfolyását. Hát ennyi.
Tehát akkor igy ahogy rajzoltam ?
A kérdés még az hogy a kondit mindegy hogy kötöm, felcserélhető a lába? És megyek boltba ,elég ha ezt mondom hogy kérek 100nF-os kondit , vagy más jellemző is kell?
Igen úgy ahogy rajzoltad. A kondinak mindegy melyik lábát hova kötöd, csak az elektrolitnál lényeges.
Ha nagyobb kondi kell, pl elektrolit, akkor a + kerül a vezetékre, - az rca-ra.
Az mindegy hány voltos, csak kérjek egy 100nF-os kondit ?
Hogy maszkoltad a nyákot az akril lakk előtt.
Szerintem szig szallaggal is lehet, de én dekorfóliát használtam. (Az vót otthon). Jó lehet még a cellux is vagy a festők által használt "letakaró" szalag. Én egy gyorsan száradó (keréktárcsa lakk vagy mi) használtam és pár perc múlva sliccerrel finoman alányúlva lehúztam. Bonyolultabb nyákokhoz viszont valami pár mm átmérőjő előre gyártott matrica jellegű korongot kéne szereznem, még nem tudom mi lenne a jó?
Vetem egy 100nF 50v kondit, rákötöttem a szürke közepét a kondira és innen az rca közepére, a szürke árnyékolását ami a föld, azt az rca külsejére, de semmi nincs kép.
Kezdetnek nem rossz, minél többet készítessz annál finomabb lesz a technikád.
Segítek, a centrifugális erő a tömeget a központból kifelé, a centripetális erő meg befelé kényszerítő erőhatás.
Jó módszert találtam a papirmaradványok könnyű eltávolítására, még a forrszemekből is könnyen eltávolítja
a maradékot. Az eszköz a fogkőeltávolításhoz használt csapra szerelhető kis kézi készűlék ami tűhegyes vízsugarat produkál, ragyogóan leviszi pillanatok alatt a papirmaradékokat. Lehet próbálkozni injekciós fecskendő dugattyú nélkül hajlékony csőbe ragasztva végén rövidre vágott kellően vastag tűvel és csapra szerelhető csatlakozóval. Sokkal jobb mint a súrolás, és nem sérül a nyomat.
Nekem is fölhabzott amikor betettem a nyákot a maratóba.
Ha ez egy táp, akkor nyugodtan hagyhattad volna szélesebbre a vezetősávokat. Nem lett rossz különben.
Azért csodálkoztam. Ezt nem így szokták. Primitív módszer és smd-nél szint kivitelezhetetlen nem beszélve egy 80-100 forrszemes nyákról.
Valaki?
Segítene? Tudom nem értek hozzá, de pont azért írtam ide. |
Bejelentkezés
Hirdetés |