Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Ha van hozzá trafód akkor 50Hz-ről is tudod használni, persze ekkor sokkal gyengébb (és a freki miatt lassabb) lesz. Régebben kellett egy előtoló motor (nem kellett nagy teljesítmény), de csak egy 3x220V/250W/400Hz-es motort adtak egy sörért. Volt 3 fázisú trafóm, a szekundereket letekertem 35V-ra, azóta is azzal megy.
Gondolom 1 fázisról akarod használni, mert ezt nem írtad..
Üzemi és indító nem kell. Vagy az egyik, vagy a másik. 80-100u-t szoktak használni kilowattonként, de ezt ki kell kísérletezni, a motor hangján hallod ha már sok neki. Búgó -morgó hangja lesz és elkezd rázkódni. A jobb megoldás az ha csak indításra használod a kondit (ilyenkor nagyobb kell) utána már úgy sincs rá szükség. Az üzemivel az a baj hogy nagyon kicsi lesz az indítónyomaték, lehet hogy el sem fog indulni. Ez attól függ mennyire terheli le a fűrész.
Szia
Én úgy tudom(bár lehet rosszul tudom),hogy háromfázisú motornál nem lehet használni semmiféle kondenzátort,legalábbis nem üzemit,és indítót.(ha három fázisról üzemeltetjük) Viszont látom,hogy "380 Y 3,2kW" Akkor a csillag-delta indítás kilőve,mert azokat 6 kivezetéses mociknál lehet alkalmazni(ami nem dalander,de lehet,hogy azoknál is lehet,bár én szerintem nem) Itt az indulási áramfelvétellel lehet gond,mert indításnál leveri a kismegszakítót.
Gondolom 1 fázisról akarod használni, mert ezt nem írtad..
Jogos a "kérdés" Bár most ahogy nézem csak 3 fázisú motor,és csak 3 fázisról lehet normálisan használni,mert a "380 Y" azt jelentheti,hogy csillagba van kötve gyárilag,ezért van 3 kivezetés,amire a 380-at kapcsoljuk,szóval 230-ról nem lehet üzemeltetni. Ez az én véleményem,de várjuk meg a tapasztaltabb fórumtársakat is ![]() Üzemi,és indító kondenzátor pedig szerintem nem kell. Bár azt nem tudom,hogy csillagba kapcsolt 3 fázisú motoroknál milyen indítási lehetőségek vannak,mert ugye a csillag-delta indítás nem járható út :S Tomi
Igen, egy fázisról szeretném használni. Ha sikerül elindítani menni fog 1 fázisról is stabilan?
![]()
Véleményem szerint nem fogod tudni használni 1 fázisról,mivel a tekercsekre nem a névleges feszültség fog "rákerülni".
Ha 6 kivezetéses lenne a motor,jobb lenne a helyzet,akkor lehetne használni 1 fázisról,de akkor gyengébb lenne,és többet fogyasztana,azon kivül leverné a kismegszakítot is.
Ha eddig ment akkor mi a kérdés? Úgy kell bekötni ahogy eddig volt és menni fog.
Csillagban is el lehet indítani egy motort 1 fázisról is, nem csak deltában. A 3 fázisú motor ugyanúgy megy 1 fázisról is, csak jóval kisebb nyomatékkal (próbáld ki).
Szia
"Csillagban is el lehet indítani egy motort 1 fázisról is, nem csak deltában. A 3 fázisú motor ugyanúgy megy 1 fázisról is, csak jóval kisebb nyomatékkal (próbáld ki). " Gondolom nekem szántad e sorokat. Természetesen nem azt mondom,hogy nincs igazad,csak én azt mondom,hogy a motor tekercsei majdnem fele annyi feszültséget fognak kapni,mint amennyire tervezve lettek. Az lehet,hogy így is fog működni ![]() Nem tagadom,még nem próbáltam. Szép Estét Tomi
Az a kérdés, ha esetleg eddig nem fogalmaztam konkrétan, tehát: Ez a motor egy 3 fázisú darabolón van, 3 fázisra bekötve. Körfűrészre szeretném áthelyezni és 1 fázisról üzemeltetni. Remélem így már pontosan látjátok hogy mi a problémám
![]()
Szia
Ha működni is fog(azért nem tudom,mert nincs tapasztalatom,de Water kolléga szerint működik)az tény és való,hogy jóval gyengébb lesz,és egy üzemi kondenzátor is kelleni fog hozzá,és nagyobb is lesz az áramfelvétele. A motor bekötése 230V-ra a következő: Egyik kivezetésre a fázis,másikra a nulla,harmadikra pedig az üzemi kondenzátor egyik vezetéke,a kondi másik vezetéke vagy a nullára,vagy a fázisra. Attól függ,hogy melyik,hogy melyik irányba szeretnéd,hogy forogjon a motor. Ha a nullára kötöd a kondi vezetékét,és rossz irányba forog,akkor átkötöd a fázisra. Índitó kondenzátor csak abban az esetben kell,ha túl nagy lenne az áramfelvétel,és lenyomná a kismegszakítot. Ha nem nyomja le,akkor nem kell.
Visszább olvastam és én is erre jutottam, majd megprobáljuk és kiderül mi lesz, 750W 1 fázisú motor sajnos nem vitte a lapot üresen se, ezért gondoltuk hogy 3,2kW mégha csak a fele is lesz kihasználva már jó kell, hogy legyen.
Nem tudom mekkora az a korong, de egy 750W-os motornak vinnie kéne mint a rongyot. Egy 500W-os motorral is daraboltam 3cm vastag deszkákat persze 3 fázisról.
Amit írtál azért nem volt egyértelmű, mert írtad hogy korábban már ment a motor 2db kondival egy másik gépen. Ha pedig kondikkal, akkor csakis 1 fázisról. Bekötni úgy kell, ahogy Pulyka is írta. 2,2kW nál nagyobb motort nem nagyon szoktak 1 fázisról használni, lehet hogy indításkor le fogja csapkodni a biztit.
Nemnemnem. A gép 3 fázisról ment és egy gyors daraboló volt, abból szeretnék most körfűrészt csinálni. Remélem a 16A elég lesz az indításhoz.
Deszkához, keresztbe a 750W-os még használhatóan elviszi. 400-as koronghoz én 4kW-ot használok, az vastag tüzifánál kicsit sem túlzás. Ez is tapasztalat.
Szerk: a Nyaumakszba árusított rönkvágó gép 70-80cm-es lappal, 5,8KW-os motorral van szerelve.
Üdv Mindenkinek!
Lenne egy kis problémám amihez segítséget szeretnék kérni. Van egy IMI 220 V-os villanymotorom ( adattábla csatolva) ami most egy körfűrészt hajt. A gond az vele, hogy nagyon rosszul ill. nehezen pörög fel a motor pedig szinte alig van ellenállása ( jók a csapágyak a körfűrész tengelyén). A bekötési rajzán ( ez is csatolva) csak egy kondi van , de ezt két üzemi ( gondolom én) kondival vettem anno. A kondik egyébként 20 ľF-osak és 400V-osak. Talán ezek rosszak??? Nyomógombos megoldás??? Bármilyen megoldást szívesen vennék a problémámra! Segítséget előre is köszönöm! Üdv: Appalossa
Helló!
Nem kell nyomógomb, csak 40mikró 400V-s kondi, ami jelen esetben (Nálad) ki van száradva. Ha feltöltöd hálózati feszültséggel (magában), a kisütésnél elég nagy fény és hangnak kellene mutatkoznia. Vagy meg tudod mérni a kapacitását? Üdv.:VIM
Sziasztok!
Nekem is ilyen van, szintén egy cirkulán. Az enyémen van indítókondi, amelyet indítórelé kapcsol. Viszont üzemi nincs rajta.
Hali!
Sajnos nem tudom megmérni, mert ilyen műszerem nincs. A másikat pedig nem tudom, h hogy is kell, ezért inkább nem is próbálom. Bár gondolom úgy kell, hogy a 220-at rávezetem és ha leveszem róla akkor a két vezetéket összeérintve adja azt amit leírtál. Viszont találtam 2 db 25 µF-os kondit szintén 400 V-al , ez jó lenne rá??? Köszi a választ Neked is és Másoknak is!
A kondenzátorok soros, párhuzamos kapcsolása fordított előnyökkel jár.
A párhozamos kapcsolásnál a kapacitás összeadódik, de a feszültség feleződik. Sorosnál viszont a feszültség összeadódik és a kapacitás feleződik. (két alkatrész összekötése esetén) Ha itt:Bővebben: Link szétnézel, találni fogsz megfelelő kondit a motorhoz. A régebbi kondik szigetelési ellenállósága és hőterhelhetősége messze alulmúlja az oldalon találhatókat. De tehetsz egy próbát a meglévőkkel, hogy sikerélmény is legyen, később majd beszerzed a megfelelő kondit. A 40mikró az fontos, több ne legyen, mert állandó üzemű és így befolyással van a motor paramétereire. Tartósan ne használd a régebbi kondikat, nehogy eldurranjanak véletlenül. Ha most is kettő van párhuzamba kötve, előfordulhat, hogy csak az egyik vesz részt az üzemben. A kötéseket ellenőrizd mind két kondinál és a kapocslécen is. Üdv..VIM
Szia!
Bocs, hogy beleszólok, de párhuzamosnál a feszültségtűrés nem feleződik, hanem marad az eredeti.
Sziasztok!
Még mindig az ImI motorral küzdök! ![]() Köszi előre is a segítséget! Üdv: Appalossa
Szia!
Indítókondi kell! Egy nyomógombbal köss sorba egy indítókondenzátort, és így kösd az indítókondit oda, ahol a mostaniak vannak. Lehet, hogy nem is kellenek majd az állandóra kötött segédfázis kondenzátorok.
Hali!
Kösz a tanácsot, majd kipróbálom! Üdv:Appalossa ![]()
Hi Mesterek.
Szereztem másik villanymotort ![]() Ráraktam egy 4,7qF kondít, avval éppen hogy csak pörgött a motor. Ráraktam egy 100qF -ost avval már gyorsabban pörgött, de kb.: félperc alatt tűzforró lett a gondi, és szerintem a fordulat is kevés volt még. Szóval a bekötéssel lenne a gond, vagy a gondi értékkel? Ha van valakinek tipe hogyx lehetne kihozni a maximumot belöle annak örülnék. Szertnék venni mágneskapcsolót illetve hőkioldót, de a motor adattáblája szinte olvashatatlan számok kivételével. Ha betudná azonosítani nekem valaki annak örülnék, hogy melyik szám mit jelent. Előre is köszönöm.
Helló!
Ez egy 3f-ú motor lenne, aminek mind a hat kivezetése ki van hozva. Ki kellene keresni a tekercsek végeit! Ki ne köss egyetlen szálat sem a csokikból, mert ha összekeveredik a "kezdet és vég", akkor bonyolultabb lesz a bekötés. A csokikba, ha jól sejtem, egy tekercsnek átlósan kellene lennie, ha szembefordítod őket egymással. VIM
Helló!
Ha javult az indítás, akkor mégis csak kevés volt a meglévő kapacitás. Az, hogy lassan pörög fel, ennek a motornak ez a sajátossága. Bekapcsoláskor, viszonylag alacsony indítási nyomaték és a pulzáló, forgó mágneses térben a forgórész aktívan résztvéve éri el a fordulatot. Ebben fontos szerepe van a kondenzátor értékének. Ha kevesebb mint ami elő van írva, akkor nem adja le a teljesítményét. Ha pedig több ez az érték, akkor túl nagy lesz a fázis eltolás, amit nem tud követni a forgórész s ezért melegedni fog. Ez a motor nem fog starter üzemmódban indulni, csak így ahogy most, de ha felpörög, akkor kellő nyomatéka lesz. VIM
Helló!
Már vettem hozzá indítókondit és majd ha lesz rá időm akkor egy nyomógombon át bekötöm. Remélem ez valamelyest majd segíteni fog az indításon ( 100-120µF-os) . Azért köszi a hozzászólást! Üdv:Appalossa
Szia!
Az indítókondenzátor csak indításra jó. Állandó üzem mellett tönkremegy, mivel elektrolitkondenzátorról van szó, és azok nem bírják a huzamos idejű váltóáramú terhelést. Ezért melegedett a kondid. |
Bejelentkezés
Hirdetés |