Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv Mindenkinek! A töltő egy akkumulátoros SKIL márkájú fúró,csavarozó gép tartozéka. Ismerősöm a napi használat során vette észre,hogy nem működik. Mint később kiderült a trafó primerje a tápvezeték zárlata miatt megszakadt. Ez eddig "rendbe is volna",de nem itt kereste a hiba okát hanem a dokkolóegységet is szédszedte. Miután itt minden rendbe volt összerakta,de a - vezetéket felcserélte a hőmérsékletfigyelő madzaggal. Ennek következtében lezárlatolt egy5.1V-os zener a vele soros ellenállás pedig megszakadt. A szinjelzés eltűnt róla,ennek az értékét ha valaki meg tudná adni,nagyon hálás lennék.
A zener mérete útmutatást ad a teljesítményére. A teljesítmény ismeretében tudjuk a rajta átfolyatható áramot. Az ellenállás másik végén mérhető feszből kivonjuk a zenerét, majd ohm törvénnyének segédletével kiszámoljuk az ellenállást.
A trafó primer maga lehet még jó, ha kivésed a hőbiztit - amit többnyire a primer kamra rejt - és teszel bele egy másikat...
Talán ez segit. A leírásod alapján az r2 jelölésű ellenálás, értéke 47k.
Nagyon szépen köszönöm!!! Pontosan erre volt szükségem. A zenerrel soros ellenállás a fénykép alapján 100 ohm. A zenerrel párhuzamos a 47 k értékű. Még annyit ha kérhetnék: erősitsd meg légyszives,hogy a fekete szinű vezeték a dokkoló középső érintkezőjéhez csatlakozik?
Sebi : Első körben igy gondolkoztam én is, visszarajzolva amúgy móricka módjára a kapcsolást,már nem is tűnt olyan egyértelműnek a dolog. Ugyanis azt sem tudom,hogy valójában milyen hővédelem van az akksiban. Annyi tűnik biztosnak hogy a töltőáramot a trafó belső ellenállása korlátozza, a zeneres áramkör a tirisztort állitsa le megadott értéknél,de a hővédelem is ehhez csatlakozik.
Nem a sárga kerül középre, az a hőmérséklet figyelő. A panelen T betűvel jelölve. Bocsi az előbbi hibámért kicsit nagyon elnéztem a nyákot ezért írtam hülyeséget.
Köszönöm! Már kezdem kapisgálni a kapcsolást a sárga madzag alapján.
Szia mex!
Látom 2006-ban volt gondod a SKIL dodokkolóval. Most nekem is ugyanez a gondom, valószínű összecseréltem a vezetékeket. Tudnál nekem segíteni? Ha jól értem a sárga vezetéknek kell középen lenni. Nekem az R3 ellenállás szállt el, -legalábbis úgy látom, mert a füst eltakarja- ( ez az ellenállás van közvetlen a fekete vezeték kimenetnél) Azt nem tudom, hogy a zener jó -e (Z1) egyik fele egy kicsit fekete a másik oldal piros színű. Megköszönöm, ha tudsz segíteni Üdv.: billy
Siasztok
Nekem hasonlo problémám van. Csak az én töltöm 9,6V os és a töltö szétszedése után, az R3 és a zenerdioda szált el.Sajnos sem a dioda sem az ellenálás értékét nem tudtam leolvasni. Ha valaki tudná ennek a két alkatrének az adatait az nagyonnagy segitséglene.Köszönöm elöre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |