Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem azért lennének aggályaim a három fázis közösitésével kapcsolatban. Gyakorlatilag igy kilőnéd a nullátmenetet, amire feltétlenül szükség van a sönttirisztor kikapcsolása miatt. Gondolom a keeway fesszabályzó áteresztőrendszerű.
Ha viszont áteresztőrendszer, akkor a teljesitménye és a feszültségtűrése kérdéses.
......na jó ezt a sémát inkább hagyuk....
.....mert minap tapasztaltam hogy alapgázon jöl müködött ,vagyis méréseim szerint 13,2 voltot adott le. ez eddig oké is volt,de mikor rárántottam a gázt..... vagyis a BT 151-esek szikraszórót játszottak..... Nyilván nem birták a feszültséget...... ...köszönöm inkább mostmár tekercselek.....
Szerintem meg az áramot nem birták.
Amig állandómágnes lesz a gerjesztésed és ekkora teljesitmény igénnyel, addig áteresztős szabályzás felejtős, bárhogyan is tekered meg.
Helló Mex.
A generátor állandómágnesű, 3 fázisú. Ha a kapcsolást 1 fázisról használod, akkor 'Tuti' hogy van nullátmenet. 1 fázisnál mindig van nullátmenet. Köszönettel
Elnézést én értettem félre,azt gondoltam, hogy egyfázisú szabályzót ajánlasz háromfázisú generátorhoz, és a három fázist akarod összekapuzni diódákkal.
Újraolvasva, pont forditott a helyzet,hárofázisú szabályzót lehet ráapplikálni egyfázisú generátorra,úgy is, hogy a három fáziságat közösitik. Csatlakozom a véleményedhez: a gyári szabályzókban tokozatlan csipeket találni, általában fázisonként egy jó hővezető rézlemezre kettő dióda, és egy tirisztor kerül, és jó lehet a termikus egyensúly, illetve a nyitófeszültségek sem térhetnek el drasztikusan. Ami akadály lehet:Nem tudom mekkora teljesitményű lehet a Cumo-féle Quad generátora, nem biztos, hogy megfelelő terhelhetőségű az általad ajánlott szabályzó. Nagyobb motorokon tekintélyes méretű a szabályzó tokja is, utángyártáskor még nagyobbra kell tervezni, a teljesitményalkatrészek szerelésekor nem várható olyan kisértékű hőellenállás, mint a gyári kivitelnél. Cumó fórumtárs irta, hogy a BT 151-ek csillagszórót játszottak a fordulat növelésére. Véleményem szerint nem tett rá akkut,vagy döglött példányt kötött rá, igy érthető, hogy a generátor össz teljesitményét el kellett disszipálniuk, ami elégtelen hűtés mellett korai halált jelent. Egy szó mint száz: Cumó fórumtárs most tekercsel, azután megintcsak beleesik a fesszabályzó problémába, mert nem eléggé tapasztalt.
Helló Mex.
Nagyon korrekt a hozzászólásod. Szerintem, ha van valami készen, és jó, és nem drága, akkor azt kell használni. A szükséges teljesítményt nem tudjuk, de a 3 fázisút azért találták ki, mert nagyobb teljesítmény kellett. Tehát az 1 fázisú, valószínűleg kisebb teljesítményű, mint a 3 fázisú. Köszönettel
Szia lehet hogy tudok egy kapcsolással segíteni egy orosz lapon találtam, ez egy kicsit erősebb alkatrészekből épül fel , nekik bevált. A kapcsoláson található linkek fórumaiban további infókat találsz.Üdv Nyemi.
Na idefigyusztok ime a kép a motor motorjáról..elvégre magyarországról csempésztük be ide...
Tehát "ZONGSHENG" YAMAHA CORPORATION....... Báris itt nálunk az ijen moci csodának számit.... Nos adtam magamnak egy eséjt mielőtt hozzáfognák szétbarmolni a tekercset.... Vagyis kaptam egy töltésszabájzót álitólag Hondáé,vagy Yamaháé nem tudom pontosan. Vagyis annak ideén 2-öt rendelt belöle a bürge igy maradt meg ez a példány.....Lásd a képen... .....Csakhogy a bekötésére senki sem tudott mit mondani,meg a mocit is már rég eladta.. -Látott már valaki ijet? Hogy kell ezt bekötni?
Na idefigyuzz. Ha háromfázisú a ketyere, akkor kimérhető.
A DVM diódamérő állásában a baloldali három csúszósarura egyenként a pozitiv mérőzsinórt hozzáérintve, és a jobboldali kettő közül az egyik (vagy a másik) sarura a negativ zsinórt kötve kimérhető melyik az akku pozitiv. Mindhárom baloldali csúszósarunál egy-egy diódányi nyitófeszültséget mérhetsz, minimális eltéréssel. Ha ezzel megvagy akkor a biztonság kedvéért ismételd meg a mérést, csak most forditva rakd a mérőzsinórókat,és igy megállapitható az akku testkivezetése is. Ezután a három bemenetet közösitheted, rákötheted az akksit is (a tekercs és a szabályzó közé tegyél egy 20A-os lengő biztositékot), és rövid ima után próbálhatod. Akku nélkül semmiképpen ne próbáld, mert azonnal túldisszipál és tönkremegy. Ránézésre amúgy sem egy nagyteljesitményű cuccnak látszik.
Hi
A dinamós motoroknál először egyenirányítás van, vagy fezszabályzás?
Az egyent nem kell egyenirányítani - szerintem...
Hi!
3fázisú gerjesztett generátornál az egyik szénkefe mindig testen van?
Ha a szabályzó a pozitiv ágban kapcsolja a gerjesztőáramot, akkor igen.
Ez a motorom rajza , csak az én vezetékelésem nem így néz ki. Nekem a barna kábel nincs (rajzon látható barna). Helyette egy fekete van ami testet hoz a blokkból. A zöldön pedig a szénkefe van ami várná a gerjesztést. A zöldet ráköthetem a kontakt kulcstól jövő barnára hogy megkapja az aksi feszültségét? Vagy ehez kellene tudni miként működik a vesszabájozóm?
Nem kötheted rá, mert akkor állandóan kapná a gerjesztést a forgórész, és nem lenne szabályzás.
Inkább a szabályzód vezetékezését ird le, hány vezeték megy bele, és milyen szinűek. Egyébként, ha forgórészgerjesztésű a generátorod, akkor akármelyik fesszabályzó is jó hozzá, pl lada, vagy zsiguli.
Kösz az eddigi segítséget. De ez kicsit bonyolultabb sztori. Nincs esetleg msn vagy skype címed?
Heló!
El tudná nekem magyarázni valaki, hogy működik a mellékelt képen látható fesszabályzó? Nem igazán értem, hogy fogja a feszültséget leszabályozni a világítás számára, ha a világítótekercsről érkező kábel közvetlen kapcsolatban van a világítással és szabályozóval is, mint az első képen. Nagy segítség lenne.
Söntöl, elfűti a felesleget. Ugyanolyan fogyasztónak hat, mint egy másik izzó, de ez csak a korlátozási feszültségnél kezd üzemelni, addig mint ha ott sem lenne.
Üdvözletem van egy pitbikeom 4T 125ccm és elhagytam a feszültség stabilizátorját. Van itthon egy vadonat új autó generátorba való BOSCH márkájú fesz. stbailizátorom, ezt kellene rábiggyeszteni valahogyan a motor kerékpáromra. Meglehet ezt oldani, vagy inkább vegyem meg hozzá a gyárit?(marhadrága)
ILYEN gyujtás alaplap van rajta. A sárga és a fehér vezeték megy a stabilizátorra, meg gondolom a test, de arra már sajnos nem emlékszem.
Sziasztok!
Yamaha XJ 600 hoz kérném a segítségeteket! Be szeretnék kötni egy töltésvisszajelző lámpát, de nem tudom hova lehet! A generátor és a feszszabályzó közé egyenirányítással jó lesz?
Hello.
Szerintem a generátor feszültségét hiába méred,akármijen módszerrel is. Az akkumulátoron kellene mérni minden hogyan. Vannak nagyon egyszerű kapcsolások,itt a HBe-n is,töltés vissza jelzésére. Autós boltokban is lehet kapni pár száz forintért ijent. Továbbá van olyan fesz.szabájzó aminek van töltés visszajelző kivezetése.A Polgárdi,vagy a Kakasdi bontóban tudnának segiteni szerintem.Bővebben: Link
Köszi a segítséget!
Én nem az akksi feszültségét akarom mérni, hanem, hogy van-e töltésem!
Ha az akksim tönkremegy akkor is kisebb lesz a feszültség valamivel mert több áram kell neki! Én arra vagyok kíváncsi a visszajelzővel, hogy a szénkefés gerjesztőrész működik-e! Múltkor is elkopott a szénkefe, én meg elindultam horvátországba!(rá is fáztam, zágrábnál megállt a gép) Szóval mindenképp töltésjelzőt szeretnék!
A feszültség mérésével tudod ellenőrizni, hogy tölt-e rendesen a generátor, mert a 12V névleges feszültségű savas ólomakkumulátor töltési feszültsége 14-14.4V között van, a feszültségszabályzó ezt állítja be. Ha nincs töltés, akkor leesik az akku kapocsfeszültsége. Ha nagyon fontos akkor javaslom egy ampermérő beépítését, ami az akkumulátorról elmenő vezetékszakasz feszültségesését méri.
Az áram mérése viszont félrevezető is lehet, mert akkor is töltéshibát jelez, ha az akkumulátor teljesen feltöltődött és a generátor legerjed. A feszültség mérése egyetlen LM324-es IC-vel megoldható komparátor üzemmódban LED kijelzésel. Villogó vörös 10,5Valatt (Mélykisütés) Vörös 10,5-12,8V között (Lemerült akku, álló motor) Sárga 12,8-13,5Vközött (Van töltés, gyengén töltött akku) Zöld 13-14,4Vközött (Jó töltés, jól töltött akku) Vörös 14,4V (Túltöltés, rossz feszültségszabályzó)
Ez így azt hiszem jó lesz!
Köszi!
Este hozom a rajzot. Annak idején a trabantállatom is ilyet kapott...
Ezzel már tudsz kezdeni valamit:
Köszönöm a segítséget!
helló! Ez A feszszabályzó szerinted jó egy 400-as suzuki burgmanhoz. És mennyibe kerül kb. megcsinálni?
Elöre is kössz! |
Bejelentkezés
Hirdetés |