Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Erősítők mérése, akár számítógépes segítséggel
Témaindító: csikosgabi, idő: Máj 8, 2006
Témakörök:
Köszönjük! Nagyon jó anyag! :worship:
Sziasztok,
elkészítettem egy 2 diódás, egy potis(nem tudom minek bele) egy kondis védő fokozatot a mikrofon bemenethez. Bővebben: Link Nagyjából működik is valami, de számomra egy nagy katyvasz az egész Kezdődik ott, hogyha rádugom a jacket a gépre kéteres árnyékolatlan dróttal(25cm), a szkóp progi rögtön felszed egy vaskos 50Hz-et. A gép persze akksiról megy, a közelben nincs bekapcsolt táp 1méteres körben. Azon túl már persze van.... Jó, "mondok" ez van. majd valahogy leszedem a zavart...(persze fogalmam sincs, hogyan, illetve ferritgyűrűre tippelek hirtelen.) De az, hogy a füleserősítőmre a gépből szinuszjelet nyomva, egy érrel mérem, (a másik ér a levegőben) az már kicsit meredek nekem. Szóval nem nagyon értem ezt a mikrofon bemenetet. Fel tudna valaki homályosítani? Köszi
"Kezdődik ott, hogyha rádugom a jacket a gépre kéteres árnyékolatlan dróttal(25cm), a szkóp progi rögtön felszed egy vaskos 50Hz-et."
Igen, ennek így kell lennie, mivel gondolom 230V hálózat van a közelben. Pontosan ez történik a rendes szkópok esetében is nyitott bemenetnél. Dugj rá egy érzékenyebb erősítő bemenetére egy hosszabb kábelt, az is búg.
Huh kösz.
És ha ez így van, hogyan tudom az erősítő tápjából esetleg bejutó brummot elválasztani a légköri "brummtól"? Tehát ha csak azt szeretném látni?
Hangkártyára árnyékolt kábellel illik csatlakozni. Aztán mikor ez megvan akkor már a légköri brummot nem veszed, csak ami az erősítőből jön. Ha baromi nagy hibát nem csináltál az erősítőben akkor onnét nem tudsz 50Hz-t mérni. Ha a táp jó és a szűrés megfelelő, valamint nincs földhurok akkor csak mikroV jelet kapsz 50Hz-re. Ezt pedig nem hallod csutka hangerőn sem.
Mellesleg megjegyzem hogy erősítőn belül is 5cm kábelhossz felett minden legyen árnyékolt kábel ami hangfrekis jelet visz. A teljesítmény kábelek pedig a lehető legrövidebbek legyenek, a trafót pedig érdemes vasdobozba rakni, de jobb a perforált vaskalitka. Így a szórt mágneses tér benn marad és nem pofázik bele az erősítőbe.
Mar regebben akartam ezt a linket ide tenni , tobb FREE program van audio meresre isgetfree-bojo-impulse
Most vettem csak észre ezt a leírást, köszönöm, át fogom nézni.
Helo.
Lenne egy kérdésem,az RMMA-val kapcsolatban.Az erősítő kimenetét szeretném illeszteni a hangkarihoz(EMU 0404) csak van egy kis gondom a matekkal Adatok: P=150W R=8Ohm Ez esetben nekem R1=12k R2=3K jött ki. Ha ez nem jó, legyen szíves javítsa ki nekem valaki és azt is árulja el ,hogyan jött ki neki Köszönöm szépen.(ja igen ,tényleg hü..e vagyok)
P=IxIxR(Inégyzet!), valamint U=IxR(Ohm bácsi törvényei).
Ebből nekem kb. 35V fesz. adódott, tehát ez az osztásarány (4:1) nagyon kevés, biztonsággal pl.40kohm:1kohm lenne jó-feltéve, ha max.teljesítményen történik a mérés-szép emberes terhelőellenállással. Üdv:gkari
Köszönöm.
Mire összebugásztam 200W-nyi ellenálást rájöttem hogy elrontottam,nekem is kerekítve ennyi lett. . Jó éjt. :wave:
Nagyteljesítményű műterhelést az alábbi módon készítettem:
Ellenálláshuzal vásárlása pl hestore egy kb marokba fogható virágcserép (ha nincs más kerámia) egy másik virágcserép ami egy kicsit nagyobb mint az első, hogy beleférjen az egész mű. A kisebbik virágcserép alját kiütöttem (megfúrni csempefúróval stb)Lemértem 8 ohmnyi ellenálláshuzalt majd mint a toroid trafót rátekertem a virágcserépre úgy hogy ne legyen menetzárlat. A kivezetésekre sorkapocs. Most jön a másik cserép amibe beleállítjuk a megtekert műterhelést. Háztartási üzletekben lehet kapni samottport(hőálló anyag kályháknál használják) és vízüveget ez köti meg a samottport ezzel a keverékkel (a samottporon le van írva az arány ) ki kell önteni a cserepet megvárni néhány napot amíg megköt és máris kész a bazi teljesítményű műterhelés máris lehet méricskélni úgy, hogy a melegedő ellenállás sem okoz gondot és még meg is áll az asztalon. Üdv mrex
Igen,gondoltam már én is rá,hogy csináljak valami hasonlót.Ez elég egyszerűnek látszik,köszi az ötletet.
Ami van az össze-vissza forrasztott használt huzalell.állatokból van.
Szia!
A betett képen a képlet hibás, a U feszültséget, az terhelő ellenállás szorozva teljesítmény gyököt vonsz képlettel kapod meg. A kapott feszültséget osztod 0.3 al és megkapod az arányt. Az R2 érdemes meghagyni 1KOhmon ... egyszerűbb számolni is. Ekkor a hangkártyádra full kivezérlésen 0.3V jut. Az R1 ellenállást lehet hogy érdemesebb egy KOhm -ban skálázott potival megoldani, és a hangkártya bemenetét védeni egy szembekapcsolt SI diódapárral. (remélem jól írtam)
Szia.
Na ezt nagyon köszönöm. Még nem mertem nekiállni méricskélni mert még nem szereztem be valami olcsóbb hangkarit.Talán a most készülő erősítőmhöz már tudom használni, láttam egy olcsó SB Audigy-t majd azzal. :wave:
Igazán nincs mit, engem is érdekel a téma.
Csak óvatosan kell eljárni, pld. úgy ahogy a cikkben is írják, de az egyszerű, szinte mindenhol alkalmazott diódás védelmi módszert nem említették. Pedig kettő dióda mindig olcsóbb mint egy új hangkari. A potis dolog, amit írtam jobban meggondolva felejtős, inkább egy dekád kapcsolós kivitel, több osztás arány beállítási lehetőséggel. Amit akár teljesítményben is lehet kalibrálni. Erre azért van szükség, nehogy több voltos jellel kínáljuk meg a hangkari bemenetét, de egy szintindikátor, pld. kivezérlésjelző is simán beépíthető, ami jelzi a megfelelő jelszintet a bemeneten, amit a hangkártyához kalibrálnánk. Amit a cikk nem említ, hogy minden összekapcsolódásnak a földeléssel kell kezdődnie. Vagyis a pc-t és a erősítőt először közös potenciálra kell hozni, és csak utána teljesen kábelezni és bekapcsolni. Fordított koreográfia szerint igencsak veszélyes lenne a pc-re. (bár én más ügyből kifolyólag nem vagyok ennyire óvatos, de az összeföldelést csak egyszer kell csinálni, utána lehet már dugdosni bátran)
Itt egy példa arra a diódás védelemre. Ez is mérésre való , csak épp hangszórókhoz , de a példa jó szerintem.
Érdekesnek az 1k-s ellenállást találom a két testelés között. Annak mi lehet a pontos feladata? Egyébként megépítettem és használom is.
Hopp.
"dokodoki" másképp magyarázta nekem a diódás védelmet. Te így mérsz, ahogy a rajzon van,mikrofonnal??Vagy az csak kiegészítés? Ja mondjuk most jut eszembe azok nem is zener-rel voltak.
A potis módszer elegendő már csak mert a hétvégén méregettem próbálgattam. Egy skálázott poti van a bemeneten a diódás védelem majd ezután az RMAA ugyanis jelzi a ha gondja van a bemeneti szinttel az első kalibrációs résznél be lehet állítani egy TDA2003 as próbavégfokot méregettem és már 0,003% szintúllépésnél kiabált Ha az alapleosztás jó akkor a poti elegendő. A szintbeállításkor -4 és -1 dB es szint között mér alatta keveselli felette sokalja. Bár valaki azt is elmondhatná mi a fenét kell letiltani egy alaplapi hangkártyán mert sokáig a gépem saját átvitelét méregetem mire rájöttem sajna nincs line in csak mikrofon bemenetem. Egyébként nem kell ám annyira félteni a hangkártyát. A nyáron egy alapvető hiba miatt 36V AC föld zárlatom volt egy ipari sorkapcsot használtam aminek a földelősorkapcs a c-sínhez is leviszi a földet de én ezt nem vettem észre . Csak mikor dugtam a hangkártyába a jacket akor volt oltári durranás a gépház fém a monitor egyet villant és elkezdett sötétülni azonnal kirántottam a dugót de közel 2sec ig rajta volt a gép azóta is üzemel., bár a zárlattól elfüstölt egy kis fém a csatlakozó aljzatból azthiszem szerencsém volt A trafók 2db 400VA es KlocnerMoeller -ekvolt ak
Idézet: „Egyébként nem kell ám annyira félteni a hangkártyát.” Idézet: „mikor dugtam a hangkártyába a jacket akor volt oltári durranás” Én már meg is nyugodtam. Úgy látszik neked nagy gondjaid voltak a földeléssel,remélem sikerült jóra megcsinálnod.
Igen így mérek. Ez az ARTA-BOX rajza. Kétféle mérésre alkalmas :impedancia mérés , és a hangszóró átvitelének mérése.
Volt olyan még anno , még a monitor is becsíkozott akkora kakaót kapott... Aztán semmi baj nem lett.
Persze mint írtam a fránya földelő sorkapocs levitte a sorkapocsba kapcsolt vezeték tatralmát a c-sínre s mivel nekem a koppanásgátlóhoz szükségem volt ac-re a szekunderről ezt ebbe az egyébként üres sorkapocsba kötöttem mert fogalmam sem volt arról hogy a sínre lemegy bár utólag gondolva megnéztem mikor felraktam de nem jutott el a tudatomig aztán amikor bedugtam a 36v ac földön keresztül zárodott hát volt néhány amper de ez már nyár elején volt. azóta már jó a cucc most a következő keverőt gyúrom az előbb jöttem fel a pincéből. január 9 fellépés(színkör) arra ha törik ha szakad de kész kell lennie.
mikroportjaink vannak és most korszerűsítem a karaoke cucc egyik bemenete a színköré. 7 vezeték nélküli mikroport +2szereo csatorna + vu méter peak minden csatornán mute és -3db-es pad van melóm nem mondom.
Ptesza hangfal, hangszóró mérésre használja azt a kapcsolást. Az arra van. Amit pedig Dokodoki mondott, az erősítőre van. Ha pusztán csak a védelmi részt nézzük, én mindenhol eddig még a diódásat láttam csak s ezt is alkalmazom. Persze ez nem jelenti azt, hogy a zéneres nem lehet jó.
Igen, mert én sima SI , pld 1n4148 diódára gondoltam. A Z-dióda másképp viselkedik, a ptesza fórumtárs kapcsolása korrekt. Ott a Z-diódák 4.1 voltosak, de 4,7-4,8 volton fogják meg a bemeneti jelszintet, azért kell így kötni őket mert egyik irányból mérve sima diódaként mutat nyitófeszültséget, záróirányból meg letörést mutat 4.1 voltnál. Ebből adódik a kapcsolása és a 4,8voltos össz. feszültsége. Ha párhuzamosan lennének kötve akkor is menne, de 0,7-0,8 voltnál vágna a feszültségüktől függetlenül.
Ha pontos jelszintet kell állítani akkor feltétlenül kellhet a potméter.
Szerintem, ha különösebb hiba nincs az alaplapi hangkártyával akkor simán lehet használni, főleg ha van rajta line-in bemenet. Inkább a régi laptopokon gond, ahol csak mono mikrofon bemenet van. Pár hónapja nálam is történt baleset, fél éves laptop alaplapi mikrofonbemenete halt le egy zárlat miatt, egy másik hangkártya és egy usb-hub-on keresztül egy akku próbált kisülni. A mikrofonbemenet és a hub bánta a zárlatot. A alaplapi hangkártya nem károsodott, mert a beépített mikrofon kiválóan működik még mindig, csak a külső csati nem fogad jelet el, helyette valami statikus zörej van. Öregebb laptoppal, egy komolyabb túlvezérlés alkalmával annyi történt hogy letiltotta magát a kártya, egy újraindítás után gyógyult csak meg.
Sziasztok!
Sikerült szereznem egy régebbi Creatíve hangkátrtyát RMAA célokra ezen van line in . Az alaplapi már megőrjít 5 mérésből 4x saját nmagát mérte akármit kapcsoltam a realtek audio managerben . Holnap nem illik káromkodni majd a családi összejövetelek után kipróbálom. Üdv mrex Kellemes ünnepeket mindenkinek
Kellemes ünnepeket neked is.
Olyasmi kártyát szereztem én is.Pont a napokban tervezem az első méréseket,úgyhogy kiváncsian várom a hasznos tanácsokat, fejleményeket.
Most fejeztem be az RMAA-hoz a kalibrációs fájlt. Az eredmény magáért beszél. 20kHz-ig +-0,3dB-en belül van. Ezzel még pontosabb méréseket tudok majd végezni.
Persze, ha egy másik hangkari lesz netán, akkor kezdhetem előröl.
Sziasztok!
Készítettem egy mérést a PCL86 PP-mről. Látszik, hogy a tápot még szűrni kell kicsit és kellenének bele új csövek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |