Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Gondolom akkor ez is replusszal számolható, mint az erősítés számításánál...
Az orosz csöveknél az OTK pecsét jó ugyanerre
6X4 (hatixnégy) miniatűr fejű egyenirányító cső. Eu/amerikai
Nekem van olyan Tungsram ECC83, hogy getter már alig van benne, az anódok "koxosak", de a felirat, mint a gyári ...
Jó oda egy valamilyen kimenőtrafó is (primer tekercset bekötve) pl. TV hangkimenője, de a képkimenője is. Ha nincs más, valószínűleg egy fénycsőfojtó is megteszi.
Igen a Tungsram ECC83-ak nem színeződnek el, mármint a feliratok. Nem keletkezik annyi hő.
Jók a rajz szerint a graetz hidak összekötései, nem másfél utas az eredeti összekötéssel, mert mindegyik graetz híd a saját teljes tekercsére kötődik, és utána közösített a negatívjuk testként. Azzal, hogy szétkötötted, tetted másfél utassá. Az eredeti bekötéshez kell rendes szőrést csinálni a 250-es és a 300 V résznek is (ennek különösen mert ezen van a meghajtás is). A pcl 86 segédrácsát kellhet esetleg még szűrtebb helyre kötni, de rendes szűréssel ott is jónak kell lennie, ahol van.
A rácselőfesznek majd szabályozhatónak kell lennie...
Ez érdekes, akkor a három fehér feliratos Tungi PCL csövem már nem az igazi? Vagy azért még lehet jó?
Üdv.
Ha jól láttam, akkor az EZ90-ként is emlegetik nem?
Üdv.
A fűtéseket közepeld ki testre, a 6,3-at is és a 14,4-et is.
Kicseréltem a 15k-t 100-ra, de nem igen hallok változást.
Szerintem akkor mérd körbe a csöveket.
EL84, ECC83 kivezetéseiken mekkora feszt mérsz.
Ez fog következni. Viszon most probának használt el84eket tettem be, elég lassan fütenek fel, kb. mint az EZ meg az ECC, de próbaként betettem az uj 84-et is, és ilyesztöen felvillant bekapcsolásnál. Hamar le is löttem aztán vissza, ekkor már normálisan müködött viszont 2-3 másodperc alatt felfütött. Ez normális?
Az EL84 en 246V, az ECC-ken csak 136V illetve 153V van az anódokon.
-Hát én nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy az a 15 K ami tévedésből az anódhoz lett rajzolva (oda nyilván 100 K kell), az kell a katódkomplexumba valami formában. ...mert keveslem az 1,2 K-t a földelt rácsos oldal meghajtásához..
lehet ez az átb..ás ebben a rajzban hogy valamit kihagytak vagy máshova tették?? De viszont nincs brumm és "kristálytisztán" szól, csak halkan. Lehet a hangeröpoti a ludas? Mekkorát szoktatok használni?
Beszart a müszerem amivel tudnék rendesen mérni
Igen valahogy így néz ki egy normális Long-Tailed Pair (hosszú-farkú) fázisfordító.
Long-Tailed Pair
dejó! most jutottam el arra a pontra hogy megy a "kukába" aztán kezdem elölről! (de még nem biztos)
Én bízok magamban, ezt javaslom neked is.
ha nem biznék magamba, neki se áltam volna zéró imeretekkel.
Ja, de hozzá kell tegyem, az itteniek nélkül sehol se lennék még
Visszakötöttem azt a graetz lábat, bár hatása most sem volt semmire, ugyanúgy jön a zaj.
Az a szűrés elégnek kellene hogy legyen, amit tegnap írtam? Valamint jelenleg nincs alkatrészem a 300V-s ág szűrésére (veszek majd, amint lehet), de gondolom ez nem okozhat gondot, mert nincs bekötve sehová jelenleg... sturbi: Oké, megpróbálom majd!
Mégiscsak 6C4C-nek van igaza (elnézést tőle. ... kösd ki a 300 V-os graetz-et, de ne a közös váltónál, hanem a negatívoknál vagy a 230 V-os végnél (legjobb, ha telejesen kiveszed), mert így egy úttal a 230 Vos tekercs érvényesül a 190-es helyett (ha a közös váltónál kötöd szét, azzal nem változik semmi, ugyanúgy ottmarad a felső greatz-ból a dióda a 230 V-on). Ez miatt van a 317 V a 250-260 V helyett.
A szűrésnek jónak kell úgy lenni, sok is (de kisebb értéktől nagyobb érték felé szokás menni a kondikkal). A fűtés közeoelés fontos lehet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |