Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Automatikus szintszabályzó xenonhoz
 
Témaindító: JBLGTI, idő: Márc 7, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 4
(#) JBLGTI hozzászólása Márc 7, 2008 /
 
Sziasztok!
Egyre jobban elterjedt a xenon izzók használata gépkocsikban mely a rendelet szerint fényszórómosóval és automatikus szintszabályzóval szabad legálisan használni.A szintszabályzásra várnék ötleteket ,megoldásokat.
(#) potyo válasza JBLGTI hozzászólására (») Márc 7, 2008 /
 
Na ez az a cucc, amit jobb lenne nem barkácsolni otthon. Nem fogják műszaki vizsgán szeretni szerintem. Egyébként úgy tudom, hogy ez menet közben nem, hanem csak a lámpa bekapcsolásakor állítja be a szintet, amit egy ingaszerűséggel meg lehet csinálni. A lámpával együtt mozog az inga felső vége, alul pedig - ha nem jól áll a lámpa - akkor egyik vagy másik oldalon hozzáér valami érintkezőhöz (mint a háromállású relénél). Ha egyik oldalon hozzáér, akkor olyan irányba kell mozdítani, hogy ne érjen hozzá.
(#) JBLGTI válasza potyo hozzászólására (») Márc 8, 2008 /
 
Hát ez bizony menet közben is állítja a fényszóró magasságát egyébként mi értelme lenne.Beülnek öten egy autóba, beáll egy magasságra,kiszállnak hárman, tehát ez után le kellene venni a gyújtást,hogy újra "boottoljon". Műszaki vizsgára ilyen alapon nem szabad berelézni a világítást mert átalakítás.Ha már egy autóban van belülről, elektronikusan állítható külső fényszóró, az miért nem lehet automata,főleg mivel létezik.Nem az ABS vagy AIRBAG rendszert "tuningolod".
(#) potyo válasza JBLGTI hozzászólására (») Márc 9, 2008 /
 
Idézet:
„Nem az ABS vagy AIRBAG rendszert "tuningolod".”


Az igaz, viszont a szembejövőt vakítod el a nem megfelelően beálltított fényszórókkal.
(#) JBLGTI válasza potyo hozzászólására (») Márc 9, 2008 /
 
Szerintem világos ,hogy arra szeretnék törekedni,hogy ne vakítson a fényszóró és ez hogyan oldható meg.Nem pedig veled bírkózni ilyen hülyeségeken(elnézést a személyeskedésért).TEHÁT VAN-E VALAKINEK ÖTLETE?
(#) djdavidoff válasza JBLGTI hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Hello! Én is hasonló cipőben járok. A Hella-nak van utólagosan beépíthető szintezője, de az 98.000 Ft-ba fáj nekünk. Én is szeretnék xenon-t az autómba, de ott van a magyar jogrenszer ! A következő megoldásra jutottam az ismerősökkel. Ugyebár műszaki vizsgára nem tanácsos odavinni az autót útólag épített dolgokkal, kvázi műszaki vizsgára csak a két izzót kell kicserélned a gyárira, a többi cucc (pl: trafó, vezeték, stb) maradhat ahol van. Viszont most már a nagyon kedeves rendőrurak is nézik, hogy van-e autómata szintező a xenon mellett. Ezt ők józan PARASZTi rendőrésszel csak úgy tudják megvizsgálni, hogy a gyári xenon-t ha bekapcsold, az automatika beállítja lámpa optimális szögét. Erre nekem az az ötletem támadt, hogy egy modult kellen készíteni, ami lámpakapcsoláskor az állítómotort megjáratja a két végálláspontja között, majd visszatér abba helyzetbe, ahva a lámpaállító gomb éppen diktálja. Nem tudom mennyre látható át a dolog. A vakításra a megoldás pedig az, hogy ha sokan ültök a kocsiban, vagy tele a csomagtartód, akkor állíts be a fényszórómagasságot a kapcsolóval. Szerintem ez még egy járható út, hiszen hány rendőrnek van olyan szeme, ami meg tudja állapítani, hogy ezt a lámpamozgást valódi szintező végzi vagy egy modul. A lámpamosóra nincs más megoldás. Be kell invesztálni szintén a Hella gyárt ilyen terméket, az nem olyan húzoós, kb: 10.000 Ft. Ennyit tudok neked segíteni a modulhoz nekem sincs ötletem, de talán nem egy nagy vasziszdasz...
(#) potyo válasza djdavidoff hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Mi lenne, ha inkább nem vakítanád a szembejövőket a halogénhez tervezett tükörbe rakott xenonnal?
(#) sirály12 hozzászólása Jan 17, 2010 /
 
Nekem is hasonló a problémám. Calibrám van és ennek projis a reflektora, xenonnal tökéletes, de nem használhatom, mert rendőrurak nézik ezerrel.
Nem értem én ezt, nem az lenne a fontos, hogy "látni és látszani?".

Mert az a baj, hogy a belevaló izzóval alig látok, egy bringást mire észreveszek akkorra már majdnem el is csaptam. :no:
Xenonnal azért egészen más a helyzet, kb 3-4 szer messzebb látok vele, és jobban is. :yes:

Én is most fogom visszacserélni hagyományos izzóra a xenont, pedig nagyon jól lehet látni vele.
(#) akos70 válasza djdavidoff hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
A rendörnek ennél joval egyszerübb dolga van:
ránéz a lámpaüvegre, és leolvassa, milyen izzo valo abba a lámpatestbe. Azt a pár jelölést vagy bemagolja, vagy ha az nem megy, felirja magának egy cetlire.

Szoval a magasságállito és moso beszerelésével még nem lesz legális xenon világitásunk, csak ha egy xenonos lámpatestet is beszerzünk (pontosabban kettöt) Ez viszont jo eséllyel csak akkor lehetséges, ha az adott tipust gyárilag xenon lámpákkal is gyártották.

Az utolagos xenonok minösége szvsz minösithetetlenül gyatra. Különösen igaz ez a H4-es szettekre.
(#) akos70 válasza sirály12 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Egy gagyi xenon-szett áráért egész jo szemüveget lehet kapni.
Azért a rendör se büntet, meg másokat se vakit el.
(#) potyo válasza sirály12 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Idézet:
„Nem értem én ezt, nem az lenne a fontos, hogy "látni és látszani?".”


De igen, ez a fontos. És a szembejövő akkor lát, ha nem vakítjuk el. Látszódni meg látszódunk két gyertyával is éjjel, de a tompított halogén tökéletesen elég. Egyébként nappal esőben szerintem a xenon meg a mostanában divatos ledcsík (pl. Audi) rosszabbul látszik, mint a halogén, mivel utóbbinak sárgásabb a fénye és jobban különbözik a tükröződő napfénytől.
(#) sirály12 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
De attól én még nem látom meg előbb sem a biciklist sem a gyalogost.
(#) akos70 válasza sirály12 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
1. Ha ha jo a szemed, és megfelelö sebességgel mész, meglátod.
2. Ha nem jo, iratsz szemüveget, ill. lassabban mész.
3. Veszel olyen autot, ami gyárilag xenonos, nem vakit, nem köt bele senki, látsz mint a sas.
4. Belerakod a gagyixenont, nem törödve azzal, hogy másokat vakit, és vállalva azt, hogy megbüntet a rendör.
(#) tothi89 hozzászólása Jan 17, 2010 /
 
Ez az egész nevetséges, látszik, hogy a rendőrök csak a pénzre mennek, engem is megbüntettek, pedig be van állítva, a vizsgaállomáson egy ismerős meg is mérte erre való optikai műszerrel!
Bezzeg akinek nincs beállítva a halogén azt nem veszik elő, mert azt nem ilyen egyszerű megbüntetni, pedig az is tud ugyanúgy vakítani! A másik kedvencem, akihez a pirosnál kiszállok, előrremegyek, bekopogok, hogy bocsi, de nem ég egy féklámpája sem, majd ő erre csak egy válrrántással válaszol. Utóbbi, legalább havonta, míg a halogénes vakítós 10 km-enként előfordul!!!
(#) tothi89 válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Amúgy én annyit csináltam, hogy a vezérlőszálat, ami a potitól a motorokhoz megy, elvágtam, sorbakötöttem vele egy ellenállást, az ellenállás motorok felőli lábához és a testhez bekötöttem egy kondit, így bekapcsoláskor lebólint, majd ahogy a kondi feltöltődik visszamegy a beállított pozícióba, szerintem ennél egyszerűbb nincs!
(#) potyo válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
A halogén nemis vakít úgy, mint a sz...l beállított xenon. Kicsit más egy ívkisülésbe bámulni, mint egy izzószálra amellett, hogy a xenon eleve nagyobb fényteljesítményű.

A másik, hogy tipikusan az utólagos xenonnál az van, hogy a halogén tükörjébe teszik bele a xenonizzót. Na ennek ez az eredménye:Link Link

Remélem látható a különbség.
(#) akos70 válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
És ezzel az átalakitással a gagyixenonod nem vakitja a szembejövöt? Ja, hogy az téged nem érdekel, csak te láss.
(#) tothi89 hozzászólása Jan 17, 2010 /
 
Ezt utálom itt, hogy ennyi p.....t van, olvasd már el a hozászóllásomat mégegyszer, írtam, hogy be van állítva rendesen, csinálltam hézagolólapkát is a foglalathoz, hogy pontosan fókuszpontban legyen az ízzó, egy napot játszottam el vele. Amúgy minek írtok olyan témába, amihez nincs érdemleges hozzáfűznivalótok, anno is ilyen okoskodók miatt hagytam itt ezt a fórumot, amúgy nagyon jó lenne! Ja és Okoska ez a kép talán jobban szemlélteti nem?Különbség itt ugyanis egyszerre van bent egy halogén és egy xenon. Amúgy amit írtatok, az tényleg igaz az igénytelenül, hozzá nem értő által berakott, gagyi xenonra.
(#) potyo válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
És miért nem vettél bele xenonhoz való tükröt?
(#) tothi89 válasza potyo hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
Látom értessz a dologhoz Ez nem az én lámpám, onnan van, ahonnan te linkeltél. Mert nincs hozzá b....i, amúgy meg már átalakítottam H7 bi-projektorosra a lámpatestet! Itt lezártam a veletek való társalgást, majd ha lesz időm lefényképezem, azért majd megnézném közben az arcodat.
Mellesleg nincs valami ötleted az alábbi témában: Automatikus szintszabályzó xenonhoz ??? Van egy sejtésem de legalább valami állami céghez elmehetsz dolgozni, mert az okoskodás tantárgyból én *-os 5töst adnék!
(#) Inhouse válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Nem írtam, de egyetértek Potyoval, úgyhogy rám is érvényes:
Idézet:
„Ezt utálom itt, hogy ennyi p.....t van,”


Szóval homályosíts már fel légyszi, mi is vagyok én a többiekkel együtt? Mi van a pontok közt?

Üdv
Inhouse
(#) hideg83 válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Szia.El tudnád nekem mondani mekkora ellenállást és mekkora kondenzátort raktál be.Vagy azt hogy hogyan kell kiszámolni.Illetve tudnál egy rajzot felrakni hogy mit hova kell rakni jobban átlátnám.Köszönöm előre is.
(#) potyo válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Idézet:
„Különbség itt ugyanis egyszerre van bent egy halogén és egy xenon.”


Neked ebből mi látszik? Mert én nem látom erősebbnek a xenon fényét sem...
(#) tothi89 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
-Kedves Inhouse, nem rád értettem, Te nagyonis segítőkész szoktál lenni(amúgy potyo is), azt utálom, amikor nem a témát építő hozzászólások érkeznek, hanem a kötözködés megy. Leírtam, hogy nekem be van állítva, át is ment vele a vizsgán, mert nem vakított(direkt előtte lemérettem, hogy ne kelljen két vizsgadíjat fizetni), van lámpamosó és látszólag automata is(ezt nem is ellenőrizték amúgy, mert látták, hogy mozog felkapcsoláskor).
-hideg83, ment privát
-potyo, egyértelműen látszik, hogy a balos halogén, a jobbos "gagyixenon", mert a vetitési vonal felé is szór jócskán!
Itt és most lezárom ezt a témát ez problémamegoldó fórum, ha jól tudom, nem "Mónika show"!
Üdv Mindenkinek
(#) hideg83 válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Köszi.
(#) Inhouse válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Jól van, no...én is szoktam "kötekedős" lenni, eléggé elkötelezett vagyok bizonyos dolgokban.

Legalább írd meg privátban, hogy mi lett volna a p.....t, mert idegesít, hogy nem tudom!

Üdv
Inhouse
(#) tothi89 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Ment
(#) aflmor válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
mezőgazdasági dolgozó
(#) akos70 válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Idézet:
„egyértelműen látszik, hogy a balos halogén, a jobbos "gagyixenon", mert a vetitési vonal felé is szór jócskán!”


Itt van az eb elhantolva, köszönjük, hogy kimondtad.
Kapisgálod már?

Ezek után lehet benne akármilyen automatikus szintezö, moso, bármi...
(#) djdavidoff válasza tothi89 hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Haliho! Ugyanazt kérném, mint Hideg83: "Szia.El tudnád nekem mondani mekkora ellenállást és mekkora kondenzátort raktál be.Vagy azt hogy hogyan kell kiszámolni.Illetve tudnál egy rajzot felrakni hogy mit hova kell rakni jobban átlátnám.Köszönöm előre is." THX! Amugy az autóm amiről szó van, készült xenon-os kivitelben is (csak, hogy Akos70 is megnyugodjon). Szerintem a kutya sem veszi észrea különbséget rajtam kívül, én viszont észre fogom venni a részeg barmokat az út szélén... 40km/h-val is lehet halálos gázolást végrehajtani, nem kell hozzá 140-nel röpködni. Én inkább bevállalom, hogy megbüntetnek "gagyixenon"-ért, mintsemhogy valami félkegyelműt elcsapjak az út szélén, mert neki szűk volt a járda...
Következő: »»   1 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem