Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Egyre jobban elterjedt a xenon izzók használata gépkocsikban mely a rendelet szerint fényszórómosóval és automatikus szintszabályzóval szabad legálisan használni.A szintszabályzásra várnék ötleteket ,megoldásokat.
Na ez az a cucc, amit jobb lenne nem barkácsolni otthon. Nem fogják műszaki vizsgán szeretni szerintem. Egyébként úgy tudom, hogy ez menet közben nem, hanem csak a lámpa bekapcsolásakor állítja be a szintet, amit egy ingaszerűséggel meg lehet csinálni. A lámpával együtt mozog az inga felső vége, alul pedig - ha nem jól áll a lámpa - akkor egyik vagy másik oldalon hozzáér valami érintkezőhöz (mint a háromállású relénél). Ha egyik oldalon hozzáér, akkor olyan irányba kell mozdítani, hogy ne érjen hozzá.
Hát ez bizony menet közben is állítja a fényszóró magasságát egyébként mi értelme lenne.Beülnek öten egy autóba, beáll egy magasságra,kiszállnak hárman, tehát ez után le kellene venni a gyújtást,hogy újra "boottoljon". Műszaki vizsgára ilyen alapon nem szabad berelézni a világítást mert átalakítás.Ha már egy autóban van belülről, elektronikusan állítható külső fényszóró, az miért nem lehet automata,főleg mivel létezik.Nem az ABS vagy AIRBAG rendszert "tuningolod".
![]() Idézet: „Nem az ABS vagy AIRBAG rendszert "tuningolod".” Az igaz, viszont a szembejövőt vakítod el a nem megfelelően beálltított fényszórókkal.
Szerintem világos ,hogy arra szeretnék törekedni,hogy ne vakítson a fényszóró és ez hogyan oldható meg.Nem pedig veled bírkózni ilyen hülyeségeken(elnézést a személyeskedésért).TEHÁT VAN-E VALAKINEK ÖTLETE?
Hello! Én is hasonló cipőben járok. A Hella-nak van utólagosan beépíthető szintezője, de az 98.000 Ft-ba fáj nekünk. Én is szeretnék xenon-t az autómba, de ott van a magyar jogrenszer
![]() ![]()
Mi lenne, ha inkább nem vakítanád a szembejövőket a halogénhez tervezett tükörbe rakott xenonnal?
Nekem is hasonló a problémám. Calibrám van és ennek projis a reflektora, xenonnal tökéletes, de nem használhatom, mert rendőrurak nézik ezerrel.
Nem értem én ezt, nem az lenne a fontos, hogy "látni és látszani?". Mert az a baj, hogy a belevaló izzóval alig látok, egy bringást mire észreveszek akkorra már majdnem el is csaptam. :no: Xenonnal azért egészen más a helyzet, kb 3-4 szer messzebb látok vele, és jobban is. :yes: Én is most fogom visszacserélni hagyományos izzóra a xenont, pedig nagyon jól lehet látni vele. ![]()
A rendörnek ennél joval egyszerübb dolga van:
ránéz a lámpaüvegre, és leolvassa, milyen izzo valo abba a lámpatestbe. Azt a pár jelölést vagy bemagolja, vagy ha az nem megy, felirja magának egy cetlire. Szoval a magasságállito és moso beszerelésével még nem lesz legális xenon világitásunk, csak ha egy xenonos lámpatestet is beszerzünk (pontosabban kettöt) Ez viszont jo eséllyel csak akkor lehetséges, ha az adott tipust gyárilag xenon lámpákkal is gyártották. Az utolagos xenonok minösége szvsz minösithetetlenül gyatra. Különösen igaz ez a H4-es szettekre.
Egy gagyi xenon-szett áráért egész jo szemüveget lehet kapni.
![]() Azért a rendör se büntet, meg másokat se vakit el. Idézet: „Nem értem én ezt, nem az lenne a fontos, hogy "látni és látszani?".” De igen, ez a fontos. És a szembejövő akkor lát, ha nem vakítjuk el. Látszódni meg látszódunk két gyertyával is éjjel, de a tompított halogén tökéletesen elég. Egyébként nappal esőben szerintem a xenon meg a mostanában divatos ledcsík (pl. Audi) rosszabbul látszik, mint a halogén, mivel utóbbinak sárgásabb a fénye és jobban különbözik a tükröződő napfénytől.
De attól én még nem látom meg előbb sem a biciklist sem a gyalogost.
![]()
1. Ha ha jo a szemed, és megfelelö sebességgel mész, meglátod.
2. Ha nem jo, iratsz szemüveget, ill. lassabban mész. 3. Veszel olyen autot, ami gyárilag xenonos, nem vakit, nem köt bele senki, látsz mint a sas. 4. Belerakod a gagyixenont, nem törödve azzal, hogy másokat vakit, és vállalva azt, hogy megbüntet a rendör.
Ez az egész nevetséges, látszik, hogy a rendőrök csak a pénzre mennek, engem is megbüntettek, pedig be van állítva, a vizsgaállomáson egy ismerős meg is mérte erre való optikai műszerrel!
Bezzeg akinek nincs beállítva a halogén azt nem veszik elő, mert azt nem ilyen egyszerű megbüntetni, pedig az is tud ugyanúgy vakítani! A másik kedvencem, akihez a pirosnál kiszállok, előrremegyek, bekopogok, hogy bocsi, de nem ég egy féklámpája sem, majd ő erre csak egy válrrántással válaszol. Utóbbi, legalább havonta, míg a halogénes vakítós 10 km-enként előfordul!!!
Amúgy én annyit csináltam, hogy a vezérlőszálat, ami a potitól a motorokhoz megy, elvágtam, sorbakötöttem vele egy ellenállást, az ellenállás motorok felőli lábához és a testhez bekötöttem egy kondit, így bekapcsoláskor lebólint, majd ahogy a kondi feltöltődik visszamegy a beállított pozícióba, szerintem ennél egyszerűbb nincs!
A halogén nemis vakít úgy, mint a sz...l beállított xenon. Kicsit más egy ívkisülésbe bámulni, mint egy izzószálra amellett, hogy a xenon eleve nagyobb fényteljesítményű.
A másik, hogy tipikusan az utólagos xenonnál az van, hogy a halogén tükörjébe teszik bele a xenonizzót. Na ennek ez az eredménye:Link Link Remélem látható a különbség.
És ezzel az átalakitással a gagyixenonod nem vakitja a szembejövöt? Ja, hogy az téged nem érdekel, csak te láss.
Ezt utálom itt, hogy ennyi p.....t van, olvasd már el a hozászóllásomat mégegyszer, írtam, hogy be van állítva rendesen, csinálltam hézagolólapkát is a foglalathoz, hogy pontosan fókuszpontban legyen az ízzó, egy napot játszottam el vele. Amúgy minek írtok olyan témába, amihez nincs érdemleges hozzáfűznivalótok, anno is ilyen okoskodók miatt hagytam itt ezt a fórumot, amúgy nagyon jó lenne! Ja és Okoska ez a kép talán jobban szemlélteti nem?Különbség itt ugyanis egyszerre van bent egy halogén és egy xenon. Amúgy amit írtatok, az tényleg igaz az igénytelenül, hozzá nem értő által berakott, gagyi xenonra.
És miért nem vettél bele xenonhoz való tükröt?
Látom értessz a dologhoz
![]() ![]() Mellesleg nincs valami ötleted az alábbi témában: Automatikus szintszabályzó xenonhoz ??? Van egy sejtésem ![]()
Nem írtam, de egyetértek Potyoval, úgyhogy rám is érvényes:
Idézet: „Ezt utálom itt, hogy ennyi p.....t van,” Szóval homályosíts már fel légyszi, mi is vagyok én a többiekkel együtt? Mi van a pontok közt? Üdv Inhouse
Szia.El tudnád nekem mondani mekkora ellenállást és mekkora kondenzátort raktál be.Vagy azt hogy hogyan kell kiszámolni.Illetve tudnál egy rajzot felrakni hogy mit hova kell rakni jobban átlátnám.Köszönöm előre is.
Idézet: „Különbség itt ugyanis egyszerre van bent egy halogén és egy xenon.” Neked ebből mi látszik? Mert én nem látom erősebbnek a xenon fényét sem...
-Kedves Inhouse, nem rád értettem, Te nagyonis segítőkész szoktál lenni(amúgy potyo is), azt utálom, amikor nem a témát építő hozzászólások érkeznek, hanem a kötözködés megy. Leírtam, hogy nekem be van állítva, át is ment vele a vizsgán, mert nem vakított(direkt előtte lemérettem, hogy ne kelljen két vizsgadíjat fizetni), van lámpamosó és látszólag automata is(ezt nem is ellenőrizték amúgy, mert látták, hogy mozog felkapcsoláskor).
-hideg83, ment privát -potyo, egyértelműen látszik, hogy a balos halogén, a jobbos "gagyixenon", mert a vetitési vonal felé is szór jócskán! Itt és most lezárom ezt a témát ez problémamegoldó fórum, ha jól tudom, nem "Mónika show"! Üdv Mindenkinek ![]()
Jól van, no...én is szoktam "kötekedős" lenni, eléggé elkötelezett vagyok bizonyos dolgokban.
Legalább írd meg privátban, hogy mi lett volna a p.....t, mert idegesít, hogy nem tudom! ![]() Üdv Inhouse Idézet: „egyértelműen látszik, hogy a balos halogén, a jobbos "gagyixenon", mert a vetitési vonal felé is szór jócskán!” Itt van az eb elhantolva, köszönjük, hogy kimondtad. Kapisgálod már? Ezek után lehet benne akármilyen automatikus szintezö, moso, bármi...
Haliho! Ugyanazt kérném, mint Hideg83: "Szia.El tudnád nekem mondani mekkora ellenállást és mekkora kondenzátort raktál be.Vagy azt hogy hogyan kell kiszámolni.Illetve tudnál egy rajzot felrakni hogy mit hova kell rakni jobban átlátnám.Köszönöm előre is." THX! Amugy az autóm amiről szó van, készült xenon-os kivitelben is (csak, hogy Akos70 is megnyugodjon). Szerintem a kutya sem veszi észrea különbséget rajtam kívül, én viszont észre fogom venni a részeg barmokat az út szélén... 40km/h-val is lehet halálos gázolást végrehajtani, nem kell hozzá 140-nel röpködni. Én inkább bevállalom, hogy megbüntetnek "gagyixenon"-ért, mintsemhogy valami félkegyelműt elcsapjak az út szélén, mert neki szűk volt a járda...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |