Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Elölről nézve bal oldalt lesz nekem majd a 2x16-os LCD és a nyomógombok. Éppen hogy belefér a panel...
A hőmérésklet emelésével kapcsolatban kérdezném is, hol avatkoztál be a 160-200 fok elérésére. (Itt még a saját elektronikájára gondoltam.)
A tintasugarasom akkor rajzolt tört egyeneseket ,ha a legrosszabb minőség volt beállítva .Ha jobb minőségre áttettem eltüntek a törések.
Sehol. A saját elektronikája nem érdekel, amint megírtam a programomat a PIC18F2520-ra, hajítom is ki a gyári elektronikát. De írtam korábban, hogy vissza kell fejteni a kapcsolási rajzát! Nem lehet túl bonyolult, két LM324 van benne.
Kicsit bosszant, hogy nem ilyet találtam, de most már mindegy, főleg, hogy az olcsóbbik is jól működik. Ezzen is meg lehet csinálni ugyanazokat az egyszerű átalakításokat, annak ellenére, hogy van saját hőfokszabályzása(bár az a dióda nem 150°C fölé van kitalálva az tuti). Lassítás nélkül csak a vonalak szétpaszírozására lesz alkalmas szerintem, bár lehet, hogy tévedek, vagy nem tévedek, ellenben megelégedtek azzal a minőséggel amit nyújt. Végül is ez utóbbi a legfontosabb, a többi nem számít.
Nem is vitaképpen írtam, de szeretném egyelőre meghagyni, ha be lehet vele szabályozni a hőfokot. Át fogom világítani tüzetesebben. Ha nem megy ezzel egyáltalán jól, akkor gondolom tovább a lehetőségeket.
Idézet: „bár az a dióda nem 150°C fölé van kitalálva az tuti” Hmm... ezen el kellene gondolkodni mielőtt befejezem a nyáktervet... Idézet: „Ha nem megy ezzel egyáltalán jól, akkor gondolom tovább a lehetőségeket.” Ez végül is egy jó elképzelés! Sok sikert!
Ja mielőtt felspanoljátok 200°C-ra, hogy a gyors sebességnél is feltapadjon a papíron a beérés előtt már megfolyt festék, aztán egyszer csak nyekk!
Én is 200-al kezdtem, aztán most 150°C körül járok! Persze nem a normál sebességgel, mert ott fel sem tapad!
Hali urak.
Biztos mindenki szembesült P20-as nyák gyártásnál egy bosszantó tényezővel a lakk felvitelekor nem a megfelelő módon terül szét (zárványos márvány mintás). Én egy nagyon hatásos módszerrel szabtam gátat egy tapadó korong és egy aksis fúró segítségével. A művelet a kővetkező a t korongot egy közbetéttel a fúróba fogatom és erre a korongra teszem a meg tisztított nyákot le fújom a lakkal és azonnal meg pörgetem és a fölös lakk azonnal le csapódik a centrifugális erőtől. Érdemes a pörgetést egy dobozban végezni ,hogy a környezetünkre ne csapódjon a lakk a lényeg a nyákot úgy tegyük a korongra ,hogy a korong a nyák közepére kerüljön így az esetleges kóválygó rázkódást elkerüljük. Ja a lényeg a gyorsaság a lakk felvitel és a pörgetés között.
Ilyet írt már valaki, csak mi van ha a korong elenged? De jó módszer, a középpontól kifelé nem lesz eltérő vastag a festék?
Nekem a normál sebességnél, 190°C-nál simán feltapadt. igaz, nem első nekifutásra, hanem már 3-szor ment át rajta.
Igaz, nálam a bizonyos "nyekk" megvolt. Frankón elolvadt a hőbiztosíték, ami aztán a motort is leállította, pedig elég lett volna csak a fűtőbetétek áramát szakítania. Mindegy, már megoldottam, kap egy magasabb hőfokú (200-225°C körüli) bimetall-kapcsolótha valamiért megadná magát a leendő szbályozója
Vegyétek figyelembe,hogy nem szereti a görgő sem az az igen meleget meg a fűtés sem arra van talán méretezve! Ma nem érek rá mert mást kell forrasztgatnom sajna
Biztos írt már valaki erről de én nem olvastam végig ezt a 713 oldalt .
Ha jobb minőségű korongot használsz és azt egy kicsit meg nedvesíted biztos nem engedi el én pörgettem már vele 20x20-as nyákot is. Ha ügyes vagy és nem tökölsz sokat a fújás és a pörgetés között akkor nincs ideje a lakk felületének meg kötni és a felesleg letud csapódni,és egyenletes lesz a felület. Amit nem szabad,extrém magas és alacsony hőmérsékleten fújni (30cfok és 10cfok) a legbiztosabb a szoba hő m.. 20cfok mert 30 fokon azonnal meg indul a száradás hidegben pedig rádermed. Gyorsabb száradás érdekében még véletlenül se melegítsük elő a nyákot, fújás után a lakk egyből meg tapad és nem tud szétterülni.
Nekem is márványos foltos közvetlen a fújás után, de ha vársz egy kicsit akkor simul kifelé. Ha nem túl meleg a lakk és a környezet, az persze segít, nem szárad olyan gyorsan, van ideje kisimulni. Én max 1 percet várok fújás után, utána megy a szárítóba. (kartondobozban cpu hűtő, tranyóval melengetve ))
Bizony! Nagyon örültem, mikor kiderült, hogy sokkal kisebb hőfok elég. Az a 190..200°C nagyon meleg, és büdös is. Valószínű az olvadozó műanyag és a fogaskerekeket kenő zsír szaga nem szűnik soha. 160°C-on lakásban is használható.
Az általam említett technika előtt nekem is márványos volt és az is maradt. sosem sikerült egyenletesre fújnom.
Mostanában nagyon ritkázom a nyák gyártást mert ahol tudom fújni ott most kb 5 fok van. Nagyon unom már a telet
Mindenképp a "nominális" hőfokon lesz üzemeltetve, csak addig meg kell oldanom valahogy a megfelelő hőfokot, amíg nincs hozzá meg a szabályozó-elektronika.
Várom már a cikket egyébként is, mert nekem még mechanikai nehézségekkel is szembe kell néznem (pl.: rugós görgőtámasztás, mivel az enyémben nincs ilyen).
Én meg várom a 24 órát mert nálam gáz sütő van és egy párszor sikerült pirosra sütni .
De most gondolkodok egy grillezős forgó tányéros mikróban amiben meghalt a magnetron ,hogy abból csinálok egy szárítót + levilágítót 2in1 funkció egy dug villával
Én is átjártam a fél Tesco-t mire megtaláltam.
Little! Az harmadikhoz írja Watt a cikket, Attila68 a másodikat vette.
Helyesbítés: én mindkettőt megvettem.
Idézet: „Attila68 a másodikat vette.” Miután az elsőt(képen a harmadikat) leamortizálta!
Igen és igen.
És Attila86, elnézést! Én még nem nagyon tudtam foglalkozni a dologgal. Készítettem két próba laminálást, a második már egész szép lett, a TQFP tok nem folyt szét és szépen rátapadt. Bár ez a NyÁK nem rezes felületén volt, tehát ez egy picit hamarabb átmelegszik. Én úgy fogom megcsinálni, hogy sima laminálóként is működhessen. Néha az is jól jöhet, mert 5db fólia jár hozzá, abból már egyet kipróbáltam, pl névjegykártyához jó. Majd egyszer talán ezt a megoldást is kipróbálom: Bővebben: Link
Sziasztok!
Nézegettem más fórumokon és oldalakon is a laminálással kapcsolatos leírásokat, cikkeket. Néhány dolgpt biztosan cserélni kell, de valahogy egyszerübben kellene megoldani a hőfok szabályozását. Úgy olvastam, a 150-160 fok is elegendő lehetne, ha lassan laminálódna a lézernyomat, vagy többször is átmozgatva. Gyűjtöm az infókat még, aztán elkezdem átalakitani. Egy régebbi link, akit érdekel. Itt:
Az biztos,hogy nagyon lassan kell menni neki ezért erőlködök a hajtással! Percenként 1-2 centire gondoltam!
Most nincs, de ha hazaértem, akkor lesz.
Különben tegnap szétkaptam a cégest is, ugyanaz a kínai "csingcsung" motor, ugyanúgy rugó sehol, és az meg egy Sigma gyártmányú. A különbség az, hogy van egy COLD-HOT kapcsolója, meg egy peltier-cella, hidegen is tud laminálni. Gondolom a cellával gyorsabban tudja lehűteni a hengert.
Sziasztok!
Viszonylag buta kérdéssel fordulok hozzátok: olvasgattam a napokban, hogy bizonyos folyóiratpapírokkal is lehet egészen jó minőségű nyákot csinálni...Neki például szépen sikerült! Először is: gondolom fényesnek kell lennie, ez megvan, de milyen vastagságú szükséges? Félek, hogy az enyém túl vékony, így nem tudom betehetem-e a lézernyomtatómba? Csak érdekességből mellékelek pár képet, az én folyóiratpapíromról! Előre is köszönöm a segítséget! Idézet: „Én úgy fogom megcsinálni, hogy sima laminálóként is működhessen.” Mi is... Idézet: „Úgy olvastam, a 150-160 fok is elegendő lehetne, ha lassan laminálódna a lézernyomat...” Ehhez másik topicba kellett menned! Megáll az eszem! |
Bejelentkezés
Hirdetés |