Fórum témák
» Több friss téma |
No, hát ezért csókoltatom az eladót...
Teccik érteni?
Igen a stirók és a potik cseréje után jelentősen csökkent a zaj. A sloop potit beleraktam, kell az bele. Végül is a mélyet szabályozza, de nem emel és nem vág, hanem azt szabályozza, hogy milyen mértékben legyen alja a hangnak... na mindegy úgy sem tudom pontosan leírni, hallanod kéne
A táp jelenleg sima 50Hz-es, EZ 81 egyutasba kötve, R-C szürés. A csöves diódával simábban, nyugodtabban szól, jobban tetszik mint Graetz-cel, de a kapcsitápban ezt kénytelen leszek mellőzni. A tápja természetesen ez lesz, egy apró módosítással, mert ez már bevált és nem szívesen kisérleteznék mással.
Közben nyomtam róla egy fotót. A pici piros kondikat raktam bele a hangszín részébe, a nagy guriga stirók helyett. A potik nem tudom hogy milyen gyártmányúak, a Lomexból rendeltem, hasonlít az Alpha potira, de nem az, hanem valami (THL) .
A hét közül kettő már az első próba alkalmával sercegett (de legalább olcsó volt)
Hello!
A sloop valóban a szabályozás hatásosságát adjusztálja, ezt írtam is anno neked, "felemeli" a szűrőt a földről azzal az 1MOhm -os potival, ha jól emlékszem. Majd meglátom nálam mit mutat a stiró, kíváncsi leszek, a tesztüzemben jól szólt. Mindegy, mert amúgy sem akarom túl hangosra, kis hangerőn meg nem számít egy kis nojz Azok a lomexes potik tűrhetőek, annyiért megéri. Csöves egyenirányítás jó dolog, csak eltúlozni nem érdemes a dolgot, igazából fullcsőnél van szerintem jelentősége, de ott nagyon kell, mint hívőnek a megváltás, egyszerűen kitisztul vele a hangkép. Zsolti
Egy valamit azonban nem értek, segítsetek pls.
2n3904 -> bipoláris npn tranyó akkor enged át C és E között, ha B pozitív feszt kap, akkor világít a ledecske, igaz? (Nem vagyok egy elektro zseni, ugyebár...) Namost amikor a DPDT kapcsoló bekapcsolja az effektet az áramköre, a B-n sehogy sem fog + fesz esni, hiszen az abszolút kiesik az áramkörből. Ezért kell a 2n2819 pnp, ami akkor enged át, amikor a B földelve lesz. De várom a véleményeket.... Köszi
Hello!
Ha a kapcsoló lehúzza a bázist a földre, akkor a CE átmeneten nem folyik áram, mivel az emitteren a feszültség ebben az esetben Uvez - 0,6V (ez a BE "dióda" nyitófeszültsége). Mivel földön van, ezért nulla olt lesz az emitteren is, mert nem tud negatívba elmenni. Abban az esetben, amikor a kapcsoló nyit, a bázisra kötött ellenállás, ami a + tápra húzza fel a bázist, áram indul meg, ez kinyitja a CE átmenetet és a diódát áram folyik át = világít. Itt a bemeneti feszültség közel a tápfeszütség, ez mínusz 0,6V jelenik meg az emitteren. Zsolti
Hali!
Jó az a feltételezésem, hogy az EZ81 nem szeretné a 60 kHz-et? Meddig bírja egy ilyen? Bocsi a sok hülye kérdésért, de ez előtt sosem foglalkoztam csöves dolgokkal.
Helló!
No, ezt hiányoltam, köszönöm!!! Végre megértettem! Megyek is haza kipróbálni, már csak 330k-s ellenállást kell szakítanom valahonnan... Köszi Zsozsóó!
Hello,
szedem össze az alkatrészeket. Általában fólia kondikat ír, ezek a wima kondik? Kerámiával nem lehet helyettesíteni? Csak mert abból van készletem. Másrészt van egy chicklet kondi is, amit nem tudtam értelmezni. A trimmerrel a bebiasolás mit is jelent? r
Hello!
Az ez81 meddig megy el..? Jó kérdés, oda lehet jobb lenne pl a tévé nagyfesz diódája dy,py -os, anódsapkás csövek, túl nagy áramot nem kell egyenirányítania, csak a fűtőfeszültségük gáz kicsit. Az EZ nem biztos, hogy bírja, de ki kell próbálni szerintem. Még az is lehet menni fog, de szerintem gyors lesz neki. Kis segítséget kérnék én is, a bass erősítők EQ-jait illetően, csövesben gondolkozva, mik jutnak eszedbe? esetleg bevált kapcsolások? Főként a topológia érdekel, vagy csak a szűrő típusa, az értékeket majd fülre persze, ha van valami gyári, az sem rossz. Egy már van, amit Te építettél JCM-et, azon kívül vannak még bass erősítőre bevált dolgok? Ha ic-s, tranyós kapcsolás van, az is jó, majd implementálom csőre Köszi előre is!! Zsolti
Hello!
Fóliát azért ajánlják sok helyen, mert azok viszonylag jó minőségűek alacsony ár mellett. átvitelük is szuper, mkt, wima, mind jó. Persze olyat használhatsz ,amilyet szeretnél. A kerámiát azért nem szeretem, mert mikrofóniára hajlamos, ki lehet próbálni, ha megkocogtatod a panelben a kerámiákat, gyönyörűen hallatszik, a wimánál maga a tokozás is csillapít., "chicklet " kondi azt nem tudom mi bevallom őszintén.. A trimmerrel a bias (munkapont) annyit tesz, hogy mekkora feszültségen van a drain. Én személy szerint fél tápra lövöm be és onnan állítgatom, kivéve most, most koncepció alapján előre kiszámolt értékekkel dolgoztam. De érdemes hangolgatni, és figyelni mi változik, voltmérő meg egy csavarhúzó kérdése Annyi még, hogy nagy erősítésű cuccnál találkoztam olyannal, ha a gain nem volt lehúzva, vagy valamiért gerjedt az áramkör, akkor kibillenhet az áramkör, tehát a drain feszültég elmászik. Érdemes a trimmer állítgatást lehúzott gain potinál vagy rövidre zárt bemenetnél végezni! Zsolti
Hello. A chicklet kondira egy képet találtam neten, olyan mint egy kerámia tárcsa.
Attól függően, hogy a fet tápot hova állítom, mi változhat? Mit kell figyelnem, mi lesz a jó beállítás?
Csao, szerintem a belőtt féltápot, fülre módosítsd
Sazakad a hóóóó
Hello!
Kondenzátor kérdésben a kísérletezés segíthet, ami tetszik, végülis a feszültségeknél is ez a helyzet. Ebben kefe13 jobban tud neked segíteni, Ő, ha jól tudom elég komolyan hangolta a sajátját a feszültségre. Igazából állítani és fülelni kell és ha tetszik, akkor jó. erre sajnos nincs recept, hogy mi a jó, ahogy tetszik, úgy kell belőni. Belövöm féltápra, aztán elállítom mondjuk lefelé fél volttal. Ha tetszik a tendencia, megint csökkentem, ha nem, akkor felfelé indulok el stb stb. Nagyrészt a hangzás "harapása", felharmónikus tartalma, gain ezek változnak a feszültség állításnál. Régebben betettem 2 felvételt, (#617211) hsz, 113ik oldal, ott hallhatod, hogy mit okoz a feszültség elállítása, az utolsó fokozatnál. Igazából nüansznyi, de mégis hallható! De ezzel (is) a saját ízlésedhez tudod hangolni a dinamika/gain/átvitel struktúrát. Zsolti
Hali!
Most jut eszembe! Mi lett a végkövetkeztetés a 3ik fokozat drain kondenzátorát illetően? Zsolti
Panel hátán figyel, 6,8n fólia + 1 n wima, meg ugye a eredeti 1n fólia, frankó fémes, magasat nem vágta drasztikusan, fuzz kellemesen alábbhagyott, ma mikrofonozok majd valamikor, nekem ku...ra tetszik !
Azt hiszem így marad, még meghalgattatom valakuvel, meg egy 12" regent el megkergetjük amit lesz idő, de a kis naranccsal is odaver
Hali!
Na látod, elkél az "öreg" a háznál Mondtam én, hogy kelleni fog az oda. Csak érdeklődés képpen, meg tudod mondani, mekkora annak a drain ellenállásnak az értéke? Zsolti
Akit érdekel a módosított kapcsolásom, annak a mellékletben pdf!
Zsolti
Hali!
Akkor majd kipróbálom az EZ81-et a kapcsolótápomra drótozva. Végül is elromlani nem fog tőle A bass előfokot illetően nincs ötletem, csak amit csináltam, bár ezzel is csak most ismerkedek. Ha kell a nyákja akkor felteszem, bár lehet hogy a potikat nem ilyen sorrendbe kellett volna szervezni, de így sem rossz, csupán egyedi. Hétfőn végre megjön az Eminence hangszóróm, aztán megyek is mdf-lapokat vágatni a brikósztorba. Majd a szerkezetkész hangsugárzóval fogom beállítani a hangszínt érintő dolgokat. Egy 35 literes, 60 Hz-es reflexben lesz.
Szerinted a mute kapcsolót hová iktassam be? Úgy gondoltam, hogy a legegyszerűbb, ha a volume potit zárogatom vele rövidre. Nem?
Hali!
Szerintem az teljesen jó, kapcsoló, relé, optó, minden szuper. Optó mondjuk azért jó gondolat, mert van egy kis elhalás/éledési idő és nem puffan, kattan. Ez egy különálló előfokozat lesz? Mert ha véggel egybe van építve, akkor ott nem téma a mute, a legtöbb vég IC-n van mute láb. Én az LM -es erősítőn azt használom majd std/by nak Ma vágja a mester a szasszit Ha minden igaz, csütörtökre meg is jön a galvánozásból, a trafót meg már megtekerte, jajj, nagyon várom már Zsolti
Ez az optó jó ötlet, ha tényleg ilyen tulajdonsága van, akkor kipróbálom. Egyébként egy sima kis billenőkapcsolóra gondoltam. A 7294-es végfokom nyákján mellőzve van a mute, de van még Pedró-féle modulom is, lehet hogy olyan lesz benne. Majd meglátom, hogy az eminensz hogyan bírja a hidat
Itt a nyák, ha érdekel:
Hello!
Klassz a layout, szép lett! Optóban nem fogsz csalódni, az tuti, érdemes kipróbálni! Ha lehet, akkor relé helyett azt alkalmazom. Persze nem mindig lehetséges.. Eminence- vel nagyot fog szólni az tuti Az Eq-val meg vagy elégedve amúgy? A bass kapcsolásokban általában hasonló eq- k vannak, ez elgondolkodtatott kicsit. Valószínű ez a jó irány, bár vannak régi kapcsolások, ahol a klasszikus hangszín van. Ki kell ezt is próbálni attól tartok Zsolti
Igen, jó ez az EQ :yes:
Jó csővel eléggé hatásos, úgy vettem észre, hogy a hatékonysága nagyban függ a többi alkatrésztől és az alkalmazott csőtől. Ezt nem elég egyszerűen utánépíteni, kell még vele játszani, hogy kifinomultabb hangja legyen. No meg a csövek... nem gondoltam volna, hogy ez ennyire esetleges tényező
Hali!
Némi Van Halen hangzás a kapcsolással, mi a vélemény? Ilyen is kijön belőle.. gain 10 óra bass 2óra közép 4 óra magas max presence min Gitár - drB -line in - grig3(hiwatt 4X12, 92/8% mic) - wav->mp3: cool edit pro. Zsolti
Azjóóóaz !!
Gyorsba mikrofonoztam, jelenlét-közép, magas-közép, közép-2/3, bass-2/3, gain-1/2 3n, mic-XFI-soudnforge9, itt emeltem 8 decibelt mert halk lett-mp3, semmi emuláció Bővebben: Link
Hali!
Fasza! Jól hangzik, elég kemény! Én sem szívesen emulálok, de sajna nincs itthon egy 4X12-m meg jó mikim, a helységről nem is beszélve.. Mindenesetre próbáld meg nekem vonalról hasonló beállítással, mint az enyém! Kíváncsi lennék mit mutat! Feljebb fent van a setting, a presence-m ről annyit, hogy fordítva van bekötve az a rohadt poti, tehát a min -el a legélesebb hangzást értettem Mégegyszer is grat! Milyen mikit használsz? Zsolti
De van 4 trimmer, sakkozzam végig az egészet???
|
Bejelentkezés
Hirdetés |